1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580949 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28

1926471 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
TIK-Lund: Bra läsning! men du slog nog rekordet i forumets läääääängsta inlägg ;-)
Kommentera


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Gårdagen match gav ett kvitto. Färjestad åkte mest på en skridsko genom hela matchen och vinner ändå där snackar vi bra lägsta nivå!. Man kan tycka att det såg bra ut, att vi gjorde en bra första period osv osv men i själva verket så var det Färjestad som gjorde oss bra.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
TIK-Lund: Det borde inte ens har blivit straff säger jag.
Kommentera


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Ett fall framåt eller helt enkelt en match vi borde ha vunnit?

En match där Svedberg skulle vara helt omutlig.
En match där Guters spets skulle ha varit tungan på vågen.
En match där laget sliter som om det är den sista matchen i livet för att försvara sin bräckliga uddamålsledning.
En match där vi supportrar håller andan så fort motståndarnas förstakedja står på isen.
En match där en icing är tillräckligt för att skapa fullblodsångest och nagelklipparen får rosta vidare i nån badrumslåda.
En match vi vinner på vilja mer vilja, våld och vaselin.
En match som motståndarna efter slutsignalen alla suckar djupt och tänker "vilket helvete det är att möta Timrå".

Ungefär så, såg mina framtidsutsikter på scenariot "hur kommer Timrå agera för att vinna mot ett underpresterande FBK på bortaplan i slutet av November" ut, i början av September.
Och lite av det tankefostret lever kvar i mig, trots att det inte finns något direkt konkret som stödjer detta sett till den sammantagna prestationen från laget fram tills nu.
Jag vet att mina förväntningar inte är grundade på någon som helst understödjande fakta.
Jag vet att sannolikheten för besvikelse är överhängande mycket mindre om jag är realistisk.
Men likt förbannat är denna förlusten bland de värsta hittills, för jag hade hela 3 månader tidigare bestämt mig för vinst ikväll.

Torsdag morgon, en natts sömn och ett par stärkande koppar kaffe senare kommer jag på mig själv tänka "ett fall framåt iallafall, nästa gång, då jävlar kommer ingen tänka på hur skönt det är att vinna även fast man spelar dåligt".
Defensiven såg stabilare ut, straffen var billig och Svedberg ska ta alla puckar han ser nästa gång.
Vi höll oss utanför utvisningsbåset, laget jobbade på bra i två perioder, nästa gång blir det tre.

Nästa gång.

Supporterskap är en jäkla märklig företeelse ändå, en vanlig människa hade aldrig sökt bättre utgångslägen för sannolik besvikelse i samma utsträckning. Att helt enkelt konstatera att "vi är inte bättre än såhär" och gå vidare måste vara väldigt mycket mera lättsamt än att jaga anledningar för varför nästa insats kommer vara annorlunda. Och för vad? För att kunna säga "jag stod fast när andra svek"?
Det är ju jag som är konstig, glöm medgångssupporter, jag är ju motgångsupporter, vem fan vill vara det, det är ju underhållning med en aktör som har ansvar att leverera vi snackar om?
Hedersamma förluster finns bara för sådana som mig, för att ge mig hopp och är du någon annan, bara att gratulera!

Nog om detta.

Matchen då?

Bästa förstaperioden på bortaplan denna säsongen och inte total kollaps i andra, härligt!
Om man däremot hade man tejpat över resultatet och låtit någon bara se 3e perioden hade denne nog gissat att Timrå ledde med ett mål eller fem.

Defensiven är märkbart mycket bättre, en mikrotrend från matchen mot Röggel kan skönjas, synd bara att man inte kunde fått det i kombination med offensiven som inte riktigt levde upp till vad man kanske hade förhoppningar om inför pucksläpp, men den som gapar efter mycket... man kan ju inte få allt!

Tänkte köra igenom laget idag spelare för spelare med start på målvakt

Svedberg:
Idag var det defensiven som skall premieras för den förhållandevis låga Mål i röven statistiken, inte Svedberg.
Han är snabb i sidled och mycket bra på att täcka ytan efter isen men han klarar inte av att hålla upp överkroppen i förflyttningarna och sjunker ihop generellt vilket i kombination med hans relativt lilla kroppshydda gör honom extremt sårbar på högre puckar. Utöver detta har jag som krav att han skulle tagit straffen och megajättens skott. Ett krav jag inte hade ställt på Brattwurst dock.
För det är så han kan göra skillnad och det är därför han är här, våran stjärna, ge oss chansen att vinna.
Och ja, jag vet att det är orimliga krav att ställa, men inte igår, igår skulle han fått bevisa sitt rättmätiga värde och klarade inte av att leverera.

