1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606539 inlägg · 6213 ämnen
« · 735698 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Z allvarligt skadad
MorganaLefaey: Men lung i bussen!! Han kanske börjar härma Norrena å är ute och åker!! MEn ingen i TIK kör över målvakt medvetet!!!!!!

wap.hockeysnack.com
Då kom man på hur timrå hade tänkt komma före i serien. Krizan ut efter att någon åkt över han. Befarad knäskada. Nu har man inte sett det så kan va helt otur men ett avbräck som skulle skada oss otroligt.

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Verkar stå 1-1 efter 1:a perioden. Timrås mål av Henrik Österholm.

ernie eagle: Två danska juniorer är med. Jonas Johnson ej med och inte Patrik Carlsson samt Gistedt i mål men sådana stora differenser får det inte vara mellan lagen. I och för sig har Kärpät varit igång längre.

Svagt är ordet trots att Kärpät varit igång längre. Men 21-2 i skott i första kan aldrig vara godkänt.

ernie eagle: Låter juh fint vi avgör snart då! :-)

Dragan 2k: För övrigt kan jag rapportera att det står 0-0 efter 16min mellan MoDo-Timrå.

BOSSE KNOPP: hur går det med rapporterna ?

Dragan 2k: Hur i helvete är det möjligt? Ställer ni upp med knattelaget eller?

ernie eagle: Liverapporterar från Frölundas match där vi ligger under med 8-0.

En härlig start på säsongen.

Dragan 2k: Vaddådå??

TIKA: Det är inte alltid man vill ha tillgång till liveresultat från matcherna. Tro mig efter idag vet jag:-)

Finns det någon som kommer ge ut liveinformation om kvällens match?

Det är en grej han dragits med länge. Men han brukar inte känna av det såhär tidigt på säsongen därför ska han till detroit och undersökas.

Herminator: Han såg i alla fall inte ut att ha några problem med handlederna under träningen igår förmiddag. Timrå hade en träning till på eftermiddagen, kanske hände något då i sådana fall.

Sv: Samarbete

Moverare: Redan 1952 behövde ni oss.

Övriga: Kul historik på bobbarnas hemsida.

Herminator: Ajajaj, stackarn. Hoppas verkligen att han inte blir borta så länge.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Jag är iskall. Lika cool som korna i Ljustorp. Har jag nånsin tvivlat på din förmåga?

Du är ju Stor Grabb enligt mina kriterier. Dit kvalificerar sig bara LEGENDER.

Kravet är att man har en sjuk humor, är duktig på att läska, har näsa för fruntimmer, har känningar i de inre kretsarna, levererar oneliners, har blykoll på läget och vågar göra det oväntade ;-)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Z allvarligt skadad

Enligt radiosporten tvingades Z att hastigt inställa sig hos klubbläkare i Detroit. Detta efter att ha dragit på sig en allvarlig handledsskada under träning med Timrå tidigare i veckan. Det låter inget vidare och hoppas att det är lindrigare med grabben än vad som sagts först. Någon som vet vad som hände på träningspasset?

Ambroo: Jag tar det lugnt i afton. Skall handla hem lite frukt från affären tror så att man får i sig lite C-vitamin. Äta vaniljyogurt, dricka kaffe, käka en bit mat å lyssna på Radiosporten. Dricka rikligt med vätska och jäsa fram datorn.

Sen har jag bokat in ett extra träningspass imorrn nere vid älven med kanotklubben vid 14-snåret.

För att hitta den rätta känslan inför morgondagens drakkamp. Åh jävlar ta den sate som hoppar på mig på ringen som fjärde man (lex Mats Hansson ifjol). Det räcker med 3st! Bättre tre än noll över till andra sidan. Tar jag rygg på Wennerberg ifall han ställer upp så skall mina lagkamrater enbart hålla sig kalla.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Har senaste nytt i Jonte-frågan... Han kommer förmodligen INTE att skriva innan helgen, iaf inte idag, och det eftersom han är på turné med Icebreakers. Men var lugn, allt är klart!

