1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25

1916802 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
modomille: Ok, så när kommer Mådås dipp?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
ghostie: iofs är kolan där nu
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
sargad: Årets snittspelare i allsvenskan väger 85,42 kg. Motsvarande för SHL är 85,76 kg.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: Apropå kg, hur mycket tyngre är ett SHL lag i snitt jämfört med ett allsvenskt?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
JanneH: Nån gång före Moramatchen tror jag det var. Som vi vann en närkamp. Annars är jag inte så förvånad över hur det ser ut, känns som en ganska logisk utveckling med tanke på det lag vi har i förhållande till motstånd. Som modomille skriver, överpresterat inledningsvis vilket är rätt vanligt med underskattade nykomlingar. Verkligheten kommer ikapp förr eller senare. Det märkligaste är alla här som plötsligt blev fartblinda och menade att kval var otänkbart för det här laget. Som såg det efter en promille av serien. Väldigt orutinerat.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
JanneH:Kallas att man överpresterar i början utav serien.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Raggaren Putte: Ja om stämningen är mörk här inne så är det nog mindre beroende på vilka spelare vi har på pappret än vad de gör på isen. Hur kan man tappa ALLT det man visade upp i de inledande matcherna? Där spelade vi snabbt oss ur knipa i egen zon och vi checkade fast motståndarna och vann alla kamper längs sargerna. Hur kan allt sånt bara försvinna??? I de senaste matcherna är det vi som blir fast checkade i egen zon och överspelade så fort vi försöker checka och när vann vi senast en närkamp?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Det här är inget SHL-lag. Värre än Wilda Väsby om ni frågar mig.
Det här laget skulle aldrig kunna inleda en SHL-säsong genom att inte förlora en hemmamatch fram till november! Aldrig!

Vad sägs om gåsmarsch till alnöbron och strömhopp? Vi kan sätta på oss törnekronor och bära kors av rostiga hockeyklubbor av gjutjärn på ryggen. Kanske några lyckliga Sundsvalls lokatter som kan piska oss blodiga på ryggen när vi halvnakna stapplar fram i rimfrosten.

Planera TIMRÅ ÅNGESTFESTIVAL NU!

Tänk att köra Ingmar Bergmans film Sjunde Inseglet på mediakuben!

Inser i min sorg att finkel är väldigt underskattat.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
TIK-Lund: Jag tror du träffade spiken där 🤓
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: Jag gör ett nytt försök!

Ojoj härinne är det ju svartare än synfältet hos en blind Sibetkaffeodlare med bakvänd skidmask och solglasögon under ett arbetspass i månförmörkelse!

Låt mig åtminstone vända glaset på solglasögonen! Anders Huss har iallafall sett inte helt överjävligt dålig ut hittills och någon fler har kanske eventuellt potentialen att utvecklas vidare under säsongens gång, de är ju trots allt små kaffebönsbajsar som vi för stunden famlar runt, blint och även troligen mållöst mot den förhoppningsvisa övergående men inte sannolikt passerande förmörkelsen för att sedermera tvättas/skalas/rostas till små fina mårdbajskaffebönor och längre fram i tiden skulle man eventuellt dryga ut påsen av gammalt sketet pulverkaffe från invasionsförsvaret stora tid till en marginellt lyxigare men i stort värdekass kopp kaffe som får endast de med javan beståendes av ovan nämnda pulverkaffe att höja på ögonbrynen. Sen får man absolut inte glömma att även fast de är världens dyraste kaffebönor i en annars medioker eller till och med undermålig kaffeblandning så är de inte mer än mårdbajskaffebönor.

Bättre?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: En till positiv sak, vi är en 3 poängare ifrån 6e plats! även fast spelet vi visar upp nu inte tyder på det.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
TIK-Lund: att vi har ett par spelare som andra lag eventuellt skulle vara intresserade av är ju bra. Men små diamanter som ska bli till en strålande krona? Ignorance is bliss som man brukar säga.

Däremot finns det ju en positiv sak av den här raddan förluster och det är att det inte längre finns några förväntningar på laget. Vi presterar som alla förväntat sig på förhand, vi kan således bara överraska positivt från och med nu :)
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Ojoj härinne är det ju svartare än synfältet hos en blind gruvarbetare med bakvänd skidmask och solglasögon under ett arbetspass i månförmörkelse!

