1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607881 inlägg · 6214 ämnen
« · 718340 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Jag tycker att man ska bygga en exakt likadan sittplatsläktare som mittemot där ståplats är nu.
Flytta ståplats och klacken till ett hörn.

andyo: Ja du kanske har rätt man behöver ju inte ändra för ändrandets skull..men jag såg några retrotröjor på några supportrar den här säsongen som inte var så dumma nånå tror jag hade lite vita axelränder typ Brynäs axelok o nån hade en lite mörkare klarröd färg som var snygg men okej detta är inget problem..bara en fundering o som Du säger "vi är redan snygga"..
Tveksamt om vi får se några tallar´.. vi får kanske nå en kompromiss med två stora vita tallar.. med en liten liten miniörn som flyger mitt ibland dom..

htikare: Det blir en ganska stor förändring med Timråmått mätt. Det kommer att bli två breda ränder i vitt och rött på axelpartiet, det var även på förslag att det skulle bli svarta byxor och hjälmar, men det klarar vi oss utan...

htikare: Jag tycker egentligen inte vi ska ändra så mycket på våra tröjor, tycker dom är så grymmt snygga. Det enda är väl om vi får ha tallarna på dom, då vi kan dra på lite mer vitt på dom.

Sv: Pubafton
ernie eagle:

Hade gärna kommit på detta men då man loggar in efter jobbet på kvällen och läser detta så har man inte ens haft en chans. Synd :(

Lite större tidsram hade inte vart fel :)

Fet-Ecke: På tal om att S.A "vuxit ut kostymen"... någon som vet om A-laget får nån nydesignad kostym (matchställ) i år??

Ser att både Luleå o F-stad har nya o omdesignade på gång..kul med omväxling o det skulle kännas fräscht med nått nytt el. kanske gammalnytt.. till premiären i rövit stil på detta nu lagmässigt "omdesignade" lag när det gäller spelartrupp.

ernie eagle: Jag vet att du brinner för Timrå IK och Timrå Supporterklubb. Men ibland lyckas man inte alltid med det man tänkt sig. Jag tippar på att du kommer fortsätta i styrelsen och arrangera saker eftersom du är en sådan person. Du kanske tappat suget nu och känner att du vill lägga av men den känslan försvinner nog snarligen.

Jag tror att många skulle vara mer sugna på att komma till hösten på någon pubafton än vid nu på vårkanten. Varför tror du folk inte kom på klackduellen? Jo, för att intresset för hockey och annat runt omkring det är svalt nu, och det får du acceptera som det är. Nu vill folk se på fotboll, se sina ungar ta studenten, sola & bada och ha en skön semester framåt sommaren.

Om jag skulle ha varit du så skulle jag ha laddat upp med en kanongrej inför hösten och planera något på lång sikt så att folk skulle kunna skriva in det i almanackan då intresset för ishockey har stigit. Till exempel så skulle du kanske, i helgen innan första matchen, laddat upp med en stor pubafton med massor av saker som får folk att komma om du verkligen vill engagera något.

Det tror jag verkligen skulle uppskattas.

Ge gärnet nu och tappa inte suget så ska du nog se att det ordnar sig för du brinner för hockeyn och det skall inte jag behöva förtydliga för dig!

ernie eagle: Det är det här snacket om att acceptera misslyckanden jag inte förstår...Du har ideér, en del lovvärda och genomförbara, andra naivt uppskruvade och på gränsen till löjligt uppskruvade. Dessa förväntar du dig att folk skall släppa det de har för sina händer och engagera sig 200% i...när så inte sker är det alltså ett misslyckande??

Dream Team: Jag accepterar inte misslyckanden.Har genomgått alldeles för många sådana och nu är kostymen urväxt. Skilsmässan är ett faktum.

Jag skall göra annat i framtiden. Oavsett vad som händer denna säsong, så är denna definitivt min sista säsong i det tempot jag kört det senaste åren.

Jag kommer lösa medlemskap och åka på resorna och kanske sälja någon lottring ibland vid någon hemmamatch men i övrigt får det vara nog.

Jag är less på att engagera och ta all skit. Det är inte roligt längre. Sen har jag det jobbigt privat också.

Det känns mer angeläget att prioritera annat precis som alla ni andra redan gör.