Sv: Träningsmatch 10/8 i Kramfors
Bo Bly: Mysigt;-)

Ambroo: Fan vad hemskt! Willysson och Peder:)

Bo Bly: Jag, Per HApps, Willysson och Peder kommer också att vara på plats.

Swordster: Faen va kul !! Synd man bor där man bor, fast iofs hade man inte kunnat följt med i alla fall. Sjukskriven med foten i kläm  ;)

Swordster: Jag,sonen och JD åker också.

Lemmy: Jag och 2 till åker upp i alla fall...

Ambroo:  Själv får man hålla till godo med lite inspelat, favoriten är TIK-DIF 7-1, haha. Den har man sett ett par gånger nu. Ska bli kul att testa nya DVD-hårdiskinspelningen till hösten förresten, mumma.  ;)

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Frella: Ingen aning men vi har aldrig ingripit mot någon som har fotat, om det inte har varit en pressfotograf då de har särskilda platser. Däremot får man inte spela in rörliga bilder från spelet om jag inte minns helt fel.

JD: Kanske Swärd eller någon annan PV kan bringa klarhet i denna ack så viktiga fråga.

Frella: Brukar det inte vara kutym att man tillåter kamera utan blixt ?

actionleif: Men om man har "plastsäsongskort" dårå? Är det ok då? =)

actionleif: för övrigt så tror jag att knylan har zätafilmen

Frella: på baksidan av vissa biljetter så går det att utläsa ett kameraförbud :)

Kerstin_k: Det sitter väl inga skyltar som säger att det är förbud?

Frella: Okej. Kommer du ihåg om det gjordes i smyg eller om man hade fått tillåtelse från föreningens sida innan? Misstänker nämligen att man inte får filma hur som helst där inne.

Nyttjar denna tråd till att passa på att berömma Katarina för intervjun med Riku. Intressant och rolig läsning - fortsätt så!

Kerstin_k: Vi har väl vad jag vet filmat något Tifo, Zetterberg-Tifot finns/fanns på film iaf.

Jag kommer att kunna uppdatera hur det går i matchen ikväll på den här sidan.

Hur är det sagt med filmning i arenan? Är det förbjudet att medhava en filmkamera in i arenan? Har supporterklubben någon möjlighet att få tillstånd för att filma, exempelvis, klacken och olika tifon? Eller är det tvärkört?

Vore ju ganska häftigt att kunna erbjuda rörliga bilder från vissa tifon. Bara en tanke som slog mig så här. Hur ligger det till?

JimmyH: Håller me JimmyH där..Familjen först! Frugan hans tyckte väldigt mkt om S-vall sist dom bodde här! Sen att hans kusin å bästa vänner spela i TIK ligger juh bara på plus! De blir klart idag/kväll/natt =)

250kg kärlek: Jag hävdar dock vidare att det är ett familjebeslut, att det passar bättre att bo i Sundsvall än i Skellefteå i deras liv just nu. Det är i min tro den största anledningen.

Att han sedan har bra kompisar i laget och att Timrå IK är "snäll" förening är väl kanske det som från början gjorde oss till ett hetare alternativ mot alla andra klubbar i Sverige, SAIK ej medräknat där.

pettsson:
Hans familj (Framför allt fru) är nog delaktig i beslutet. Hans agerande de senaste åren tyder på att det är en familj där man löser saker o ting i samråd och sätter den sociala biten högt när man bestämmer sig. Flytten från stockholm, flytten från USA o s v..

250kg kärlek: Sen måste man väl även säga att Timrå har större chans att klara sig i ES än vad SAIK har. Ett tryggt ESkontrakt kan nog spela in ganska tungt det med.

Jag kan inte låta bli att fundera över vad som är den mest rimliga, eller logiska lösningen, till varför Hedström väljer Timrå IK. Aftonbladet listar några tänkbara skäl där de bl.a. talar om polarna, Timrås generositet att köpa hus åt Hedström för 2,5 millar, den riktiga känslan för SAIK saknas och det faktum att han vill ge tillbaka efter att TIK släppte Jonte till NHL trots att man inte behövde göra det.