SkinWall:
Straffen kan jag tycka var lite billig men det är likväl dåliga beslut som leder fram till det, hade det tufft med avvägningarna igår och höll in på skotten något fruktansvärt framåt. Har han börjat kolla för mycket på sin egen PPS statistik (som förvisso är helt galen) måhända.

JalleJanne:
Stabil ändå, satte några riktigt trevliga proppar, tycker hans timing och avvägningar blivit bättre och bättre.

Molinder:
Svagaste länken på backsidan igår, gör förvisso inte bort sig avsevärt mycket, likväl ska ju någon komma sist!

oHårdgård:
Bäste back på isen igår åtminstone i 5 mot 5, lyfte sin backkollega avsevärt. Lämnar dock mycket att önska i PP. Har ju höga berg och djupa dalar men där topparna övervägde dalarna i klar fördel.

Hå.larssa:
Stabil som vanligt, klok i avvägningarna framförallt.

Södraberget:
Gör det bra, tycker han är riktigt bra framför mål. Synd att det tog såpass lång tid för honom att komma upp i nivå, annars hade man inte behövt förlänga med Printz.

Doktor Druggels:
Skämmer absolut inte ut sig, tycker han besitter ett bättre förstapass än majoriteten av de övriga, visade även lite prov på sin kompetens i offensiva zonen samtidigt som han verkar bättre rustad för att anpassa sig till sina begränsningar nu i kontrast till tidigare. Hoppas och tror att han kommer ta Molinders plats på Lördag och vidare skulle jag vilja se honom på OHårdegårds plats i PP. Vad som talar emot är väl Freddans "if it aint broke dont fix it" coachning även då det är uppenbart att vad som funkar och inte skiljer mig och Freddan åt på den punkten.

NHLWedin:
Kom inte till dedär riktiga "Anton lägena" igår som man annars är van vid, spelar dock med mycket självförtroende och är ett konstant hot så fort han har pucken, behöver dock producera för att vi ska ha chans att vinna matcher, stort ansvar på honom.

Dansken:
Gör väl inget bra och inget dåligt, med undantag för att bränna lägen då, dock är han egentligen ingen spelare som skall ha de kraven ändå. Jag förstår bara inte riktigt vad han gör i 1a kedjan, malplacerad sett till spelartyp och omgivning.

Laxen:
Fyfan vad stark han är efter sargerna, miniJagr. Klev av skadad, håller verkligen tummarna för att det inte ska vara något värre.

Ohlsson:
Mycket bra igår, måste vara snabbast på skrillorna i laget, kom till lägen men har en jäkla förmåga att missa mål. Klar förbättring i stort. Han har ju faktiskt egentligen inte spelat så himla mycket hittills, jag kan nog erkänna att min bedömning av honom varit lite orättvis.

Rensfeldt:
Stor stark, tekar bra, känns lite lugnare hemma i soffan när han är på banan. Tenderar till att spela lite väl nätt och känns ibland som ovän med pucken.

I am Robot:
Gör några finurliga saker i anfallszon, fantastiskt på att behärska sin 7 metersklubba. Lyft sitt spel över hela banan även om han aldrig kommer spela ett BP. Dock inga PP poäng ikväll så därför UK.

Hållander:
Personifierar det Timrå IK är för mig, alltid rätt inställning, jobbar stenhårt och belönas med poäng därefter, kanske inte alltid så glamoröst men de är lika mycket värda. Mucho gusto

Olofsson:
Jag vet inte vilken häxa som förbannat denne unge herre, men om nån vet be då denne att sluta omedelbart. Om Rensfeldt är ovän med pucken då är Olofsson den okrönte kungen, behöver spela lite simplare för att få en grundtrygghet i sitt spel för att växa successivt in i det konstruktiva.

Thörnqvist:
Kanske min favoritspelare i Timrå såhär långt, fortsätter på Oscar Sundh spåret. Hade svårt att få igenom skotten i PP igår dock.

Boyce - Blomberg - Gallo

Timrås bästa kedja igår, står de för en motsvarande prestation mot Örebro då kommer jag inte sakna E.B för fem öre.
Ultimat brunkarkedja, kompletterar upp varandra på ett riktigt bra sätt med ledorden "fullt ös medvetslös" som mantra.

Avslutningsvis så står numér Sebastian "muschen" Erixsson på min önskelista hos tomten.