Nu är det min tur att gå vidare....

ernie eagle: Men Magnus, nu får du nog ta dig själv en liten funderare här. Initiativ är jättebra, allra helst om det innefattar försök att få med sig supportrar på någon möjlig trevlig sammankomst, precis som den du hade tänkt med din pubafton. Dock så lägger du ribban väl högt om du tänker dig gå iland med dina trevare varje gång. Det krävs nog att man har en liten felmarginal också. Ja, att man fastiskt tillåter sig själv att misslyckas då och då. Detta gäller också de personer du försöker locka med dig. Vad är det som säger att de här supportrarna alltid känner sig manade till tänderna. Har inte de rätt att säga ifrån? Med en sådan inställning tar du en stor risk, både för din egen skull, då du väl knappast ger dig själv något utrymme alls för misslyckanden, och även för supportrarna, som får orinmligt höga krav på sig att alltid ställa upp.

Det gäller nog att inta en något mer ödmjuk inställning till din uppgift, Magnus. Lägg ribban lite lägre. Med det menas inte att du ska gå på halvfart, men det tror jag att du förstår.

mikenomad: Skall bli intressant att förvandla sig till en liten mus i ett hörn och höra snacket efteråt.

Det är många som tröttnat på mig och trott att himmelriker infunnit sig efter mitt uttåg men tvärtom snarare har det blivit sju resor jävligare. Så vi får väl se vad som händer efter denna vinter när jag inte ställer upp för omval.

ernie eagle: Precis, det är ett fritt land, man gör vad man vill osv. Men då går det inte att komma och gnälla efteråt heller. För DÅ förstår jag om du blir förbannad...;-)

mikenomad: Ja men då är det väl så då. Jag oh Kenneth Westberg är för mycket.

Men om det ständigt blir fiasko det man gör så försvinner ju suget till sist. Det finns väl en anledning till varför inte engagerar dig i styrelsen eller SK?

Jag börjar tröttna på föreningslivet och tvåsamhet. Det är skönast att vara för sig själv, för då gör man precis vad fan man vill. Så får ni andra göra precis vad ni vill.

ernie eagle: Är faktiskt tveksam till din positiva inverkan på TIK numera. Du verkar ha tagit rollen som den store martyren...Sänder inga direkt positiva vibbar, alla är ju värdelösa slöfockar jämfört med dig.

Sedan är du rätt kompromisslös också, det är lixom you´re way or the highway som verkar gälla...

ernie eagle: Nej telefonkedja lät väll lite väl ambitiöst...
Kan hålla med om att det är tråkigt då någonting anordnas och det är lite intresse ...absolut...Och kan även tycka det är tråkigt då det ordnas något och man (jag) oftast har något annat för mej, vilket lätt blir fallet då man har familj och barn i skolåldern...

ernie eagle: Du hade väl kunnat ge oss lite
större tidsram att röra oss på ???

Sen ska du nog inte förvänta dig några snabbare svar
när du bara väntat ett fåtal timmar mellan dina inlägg.

ernie eagle: Suck...du är bara för mycket...Du kanske får ge folk en chans att reagera. En stor del av oss jobbar tex vardagar. Men du slänger ut en inbjudan och förväntar dig en folkstorm eller vaddå? Härinne är i snitt ca 40-50 pers online under dagarna...hemmahörande från olika delar av landet. Hur många som bor i Timrå med omnejd vet jag inte men det lär iaf vara betydligt färre än det. Sedan ska det vara så lyckat att precis de som då är online på rak arm kan säga att de kan haka på detta...

Tror nog att det är realistiskt att ge en sån här inbjudan några dagar och då vara glad ifall en 10-12 pers hakar på. Om du inte lägger ut krokar på fler ställen än här förståss, för då kan det säker komma fler...

Ann: Det har ingen betydelse vilken årstid man gör någonting. Folk har alltid ursäkter för att inte dyka upp och då känns det meningslöst att offra sin fritid till att skapa en telefonkedja och ringa runt och bestämma någonting.

Därför tänker jag inte göra mer än nödvändigt i vinter kring SK. Finns anledning att jobba ihjäl sig när det ändå bara är de närmaste sörjande som tycks vara intresserade.

Det går inte att anordna grejer längre i Timrå om det inte handlar om tågresor.

ernie eagle: Kan ju ligga något i att det inte är så många inloggade just denna årstid för det första ...Sedan är det ju oxå svårt att hitta ett datum då alla kan...absolut i juni som är studentens och skolavslutningens tid...folk har kanske annat att göra....

Du får nog sluta att "ta åt dej" allt då det inte blir som du tänkt....tror inte alls detta ointresse beror på dej....

