1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607825 inlägg · 6214 ämnen
« · 719519 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
mikenomad:
då är det bara 24 dagar kvar att vänta då..

Sv: För lite SK-medlemmar på HS?
-Gurra-: Är det inte det som LingaN försöker få fram ?

- Ett sätt att nå ut till alla medlemmar ?

Sv: SCA-cupen
ernie eagle: Är det verkligen något att bli så förbannad över ??.

ernie eagle: Kultställe?? Mycket kan man väl säga om Bishop..men kult? Nja

actionleif:

Gör som vi i TIK031..

Vi tar alltid ett telefonnummer och ringer upp den som har blivit medlem.. Då får man den informationen som behövs..Sedan är det bara att fixa en e-mail lista så är problemet löst..

Skulle det mot förmodan vara någon utan e-post adress så är det bara att skicka ett vanligt brev eller ringa vederbörande..

LingaN: Tänk på att alla på HS inte är Tikare. Vad har våran supporterklubb för skyldighet att meddela utomstående om våra "träffar" ??. Det räcker väl med att medlemmar i Timrå IK:s supporterklubb får veta såna saker.

Eller hur ?

-Gurra-: Alltså man blir ju nästan förbannad (på sig själv alltså). Här har man man i sin enfald gått och omkring och trott att det strikt varit åldersgräns på 25år på Bishop Arms och så får man höra om Bårlänges bravader i stan.

Jag vill ju också dricka öl och snacka under avslappnade former med likasinnade.

Det är ju direkt upprörande att få höra sådana här historier berättade i efterhand.

Släpper man in knätofsar på en sådant fiiint ställe som Bishop, skall förbanne mej jag också in där.

Får väl ta en pilsner i helgen och spräcka oskulden där. Stryka skjortan och putsa till kavajslaget och sedan ramla in på ett riktigt kultställe.

LingaN: ST var ute och cyklade då i panikartikeln om att TIK kan gå miste om Hahl trots kontrakt? För där stod det 15 JULI om jag inte missminner mig.

actionleif: Bra fråga. Kommer bli spännade att se om han går över eller inte. Jag tror och hoppas på att han inte gör det.

Paddan: Minns att Philippe i en "lika som bär" liknades vid Adam Sandler. Huvudet på spiken!

LingaN: När ni säger deadline kommer jag osökt att tänka på fjolårets deadline som vi väntade in .. som tydligen inte spelade så stor roll .. så är detta en deadline vi kan lita på ?

rödovithockeydy: Ja, 15 juni är deadlinen...

Visst är det så att Hahl inte kan gå till NHL om dom inte plockar över honom innan 15 JUNI?

LingaN: eko :)

LingaN: Det kanske finns ett annat sätt att nå ut till medlemmarna, kanske via post (så att man får fylla i adress när man köper medlemskort så det kan skickas ut en skriftlig inbjudan till medlemmar) eller på något annat smart sätt? Låt hjärnorna flöda om ideer till denna oerhört viktiga fråga...

LingaN: Bra att du drar igång en tråd om detta.

Något måste ju helt klart göras för att man ska kunna nå ut till alla medlemar med info om Div. träffar.

Ett förslag är ju att man kan ta adress på alla som blir medlem för att sedan kunna skicka ut brev med inbjudan till dessa träffar.

LingaN: Reflekterade över*

För lite SK-medlemmar på HS?
En sak som jag reflekterade på när jag läste ett av Yellowcards mycket välskrivna inlägg i tråden "Pubafton" var att det han nämde (eller, DU, Yellowcard) om att det är för lite folk på HS som är Tikare (LÄS: kvinnohundar) och är aktiva ofta men som samtidigt är medlem i Supporterklubben.

Jag håller helt klart med han att jag inte tror att Hockeysnack når ut till alla 900 medlemmar eftersom vi inte har så många aktiva här (som läser ungefär daglingen). Jo visst, det kan också bero på att det finns några hundratal som inte alls är särskilt intresserade eller "aktiva" medlemmar i Supporterklubben till exempel folk som bara köpte medlemsskap för att få en resa eller två lite billgare, men 30-60 stycken aktiva av ungefär 900-medlemmar? Det tycker i varje fall jag låter väldigt lite, eller hur?

Det beror ju säkerligen på att folk inte vet om Hockeysnack, inte har internet eller sådana som inte använder internet. Men 30-60 stycken personer (jag vet inte exakt hur många som använder ofta) låter grymt lite.

Vad tycker ni? Jag tycker i varje fall något bör göras åt detta...