Väl mött

- Läktarcoachens och dennes egna gisserier och utsvävningar
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Kerstin_k: en bra grej, passet till rensfeldt. Tidigare matcher hade den gått till iceing. Helt sjukt att någon kan säga att han gjorde en bra match igår!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
jå1: Vi kommer igen! Alla tapetmålare och domedagsprofeter ska då hängas ut med citat här inne, precis som de som hängde ut både Haukeland och Didrik som usla under inledningen av förra säsongen. :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Tikkare: Hehe jo, när det går tungt så går det tuuuuuungt. Spana in Moras skadesituaion denna säsong, inte att leka med heller!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Kerstin_k: Håller med freddan, Hardegård var riktigt bra igår. Han har fått otroligt mycket skit(av mig bland annat) så tycker han förtjänas att hyllas efter gårdagen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Hockeyutv: "-Marcus Hardegård gör sin bästa match i dag. Han var klart bästa backen, tog bra beslut, satte igång spelet och det är kul att han börjar hitta formen." - Fredrik Andersson.

Åsikterna om Hardegård går isär...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
jå1: jamen är det inte så jävla typiskt, injektionsspelaren som Timrå behövt får ett skott på foten av sin lagkamrat och blir skadad. Som det såg ut på bilderna efter skottet tror jag han blir borta länge. Att hålla på Timrå IK är lika med ångest och stesolid missbruk.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Tikkare: Tungt med både Laxen och Blomberg på skadelistan.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Det är bara ställa in sig på kval. Det här går inte. Timrå får ju inte in puckfan i mål. Skador som kommer. Ge mej fan på Laxen har en spricka i foten efter skotten han fick av Kinnwall. Då är han borta 2 mån. Hur länge orkar grsbbarna kämpa i uppförs backe hela tiden?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Hockeyutv: Jodå, så är det. Men det sker från andra också.Vi har ofta kontrollen i egen zon, slår en passning till andra backen som missar i mottagningen...åsså blir vi av med pucken och hamnar i egen zon. Det händer ofta.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
kulltorp: hardegård förstörde ännu en match. Ingen som ser detta? Tappar pucken ostörd med ca 3 min kvar o vi tvingas jaga tillbak den i någon minut. Samma visa varje match, orimligt mycket med fel av 7an.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Jag håller med dig, men det jag ändå sett de två senaste matcherna är en tendens att man åtminstone kämpar och åker skridskor.
Förlorar vi trots det så kan vi inte göra mer. Men när man sett att laget inte ens försöker och kämpar, då går mitt topplock
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Vi har två lag bakom oss och det räcker. Ändå har vi spelat uselt i en hel månad. Vinner vi på lördag har vi tre poäng upp och en uppåtgående trend.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Woody: Jag avundas dig som kan glädjas åt goda intentioner. Själv bryr jag mig bara om trepoängarna numera. I slutänden är det ju dom som betyder något. Kolla när Modo ramlade ur mot leksand. Modo var överlägsna i 5/7 matcher men förlorade ändå. Man kan spela helt ok och det kan ändå få ödesdigra konsekvenser om man inte vinner matcherna.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Smokey: Jag är kär i dig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Nöjd och nöjd. Vi har inte så mycket att välja på. Jag förlorar hellre hedersamt med smak på poäng än upplever en utskåpning med 5-1 och liknande. Din statistik säger faktiskt mer än du tror. Vi spelar som vi gjorde i början nu då vi vann 5/10 matcher. Kommer vi upp i de siffrorna igen är jag säker på att vi hamnar där igen. Det torde räcka. Jag hade inget hopp om SM-guld den här säsongen. Så nöjd? Nja, men ganska hoppfull. Det är tendensen som gäller.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Woody: hur kan du då vara nöjd? Vi vinner inte 2/3 hemmamatcher och vi vinner definitivt inte 1/3 bortamatcher heller. Hemma har vi vunnit 5/10 och borta har vi vunnit 1/11. Blir vi bättre med tiden? Vi har vunnit 3/10 senaste matcherna. Dom 10 matcherna dessförinnan vann vi 5/10.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Jag tycker du är lite för kritisk faktiskt. Vi visste vad som gällde inför säsongen. Vi har ett allsvenskt lag och möter SHL-motstånd. Vår chans är att offra oss till hundra procent i varje match. I kväll var det nära. Vi är ett lag som ska bli bättre med tiden. Vi har råd att förlora två av tre bortamatcher så länge vi vinner två av tre hemmamatcher. Surt att vi förlorade, men jag kände hopp intill slutet. Under större delen av november var det inte så. Så länge vi vinner på lördag är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Guldstjärnor? Varför inte ta steget ut och köra dit en idolbild på Ingmar Bergmans döden i svartvitt?

