1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606656 inlägg · 6214 ämnen
« · 1919736 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Jåkkinen: nån som vet hur aktieförsäljningen ser ut? Hur många aktier behövde man sälja för att det ens skulle bli av?

KulltorpsOlli: Är helt medveten om det men Freddan envisas som du säger och därför eftersöker jag just ledninglinen!

KulltorpsOlli: Hehe, vi säljer lite aktier o nyper alla 3..

Sputnik: På min önskelista blir det en bra tekare och en pp back som kan hålla i pucken. Gärna med lite storlek.

EArk: Ös på! Denna finnen då? Nackdel på speed kanske.

Sparkad från KHL för ett tag sedan, iaf ett intressant EP namn

Sputnik: wopidido! Inte en dag för tidigt!

Någon EP-nörd som hittar något intressant namn?:)

Reign in red: Det finns en leadingline i laget. Men när Freddan envisas med att sätta vår mest offensiva spelare Wedin, med två av våra mest defensiva spelare, B&B så blir det fel. Sätt ihop en förstafemma med de hetaste offensiva spelarna.

KulltorpsOlli: Det som skulle behövas är en leading line för just nu känns det inte som att vi har nån speciellt producerande lina..

Veteranolle: Vad har egentligen hänt på sistone?
Efter inledningen av serien såg man ett lag som hade ambitioner på slutspel och sen från en dag till en annan så är allt bortblåst och man tvekar på allvar om detta lag överlever kvalet i vår.

KulltorpsOlli: Nu går vi vidare och glömmer den här matchen. Före seriestarten var det inte HV och dom andra förväntade topplagen vi skulle vinna över. Mora, Rögle och Örebro och nåt lag till som underpresterar var väl i min värld lag som vi skulle ta kampen mot. Att vi sen nyper något poäng här och där mot dom stora drakarna kan man ju hoppas på.
Hemma gör den röda väggen stordåd så jag har gott hopp om att slippa kval nu när den värsta besvikelsen har lagt sig.
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp.........

En sniper samt en rejäl förstaback som kan slå passningar och starta snabba uppspel . Hoppas Svedberg hinner vila upp sig under uppehållet

Sputnik: Haleluleja!

ALLA lag har svackor
vi har våran nu
hellre nu än till våren
...enskilda samtal med samtliga vore bra
..att man förlorar är en sak...MEN
att man inte agerar. o kämpar...
bli förbannad...m.m
näe inget...de blir man vansinnig på!!

{297}: Mörker....men om man ska se nyktert på situationen...
Det kanske var detta scenario Nubben förberedde oss på inför säsongen. Vi ska vinna de fyra sista matcherna.
Frågor man kan ställa sig är ju hur ekonomin ser ut egentligen. Det känns som att vi har ett rejält sparår.
Men vad kostar det att åka ur och tappa 3/4 av laget och bygga nytt i AS?
Hur funkar Freddan i motgång?
Jag ser brister i coachingen enligt mig.
Jag skulle vilja se en förstaline nu.
Sätt ihop Wedin, Collberg och tex Hållander.
Jag kan tycka att Freddan kör alldeles för demokratiskt i laget, alla ska spela och alla femmor ska vara lika bra. Och hans tilltro till bla Boyce och Berglund är för stort. De ska spela boxplay och i en checkingline på sin höjd. Det fattar tom jag.
Laget och Freddan måste hitta tillbaka till grunderna nu. Det blir tråkigt, defensivt och jobbigt men det är enda vägen med denna trupp. 3 defensiva checkinglines och en offensiv om det behövs.
In å grisa bara, det är överlevnad nu.

Vad gör Nubben med Guterpengarna?
Jag vet inte var vi ska stärka upp först? Det behövs så mycket.

Bänka spelare? Ja vad ska vinna ta in istället? Hardegard kan vi bänka ja, Nubbens svärson..törs Freddan det?

Oavsett så behövs vi som mest nu. Fast det känns mörkt.
Nu lyser vi upp på läktarna och gör vad vi kan. Positivt är som sagt av ngn innan, vi har haft flest matcher på bortaplan.

Kom plötsligt på att när Leksand tog steget upp var de sist efter 20 omgångar i HA.

Vi har bara spelat 15 omgångar och ropar redan efter kvalspel, upp med huvudena. Vi är Timrå IK.

The great one: det kanske finns en klausul i Svedbergs kontrakt som säger att han har rätt att stå X antal matcher? Så kanske man inte gör men om jag hade skrivit på för en klubb som förväntas hamna dyngsist och samtidigt har Svedbergs CV så kanske man vill försäkra sig om att man får värna om sitt egna varumärke?

