{297}: Nöjd och nöjd. Vi har inte så mycket att välja på. Jag förlorar hellre hedersamt med smak på poäng än upplever en utskåpning med 5-1 och liknande. Din statistik säger faktiskt mer än du tror. Vi spelar som vi gjorde i början nu då vi vann 5/10 matcher. Kommer vi upp i de siffrorna igen är jag säker på att vi hamnar där igen. Det torde räcka. Jag hade inget hopp om SM-guld den här säsongen. Så nöjd? Nja, men ganska hoppfull. Det är tendensen som gäller.
Woody Jokinen: hur kan du då vara nöjd? Vi vinner inte 2/3 hemmamatcher och vi vinner definitivt inte 1/3 bortamatcher heller. Hemma har vi vunnit 5/10 och borta har vi vunnit 1/11. Blir vi bättre med tiden? Vi har vunnit 3/10 senaste matcherna. Dom 10 matcherna dessförinnan vann vi 5/10.
{297}: Jag tycker du är lite för kritisk faktiskt. Vi visste vad som gällde inför säsongen. Vi har ett allsvenskt lag och möter SHL-motstånd. Vår chans är att offra oss till hundra procent i varje match. I kväll var det nära. Vi är ett lag som ska bli bättre med tiden. Vi har råd att förlora två av tre bortamatcher så länge vi vinner två av tre hemmamatcher. Surt att vi förlorade, men jag kände hopp intill slutet. Under större delen av november var det inte så. Så länge vi vinner på lördag är jag nöjd.
Kerstin_k: vi möter ju i grund och botten ett ganska bra lag som inte gör sin bästa match. Tar man förlusten ur sitt sammanhang så är det ingen katastrofmatch, det håller jag med om. Däremot, över en hel säsong, så förväntas även dåliga lag vinna en och annan bortamatch mot riktigt bra motstånd.
Kerstin_k: ja det suger just nu. Men jag måste säga att jag föredrar detta framför det som hände mot Luleå, Örebro eller hv borta. Tre insläppta på några minuter efter helt ok spel. Där och då började det kännas som att vi verkligen var så dåliga. Nu känns det i alla fall närmre till att det kan gå.
fermo: Väldigt synd att Madsen inte satte sitt guldläge på slutet. Vi gav FBK en riktig match på bortaplan. Kalla inte detta en hedersam förlust, hellre ett fall framåt. Nu måste vi bara krossa Hjalmars revy på lördag. Alla till kapellet! Likt förbannat undrar jag fortfarande varför Laxen klev av?
{297}: Även om jag inte tycker att det här är nattsvart och totalt kaos så suger den här förlusten. Kändes som om orken helt försvann i tredje och dessutom gör Färjestad det bra att stänga ner oss. Var väl inte jättesvårt i och för sig.
Woody Jokinen: Vi har en betydligt viktigare match på lördag. Det kan knappast gå sämre än sist mot Örebro. Vinst då så kan vi ha fem poäng upp på Hjalmar.
{297}: Surt att förlora mot ett sånt pisslag. Men det här var ett fall framåt. Vi spelar på det hela taget ganska bra, tycker jag. Bättre försvarsspel och bra anfall. Vi saknar väl bara en riktig snajper.
Nisse1: tycker vi gjorde en bra andraperiod också men tredje har varit bedrövlig. Ja vi har vunnit en enda bortamatch, jag börjar tro att det inte spelar så stor roll hur dålig hemmalaget är, vi hittar ett sätt att vara sämre på.
Såna här förluster gör mig vansinnig. Det är en sak om man kämpar för en kvittering men torskar. Nu ser det mer ut som att vi försöker hålla nere siffrorna och håller kvar spelare i mittzon.
Reign in red: Svedberg tycker jag gör en blek insats ikväll. För många misstag och dålig returkontroll. Inte den räddare han hade behövt vara för den här klubben.
Woody Jokinen: Ja osäker på de. Hoppas nu Druggfår spela nästa match också. Klart bättre än Molinder. Ganska smart spelare. Förtjänar definitivt speltid i detta manskap!
erathoo: tycker det är synd att man håller inne med så många avslut för att hitta ett bättre läget. Faktum är att vi sällan gör mål när dom där bättre lägena uppenbarar sig. Fler höstlöv från blålinjen, fler studspuckar. Ett skitlag ska inte skämmas för att göra skitmål och det säger jag i all välmening. Vi har inte offensivt skickliga spelare som motståndarna, det betyder inte att man inte kan göra mål och vinna matcher.
hockeyärnice: ja det fattas lite 'hockeyskills' hos våra grabbar helt enkelt. När chanserna kommer så skiner det igenom.....in med pucken på mål bara.....jobba in den...
Woody Jokinen: Den linan är tung. Tycker gott Lill-Challe kan få vila nån match framöver också. Nu får han ju det i.o.f.s 😁 men hade han inte vart avstängd hade han ju spelat. Blomberg är bra o Boyce jobbar på. Vore inte fel med nån pinne ikväll o så får vi hoppas Lakers gör sitt...