1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607448 inlägg · 6214 ämnen
« · 725946 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
4EVER: Ok... Vad menar du isf med detta?; "Hoppas du är läskunnig eller klarar av att rulla sidan nedåt så jag slipper redovisa det igen!" Är inte det att mena att Bosse B är dum i huvudet?! Du borde med lätthet kunna kvalificera dig under det epitet själv då det heter scrolla...

Vad har det med saken att göra att ÖB finns i de flesta städer? Det var en jämförelse som passade alldeles ypperligt in på SAIK med tanke på hakan, greken m fl i er trupp.

Du har svagt minne... Vad säger du om de sex punkterna som du redogjorde för oss om igår då?

Jaså har han skrivit på för oss?! Det var inga dåliga nyheter! Undrar vad det står på löpen imorgon... Jon!

Hur ofta ska moderatorerna behöva påminna om att ni ska höja nivån när ni kommer in på snacket om Jonte Hedströms vara eller inte vara i Timrå/Skellefteå?

Kalla varandra efterblivna/idioter/tjockis är ju inte direkt så hög nivå.

wxp: Jag tycker det är stort att jämföras med IKEA. Ett fantastiskt företag som aldrig slutar förvåna. Går hem i de flesta stugor. Ungefär som Timrå IK.

4EVER: Ja det vill han säkert och spela i allsvenskan nästa år.

ståpäls:
JApp och undertecknad har hela sändningen från Canal Plus inspelad på band.
SÅ det kan hända att den plockas fram under regniga höstkvällar när man vill bli på gott humör.

4EVER:
Du borde nog bekymra dig över hurvida SAIK skall klara nytt kontrakt eller inte till vintern i stället för att oroa dig över TIK och dess supporters.

Vad gäller Pirjetä så har han varit klar för Mif ett ganska bra tag. Hade det inte börjar surras om honom i media och på nätet hade inte Mif släppt honom som klar idag heller.

dunderklumpen: Inget att vara speciellt orolig för. Hahl går bara över vattnet om han får ett envägskontrakt och blir garanterad spel i som minst en andrakedja, vilket knappast är troligt... Det är dock en aning märkligt att hans kontrakt med TIK inte börjar gälla förens den 1:a Juli...

eloff: Den som tror att Riku ens kommer att ligga tio i topp i poängligan får nog tänka om. Han är värvad för sitt utomordentliga tvåvägsspel, men han ska nog även kunna skrapa ihop en och annan pinne mittemellan Jonte och Timo. Att det är en bättre värvning än Lasse råder det inga tvivel om så den där krönikan är bara att ta med en nypa salt.

MorganaLefaey: Det var inte bara frågan vem som är bäst utan även aspekten att om Nubben valt Pirjätä hade han varit säker på en center eftersom Hahl inte är klar ännu.

eloff: Att tro att Hahl kommer få frispel och massproducera poäng är ganska naivt (chansen finns men den är inte så trolig) då han faktiskt aldrig varit någon producerande spelare. Att han skulle vara nyttig för alla es lag är däremot inget snack. Jag hade gärna sett honom i modo nästa säsong.

Pärssinen har ju som han säger kapacitet att vinna vilken poängliga som hellst i Europa om det går bra för honom, men de två senaste säsongerna har inte övertygat (med Pärssinen mått mätt) då han gjort 25p på 43matcher i Zug och 18p på 34matcher i HIFK. Men även där är en spelare som jag säger att jag tveklöst skulle tacka ja till om chansen fanns att han skulle skippa sitt kontrakt och gå till modo.

Robert brukar gilla att skapa snack med sina bloggar/artiklar genom att vara lite extrem, men oftast kan man förstå hur han tänker, även om jag i fallet Hahl inte håller med 100%.

MrRedhawks: Även om han själv tog kontakt så kommer han säkerligen dra in mellan 150-200 000 i månaden. Något han med största sannolikhet även gjort i Timrå.

Paddan: har du sett kontraktet?? är såhär att Pirjetä är väldigt god vän med Juha Riihijärvi i Malmö.. de kommer från samma stad.. å Pirjetä har själv tagit kontakt med Juha å malmö.. så är det då pengarna som avgjorde det?? naj det skriker avundsjuka hos alla er folk..

Paddan: Okej..
Men jag förstår inte hur någon kan se en ljus framtid i Malmö ;-)

-Gurra-: Jag tror han menade att Percy öppnade börsen rejält för att se till att skriva kontrakt med Pirjetä.

MrRedhawks: Vaeee !!?? Vad menar du ??

eloff:
Kan säga såhär.. Pirjetä valde till 100% Malmö för han ser ljushet i framtiden. Å att han har med stor sannolikhet fått reda på vilka fler som kommer komma/ aktuella till Malmö.. för helt klart såg Timrås trupp starkare ut det måste jag medge..