Per HApps: Timrå IK:s hemmaarena skall givetvis ligga i Timrå.
Om vi inte skall spä på den redan av vissa sportkommentatorer så välanvända frasen "Sundsvallslaget Timrå". Och det är jag ganska säker på att ingen av oss Tikare vill göra. Men det är sant som du säger att arenan är aningen för liten. Och den ytterst tama ökningen utav publikkapaciteten är under all kritik.
Men hur kan vi då göra för att få upp publikintaget ??

Personligen tycker jag att ingångarna till ståplats skall göras om.
Vad sägs om en stor in/utgång mitt på läktaren i stället för dagens två ??
Eller flytta de två befintliga längre ut mot sidorna ??

Sen kanske det går att bygga sittplaser ovanför logerna.
Det kanske kan vara ett alternativ ??.

( Vänligen observera visst önsketänkande )

ernie eagle: Jäkligt trist när man verkligen försöker anordna någonting. Det bevisar ju bara en sak.

Att förtroendet för mig är körd i botten. Null och nada.

Finns det verkligen inget intresse utav det här?

Men då ringer jag och avbokar det här på fredag då.

Finns ju ingen vits med att genomföra en pubafton om det inte kommer nåt folk.

Vill man behålla det fräscha och stilrena helhetsintrycket är det enda rätta att bygga om västra läktaren så den blir som norra läktaren fast men med en centrerad (och mäktig! - konsultera Knylan & co) ståplats.
Sen kan bortastå förpassas till rinkside under handikapp-läktaren á la HV 71. Antagligen går det att få in mer sittplatser typ ovanför logerna.
Med detta får vi bättre ståplats och fler sittplatser.
En balkong över västra tycker jag skulle förstöra helhetsintrycket.

El Aka Ali: Bredda hallen som du säger (kanske inte 8 meter) och fortsätt med takvinkeln från andra taksidan så att det är en enda lutning på taket och sim sala bim: En hel del extra utrymme till ett läktar-etage och tolattfaciliteter mm.

Ambroo: Tycker faktiskt att det ser ut som att ytterväggen mot skolan kunde flyttas ut minst 8 meter. Där skulle man kunna få till en hel del. Jag menar inte lika högt som på entrekortsidan men man skulle kunna få till en dubbelläktare där några tusen till fick plats. Bara som ett exempel.

El Aka Ali: Ståplats finns det så det räcker av, det är fler sittplatser som är ett måste... En kapacitet runt 7000 är garanterat max för arenan som den ser ut idag och då spelar det ingen roll om de höjer taket till himlen. Det som måste göras är att hallen breddas och att ståplats byggs om en aning flackare, för annars är det omöjligt att bygga den balkong det spekuleras i.

El Aka Ali: Jo, publikmässigt fyller man nog arenan även om man bygger ut.
Sen behövs mer toaletter och övriga utrymmen också om man ökar publikmängden.

Fet-Ecke:För att hänga med i utvecklingen är det nog ett måste att kapaciteten på sitt o ståplatser utökas så att det blir i stil med Linköping. Alltså ca 7500 platser. Är ganska så säker på att hallen skulle fyllas då också. Speciellt om det går bra för laget och man är med i resonemanget om SM-tecknen.
En stor begränsning i dag är att folk inte kommer p.g.a. det inte finns platser.
Som du säger så måste också parkeringsytorna ses över och utfart o infart.
Kunde man på 60-talet ha ett snitt på närmare 8000 åskådare på hemmamatch. Ja untantaget Tunabro då. Då borde det gå bra nu också.

Frella: Hoppas att de bygger ut antalet platser! Kan även se att det behövs bättre in och utfarter från parkeringen!

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Nu måste Hedström vara klar......jag drömde nämligen om honom inatt där Christer Jonasson på radiosporten gjorde en intervju med honom om varför han valde TIK istället för SAIK......Jonte förklarade att han valde TIK eftersom de kändes mera långsiktiga i sin planering av framtiden och att det var en bra blandning av erfarenhet och hungrig ungdom i laget.

Han lät lite sur (Christer alltså), när han fick höra svaren, han hade väl velat att Jonte skulle ha skrivit på för MoDo istället ;-)

Pubafton
Finns det något intresse utav en pubafton på Konsumpuben i Timrå fredag 2 juni med diverse spelare och en trubadur samt gratis grillbuffé?

Svara i denna i tråd era synpunkter och mejla mig!

Det är brådskande.

Per HApps: Är du tokig! Hockeyn ska spelas i Timrå, punkt!!!

