1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607214 inlägg · 6213 ämnen
« · 728667 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Patroncupen
Mats Edström: Näe, det var ju relativt tydligt i Lördags i vart fall. Men men, skit samma. Ni får ta oss vid någon av höstens/vinterns drabbningar istället.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Det finns några som är väldigt säker på sin sak här ang. Jonte.
Det slog mig att för några veckor sen skrev ernie att det blir inget föränn gatufesten veckan. Tydligen så verkar vi få reda på hur det blir just denna vecka, det lovar gott.
Hoppas, hoppas!

-Gurra-:

Tack för passningen men jag har setts bättre...tror det var en dag i maj 1982...eller nåt? *ler*

Visst har du rätt i att man ska tacka varandra, helt klart.
Dock så bor vi i ett (relativt) fritt land så...somliga gör som dom själva vill och inte som seden bjuder...

I morgon är det måndag och den dag som SAIK skulle klargöra Hedströms engagemang i föreningen. Enligt SAIK skulle en presskonferans inte äga rum, Jonte själv säger i tidningen att han inte skrivit på för något lag och expressen hävdar, till skillnad mot de tidigare artiklarna, att Hedström är klar för SAIK.
Enligt Ros på Sportbladet handlar det om att Hedström skall bli delägare i ett hotell - den mest spännande måndagen på väldigt väldigt många veckor skall alltså upplevas i morgon. Kan inte påstå annat än att det kommer att vara intressant att uppleva den.

Även om morgondagen klarar upp de flesta frågetecknen kring Hedström finns det en viss risk att en ganska stor fråga kvarstår - vem fyller luckan i truppen om inte Hedström gör det?

En spännande måndag blir det i sanning. Jag är fylld av förväntan och bävar inför det faktum att alla spekulationer kring Hedström kan vara över i morgon. Spännande!

Swordster: [url=video.google.com/videoplay?docid=-927587201172941426]Denna kille spiller inte heller[/urll] till en början åtminstone...

Swordster: Där ligger man i lä med andra ord. Bara att träna upp färdigheten tills nästa år.

ernie eagle: Han svepte 1/2-litern på 2,5 sek utan att spilla en droppe!

ernie eagle: För er som missade gårdagens happening på W4esthagen å Players ges nya chanser redan till veckan. På onsdag kan ni se min ambulerande´show i Daltonstältet när jag svänger mina lurviga två till Black Jack å sedan hoppar längst fram vid kravallstaketet till Smalare än Thord på Stora Torget =).

Lulle: Känns som jag blivit inslängd i en tvättmaskin på 90 grader idag. Fy f-n vad jag är mörbultad. Helt urlakad alltså. De ömmar nåt djävulskt i kroppen. Men det är priset man får betala om man vill ligga på topp.

Jadu jag en danskurs för en herrans massa år sedan och dansade bugg å foxtrot i Bergeforsens Folkets Hus så det är väl därifrån takterna kommer. Sen har jag tittat en del på musikvideosar på MTV å Z-TV samt övat in lite egna poser framför hallspegeln. Annars är ju mina berömda moonwalks där jag förmodligen svärtade ner varenda kvadratmeter på dansgolvet hos Players en mästerlig hyllning till rörpularen Erik Fernström alias Jerry Williams ;-)

Mats Edström: Så här i efterhand vill jag (tro det eller ej) ge dig beröm för insatsen i målet vid derbyt.

Mats Edström: *SUCK*... Som vanligt tas mina inlägg bokstavligt. Baktanke var kanske fel ordval, idé kanske är mer passande. Solstinget ställer till en del.
Lägger inte alls ner mycket energi på er, tvärtom. Jag påpekade bara att det kändes lite osportsligt att inte tacka för sig vid en Vänskapsmatch i fotboll.

Men jag ska försöka att inte klaga nått mer på att era.. *harkel* trevliga fans.

ernie eagle: haha =) föresten,vilken dansskola gick du?

Lulle: Hade ju varit upp sedan 04.00 och knappt sovit någonting sedan dess, så det var en naturlig följd och konsekvens att kroppen sa ifrån till slut.

Lulle: Jag promenerade ju hem till lägenheten och satt mig och väntade men somnade av trötthet. Var nog sömndrucken när ni väckte mig därav förrvirringen. Annars var det hellugnt! Men tack skall ni ha ;)

ernie eagle: minns att du satt utanför min bostad och sov när jag kom hem.Tror inte du visste vem dui va eller vart du va när knylan och jag väckte dig.Ringde efter en taxi som tog dig hem till timrå,de va även goran som körde dig.