Vad tror ni om detta då, från Hockeycentralen? Kanske synd att Nubben valde hahl i stället för Pirjätä eller....

Timrås finnar
2006.06.17 | Robert Pettersson
.
Det finns folk i Timrå som är av uppfattningen att Riku Hahl kan bli poängkung i Elitserien.
Men det är väl så. Folk imponeras fortfarande av att någon spelat i NHL och att det per automatik innebär att man producerar stora mängder poäng.

Själv har jag egentligen aldrig imponerats av Riku Hahl. Inte ens som den defensiva center han är. Tycker att han är relativt medioker spelare som då och då, men inte alltför ofta, kommer in i ett stim. Som i VM. Där var han rätt vass. Men jag tvivlar starkt på att han för första gången i livet kan hålla den formen en hel säsong.

Senast i raden av finländare påväg till Timrå ska tydligen vara Lasse Pirjetä.
Där skulle Timrå ha en stabil kille att luta sig mot. Ingen superstjärna för all del, men en bra mycket mer rimligare förstecenter än Riku Hahl.

Men det gäller att killarna kommer in i laget på rätt sätt. Nåt som förvisso är A och O i varenda spelarvärvning.
Men Pirjerä visade i Kloten att han kan vara riktigt usel när han kommer fel in i laget. Han gjorde bara ett mål på 16 matcher.

Lagets tredje finska anfallsvärvning, Timo Pärssinen, visade ju också under fjolåret hur viktigt det är att han kommer rätt in i laget. Pärssinen, som har potentialen att vinna poängligan i vilken europeisk liga som helst, var en av ligans största besvikelser alla kategorier.

Bedömer ändå Pirjetä, om han kommer, som det säkraste finska Timrå-kortet. Pärssinen som det med klart högst potential.
Medan Riku Hahl bara.... är.
I bästa fall gör han hyggligt defensivt jobb och runt 20 pinnar.

Kerstin_k: ser att Colorado visar intresse för Hahl.Se länk

Paddan: Jepp han skrev på för 2 år.. mer grädde kommer komma som Percy sa.. Kuhta nästa eller varför inte Hejda ;)

Paddan: Se där. Kul för dom, mindre roligt för oss.

Kerstin_k: Pirjetä kommer trots allt att spela i elitserien, han har tydligen skrivit kontrakt med Malmö.

Dream Team: Läste det där i pappersform i morse. Reagerade över meningen "den där extra forwardsplatsen är som bekant vikt..." Trodde vi jagade ytterligare en forward utöver eventuellt Jonte. Men uppenbarligen gör vi inte det.

Var som jag misstänkte också angående Lasse. Att han skulle bli intressant först om Halh försvann. Synd, hade varit häftigt att ha honom i laget också. Men det är väl så där som man säger, mycket vill ha mer :)

Nu håller jag i alla fall tummarna att Halh stannar. Han känns på något sätt lite bättre, lite häftigare.

I ST Nubben förnekar Nubben idag att Pirjetä skulle vara på väg till TIK. Då vi redan har fyra centrar är han ett alternativ enbart om Hahl skulle försvinna till NHL.

Saxat ur ST:

"– I dagsläget har vi en forwardsplats kvar att fylla, men han är ju ingen forward och vi har redan fyra centrar: Hahl, Fredrik Warg, Peter Regin och Johan Andersson.
Och den där extra forwardsplatsen är som bekant vikt åt Jonathan Hedström.
– Det är en liten chansning. Men jag har inte råd att skriva kontrakt med någon nu i fall Jonte sedan kanske kommer loss och väljer oss."

4EVER, Jonte, sgsk:

Kul att ni hittat hit och vill diskutera Hockey och Jonte, men nån måtta får det fan vara - det är väl ganska uppenbart att ingen egentligen vet 100 vart Jontehelvetet hamnar, så lägg ner nu och sluta göra personangrepp helt i onödan (ni som gör det ta åt er) hoppas innerligt nu att Jonte hamnar i NHL eller nån annan klubb så ni alla kan lära er en läxa och hålla käften i fortsättningen, tack på förhand och skit ner er och glöm inte att använda den "säkra källan" som blöja när det hela är över.

ernie eagle: Nej, såhär i midsommartider ser vi väl helst så få tomtar som möjligt. Vad gäller ditt försvar av dina inlägg så har du självklart rätt i att man i sak ska försvara det man står för. Det jag menar är att man bör tänka till ett varv eller två, innan, eller framför allt hur man bemöter inlägg av den oart som bjuds här ibland.

På tal om forum som kräver inloggning - för att kunna ta del av debatten fullt ut här på HS krävs väl att man reggar sig, eller?

