1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607323 inlägg · 6214 ämnen
« · 726256 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vem kommer efter Kenta ?
ernie eagle: Wikegård är fortfarande bättre i TV-studion än i båset. Måste finnas bättre alternativ. Kan vi inte likt LHF hitta en Tjeck eller varför inte en Kanadensare om det är nya hjulspår du vill ha?

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
kungsbacka: Jag har aldrig någonsin varit med om två personer som varit så säker på sin sak och som verbalt hävdat att deras kontakter är de enda som man kan lita på. Det är nästan i stuket med min pappa kan dänga din pappa med en hand bakbunden osv. och fortsätter man då att köra detta race och fortsätta säga saker man skall göra så borde man nästan stå för dem sedan också. Det handlar inte om att jag vill att han skall neka båda för Jonte är en spelartyp som vore roligt att se i sverige igen, även om det inte är i modo utan som jag tidigare sa så finner jag att om man skall ta till de ordalag som gjorts så borde man väl stå för övriga saker också även om det inte faller ens väg.

Sen träffar du direkt på spiken när du undrar om jag är för lat för att göra en samanställning själv. Så tydligen tycker jag inte det är så viktigt nog att göra en sådan då jag inte tar mig tid att göra en själv.

Angående hur roligt man kan ha i övik så är jag fullt nöjd med utbudet här, inte någon större skillnad mot när jag bodde i sundsvall... förutom att det finns lite mindre kvinnliga studenter då kanske.

sgsk: Han är väl så illa tvungen nu, då SAIK är i elitserien.

sgsk: Alla sätt är bra utom dom dåliga att sälja tidningar.

Det som ni kanske inte förstår är att VF är en umeåtidning och slickar Lövenröv så ofta de kan.
Att han skriver positivt om AIK är inget han gör varje dag bara för att han känner för det.

MorganaLefaey: Skadeglad är du men det är väl det enda roliga man kan ha däruppe...Om du nu är så intresserad av något lag får nobben och därmed kan gotta dig åt detta varför inte göra en sammanställning själv eller är du för lat för det?

sgsk: Jo jag läste, men han kommer väl knappast med några nyheter? Sådär har väl båda lägrens lokalblaskor skrivit en tid nu?

sgsk: Det var ju inte direkt något stenhårt argument han framlade.

"Nu är det bara att invänta det alla redan drömmer om; Jonathan Hedström i AIK-tröjan. Sant eller falskt?"

Om vi ska börja tro på sånt där, vad ska vi då säga om expressens två artiklar som klargjorde att Jonte var klar för Timrå? Journalister är precis som oss, skillnaden är att vi skriver våra önsketänkanden, beaktanden och drömmar på hockeysnack. Dom publicerar sina i tidningar och åtnjuter automatiskt högre trovärdighet.

Känns som om det vore skönt om den gode Jonte bestämde sig, eller att det blev offentligt någon gång. Har svårt att tro att någon av klubbarna är vidare sugen att vänta allt för länge på honom. Den klubb som inte får hans namnteckning kan få det svårt att hitta en ersättare för honom.

Jag hoppas ju fortfarande på att någon skall sammanställa vad alla har lovat så vi kan njuta av vetskapen om att i alla fall ett gäng (ja kanske båda om han blir kvar i NHL) skall få skämma ut sig.

sgsk: Det är väl som den där Westman själv skriver en bit ner i sin krönika; inte alla gånger han är med i matchen. Appropå veta nåt som inte Ambroo vet...

Står ju inget matnyttigt om Jonte alls i den krönikan, bara samma spekulationer som går att läsa i våra lokalblaskor ang. Jontes vara el. inte vara i TIK-dressen. Enl. ST:s krönikör häromdagen är ju Timrås sista forwardsplats vikt åt Jonte. Vilket inte automatiskt (bara för att det står i tidningen) medför att jag tror att det verkligen helt klart blir så.

Blir spännande att se hur det verkligen blir!

sgsk: Och samma höga nivå på inläggen som vanligt!
Lägg ner och avvakta så får vi se vad som händer istället!

ernie eagle:

Nu skrev han ju att SkAIK skulle vara med i slutspelsjakten om man fick Jonte också. Inte enbart för att man fick Lintner.

Frella: "Nu är det bara att invänta det alla redan drömmer om; Jonathan Hedström i AIK-tröjan."
"Skellefteå AIK har tagit nämnde Lintner och finske Antti Virtanen och bomben om ”Jonte” Hedström kan komma vilken dag som helst."