Lulle: Nej ärligt talat så tillbakavisar jag alla sådana rykten. Finns ingen substans bakom. Däremot var jag trött som en gnu. Jag trillade pinn där ett tag alltså.

Hade fullständig kontroll men ville bara hem till min sköna säng. Fy fan vilket röj det var på Players igår kväll, ojojoj...

Tänka sig att man komponerade en lövenramsa igår också.

Blixten, Sasja, Bohman å Jäger (upprepas följt av taktfast handklapp).

Lövenfansen bugade av tacksamhet. Fimpen Svensson var som vanligt på ett strålande humör. Måste vara fullständigt omöjligt att ha tråkigt i den karlns sällskap.

Vilken jävla lirare alltså!

Var det 1,2 sek eller var det 2,1 sek han svepte ölen på? Kan någon bringa klarhet i detta? Swordster?

Lulle: Jag kan varken bekräfta eller dementera dessa uppgifter, då jag inte har något minne av det ;-)

ernie eagle: de ryktas om att du va fullast i stan igår? några kommentarer?

Hälge: Såg att du redan skrivit in siffrorna, sorry. Var lite för snabb i svängarna där ;-)

actionleif: Vi förlorade 2st matcher med 0-3. Mot Green Devils och FC Patronerna. Och vi föll även med 0-1 mot Sky Blues för att avsluta med seger 2-0 mot Sundsvall Fans.

tribban: Har aldrig utggivit mig för att vara en fotbollsspelare heller. Jag deltog mest för glädjens skull och för att få tyst på Anders Moverare. Men nu kom han ju inte till start.

Hade först tänkt dissa honom. Men med respekt för hans skäl till frånvaro så avstår jag.

Måste ha blivit en jobbig nattsömn för Sundsvall Fans som tar allting på så himla blodigt allvar. Sist i gruppen efter Timrå IK Supporterklubb, gud vilket antiklimax alltså.

Finns ju inget värre än att få spö av oss :)

-Gurra-:

Du kan inte sova mycket på nätterna, eftersom du lägger ner all din energi på att grunna vad vi i Sundsvall Fans gör och inte gör.

Sen kan det väl knappast vara baktankar som arrangörerna använder för att skapa Patron-cupen???

Däremot ligger det nog vackra tankar bakom...t ex förbrödring mellan supportrar och att kunna svinga en bägare eller sju i glada vänners lag, precis som du säger.

Det var som vanligt kul att möta er i TIK Supporterklubb igår. Grattis till segern!!!
Lite hett och mycket svett och precis lagom matchtid, några minuter till och jag hade tvingats tillkalla skelettmekaniker för upplivningsförsök.

Verkar som man fortsättningsvis får det här nöjet två gånger om året, en på is och en på gräs.

Vi ser fram emot nästa års Patron-cup och kommer att motionera vildsint för att få vara i samma grupp som ni...skam vore det väl annars, eller hur!?!?

iggy: En tänkbar förklaring är att de själva blivit kallades så (läderåkare)när de "försökte bli" hockeyspelare. Som man blir behandlad behandlar man andra.

Din bedömning av Per HApps och hans kumpaners brist på stil är korrekt.

Hälge: Just de ja, Sky Blues gjorde ju ett mål på oss. Som sagt.. Värmen slog ut tankeverksamheten en hel del i går :-).

Men jag kan fortfarande inte släppa att halva Sundsvall Fans-laget sket i att tacka för matchen. Det är väl vad jag förstått samma baktanke med Patroncupen som med den årliga supportermatchen i hockey. Att vi ska ha kul tillsammans. Inget ont om Sundsvalls fans som helhet men en del tar allt på så jäkla blodigt allvar att det blir riktigt pinsamt.

actionleif: Vi förlorade med 3-0 mot Green Devils och FC Patronerna. Vi förlorade med 1-0 mot Sky Blues, sedan fullbordades dagen med en fullt rättvis seger mot Sundsvalls Fans med 2-0.