Säkert spelar samtliga faktorer in, mer eller mindre. Skulle det vara så att Timrås beslut att släppa Hedström till NHL har varit det mest avgörande (den känslan får jag i alla fall) så kan man nästan köpa fjolårets mindre lyckade säsong. Stort också av Hedström att p.g.a. det ge tillbaka på det sätt han nu verkar göra.

Men som sagt: Säkert spelar många olika faktorer in. Men att TIK köpt ett hus för 2,5 miljoner eller att den riktiga känslan saknas för SAIK kan knappast vara den primära anledningen. Två tunga bitar, polarna samt att Hedström vill ge lite tillbaka, det tror jag är två tunga poster till Hedströms val. För i Timrå IK kommer han att spela...tre eller fyra år framåt.

Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Är det någon som åker till Kramfors ikväll så man vet hur det går i matchen?

Vore kul om mat kunde uppdatera ställningen här på hemsidan.

JimmyH: Cristopher är för de som inte känner till det son till Staffan Erixon, tidigare FBK och TIK under början av -80-talet, som sedemera bytte både lag och sport till Selånger bandy.

JimmyH: Ja just han hade jag glömt bort! Ja han ser ju också bra vältränad ut på bilderna från reportaget på tikare.se och de utvecklas ju olika kan stå stilla nåt år för att nästa ta ett jättekliv.
Tycker det låter bra! intressant...allmänt skönt att TIK har föryngrats rejält
spec. på forwardssidan med lite fler äldre o rutinerade på backsidan+Moe.

htikare: Tyvärr så säger ju en sådan här match inte särskilt mycket men det vore kul om någon av de två kunde få näta.

Jag såg träningen igår och där var Cristopher Erixon (88) med och körde och han klarade sig utmärkt i det höga tempot som träningen bjöd på. Jag tycker att han har utvecklats bra det senaste året och är en annan typ av spelare han var då han var 15-16 år. Nästan en tvåvägscenter som åker mycket skridskor och jobbar hårt över hela isen, dessutomn så är sniperegenskaperna från de yngre tonåren fortfarande kvar. Jag tror att han kommer kunna vara en man som tar en ordinarie A-lags tröja om ett eller två år.

TIKbiff: Men alla vet juh varför han ej spelar kvar i nhl!!!!

epa: Man skulle ju kunna hoppas att det går bra ikväll för våra juniorer
Österholm / O. Johansson..
Någon av dom kanske senare kommer att vara/bli 13:e forward i vinter om Jonte skriver på då blir det kanske inga fler etablerade värvningar utan kanske då någon av våra juniorer får ersätta vid skador o dyl.

Oscar har ju redan hyfsad fysik o är lika gammal som Moe o kan han så.. vem vet hur O.J utvecklas i år även om kvällens match säkert blir av det mer lekfulla slaget..huvudsaken man undviker skador!

Shadar Logoth:

Och hedströms bror har tröttnat på AIK supportrarna....
postat på Northpowers forum...

Postat: 2006-08-09 18:04:44 Rubrik: Ville bara säga att nu....

--------------------------------------------------------------------------------

Jag Heter Mattias Hedström och är Storebror till Jonte! Ser ni jag har ett namn..... Undrar bara om det är små ungar som inte vågar stå för sitt namn och sina uttalande! Ville bara säga att jag har kontaktat polisen idag... Är less på en massa skit och hotelser som skrivs och skickas runt på nätet... inkl detta forum!

Många gånger så skrattar man sig ju fan harmynt av alla pateiska uttalanden och alla som tror dem vet. nåt.... Men en sak ska jag säga att ni vet inget... och det kan jag lova!

Om jag var ni så skulle jag vänta och se vad som händer... Jonte kommer att berätta om Han vill.......
Men det är väl upp till honom om han ska berätta varför han väljer spel i Elitserien eller Nhl eller Europa... Men det kanske inte ni fattar!?

Skärp er nu för H-vete!

Mvh Mattias Hedström

« · 735698 · »