Är du inte läskunnig eller orkade du bara inte scrolla igenom hela krönikan?

Frella: Nu vill han väl peka på att denna person antydde på att han hade kännt till alla förvärv utom Lintner och att han sedan sa att nu kan man bara sitta och vänta på Jonte.

sgsk: Och den där krönikan sa ju mycket?

Dream Team: Antagligen Niklas Westman som skrivit krönikan som jag länkade till...

Dream Team: Slutspelsjakt för att man värvat Lintner. Åh herregud. Tillåt mig småle.

Vilka vidlyftiga planer han har den där Westman. Det är nog en jävla tur för SAIK att han bara är sportjournalist på Västerbottens Folkblad och inte sportchef hos de svart/gula.

Tur att Pea Israelsson och Peo Larsson ser lite nyktrare på saker och ting annars skulle fallet bli blytungt vill jag lova.

Snacka slutspel som nykomling är inget särskilt vidare smart drag. Så gjorde Linköping och rasade ur.

Vore tråkigt om uppstickaren Skellefteå inte fick leka med stora grabbarna i finrummet Elitserien mer än 1år.

Släpp plattan nu. Nu går det alldeles för fort i kurvorna. I den här stilen är snart avåkningen och ekipaget mörbultat ett faktum.

wap.hockeysnack.com
sgsk: Westman, who?

wap.hockeysnack.com
sgsk: Westman, who?

Westman vet nåt som Ambroo inte vet...

ernie eagle: Jag håller med -Gurra-, Timrå IK har två utmärkta coacher i Kenta Johansson och Micke Andersson, så varför börja att rabbla upp ersättare innan de har tackat för sig? Visa lite respekt över deras arbete.

I tränardebatten i övrigt så vore det på tiden att det dök upp lite nya namn i Elitserien och Allsvenskan, det är många som används som återvinning. Var sitter rädslan i att prova något annorlunda? Viljan och tanken finns nog men många räds vad de kan måsta stå till svars för vid eventuellt misslyckande.

ernie eagle: Ironin var svår när Mårts nämndes...

-Gurra-: Visst har du en liten poäng i det du säger. Men grejen är ju den att man inte skall verka på en post alltför länge vare sig det handlar om idrott eller näringsliv. För engagemanget och motivation kan aldrig vara densamma det femte året som första året.

Förr eller senare tar bensinen slut. Och ibland kan man bli fartblind och inser kanske inte alltid själv när den tiden är lämplig.

Bättre att kliva av medan man fortfarande har någon heder kvarän att stanna tills någon kräver ens avgång.

När man står på toppen av sin karriär skall man anta en ny utmaning. Dels för sitt eget välbefinnande men även för den organisation och den arbetsgivare man företräder.

Sen spelar det ingen roll vad man heter eller vad man uppnått. Där är jag stenhård.

ernie eagle: Jag håller med dig, förgående säsong blev nog inte vad någon av oss väntat oss. Åtminstånde inte sportsligt.

Men någon liten poäng måste jag väl ha med mitt inlägg :-/.

-Gurra-: Ett första bakslag för Kenta var väl föregående säsong? Men som jag sade i telefon till Nubben, "skall Kenta få fullfölja sitt kontrakt med Timrå finns bara en väg ut ur det hela om det skall sluta lyckligt - det ordet stavas SATSNING! För med ett likvärdigt material reder aldrig Kenta upp det hela igen, så genom färska råvaror och inget halvfabrikat", sa jag.

Jag instämmer till fullo i ditt resonemang Sjöstedt. Och en satsning kommer det att bli. Tycker nog att Nubben tagit till sig av vad jag har sagt och hållit sitt löfte till fansen. Går det åt helvete i vinter är det knappast en materialfråga i vartfall.

Men nu har ju Kenta fått några hyggliga pjäser att leka med så det vore väl fan om han saboterade det här. Det är svårt att misslyckas med killarna vi har.

Så lycka till Lill-Kenta! Må du kliva av från rodret i maj nästa år med flaggan i topp!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Minns med blandade känslor tillbaka på tiden med P-O Larsson. Han gjorde det som många tvivlade på, tog oss tillbaka till finrummet.
Han genomförde många stordåd under sin tid i Timrå.
Men så plötsligt tog idétorkan vid. Eller som han själv sade: "Jag har slut på bensin". Han blev då mer eller mindre tvingad att fortsätta en säsong till trots att han då varit tränare i samma klubb i.. *gissar*.. 5 säsonger.

