1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606300 inlägg · 6214 ämnen
« · 1933682 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
JonteD: LAXEN!!!!!!

jaaaaaaaaaaaaaa

Jåkkinen: är lite trög ibland pga en sprängolycka under fn-tjänst i Bosnien!

Jåkkinen: sorry men förklara?

JonteD: Nu vet du!

JonteD: Lugnt men tror du missat vad som menas med att jinxa 😉

Jåkkinen: kanske vet inte!?

JonteD: Antijinx?

Olli Nomadinen : Du tyckte ju att jag jinxade förra matchen o de Kristoffer skrev är väl att jinxa elr hur? Man ska väl inte hoppas att laget förlorar redan innan matchen! Men jag dikterar inget så sorry om någon blev störd av de jag skrev! Framåt våra stolta furor!!!!

Å Svempa har vaknat på rätt sida.

TimraStockholm: Oj vilket strul...Timeoutläge

Webmaster: 6 minuter spelade och vi har fortfarande chansen att vinna. Bådar gott.

Timrå IK - Linköping HC 0-0

Jag gillade allt tjafs i de två senaste matcherna. Jag tror Timrå mår bra av det. Mer slashing efter blockering osv.

F.ö spelade Mora ned sig till sistaplatsen mot Lule

JonteD: Vem fan är du att diktera villkoren för supporterskap?

Heisenberg: E du timråit????? Knappast!!!!!! Man ska tro på sitt lag i vått o torrt!!

Heisenberg: Överdrivet pessemistisk du är. Nej, 4-2 till Timrå. Gallo sätter fjärde i PP. 😎😃

Fyfan vad det kommer gå åt helvete ikväll. 0-5 till Linköping.

TIK-Lund: Har goda förhoppningar om en trea ikväll!

TIK-Lund: 2 mål nu, resultaten ser ut att gå våran väg

Jåkkinen: nämen se på tusan!

TIK-Lund: Örebro ligger också under!

{8515}: Luleå leder med 5-2 mot Mora med 15 min kvar av 3e, goda möjligheter att passera dem ikväll

TIK-Lund: Gallo fungerade ju bra med Wedin när dom spelade Powerplay

Hälge: Gör Linköping som Luleå och skjuter låga skott, då tar Svedberg allt!

{8437}: Känns som att det ligger en hel jävla kennel begravd när det gäller Drugges situation i Timrå IK. Nåt spel i kulisserna som vi inte känner till måste det vara...

Hälge:
Backpar:

Larsson - Printz.

Molinder - Hardegård.

Jalle - Kinnvall.

Extra back: Andreas Söderberg.

FW:

Wedin - EB - Törnqvist.

Persson - Rensfeldt - Laxen.

Collberg - Robot - Ohlsson.

RollsBoyce - Madsen - Galló.

Byt plats på EB och Robot samt Thörnqvist och Laxen och jag hade varit superdupernöjd (kanske satt EB i 4e och Madsen i 3e)

Ännu en match med Drugge på läktaren och Harde i lineup. Förstår inte varför man gör sitt yttersta för att försämra sina förutsättningar

Hälge: och tipset också ,,, TIK-LHC 3-2 och 3p (se länken för andra tips)

Öndulat: Puh. En jävla tur att du la till det där sista, det k a n ha upphävt jinxen 😁

Hälge: jag både hoppas och tror på 3p ikväll. Känns som det var ett tag sen vi tog en trea och de är fan dags nu. Det kommer som vanligt handla om eget försvarsspel, klickar de ikväll vinner vi, iaf om svedberg visar samma form som senast.

Fast nu ultra jinxa jag väl allt så vi blir totalt överkörda istället..

Sv: Apropå nånting...
Larionov: svajigt??? Ni tog ju 3 poäng mot FBK och vann i OT mot Malmö. Kallar du det svajigt så tror jag bestämt min herre är aningens mer bortskämd än vad vi är. Monstret alltjämt i storform dessutom... men kanske, kanske är svedberg på väg mot gammal god form. Det lag vars målvakt gör bästa matchen vinner ikväll!?!?

Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Lite inför måste tas med...

Jaha kära vänner! We meet again! Måste säga att jag känner en hel del sympati för Timrå, men tyvärr, inte idag ;-) Trots det, det finns ju en viss historik (och rivalitet) mellan lagen.
Det är lite nervöst inför den här drabbningen. Ni har tagit en del skalper nyligen, och mitt lag LHC har varit... svajigt. Nyårsafton imorgon, ett par bra vinster senast, är man mätt och inväntar det nya året?
Hur som helst, jag hoppas ju på 3 friska, jag antar, eller rättare sagt förutsätter att ni gör likaledes.
Let's get ready to rumble!