Klubbar som Timrå blir ju lite gisslan hos stjärnspelare. Kolla Guter, han kan gå till en konkurrent i samma liga under brinnande säsong för att han inte ”hittat sitt spel”. Om svedberg skulle sura ner sig fullständigt skulle han säkert kunna tjata till sig en liknande deal, vad ska klubben göra? Skicka upp dyraste löneposten man har på läktaren och ställa en junior i båset?

Kolla Nylander i NHL, hur lätt kommer han ha att förhandla nytt kontrakt i ligan efter sitt strejkande? Grabben ska vara glad om han får spela i ligan öht. Samma styrkeförhållande borde råda i SHL också.

Timrå IK tar SM-GULDET 2018/2019!!
Trust me harden..Lall On Lall On..
Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID!!! ❤❤❤

Enligt modoiter så bryr sig ju Timrå mer om vinsterna över Modo än tvärtom, så det vore väl rena drömmen isåfall?😉 Krossa MODO i 4 raka?

Om det stämmer i ett kval låter jag vara osagt.😉

SHL ÄR EN HELT ANNAN VÄRLD, KOM IHÅG DET FÖRFAN.

Linköping har 5 raka torsk nu med när monstret går skadad. Målvaktsposten är ju i särklass viktigast för ett lag. Hade Svedberg inte varit iskall senaste matcherna hade vi haft 4-5 poäng till och legat bra i tabellen. Freddan får ta på sig detta i och med att han inte vågat köra Brattström.

josha840: ja du har så klart helt rätt. Kan inte minnas sist jag missade en match och så många gånger har man blivit mentalt förnedrad men ändå är man med igen nästa omgång. Det är svårt att konvertera sig själv till någon ”zombiesupporter”, man måste få brinna. Därför tycker jag vi döper om Timrås hockeysnacksida till ”dårhuset” och sen gör vi vad vi kan för att blanda in lite hockeykuriosa även om det sannolikt kommer att dränkas i den totala ångest som råder här.

Det är med en smula vemod jag konstaterar att mycket vatten har runnit under broarna sedan Timrå och Modo spelade fantastisk slutspelshockey till fullsatta läktare i elitserien. Istället är det lag som knappt var påtänkta på den tiden som har fulla läktare, kolla publiken i Örebro just nu tex.

I södra Norrland hittar vi ett Timrå som spelar respiratorhockey där man blir fullständigt förnedrade och ett Modo som blir nollade mot Uppsala och trycker in 2200 personer på läktaren.

josha840: Jag känner igen mig i allt du skriver. Håll huvudet högt!

Affe_TIK: Varför ska man inte kunna maxa prestationen 2ggr i veckan?

{297}: jag bestämde mig efter 4an att jag ger mig för ett tag nu. Jag orkar inte.

Sen ändrade jag mig. Jag vägrar tamigfaan ge mig. Jag skiter i sannolikheter. Jag skiter i laguppställningar. Jag skiter i budgetar. Så länge det spelas match med tallarna på bröstet så kommer jag med en dåres envishet stå där som ett fån. Jag kommer bli lika arg, lika trött och lika besviken.

Om två veckor står jag där när kosan styr mot Malmö. Vi kommer förmodligen vara större underdogs än nått lag varit hittills i SHL i år. Kommer det hindra mig från att inför matchen håna mina kollegor som håller på Malmö? Glöm det. Kommer det hindra mig från att stolt bära den röda och vita halsduken hela veckan innan? Glöm det. Kommer det hindra mig från att hoppas in i det sista? GLÖM DET!!!

Jag har hållit på Timrå så länge jag kan minnas. Och jag vägrar tamigfan att ge mig!

OlliJanne: jo brattström hade förmodligen hållit nollan och dessutom stänkt in några framåt, han är förmodligen nyckeln till framgång och inte hur laget i övrigt just nu..

Vi får hoppas på näst sista platsen och Oskarshamn i bäst av 7.

TimraStockholm: Vi har spelat 9 av 15 matcher på bortaplan. Det spelar nog in lite mer än vad man tänker sig. Borta mot många topplag dessutom.

roger_sundsvall: till att börja med bör man börja anpassa spelet efter materialet fullt ut, saknas uppenbarligen skicklighet på många håll, vore kul om fler än Wedin stack ut i positiv mening. Nä, spela enkelt, dvs minimera misstagen och se till att motståndarna får ta avslut från dåliga lägen och försök kontra när tillfälle ges. Bara att inse det gäller att spela snålt om detta lag ska ta poäng, nu svänger det för mkt mellan perioder, första oväntat bra men laget klarar sällan att prestera så en hel match.

uhahl: Timrås framgångsrecept med försvarsspelet har försvunnit?!