4EVER: Hmm, var det allt? Men gud så tjusigt, jag tror jag brallar på mig!

1. Det är flera större, bättre och mer hemmakära spelare än Jonte som "svikit" sin klubb tidigare (det händer mycket på ett årtionde) 2. Om hjärtat nu bultar så kraftigt, varför var han då inte med och spelade upp SAIK? 3. Och barn på dagis... 4. Det är även Johan Backlunds, han har dock ingen i TIK. 5. Jag är allergisk mot getingar! 6. Vi får väl se efter 10-15 omg...det är då tabellen brukar sätta sig nämligen...

85 kilo fördelade på 179 cm är relativt hårt med kraft bakom och knappast nåt för GI-viktkoll.

Dream Team: Jag såg ditt inlägg först efter att mitt blivit postat. Men mitt senaste inlägg är i princip mitt första också angående Jonte där jag angriper någon.

Skall vilka tomtar som helst få härja på forumet eller vad fan är det frågan om. Det är ju rätt uppenbart att vad är ute efter. Det har ingenting i våran gästbok att göra med sin provokativa hållning.

De har en egen gästbok här på HS som de aldrig skriver någonting i och sedan har de forumet som de med en dåres envishet fortsätter länka till fastän de kräver inloggning. Nu råkar jag vara reggad där i ett annat ärende. Men det är principen det handlar om. Deras röstfiske är oacceptabelt. Vem i h-e vill vara medlem i SAIK?!

De kan väl gå runt med värvarhåven bland sina egna istället för att jävlas med oss förnuftiga människor som lärt oss den enda rätta läran.

EN GÅNG TIMRÅ IK, ALLTID TIMRÅ IK ;)

Hawerchuk: Min reptilhjärna kopplas icke på iom att min intelligens är något högre än så och adrenalinnivån ligger någonstans runt en kall novembernatt... Dock är det mycket ironi, sarkasm och djävulen själv i det jag skriver. Jag älskar debatter och jag älskar än mer att starta dem, röra om och gegga runt i folks medvetanden.

4EVER: ...argument nr.5 - att ni har snyggare tröjor!
Om detta vore ett argument för att Jonte skall hamna i Skellefteå - så kan man ju undra hur Färjestad kan få ihop fullt lag över huvud taget - om spelare tittar på hur tröjorna ser ut när man bestämmer sej för vilket lag man skall spela för?

ernie eagle: Ja, och i mitt tidigare inlägg så glömde jag att nämna språknivån. Men jag förmodar att du förstår vad jag menar när jag ber om skärpning även där. Tack!

4EVER: Vad fan är du då om Ambroo är tjockis? Håll dig på din kant jävla bärplockare. Komma inte in här och snacka en massa jävla skit.

Vi får väl se i vinter vilka som har Sveriges bästa publik. Det är svårt att inte ligga topp när det inte finns någonting i schtaan! Lite större utbud i Sundsvall än vad som någonsin kommer finnas i staden som gud glömde. Vad har ni föruom SAIK? Sunnanås damlag och Hanna Marklund eller?

Skall Jonte hem blir det Timrå IK!

Johan Backlund är ju oxå ifrån Skellefteå men han valde Timrå. Vad kan det bero på måntro?

En aningen bättre förutsättningar i TIK än i SAIK skulle jag tro.

Vi har ambitionen att vinna guld, vad fan har ni med eran floppvärvningar.

Det är DeRouville-varning på Dave Stathos (en hårig grek i målet).

Så ta och pallra dig härifrån ögonböj din pajas!

4EVER, Jonte, Ambroo m.fl: Så tar vi och höjer nivån på inläggen ett par pinnhål så vi får en läsbar gästbok igen. Det vore ju synd att lägga nivån i höjd med pottkanten för att få fram det man nu vill säga. Ska ni argumentera mot varann, kom då med lite mer innehåll i era inlägg istället för enbart munhuggerier.

Hawerchuk: Ord och absolut inga visor där inte ;-). Det var fanimej på tiden att någon mer reagerade och satte ner foten för barnsligheterna här inne.

Men Ambroo är det inte lite väl onödigt ändå att hålla på att kalla folk efterblivna, patetiska och fan och hans moster över en spelare som bevisligen inte kan vara klar för varken SAIK eller TIK, då han fortfarande sitter under kontrakt med nuvarande klubb? Det känns som att debatten ibland blir lite väl onyanserad från båda håll. Ni är båda lika goda kålsupare. Att börja försöka syna den andra sidans argument är helt omöjligt i en partisk debatt.

Dina fasoner börjar bli rätt tröttsamma vid det här laget. Det är inte ett måste att bli så engagerad att reptilhjärnan kopplas in så fort din adrenalinnivå stiger och fingerknackandet börjar.