Låt mig åtminstone vända på skidmasken! Hampus Larsson har iallafall sett riktigt jäkla stabil ut hittills och många fler har helt klart potentialen att utvecklas vidare under säsongens gång, de är ju små oslipade diamanter som vi för stunden famlar runt, blint men icke mållöst mot ytan i den förhoppningsvisa övergående förmörkelsen för att sedermera slipas till små fina diamanter och längre fram i tiden eventuellt smycka en stor och ståtlig krona som får alla andra att avundas. Förutsättningarna kanske inte är de bästa, men först... ut ut gruvjäveln sen slipa satan.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
jå1: Det jag kan känna är att laget tappat sin ödmjukhet som man inledde serien med. Man försökte tex ligga i skottlinjen och täcka skott hänsynslöst. Jag vet inte om jag såg ett enda skott-täck(?) igår. Det syns också i offensiven när man är mycket mer avvaktande i pressen än tidigare, och det passar inte oss.
Sen måste tex Hardegård börja få in puckarna från blålinjen på mål, idag tycker jag han skjuter alla i täcket och vi får kontringar på oss.
..ja, man kan fortsätta länge på vad som kan bli bättre.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Hur länge ska vi fortsätta byta spelare mellan matcherna? Kanske skulle testa att ta ut ett lag och köra på det några matcher för att se om det sätter sig.
Kommentera


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Raggaren Putte: Jag tror inte det är någon som förespråkar idén att spela som skit till kvalet. Det vore ju direkt korkat att man skulle tillåta sig det. Det handlar väl mer om att gilla läget. Det här laget är inte bättre och så här illa ser det ut när vår svacka kommer. Något alla lag får, svackor. Både Brynäs och Rögle inledde säsongen liknande, grejen med dem är att de har så mkt mer kapacitet när det väl brinner till el lossnar
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Har själv lite svårt för den där inställningen att man ska tillåta sig att spela som skit hela året bara för att man på papperet har sämst trupp och sedan lyckas hitta någon magisk knapp de sista 7 matcherna på säsongen.

Problemet som jag ser det just nu är primärt inte att kunnandet är så lågt, utan snarare att vi tappat den ödmjukhet inför uppgiften som vi hade i början. Länge pratade man om den inledande LHC-matchen som något exceptionellt dåligt, men att vi därefter växte in i SHL-kostymen. Sättet vi gjorde det på var att följa en plan, spela enkelt i egen zon samt anfalla snabbt och rakt när vi vände spelet.

På slutet har vi spelat mycket mycket sämre än i LHC-matchen, med mycket mer indianer och numerära underlägeskontringar emot oss, inget samlat anfallsspel, och det mestadels pga rent slarv och bristande ödmjukhet. Har svårt att se att det beror på att Freddan helt plötsligt övergivit den spelplan som vi följde med framgång under ett antal omgångar, utan snarare är det att alla spelare inte längre underkastar sig sina uppgifter.