Lumber Jack: Har inte Timrå IK tidigare, och även då på ett officelt plan, talat om att man ska låta Jonte vara ifred och lösa det hela med Anaheim först, innan man tar kontakt med honom? I det läget torde man väl ha känt till Riku Hahls lön och vilka krav den skulle ställa på klubbens budget. Men det är klart, kanske man har räknat på det lite mer och sett att det inte går att bära båda spelarnas löner.

Lumber Jack: Tror jag inte på för 5öre.Då skulle man ha meddelat detta för länge sedan.Din källa är väl som dom andras tagit från luften bara.

-Gurra-: Patronerna vann med 1-0

Dream Team: Det är inte officiellt, men kommer från Nubben. Mina källa är en pålitlig förstahandskälla. Riku Hahls lön ligger på c:a 250 000 i månaden och Hedströms skulle även den hamna i samma storleksklass. 6 millar + socialaavgifter dränerar lönebudgeten rejält.

Lumber Jack: Och det ställningstagandet är officiellt? Och isåfall, finns det att läsa någonstans?

Lumber Jack: Och vad vet du om detta.Säger man a då får man ochså säga b.

HV 71 känns mer och mer som den kommande säsongens "Timrå" (om man jämför med spelarflykten inför den nu gångna säsongen). Nu när Andreas Karlsson och Lasse Jonsson sticker över Atlanten så har klubben tappat inte mindre än fem spelare till NHL - förutom Lasse Jonsson och Karlsson så lämnar även Johan Halvardsson, Stefan Liv och Björn Melin.

Dream Team: Timrå anser sig inte ha råd med dem båda då deras löneanspråk är att betrakta som enormt höga.

Lumber Jack: På vilket sätt löste det sig, menar du?

Så där ja, då löste sig det av sig själv. Valet mellan kvartmiljonersmännen Hedström och Hahl.

lötabo: Det där stog det i expressen i förra veckan exakt samma anonns.Jävla skit tidning.

-Gurra-: FC Patronerna var vann alla sina gruppspelsmatcher och semin men torskade i finalen.

Kevin O Shea: "actionleif: ...och Marcus Vimmelkantig blir proffs!" han kanske behöver bli proffs för att komma upp till normal elitserie standard.

Swordster: En match blev väl oavgjord ??. Den intensiva värmen blev lite för mycket för skallen idag, men jag tror vi spelade 0-0 emot FC Patronerna.
Jag kan ha fel, men jag vet säkert att vi inte "torskade" alla matcherna ;-).

Per HApps mfl: VARFÖR måste du/ni använda ett sådan nedlåtande uttryck som LÄDER CJ ??????? ... riktigt skitdålig stil tycker jag !!!

Lars Jonsson till Philadelphia. Blir väl lite pengar till Tik då. Hade han varit kvar i Tik 2005/06 hade han inte kostat så mycket mer än CJJ, netto. Å andra sidan kanske han inte blivit NHl-spelare.

Kevin O Shea: Mmm.. precis. Det ska dom låta bli, om vi nu ser oss tvingade att hitta den forward som ska in i truppen på annat håll än tänkt. Det känns som att HV i vanlig ordning har bra koll på de finska spelarna. Lite för bra koll, nästan, för det är väl nånstans i samma terräng som Nubben har rekat läget och hittat åtminstone ett mål...

Dream Team: Bara man inte tar ett ess ur Nubbens rockärm - det han eventuellt tänker sej spela ut om det inte går i lås med herr Hedström...

eloff: Ja, jäklar du, då blev det alltså NHL igen för Karlsson! Självklart är han på gränsen till oersättlig för HV. Känner jag HV-ledningen rätt så har man nog nåt ess kvar i rockärmen att spela ut.

Andreas Karlsson till Tampa, vad gör Hv då?

mikenomad: har aldrig varit säker på Jonte men hoppas naturligtvis att han kommer.Usch om Z.a gått till MoDo 2001, så jag har förståelse för SAIK, men Jonte i Timrå är ju det enda logiska!!!!!!!!
Timrå forever!!!!

andyo: Jag tror att ingen av "Blaskorna har tillgång till Jontes kontrakt.
Alltså kan dom inte publisera nått dom kan säga med 100% säkerhet är sant. Jontes kontrakt vet bara Ankorna, Jontes manager och i vissmån kanske "Snubben".
Ett kontrakt är ingen offentligt dokument.

El Maco: De torskade de övriga tre matcherna mot Green Devils, FC Patronerna och Sky Blues.

« · 728667 · »