Men även om nu Kenta varit hos oss en längre tid så ser iaf inte jag (än så länge) någon anledning till varför han skulle behöva bytas ut.

Ambroo: Men då kommer rullar vi åter ju åter in på det här med svärmorsdrömmar. Nej Pelle Mårts är mest en gnällig gammal kärring. Hellre Wayne Fleming då eller Randy Edmonds. Fast Randy Edmonds går fetbort eftersom han är så odräglig och tror att han kan göra vad fan som helst.

Noll respekt för spelarna, sportchefen, styrelsen och fansen. Kör alltid sitt egna race. Förvisso gillar jag raka linjer och tydliga direktiv men när trampar över lik, uppenbart sårar människor, skriver svarta kontrakt och flyr hals över huvudet när visumet gått ut och pengarna är slut så anser jag att sådana lycksökare skall vi noga akta oss för. De skulle förmodligen kosta mer än det smakar att kontraktera Edmonds.

Wayne Fleming däremot kan jag mycket väl tänka mig.

Eller Pelle Bäckman/Patrik Ulin. Vilken duo, vilket par.

Abron: Vad har egentligen Lill-Kenta att göra med vem som blir förste svenske tränaren i NHL ??. Vänligen förklara hur du tänkte med denna tråd.

Så länge en tränare gör ett bra jobb och åstadkommer bra resultat tillsammans med laget han coachar så borde han få vara kvar tycker jag. Åtminstånde så länge samarbetet fungerar och tränaren orkar.

RTS:
Jag hade hoppats på Ulf Dahlen, man han drog väl till NHL igen?

Ambroo: Mårts? nä fy fan då är det bättre Lars eje kommer tillbaka, Någon gråare person finns inte inom elithockeyn.

Wikegård har ju lagt av som coach så han lär nog inte ändra på det beslutet, Wikegård har nog bra jobb som han har hockeyexpert på SVT + hockeyanalytiker hos Expekt + att han kör föreläsningar på div olika samanhag.....

Själv skulle jag föreså satsa på något utländskt, Se på Lulåe lener har uträttat bara på 1år en hel massa som inte svenska ES tränare skulle kunna, tex ta och låta Jagr personlige fys tränare Marian Jelinek köra 1-2veckor försäsongsträning.

Varför inte gamle Ruzicka han har vista att han håller i hetluften så....

Sv: Riko Hahl klar?
Ja lixom bara undrar en sak vad det gäller Hahl, hur kan Timrå gå ut och säga att han ska spela med oss säsongen 06-07 i ett pressmedelande innan ens kontraktet börjat gälla? Nu har man suttit och hoppats på att den 15 juni skall pasera och få klart med Riku men vad fel man hade då.

Lite sne bläv man nu. Bara att öppna sommar söndags pilsnern och hoppas på att inga fler negativa överaskningar kring Hahl uppstår tills 1 juli för killen vill man ju se i Timrå tröjan till vintern.

ernie eagle: Nej jag tycker inte skrikegård är nåt för timrå han är bara mediekåt.men vill man i styrelsen försöka få han som tränare så får acceptera det.Jag har ett annat förslag om inte mandy vill fortsätta spela han är lite skadebelägen han är ju inte ung längre.Då skulle man kunna försöka få manderville som tränare lek med tanken.

Pelle Mårts vore nåt.

ernie eagle: Wikegård! skall inte han och Bert Karlsson ha hand om schlagerfestivalen? fortsättningsvis. Men det kan ju i och för sig tänkas att de har tid med Tik också. Berts son är ju linjeman i hockey och det är väl troligt att Bert har lärt sig så pass mycket att han duger till hjälptränare. Han skall ju sälja skivbolaget så ja de blir nog ett bra par. Dessutom blir det idel dansbandsmusik i Eon vilket kan locka nya åskådare.

Ja EE under förutsättning att de hinner med tanke på schlagerfestivalen så är nog Wikegård/Karlsson värda att signa.

ernie eagle: Ja, vad åstadkom Leif Boork under sin treåriga sejour i Västra Frölunda Indians, som man kom att heta under den här tiden? Gjorde han något av värde som vi ser spår av idag?

