Laken: Fast en junior kommer säkerligen inte att å in och vara en "obehaglig" typ och åka och "kötta" och använda sin fysik - såsom Wennerberg hade gjort och så som Kristoffersson kommer att göra. Kristoffersson är en riktigt obehaglig djävel - fy vad jag tyckte illa om honom när vi mötte Jurkyrkogården i kvarten för två år sedan...en sådan spelare som man älskar att ha i sitt eget lag.
Laken: Juniorer kan lyftas upp ändå om det är tillräckligt bra. Österholm står väl närmast på tur. Han har sett klart piggast ut å fräschast bland de unga. Men jag vill bredda truppen.
Laken: Precis som Nubben uttryckte det häromdan så behöver vi 12 seniorer i truppen då vi kommer att drabbas av fler skador. Juniorerna får finna sig i att "vicka" så länge de inte bevisar att de har det som krävs för att spela en hel säsong.
Laken: Tror inte vi har nån röst gentemot Nubben utan vi måste lita på att de spelare som kontrakteras är kollade ur varje tänkbar synvinkel. Sen har väl Kenta lite att säga till om åxå och han kanske har mer info som vi inte vet om Kristffersson - men vad vet jag...
ernie eagle m.fl. Nu när Wennerberg är skadad varför inte satsa på en egen junior? Jag tycker det är sorgligt om vi tar hit någon halvdan spelare utifrån för att spela i en tredje eller fjärde femma, våga satsa på våran egen FRAMTID istället!
Kristoffersson - Nej tack! Nylander - Nej tack! Soling - Absolut inte!
Chippen: Du tydligen väl lite du om lagsammanhållning. Det är ett av skälen till att Timrå varit så framgångsrik under 2000-talet. Problembarn har vi haft tillräckligt ändåinom föreningen så det räcker och blir över för oss båda.
-Gurra-: Det är ganska bra för en rookie att komma med såna här fina nyheter. Sedan tycker jag inte att det är givande att sitta och skriva en massa skitinlägg om ingenting. Jag återkommer då jag har något av vikt att skriva om och att det finns någon substans i det jag skriver.
Dream Team: Självklart är det Timrå som har kallat till presskonferens. Man kan väl inte gå ut med en sån här nyhet i förväg, man kallar väl till presskonferens först. Jonte blev klar i morse.
Ambroo: Presskonferans idag kl.16.00. Fick reda på det av en oberoende källa innan jag kunde läsa det här så det stämmer nog! Om det sedan är Hedström eller någon annan vet jag inte. (Peter Nylander kanske!)
Dallas: Var nånstans är det man kallar till presskonferens kl. 16.00, menar du? Skulle det vara Timrå IK som gjorde det, ja, för det borde det väl vara, så borde man väl ha gått ut med det vid det här laget nu, tycker du inte?
ernie eagle: Ett av skälen till Soling fått sparken från BIF och LHC är hans jekla skador.
Tja, så länge spelarna kan umgås PÅ planen så är jag nöjd. Om de sedan hatar varandra så fort de fått av sig utrustning så, jaha? Det är väl vuxna människor det handlar om. Red ut problemen eller låt det vara.
Dallas: Jo men bara för att han tränar me dem så är han inte klar.. Han tränade igår åxå.Men inte va han klar då inte. Men hoppas gör man juh att han är/blir..
Uddan: Känns fördjävligt om man ska behöva se Mandy på andra sidan i vinter. Som jag ser det så är Manderville den enda förlusten och det kommer att märkas mer än man tror. Kom igen nu Thomas Johansson, häng undan mediakuben och lägg slant på nåt som verkligen tillför klubben! Jag kan garantera att Manderville inte vill annat än att spela här den kommande säsongen och det måste ses som ytterst märkligt om klubben i sig inte försöker göra allt för att lösa det.
ernie eagle: Visst var det när han spelade i brynäs han krockade med bilen. Smet därifrån och satte sig hemma och bändsöp för han var så skakad efter krocken. Allt enligt egen utsago typ.
Uddan: Ungt å hungrigt Udd, ungt å hungrigt för fan! Bäst-före-datumet har passerat på Domi och dessutom skulle han säkerligen begära en överlön i Timrå.
Lär ju vara en aning bättre för ekonomin med en junior i fjärdefemman istället för en senior.