I dagens Timrådel i Dagbladet finns en artikel där det verkar som att TIK planerar ombyggnad av E-on arena för ca 13 miljoner. Publikutrymmen är en del som ska utökas. Misstänker att en viss ombyggnation av platser ingår i dessa 13 miljoner också.

Enligt dagbladet får TIK 400 000 för Nielsen från NHL, den totala summan som delas ut är 1.6 miljoner. Varav 3/4 går till MIF. Vidare kan TIK räkna med ytterliggare 400 000 om Lars Jonsson går till NHL.

nils: Hos Timrå IK servade jag spelarna med Trocadero och bryggde kaffe, vek tvätt, lade upp taktiken och tejpade upp kedjeformationerna till Lars-Ejes stora förtret ;)

Nubben hamnade alltid i första linen, fast en gång tänkte jag peta honom men då mutade han mig ;)

Sen mjukade jag upp skridskor under varmvatten och plockade puckar och sprang omkring med isoleringstejpen och kylsprayen.

Sen kan jag stoltsera med en coachseger i Peter Smedbergs träningsjacka, 10-0 mot Husum :)

Och så vann jag alltid i pokerpatiens över Wallberg!

ernie eagle: karamell och karamell... snarare en seg jävla ostbåge som varit luftexponerad alldeles för länge.
Det är någon som har lurat dig ernie ! Tror du på fullaste allvar all TIK
skulle bjuda hit mr. Starostenko och betala flygresa, hotellkostnader, matkostnader o.dl för en spelare som på sin absoluta höjd går in i en fjärdeline ? En spelare som inte platsar i vitryska landslaget går inte i dagens Timrå heller...
Hade Sundsvall bjudit hit honom hade jag inte sagt något eftersom dom visat bristande omdöme förr !

ernie eagle: Vad gör man när man pryar i ett omklädnings rum? plockar upp tvålen i från golvet i duschen eller :)

Ambroo: Skillnaden är väl att Kreü vantrivdes i Timrå och aldrig fann sig tillrätta med parkbänksalkoholisterna, Domustrappan och byxvarm explorer.

Han valde själv att bryta kontraktet för att flytta till Umeå och Björklöven. Säkert satt han även och drack öl med Hagamannen som till ytan sett säkerligen var en trevligare bekantskap än Fyll-Britta, Kjell Lind, Lill-Ubbe, Wass, Åkesson och de andra runt om i kommunen.

Dmitri förstod aldrig språket men lärde sig goddag, godkväll, fiskoch jag mår bra under sin tid i Timrå.

Tyst, lågmäld, artig och färlägen satt han precis som Mannderville och pluggade svenska mellan träningar - jag vet för jag pryade i omklädningsrummet då.

Och person som förmedlade nyheten om Dimmans eventuella uppståndelse och comeback är ingen person som brukar springa omkring och tuta i folk en massa rykten. En väldigt ansedd person i sina kretsar.

Sen får ni suga på karamellen och tro vad ni vill...

Ambroo: tjatet

Suuune: Läst hela tråden sen tajtet om Dimman började?

ernie eagle:

Lägg ner, Dimman är vad han låter..en dimma!!
Låt han stanna där!!

RTS: Varför värva Backlund? var inte Cedervall ledig???

Ambroo: En 33 årig vitryss som inte har spelat på ett tag, spännande att se nubbens motivering till det med tanke på att det senast idag stod i db att de jobbar för att föryngra i 3:e och 4:e kedjan. Svårt och se att dimman slår sig in i de 2 första linerna. Men Dimman, Hahl, Pärsinen som 1:a ; )

Nä jag är nog lite inne på Perhaps linje...

RTS: Även Per Wiklund från Antjärn kunde ju vara intressant.

Ambroo: ja eller varför inte en hel femma med " Henrik Holmwall, Christoffer Landin" på backen och "Per Edin , Magnus Lannebrink och Fredrik Jensen" som forwards.

just ja, Kreü... ja det var fan längesen! Men 95/96 var ju annars Huss kungen

Laken: Då kan ju Andreas Kreü eller nån liknande få samma chans, han håller väl i dagsläget ungefär samma klass som Dmitri...

Se länk;

Per HApps: Ett tryout-kontrakt skulle jag enbart se som ett roligt återseende!

Per HApps: Håller med dig till fullo.. Och Magnus sväljer betet med hull och hår !

Laken:
Dröm?
Har inte lirat på två år, och då gjorde han 3 pinnar.

Dröm? Mardröm måste du ha menat.

Inte ens T.G.O skulle väl ha jublat åt det ev. ryktet?

« · 718340 · »