Utan att ha sett alla i år kan jag faktiskt minnas - en - hemmamatch denna säsong där de skrinnade ut till tända lampor, fast det var ett tag sedan, kan ju vart att BlackBay såg just den också.. men det var väl bara en tabbe

BlackBay: Håller med om att det är lite futtigt. Konstigt musikval och inte den där "skjutsen" riktigt när spelarna entrar isen.

Dock bryr jag mig inte så mycket om det, men vet att yngre uppskattar det.

BlackBay: Jag är omogen, det får du tåla. Imponerande att du varit med sedan forumet startade, det har inte jag. Skriver inte så överdrivet ofta längre heller.

Det kändes bara som att när vi äntligen vunnit två matcher och alla var lite gladare här inne så börjades det gnällas på introt.

Att det lyser över klacken är av säkerhetsskäl, det är alltså en regel. Sedan finns det säkert mycket mer man kan önska av introt. Sedan är det ju lite så att kostar det så smakar det. Luleå, som är de vi mötte sist, har investerat 40 miljoner kronor i sin teknik.

Jag vet inte om det är rätt väg att gå för Timrå. Jag tycker inte det men jag kan ha fel, det har jag haft förut.

Sedan skiter jag fullständigt i likes och i toapappret också. Omogen och säga vad jag tycker kommer jag nog fortsätta med. Om du blev ledsen så ber jag uppriktigt om ursäkt.

Utgår från att du också är på plats ikväll. Då kör vi igen.

{8437}: konstigt att dom kraven inte verkar gälla andra arenor isåfall då det är betydligt mörkare där. Just nu släcks det ju bara lampor över planen men är relativt ljust runtomkring vilket förtar effekten.
Även om det nu är krav på belysningen på läktaren så kunde man väl dimmra den en aning i allafall?

BlackBay: svårt att producera mer mörker än släckta lampor ger tyvärr. Antar att du är bekant med att det är ett säkerhetskrav att all ståplats ska vara belyst hela tiden av säkerhetsskäl.

BlackBay: Publikläget inför kvällen, nån som orkat räkna duttar?

{8437}: Har visst varit på plats. Men att det är nedsläckt är en sanning med modifiering då det fortfarande är så ljust runtomkring planen och publiken att det fortfarande ser ljust ut på planen.

BlackBay: Ja exakt! Och vad hände med den berömda stubintråden som vi hade förra säsongen som susade över isen innan spelarna klev på isen.

För mig känns det nya introt som en ettårig SHL-sejour. Identitetslöst och tråkigt.

BlackBay: man släcker visst ned både på lineup och introt, du får besöka en match på plats vetja!

Hassan: jättemogen kommentar. Like-fiske?
Är det bara den interna "klubben för inbördes beundran" som får framföra en åsikt här?
Jag har varit med sedan forumet startades så isåfall har jag minst lika stor rätt att säga vad jag tycker även om det inte passar vad du tycker i frågan.

BlackBay: om inte annat så är det en grej för kidsen som kanske är blivande supportrar. Minns själv hur häftigt det var under slutspelen första halvan av 00-talet när man spexade till det extra under intron! Även om alla äldre nog tyckte det var töntigt eller överflödigt :D

Öndulat: Precis så tror jag att det är. Det här laget är ett bära eller brista-lag och bär det kan det bära riktigt långt i framtiden. Jag tror dessutom att risken att det brister helt är tillräckligt liten för att det kan ses som en klok strategi från Nubben o co. Jag är rätt inställd på kvalspel och det är nog föreningen också oavsett vad man säger nu. Men väl där tror jag, med rätt mentala förberedelser, att det här laget ändå har jättechanser att klara sig.

Tiden när vi byggde dyra tomteblosslag är förbi.

BlackBay: Och toapappret då?! Det är ju stenhårt!

Knylan: Jo men tråkigt när det är så enorm skillnad mot andra lagen.
Jag har själv varit med o skapat snyggare intron till U12-matcher i länet än vad Timrå gör på sina A-lagsmatcher.
Kan ju omöjligt vara ett stort krav att dom åtminstone kan släcka ner i hallen i för introt samt rikta en strålkastare på den spelare man presenterar?
Känns som en riktig B-produktion just nu när man blir utklassad av alla lag i HA samt vissa i ettan.

« · 1933682 · »