Sv: Pubafton
ernie eagle: Man kan säga att under sommarmånaderna så lever Svenska folket upp, man kan vara ute träffa kompisar, grannar utföra utomhusaktiviteter, odla, puttsa bilar/båtar bara tända grillen och ta en pilsner. Folk har fullt upp med att leva upp under den varma delen av året.
Därför är det ganska meningslöst med arrangemang under sommaren.
Alla brännbollsturneringar som spelas på vårkanten är en "Kick off" inför sommaren. För sedan har alla fullt upp med sina egna saker, hobbys osv.

Det skall va nått exeptionellt som skall fånga folks intresse, typ Gatufesten eller dyl. där man är ute, i ljuset och andas frisk luft.

I dykklubben lyckades vi med max 2 "Happenigs" per säsong trots att det är en sommar aktivitet. Då var en en brännbolls match mot den andra klubben, sedan hade dom en fest i slutet på Augusti i "Z"s styga som han köpt, som vi gick på.
Ändå var det mest ungdommar från 18 - 35 år

Så nog f..n vet jag vad jag pratar om.

Har en keps signad av honom, hörde jag 300 spänn??

actionleif: Jepp, Philippe DeRouville är namnet på mannen som poserar som reklampelare.

Paddan: Är det inte deroo?

Någon som känner igen, eller vill kännas vid, den här killen som nyss bytt klubb?

rödovithockeydy: Nej. NHL- pengarna betalas endast ut den första gången en spelare åker över vattnet. Det var exempelvis därför TIK inte fick något för Jonte när han prövade lyckan i Ankorna denna säsongen.

Sv: Bokslut
Stigsson: Det var ju det jag menade. *not*

mikenomad: Snarare rännskita...

Ambroo: Aaaj...magkniip..

mikenomad: Och tyvärr gör inte Svebba det heller...

eloff: Eftersom 9 miljoner betalades av så kan det väl tänkas att det märks?

diffe: Absolut ingenting...förutom min magkänsla. Å jag har känslig mage...

ernie eagle: jag var på nån krog i Sundsvall och hade mina Mora kompisar som håller på Mora sen så hejade jag på 65 selander sen så hejade jag på Timrå supporters där inne med full och gla som man var.

mikenomad: vad grundar du det på? Varför inte han kommer att hålla

diffe: Tja..den som lever får se. Jag är iaf schkeptisk..

mikenomad: jag tror att ni har fel, han kommer nog att hålla i es, han ligger nog och pressar hårt på gymmet. Döm inte ut honom på förhand!!

ståpäls: En avbetalning/amortering på skulden påverkar resultatet bara indirekt (räntekostnaden blir lägre). Det förbättrar alltså resultatet något.

Om skulden minskat 5 mkr blir räntekostnaden ca 200 kkr lägre på helårsbasis (4 % ränta vilket kanske Tik har lyckats låna till).

Hur stor var vinsten förra året?

ernie eagle: Ahh...anar jag lite uppfriskande distans till den senaste tidens svallande känslor?? :-D

Yellowcard: Du har alldeles rätt i ditt inlägg. Jag skall värdera mitt engagemang bätte och satsa på "rätt saker".

Jag tänker ta semester nu. Koppla av med att spela teater och festa under fotbolls-VM och tänka på andra saker.

Jag kan tyvärr bli lite för het mellan varven. Jag har bara ambitioner om att Timrå IK Supporterklubb skall vara ledande vad beträffar stödet till sitt lag och fånga upp nya medlemmar.

Jag kör med okonventionella metoder. Folk blir flyförbannad på mig ibland med all rätt.

Tack för ordet!

eloff: Moe håller inte...kommer inte få mkt speltid i vinter!

Håller Moe i elitserien? Inte uttagen till j-landslaget. Tre backar födda 88 är med men inte Moe alltså. Eller är det så landslagsledningen inte tycker om Tikare? Björklöven har 5 spelare med, kanske Tik skulle värva därifrån.

ernie eagle: Står inte nått om ålder på hemsidan iaf.
Iofs är denna under konstruktion så den infon kanske dyker upp senare.

ernie eagle:

Jo kanske intresset i allmänhet är svalt, men vadårå? Alltså, bara därför man är medlem behöver man ju inte direkt vara engagerad offseason liksom om man säger som så - och sen, bara därför man är medlem har man väl inget ansvar att dyka upp alla/fåtal arrangemang som annordnas - typ min morbror och hans polare Egon som är en 75 bast löste medlemskap då vi mötte DIF i kvarten för att få åka ner billigare till globen, så hur många av medlemmarna är egentligen så engagerade (deras enda match på hela säsongen förutom på ppv/olearys)?