Ja, det han t.ex gjorde var att sätta ett större fokus på utvecklingen av spelarna. Laget hade efter sin elitseriecomeback 1989 gått på en slak lina vad gäller förmågan att kunna etablera sig på allvar. Timrå hade en lätt resa på den vägen jämfört med Frölunda. Fr.o.m säsongen 1989/90 t.o.m säsongen 1994/95 hade man följande placeringar (de placeringar som är märkta med fet stil är de säsonger som Boorken var tränare): 10, 12, 5, 11, 4, 11. Som bäst blev det en fjärdeplats, och man kom som längst till kvartsfinal i de två slutspel man deltog i.

Klubben hade allt sedan återkomsten i ES valt en bredare satsning på ungdomsverksamheten, och detta utvecklade Boorken ytterligare. Ett flertal unga lovande spelare runt om i de olika lokala klubbarna fick chans till elitseriespel, och man förvaltade detta på ett bra sätt. Det är väl precis det här vi ser hända i än större utsträckning idag. Några av de namn som kom fram här var t.ex Per-Johan Axelsson, Daniel Alfredsson och Mikael Sandberg. Leif lade den grund som Lasse Falk jobbade vidare på när han förde laget till SM-final 1995/96, och det är nog här som vi ska söka några av orsakerna till vad som gör att Frölunda står där man gör idag.

Så din jämförelse med vad han åstadkommit i Brynäs blir nog lite skev, Magnus, då han ännu bara hunnit inleda sitt "verk" i Gävlelaget. Brynäs går väl kanske att jämföra med Frölunda på det viset att man har haft ett antal riktigt jobbiga säsonger, men man är ändå inte i närheten av att ligga på den nivå som Frölunda gjorde på den tiden, som elitserienykomling och allt. Det som kanske är jämförbart är satsningen på unga spelare, fast Frölunda låg nog lite före, när allt kommer omkring. När Boorken kom till Indianerna kunde han alltså skörda de frukter som redan varit på tillväxt ett par säsonger. Detta finns det väl goda förutsättningar i Brynäs, men riktigt var man är på väg är väl svårt att riktigt säga. Hur ser det exempelvis ut med utvecklingen av de egna talangerna? Man har ju heller inte på långt när samma upptagningsområde som Frölunda har.

(Varför jag valde att blott ta med sex säsonger för Frölundas del här ovan var för att på ett enkelt sätt kunna jämföra med Timrås resultat. Vi har ju gjort sex säsonger sedan vår comeback år 2000. Vi har kvalificerat oss för slutspel tre gånger, och kvalspel endast en. Det var som du ser aningens tuffare för Frölunda att nå så långt. Nu ringer det en klocka här som säger att vi på den tiden inte alls hade samma problem med lovande spelare som sticker till proffsspel redan i ung ålder. Det var väl någon eller några säsonger efter detta som det började på riktigt allvar.)

Dream Team: I dagsläget kanske inte Niklas är aktuell. Men om man bearbetar honom tillräckligt länge så. Tror att han kommer få tillbaka suget för att coacha igen.

Wikegård har ett gott öga till Nubben och när han nu bestämt sig för ett långtidskontrakt med Timrå IK ser jag det inte alls som någon omöjlighet att Wikegård faktiskt kan dyka upp i TIK.

Men om det blir redan nästa år låter jag dock vara osagt. Tycker att somliga verkar haen liten tråkig hållning till Wikegård. Det är en jävla skillnad på att träna en storstadsklubb och en landsortsklubb.

Vad åstadkom Leif Boork i Frölunda kontra Brynäs. Skillnaden är som natt och dag.

I Stockholm är pressen sjukligt hög. Förväntningar finns i Timrå med omnejd också men det är inte ens i närheten av stockholmarnas krav och fordringar.

Varför inte våga gambla lite grand? Eller är vi några jävla slags trygghetsfascister i Sundsvall /Timrå?

Måste allting rulla på i samma hjulspår?

jolle: Lasse Pirjetä är redan klar för MIF Redhawks. Inget Timrå för hans del nästa säsong, alltså.

Hawerchuk: Vore ju underbart om ni underskattade oss vilket ni nästan alltid gör ändå. Gratispoäng tackar man aldrig nej till.

inte riktigt klart än...