Jonte:
Inte för att jag försvarar "stenkastarn" men är detta ditt forum dårå?

Ambroo:

Fan,vad du är patetisk. Det var ju du som började komma in och käfta på SAIKs svenskafans-sida. Snacka om att kasta sten i glashus. Att du dessutom är avstängd på Modos forum tyder på att du för det första är dumdryg och för det andra har svårt för att hålla dig på ditt eget forum. Så knip igen. Dessutom får du gå med rumpan bar nu då Jonte är överrens med SAIK. Puss på dig,tjockis ;)

Ambroo:

Några här inne kommer att skämmas som satan kan jag säga. Och det är inte SAIKarna. Fy fan vad skönt att han kommer hem!

Ambroo:
Sant, SAIKs prio denna säsong borde vara att lägga fokus på sin egen insats och om möjligt försöka säkra nytt kontrakt.

sgsk:: Ska man dra det ytterligare till sin spets så kan man även tillägga att man dessutom nått två semifinaler och en kvartsfinal de senaste fyra säsongerna... Är man inte närmare toppen än botten då så vet icke jag.

Fet-Ecke:

Bärsen är redan köpta! Mätt å glad är jag å all Losec kan ni behålla.... lär behövas!

å bejan:

Sanndröm? Pärssinen- Hahl -Hedström?

SANT? - NÄÄ!! DRÖM - JAA!!

sgsk:
En liten korrigiering..... placeringarna 9-12-3-6-3-9...... dvs rätt stabilt förutom senaste säsongen då

bejan:
Rostern gäller för deras lag under slutspelet inte vilka som under kontrakt just nu

Ambroo: Hej. Jag kan inte hitta #17 Hedstrom på Mighty Ducks rosterlista.
Betyder det att de räknar bort honom?Enl. nubben står han under kontrakt! Skumt!
Sanndröm? Pärssinen-Hahl-Hedström

4EVER: Ja, ja köp lite bärs, chilla vid grillen i kväll, ta lite Losec, whatever!
Den som lever får se!

Dream Team:

Jaså? Är Jonte klar!!??

KEEP DREAMING!!

Så besvikna ni ska bli när ni förstår att allt bara var en dröm!!

AIK

sgsk: Här byggs inga luftslott över ett par säsonger i tron att man "är ett topplag". Det vi lyckats rätt bra med är att förbättra vår organisation runt laget. Därigenom har även ekonomin förbättrats, och därigenom har vi också kunnat ställa ett starkare lag på isen.

Den senaste säsongen gick dock det mesta snett vad gäller de prioriteringar som gjordes. Man kan väl säga att man valde att betala av ett antal miljoner på det lån man har på arenan istället för att se till att det lag man hade att tillgå också kunde svara upp till de målsättningar som sattes upp.
Att man ändå plussade med närmare miljonen, trots sena, och dyra, spelarförstärkningar (Paverl Rosa, Markku Jantunen) får väl bara beskrivas med att klubben trots allt har full kontroll på vad man gör med sina pengar.

Kommande säsong är det såklart omöjligt att sia det minsta om redan nu. Alla lag är inte klara, och det ska även fungera att spela ihop laget som just ett lag. Vad lärde vi oss av fjolårets försäsong? Jo, att Leksand troligtvis skulle ta hem serien obesegrade. Hur det gick med det vet vi alla. Vi kan således inte dra några slutsatser alls innan vi kommit en bit in i seriespelet i oktober månad.

Dock så hör det väl till silly season att få spekulera lite. Ibland rätt så vilt, och ibland på ett mer seriöst plan. Att Timrå kommer att ha betydligt lättare med sitt målskytte än den förra säsongen det kan jag lova redan nu. Ja, kanske inte på fantommålvakten i MoDo, då, men mot merparten av de övriga lagen. Om detta sedan räcker till en bättre placering, det får vi väl se. Men det är i alla lägen ett betydligt ljusare utseende på spelartruppen i det här läget än det var förra sommaren, ja, om vi nu får behålla exempelvis Riku Hahl. Om sedan Lasse Pirjetä dyker upp, då höjs konkurrensen än mer på centersidan, där vi låg högt upp redan förra säsongen tack vare bra tekningsstatistik. Att Jonte spelar i Timrådressen, det är ju redan klart. Men det visste du ju redan.

sgsk: Jag gjorde en objektiv bedömning det är omöjligt att veta innan säsongen vilka som blir topp4 resten är historia.ser du subjektivt så har vi iallafall spelat i finrummet och ni i källaren dom sista 5åren.

Fet-Ecke: Deadline var för 8 timmar sen.

Frella: Hoppas något NHL kan "norpa" Krizan innan öbvergångarna måste vara klara! Eller är det redan försent?

« · 725946 · »