Det skulle vara mycket lättare att ta situationen med ro om man kunde se att vi faktiskt fortfarande följde vår spelplan, men att vi sedan kanske inte räckte till pga bristande kunnande. Men så är inte fallet tyvärr, utan det känns som att laget faller isär som grupp och inte jobbar ihop längre. Det här laget kan enbart vinna som ett lag, men just nu känns det som att laget inte längre är ett lag utan ett antal spretiga knektar utan ledare. Vad fan är det som hänt på den fronten?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Kerstin_k: tycker ändå det är lite ”hönan eller ägget” över resonemanget. Vinner man duellerna så studsar puckarna rätt. Studsar puckarna rätt så vinner man duellerna. Jag lutar mer åt det förstnämnda. Men det är svårt att hamna på rätt sida om en 110 kilos back när man själv väger 80. En spelare där det blir extra tydligt tycker jag är Gallo. Han var ruggit svår för motståndarna att möta ifjol, i SHL har han det riktigt tufft och får lite uträttat. Han är ju ändå lite ursäktad, han spelade allsvenskan ifjol. Vad såna som Madsen, Falk och Guter har för ursäkter, det vet jag inte.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: Haha som nån skrev på Twitter. Beskyller Pärssinen oss för hans ryggproblem med tanke på de 2 spelare han fixat hit som agent är Parks och Jalasvaara? 😅😅
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Kerstin_k:Vi spelar med större självförtroende på hemmaplan och så har vi vår publik i ryggen som hjälper spelarna att ta ut det där lilla extra. Spelarna måste tro på sig själva och jobba stenhårt för varandra då kan det lossna! Jag tror att Freddan kommer att vaska om en del i laget och Bratten kommer nog att få vakta kassen i 1 av dom 2 kommande hemmamatcherna. Hoppas publiken sluter upp för att stötta grabbarna!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Olle: Tveklöst tryter orken. Men jag tror också att tur - som förövrigt är en rejäl definitionsfråga när det gäller sport (vilken tur att skottet tog på backen. Ja, eller skicklighet att han stod just där - du fattar va?) - och ruset gjorde att det blev lättare. Man orkar helt enkelt med att käka puck byte efter byte när man har turen med sig. Eller, om du föredrar, skickligh...äh,va fan - vi vet ju båda att det inte finns överdrivet mycket skicklighet i SHL-mått mätt i årets trupp. Vi enas om att det var mycket tur istället ;)

Studsar puckarna rätt och duellerna vinns trots sämre förutsättningar orkar man trampa dom där extra skären.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Sune: Eeaaaaaauuhmmm................... ironi hoppas jag, annars har du nog kollat på nån gammal repris eller något.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Kerstin_k: tur vet jag inte om jag skriver under på, jag tror att orken tryter. Det går att studsa tillbaka efter att ha blivit söndertacklade i en omgång men inte i tio raka omgångar. Så mosade vi blev mot Rögle x2 har jag aldrig sett ett lag bli. Det var Mike Tyson mot en pensionär med diskbråck i VARJE närkamp i 60 minuter. Vi har helt enkelt för få seniorspelare. Hardegård, Molinder, Drugge, Berglund, Boyce osv. listan kan göras lång på spelare som inte har en suck i närkamperna. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Tycker att det såg bra ut defensivt idag, kan vi bara skruva lite på offensiven så blir det här bra.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Kerstin_k: Håller med dig helt och hållet. Man kan ju dock dra lite parareller ifrån ifjol, vi hade väldigt svårt mot "botten" motstånd, tex Troja osv. Sen gjorde vi jäkligt bra matcher emot toppen.. får väll någonstans hoppas att det är så iår med. Dock blir man oerhört besviken på sånna här matcher, men det har bara gått 11 matcher, vi ska se det ifrån den ljusa sidan, vi ligger inte sist.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Per HApps: tvärtom har han gjort laget sämre. Halvfet, halvskadad och jäääääävligt långsam..suck!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Det står inte på förrän övriga lag har kört om oss...inte många poäng som skiljer nu.

Tycker dock att diskussionen är lite väl brun. Eller svart. Vilket som. Vi alla visste att vi gick in säsongen med en handfull spelare som skulle kunna vara intressanta för övriga lag i serien. Vi hade en enda värvning som övriga lag förmodligen önskade hamna hos dom. Vi var, och är, allsvenskt i grund och botten. Våra SHL-rutinerade spelare ville ingen annan ha. Av en, eller flera, anledningar. Men att dom skulle ha outblommade kvaliteter att bli toppspelare var inte en av dom.

Vi fick en bra start. Gick lite på rus. Hade miljoners miljarders tur. Och en målvakt som stod på huvudet. Och folk gick bananas.

Faktum kvarstår; så här kommer resten av serien se ut - mer eller mindre - eftersom vi nästan alltid ställs mot bättre spelare position för position. Visst kan vi fortfarande kravla oss ovanför kvalstrecket. Men den chansen ser jag som liten. Inte obefintlig eller minimal. Bara liten. Hitta jämnheten i spelet, vara mer noga, mer destinkta och ha en del tur så kan det gå. Men övriga lag blir också bättre under resans gång; inte bara vi. Det blir också svårare och svårare att vinna. Men man bör nog vara inställd på att förlustkolumnen kommer att vara större än vinstkolumnen i år. Inte minst för sin egen mentala hälsa. Jag är inställd på att det hela kommer att handla om 7 matcher på slutet. Där ska vi vara bättre än motståndarna.