T.ex. jag själv, brukar gå på de hemmamatcher jag känner för/kan/har råd med, några enstaka bortamatcher när suporterklubben arrangerar - eller tar jag mig dit själv, och det nöjer jag mig med. Sen bor ju inte alla suportrar allt för nära sydkraft osv. Och sedan, hur många av dessa 900 medlemmar hänger här på hockeysnack? Jag vet ju iofs inte om du har något nyhetsbrev/email osv osv. som informerat om detta - så följdfråga...

Hur många av dessa 900 suportrar visste om detta? Hur många har du egentligen pratat med? Är ju ganska lätt att klanka ner på folk genom att påstå att 895 pers får förhinder eller inte är intresserade, jag tror att morbror och Egon hade med all säkerhet tackat nej om de fått förfrågan om pubafton då de är på tok för gamla och (bor i Skellefteå) knappast har det intresset på en icke pågående säsong. Men grejen är ju det att ingen alls har frågat om deras intresse! Jag har ingen insyn i suporterklubben om hur saker och ting fungerar, men jag antar att ni är "folkvalda" om man nu säger så, alltså en aning demokratiskt - då tycker jag också att de som valde dit er/övriga medlemmar i suportklubben också ska nås med informationen i tid också.

Jag kan förstå din besvikelse då du uppenbarligen lägger ner mycket tid och så och kanske inte får den uppskattning du förtjänar, men det jag reagerar på är ju att du på nåt sätt straffar dig själv för den misslyckade framgången för ett enda arrangemang (har jag missat nåt annat eller?) och det är ju helt fel! Glöm inte att det är just offseason där många tankar säkert ligger på semester, slutspurt i skolor och sen hockeymässigt NHL slutspel, och VM osv.

Som jag fattat det så ger du upp lite för tidigt pga. en för mig iaf, givet nederlag pga. just det jag nämnt, MEN däremot när säsongen eller försäsongen inleds kan något som detta bli riktigt hett tror jag om informationen går ut i god tid till samtliga 900 medlemmarna och inte bara vi 30 (?) här på hockeysnack..

Jag tycker du ska ta en funderare på att fortsätta och istället ignorera mycket av den enligt dig påstådda kritik här på hockeysnack, jag känner inte dig eller så, men jag får för mig att du är jävligt nyttig för suporterklubben och sånna behövs! Så jag tycker som sagt du inte ska hänga läpp i detta skede på säsongen! Kör stenhårt när det börjar närma sig istället och ta en paus/semester som oss alla andra nu innan du går in i väggen av ingen som helst anledning! Ge fan inte upp pga detta, utan kämpa på och fortsätt engagera dig!!

Bårlänge: En liten fråga bara? Hur i h-e kom du in på Bishop Arms? Är det inte 25år som gäller där?

TIKbiff: jo det är sant nu när jag tänker efter hoppas ni kommer till cupen

Om en spelar som redan haft ett NHL kontrakt åker över igen.
får klubben som han har kontrakt med då inga pengar?

Stigsson: Korrekturläsning är en underskattad sysselsättning.

LingaN: Det är starka papper att öka omsättningen jämfört med "NHL-säsongen" trots missat slutspel. Jag antar att det också ingår en rejäl avbetalning på arenan i siffrorna.

LingaN: Läs igen. Ökade MED 4 TILL 75 står det alltså från 71 till 75.

TIKbiff: Ser riktigt bra ut!  Att omsättningen ökade från 4,0 mkr till 75,1 mkr är rätt förvånade.

Knylan:
Smarting där..............Det hade jag aldrig aldrig någonsin kunnat räkna ut att det var någon som inte tyckte som jag ;)

Sv: Omröstningen
hellge: Ja...dessutom är det väl ytterligare en månad som gäller dessvärre...dvs 15/7?

Sv: Omröstningen
TIKbiff: Jag har tråkigt bara.

Vi har precis utsett den 15:e juni till den stora nagelbitardagen. Då är det deadline för NHL att knycka spelare från Europa. Ni har er Hahl men vi har vår Krizan. Jag har följt MoDo i 30 år och kan tvärsäkert utse Krizan till MoDos bästa nyförvärv genom tiderna.

Jag antar att ni också kommer bita långt upp på nagelbanden.

« · 719519 · »