Hahl till Colorado?
Ersättaren kan bli landslagskollegan Lasse Pirjetä från Kloten

Riku Hahl har fått ett bud från Colorado – som han tackade nej till.
Men sannolikheten finns att ett bättre kontraktsförslag dyker upp.
Därför har Timrås sportchef Kent Norberg börjat titta på en ersättare.
– Om Hahl försvinner vill vi ha Lasse Pirjetä, säger ”Nubben”.

I går gick det att läsa i den schweiziska tidningen Blick att den finske centern Lasse Pirjetä lämnar Kloten för att spela med Timrå IK kommande säsong.
Och ingen rök utan eld...
– Det stämmer inte att han skulle vara klar för oss. Men jag vet att han blivit uppsagd från Kloten och det är en spelare jag följt en tid, berättar Timrås sportchef Kent Norberg.
Har till den 1 juli på sig
Egentligen så har Timrå värvat klart när det gäller centerpositionen. I truppen har de Riku Hahl, Fredrik Warg, Johan Andersson och Peter Regin. Många trodde också att det var spikat att det skulle bli de fyra centrarna när torsdagen hade passerat, då det var det sista datumet NHL var tillåtna att plocka spelare som står under kontrakt med en europeisk klubb.
Men det finns en hake.
Riku Hahls kontrakt börjar inte gälla förrän den 1 juli, och därmed kan han välja att skriva på för en NHL-klubb under de närmaste fyra veckorna.
Spelat i Colorado tidigare
Tidigare har den finske landslagsmannen representerat Colorado Avalanche där det blev sammanlagt 82 matcher och åtta poäng. Nu är de ute efter hans namnteckning igen.
– Jag vet att de har gett honom ett kontraktsförslag som han tackade nej till, berättar ”Nubben”.
Pirjetä har varit i Frölunda
Men ett bättre bud kan komma och då är det risk för att Hahl lämnar Timrå IK innan han ens provat den rödvita matchtröjan.
Därför har nu Kent Norberg börjat titta på eventuella ersättare, och det är där Lasse Pirjetä kommer in i bilden.
– Om Hahl försvinner vill vi ha Pirjetä, säger ”Nubben”.
Pirjetä heter Lasse i förnamn och han har tidigare gjort en sejour i Elitserien. Den gången i Frölunda där han gjorde 22 poäng på 50 matcher i grundserien säsongen 1996/97. Efter det var han mycket framgångsrik i den finska ligan där han hade flera säsonger över 40 poäng.
Gjorde succé på östkusten
2002/03 fick han sedan chansen i NHL och Columbus Blue Jackets där det blev 31 poäng på 108 matcher innan han byttes bort till Pittsburgh Penguins. På östkusten gjorde han succé till en början med 12 poäng på 13 matcher.
Den förra säsongen blev dock inte som han tänkt sig. Efter att ha skickats ner i Pittsburghs farmarlag bröts till slut kontraktet och han hamnade i schweiziska Kloten.
Nu har han fått lämna dem och frågan är om det blir Timrå härnäst?
Det får framtiden utvisa.
Klart är i alla fall att Timrå inte kommer att värva honom såvida inte Hahl försvinner

ernie eagle: Att du tog fram Wikegård som förslag till tränare var ju ingen skräll precis ;-) Men hur sugen tror du att Niklas är på en comeback, helt seriöst alltså? Han har väl varit ifrån hockeyns omklädningsrum drygt ett år nu, vad är det som säger att han inte sätter familjelivet före nu när han har vant sig vid det på ett mer permanent plan?

Det skulle alldeles säkert skapa rubriker om Timrå hade en sådan tränare. Men är det verkligen vad vi vill, och är det för klubbens bästa? Skulle Niklas passa in i det tänk som finns i klubben fullt ut? Det vore onekligen ett intressant alternativ, men jag skulle bli överraskad om han ens kom på förslag när det nu vankas tränarbyte i klubben.

ernie eagle: Jag tror vi motståndarsupportrar skulle bli inget annat än överlyckliga om ni fick Niklas Wikegård som ersättare till Kenta Johansson där uppe i lill-sthlm.

eloff: Niklas Wikegård helt klart. Honom har jag förespråkat en längre tid. Jag vet att det inte är särskilt populärt bland merparten av mina kollegor. Men för mig är han en ypperlig kandidat. Nu har vi i två olika sejourer kört med svärmorsdrömmar i båset i form av Peo Larsson och Kenta Johansson. Nu är det dags att det blir lite rock´n´roll över Timrå igen. Lite okonventionella metoder, löpsedlar, glödheta presskonferenser, galna utspel i media och kollektiva bestraffningar vid uteblivna poäng och en stenhård disciplin.