Och slutligen; dags att lufta Bratten på lördag? Tyckte att Svedberg såg trött ut idag. Satt kvar längre än vanligt efter att han gått ner på knä. Kroppsspråket såg lojt ut.

Ärligt; långt inlägg. Vet inte riktigt vad jag ville få fram. Blev en jävla massa ord i alla fall.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Nu saknar jag Dahlroth!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
hubbenorlen: kom igen nu gott folk . Vi visste att det skulle bli tufft men så länge vi tar poäng hemma med den röda väggens hjälp så är det lugnt.
Jag litar på Freddan ,nubben och laget ,vi glömmer det här och tar HV på lördag.
Kom ihåg.....vi är Timrå och vi ger aldrig upp !!!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
hubbenorlen: Som Aktie ägare så kräver jag att aldrig behöva se en sån här bedrövlig insats igen. VISA STOLTHET OCH ANSVAR FÖR KLUBB MÄRKET.
UPP TILL BEVIS PÅ LÖRDAG.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Backhandflipp:
Mera: någon som behöver en stor stark back på marknaden?

Vi har en for sale.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
jå1: Det går för långsamt just nu. Över hela banan.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Någon som vet om det finns en stor, stark back ledig på marknaden? Tror vi kan behöva en till.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
hubbenorlen: ja, låt oss hoppas.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Molinder typ bäst, som sjunde back.
I övrigt No comments.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
hubbenorlen: I hear you. Men, beror det på Timrå eller inställningen hos motståndarna? Tycker vi vunnit några matcher på en dos tur + überbra målvaktsspel. Känns inte som vårat spel kommer räcka till. Hoppas på en svacka o att vi reser oss dock!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Bragd-Birger: Så kan det också vara. Eller så har Freddan ett vapen mot det och ställer om.
Jag tänker i alla fall inte ge upp mentalt efter 11 omgångar.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
TimraStockholm: Vi är obesegrade på hemmaplan och slagpåsar på bortaplan!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
hubbenorlen: eller så här dom andra lägen varvat upp. Samt insett att det bara är att checka oss högt så är vi ofarliga.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Många trötta backar i laget. Och Janne Jalasvaara var helt fel värvning. Visst han fyller sin niche som fysisk spelare, men han är långsam. Laget behöver ettrigare backar som är först på pucken. Nu ser de flesta bara handfallna och bortgjorda ut.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Nä, förhoppningsvis årets sämsta insats avklarad.
Nu är det andragradsekvation uppåt som gäller formmässigt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Per HApps: Ja det var det första jag tänkte på när jag såg honom. Att han såg ut att vara lite lös i hullet.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Kerstin_k: Tyvärr ser kurvan ut att gå åt motsatt håll. Bra i början sen sämre och sämre för varje match. Tror inte att det går att spela på det här sättet och sen överleva ett kval.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Rytter: Ser du vad du skriver? Jag orkar inte svara egentligen.
Kalla mig troll om du vill, men du vet ju att jag har rätt.
Men så länge enfaldens lampa och inavlets navelsträng håller Öviks och Sveriges omognaste fans i sitt grepp, så låter jag osvuret vara bäst.
Grattis till er fantastiska säsongsinledning förresten.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
jå1: innan dess spelade vi jämnt med topplag. Lag har svackor.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
jå1: Storleken på motorsågen jag tänker ta fram är så jävla tung att vi måste nog vara 2 st för att operera den...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Kerstin_k: hur kan Falk vara så usel om han spelar mest av TIKs backar ...snittar 20.35 per match...?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
mikenomad: Största utmaningen i år för Freddan, tänker jag, är inte att vinna matcher. Det är att på nått sätt pränta in i spelarna att det är okej att förlora. Det är till och med okej att förlora resten av matcherna i serien och att vara allmänt kass. så länge man bara blir lite bättre match för match - Oavsett om den förbättringen handlar om att knyta skrillorna eller fylla flaskorna - så att man är redo att vinna fyra av de sju sista matcherna.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
hubbenorlen: Vi blir ägda av bottenlagen, jag förstår att folk känner sig uppgivna.
Kommentera

1916802 · »