Vi krönte framgångar förra säsongen och i början av SHL genom ett tajt försvar med självförtroende. Vi måste tillbaka dit!

erathoo: återigen förloras matchen i 2a perioden alltså. I övrigt instämmer jag med övriga att Bratten borde ha fått chansen idag.

Riktigt uruselt spel idag. Var försvann karaktären? Det var länge sedan vi var så utspelade. Landslagsuppehållet är vår räddning. Timrå IK behöver finna sitt riktiga jag igen, det ser ut som att offerviljan och självförtroendet flugit all sin väg.

Dagens plus: Mora förlorade mot Växjö och vi är inte de enda i loserträsket.

roger_sundsvall: alldeles rätt....nu är det uppehåll och något måste hända för vi får inte bli avhängda redan nu. Men det finns väl inga pengar att göra något för, det är väl också den bistra sanningen.
Tråkigt att en lördag kväll ska bli så förstörd bara för en hockey match...

Kerstin_k: ur ett bredare perspektiv kan man fråga sig vad som egentligen krävs för att husera i högsta ligan. Är Rögle ett långsiktigt SHL-lag? Är mora det? Är Timrå det?

Om inte klubben har investerare bakom för att värva sig kvar i SHL, då kommer man nog att åka ur också. Rögle som förväntas husera i botten med oss har ju rena Allstar-laget jämfört med oss. Det säger en del. Har vi för lite pengar för att långsiktigt spela i SHL?

Risken är nog att lag som mora och Timrå får byta plats med lag som leksand och AIK på sikt.

Idioten svamlar om orsaker till förlusten nu på c. more kommer lindrigt undan av kärringens frågor om förlusten

EXPLORERSMÅLAND: Svedberg känns mentalt instabil

Nisse1: Freddans beslut, Svedberg ska tydligen köra bussen hem också.

uppehåll= AGERA

DON'T DREAM IT"S OVER!
Bensinen är slut..
Var är glädjen?..
Vart är farten?
Fortsätter det så här är vi avhängda efter 25 avgångar..

Förstår inte allas förvåning här att laget spelar som det gör. Det här laget som presenterades i början av säsongen är ingen annanstans än på 14e alternativt 13e plats. Visst hade man kunnat hoppas på den kämparglöd vi visade upp inledningsvis där spelarna räddar fler skott än målvakten själv. Där man på duracellkaninsmanér åker sönder motståndarna. Men i verkligheten fungerar inte det över en hel säsong då orken tryter.

Vi behöver spets, i nuläget har vi en ynka spelare som kan göra det där lilla extra. Vi har en backbesättning som skulle visa brister i allsvenskan inte minst i SHL där det blir väldigt konkret, vi blir fast i egen zon så fort motståndarna checkar oss högt.

Att vi har en målvakt som underspresterar trots den lön han besitter sticker säkert i ögonen på övriga truppen. Men det är inte heller lätt att vara sista utpost i ett lag som inte kan försvara sig.

Powerplay/boxplay måste bättras avsevärt. Sluta ställa Berglund som point och Bojen som spelförare. Att ställa våra backar på blå i PP är rätt lönlöst då ingen har förmågan att skjuta slagskott. Hade gärna sett att vi värvar en skottbenägen back och gärna någon spets framåt för att kunna överleva ett kval för jag kan i ärlighetens namn inte se detta lag vinna över AIK över sju matcher.

Bragd-Birger: Mitt förtroende för Freddan är slut, han hade chansen att bevisa motsatsen i dag. Varför spelar han inte Brattström? Varför ändrar han inte i pp-formationerna. Fy f-n vad dålig han är.

Nisse på Mon: HV gjorde fyra mål....

Nisse1: vad hände i 2a?...såg första och tyckte det såg riktigt bra ut...

Tragiskt att se detta Timrå. Hellre karaktär i allsvenskan än att lalla i SHL. Fy faen.

Och: vad gör du med Wedin Freddan? Spela honom med B&B är misshandel. Hål i huvudet. Jävla lallar-coachning.

Som sagt, förlora är en sak...att vika ner sig nåt annat. Och bänka Svedberg förihelvete. Alla vet att alla puckar en decimeter under ribban går in.

Vad håller man på med?

roger_sundsvall: Vilket jäkla försvarsspel..
Tre stycken som kollar puck.

Kerstin_k: Känns som att målet med SHL-äventyret har varit att samla på sig pengar inför kommande AS-säsonger. En jävla loser attityd från både Nubben och Freddan.

HV 71 - Timrå IK 5-0

« · 1919736 · »