Se på Brynäs IF. Vem trodde på Leif Boork inför förra säsongen. Det blev jävla liv i Gästrikland och i Hockey-Sverige men han fick fason på sitt manskap den gode Leif.

Niklas skulle trivas utmärkt i Norrland. Hatkärleken från Timråsupportrarna sporrar honom till att göra underverk. Närmare för frugan hem till Luleå och pendlingsavstånd till Gävle för Wikegård gör att de geografiska läget med villa på Alnö som utgångspunkt eller en takterassvåning i centrala stenstaden granne med Tjacka alldeles perfekt.

Att slå ur underläge passar nog Wikegård bättre för blir det finalspel är vi i Norrland nöjda medan inget annat än guld är fiasko i Estocolmo.

En annan punkt som man inte får förringa är att Wikegård är Djurgårdare även om karriären startade i Gävle och han faktiskt representerade Brynäs som aktiv innan en elakartad knäskada satte stopp för elitkarriärren.

Stockholmare trivs av hävd och tradition oförskämt bra i Sundsvall. Rena rama Paradiset enligt dem själva.

Så signa Wikegård nu Nubben! Saken är ju biff.

Kommer Kenta att fortsätta efter denna säsong? Troligtvis inte då det i så fall blir hans sjätte i Tik. Vilka kandidater finns det då Dahlén flyttar till Dallas.
Blir det Mikael Andersson eller en finne (Krykov) med tanke på att Tik har många finnar eller Lars-Eje och Eje Lindström eller Kung Sune eller Micke Johansson (Kentas bror) eller Anders Eldebrink eller Uffe Thors eller Peter Smedberg eller vem då?

Vilken skulle forumet vilja se som ansvarig nästa säsong?

Moverare: Vad vill du ha sagt med det då? Gaber Glavic är från Slovenien. Om det är mitt inlägg du åsyftar!

Ubbenbarligen är geografi ett problem i hockeyvärlden.
Så slår fast, en gång för alla, att Slovenien och Slovakien inte är samma land!

4EVER: Det var väl knappast Backlunds fel att Leksand åkte ur. Snarare deras sävliga backar. Har man en räddningsprocent på omkring 95% i Kvalseriens sämsta lag är man knappast dålig men en sådan statistik förbiser väl en sån som du.

Jag är så torrlagd som man bara kan bli. Har inte druckit en pilsner på över en vecka då vi hade en premiärfest för uppsättningen av Hamlet.

Jag drack inte ens när Sverige slog Paraguay utan firade med mjölk och sockerkaka. Så ta reda på lite fakta först!

Stämplingsdagar? Har aldrig ånjutit sådan lyx heller då jag inte är fackligt ansluten.

Pilutta dig!

Storsint är jag oxå men bara mot storsinta människor och i den skaran ingår inte du. Har vänner både bland lulingar, gårdare, frölundaiter, brynäsare, leksingar m.m.

Om jag inte vore storsint skulle knappast någon vilja umgås med mig!

Brusa? Jag undrar vem som brusar upp? Har inte skrivit ett skit i erat Forum eller på eran HS-sida om Jonte. Men du är ju här titt som tätt smygtikare där!

SöderBlom: Timråhuliganer? Vi är nog en av de fredligaste klackarna om finns. Men provocerar man oss kan vi bli heligt förbannade. Men skulle vi vara huliganer skulle vi knappast få beröm från ordningsmakten vart än vi drar fram eller ha ett sånt nära samarbete med Timrå IK.

Läs på lite bättre nästa gång innan du utkristalliserar oss som huliganer - tack!

Moverare: De har SAIK haft också. Gaber Glavic lyste upp höstmörkret i Schtaan nåt alldeles fantastiskt och Allsvenskan med för den delen :)

Sedan har SAIK haft mer importer än Timrå genom åren. Igor Yevdokimov, Alexander Vinogradov plus några ryssar till. Timrå har haft Andrej Chistjakov och Dmitri Starostenko.

4EVER & Ambroo: Längtar verkligen tills Jonte har bestämt sig, därför att när han gjort det så kommer det bli ett sant nöje att fråga er varför Jonte valde det motsatta till någon av er sa, men jag kan ju inte mer än hoppas att Ambroo har rätt! =)

« · 726256 · »