Har vi lite flyt kan Timrå få en biroll som digerdöden och pesten i den ryktesvis planerade uppföljaren av ångestklasdikern Sjunde Inseglet.

Mediakuben kan visa alla hedersamma förluster i svartvitt och slow motion med Kristina Lugn som kommentator. Våga ångest!

Nu kommer snart dom där killarna med tvångströjan, jag får en spruta och blir snäll i det madrasserade rummet på hockeypsyk.

Över 30 år som timråsupporter sätter sina spår...

Borde inte Timrås supportershop sätta typ sådana där hemska varningsbilder som finns på ciggpaket på TIK-prylar man säljer?

Det är aldrig för sent att ge upp!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Kerstin_k: vi möter ju i grund och botten ett ganska bra lag som inte gör sin bästa match. Tar man förlusten ur sitt sammanhang så är det ingen katastrofmatch, det håller jag med om. Däremot, över en hel säsong, så förväntas även dåliga lag vinna en och annan bortamatch mot riktigt bra motstånd.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Sputnik: Håller tummarna att han inte åkt på denna.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Herminator: Kan det va skottet Laxen fick på sig av egen spelare i PP? Tror det va andra perioden..
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Kerstin_k: ja det suger just nu. Men jag måste säga att jag föredrar detta framför det som hände mot Luleå, Örebro eller hv borta. Tre insläppta på några minuter efter helt ok spel. Där och då började det kännas som att vi verkligen var så dåliga. Nu känns det i alla fall närmre till att det kan gå.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Herminator: Och riktigt roligt att se Drugge ikväll!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
fermo: Väldigt synd att Madsen inte satte sitt guldläge på slutet. Vi gav FBK en riktig match på bortaplan. Kalla inte detta en hedersam förlust, hellre ett fall framåt. Nu måste vi bara krossa Hjalmars revy på lördag. Alla till kapellet!
Likt förbannat undrar jag fortfarande varför Laxen klev av?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Woody: Alla till NHK på lördag!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Även om jag inte tycker att det här är nattsvart och totalt kaos så suger den här förlusten. Kändes som om orken helt försvann i tredje och dessutom gör Färjestad det bra att stänga ner oss. Var väl inte jättesvårt i och för sig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Woody: Får vi hem Westin till nästa säsong också kanske?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Woody: Vi har en betydligt viktigare match på lördag. Det kan knappast gå sämre än sist mot Örebro. Vinst då så kan vi ha fem poäng upp på Hjalmar.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
fermo: Kanske dom värsta förlusterna! Men Timrå var bra ikväll.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
fermo: vi kan ju börja sätta guldstjärnor på hjälmarna för varje hedersam förlust så kan vi kanske spela med guldhjälmar i allsvenskan nästa säsong?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
jaha JA
fbk kommer undan med vinst..
o vi får ej in pucken= TORSK
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
fermo: Men det här är i alla fall en hedersam förlust.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle:

Meningslös match.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Surt att förlora mot ett sånt pisslag. Men det här var ett fall framåt. Vi spelar på det hela taget ganska bra, tycker jag. Bättre försvarsspel och bra anfall. Vi saknar väl bara en riktig snajper.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Men det här är i alla fall en hedersam förlust.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Örebro förlorade iallafall.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
JonteD: jamen Gud, du har rätt. Vi förlorar den 10:e av 11 möjliga bortamatcher, korka upp champagnen för helvete.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Nisse1: tycker vi gjorde en bra andraperiod också men tredje har varit bedrövlig. Ja vi har vunnit en enda bortamatch, jag börjar tro att det inte spelar så stor roll hur dålig hemmalaget är, vi hittar ett sätt att vara sämre på.

Såna här förluster gör mig vansinnig. Det är en sak om man kämpar för en kvittering men torskar. Nu ser det mer ut som att vi försöker hålla nere siffrorna och håller kvar spelare i mittzon.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Tikkare: 2-1än så länge!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
JonteD: vad blev det? Eller vad står det? Jag såg Bonde söker fru istället. Pallar inte se ..
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
: tycker faktiskt ohårdegård varit riktigt bra ikväll...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: jävla gnäll!!!! Dom spelar riktigt bra för en gångs skull!!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Olle: Blev det soppatorsk efter första? Som många gånger tidigare möter vi ett dåligt hemma lag. Vi måste ta vara på det framöver.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2018-11-28
Klockan går och vi har inte fått låna pucken på en hel period. Var är timeouten?? Jävla filmjölkshockey.
Kommentera

1926471 · »