1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606454 inlägg · 6214 ämnen
« · 740696 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Intro
Per HApps: Eller så kan vi återanvända Timrå IK - Scooter mixen.

-Gurra-:
HAr en skön mix av Wangelis hymn till fifa word cup 2002, den är rätt cool

thha: Låter som en bra låt... Men vid ett intro så är det det främst det instrumentala och takten i låten man är ute efter. Antingen så kör man ett för laget/föreningen speciellt anpassat musikstycke eller något instrumentalt med skönt gung.

Enligt min åsikt.

Per HApps: Legend låt de =)

thha:
When the saint go marching in med WÖ_Kalle. Klockren.!

-Gurra-: Varför inte den sista minuten av "Spirit never dies" med Masterplan,"..The spirit takes me higher

Never give up - never give in
Won't stop believing cause I'm gonna win
Sing with my soul before I get old
What if there's no tomorrow
There is no limit to what can be done
Climbing the mountain with power so strong
Dusty roads - down the way
Leaving the memories behind me

-Gurra-: Jag är nog för förnyelse.

Berglund: Helt ok kände nästan atmosfären :)

Här är en länk till introt, bry er inte om killen som spelar trummor, enda länken jag hitta så ni kan få höra. stämningen lägger sig i hallen med det lugna introt åsså går dom in vid 57sec (i klippet nedan) med en knall och eld å grejjer. Grymt enligt mig iaf :-)

-Gurra-: eller så kan dom köra en gammal slagdänga me mabötes :)

Berglund: Har faktiskt aldrig hört den låten, men den är säkert bra den med :-)

-Gurra-:

Ja....eller introt på AC/DC:s "Razors edge"..

-Gurra-: mm de vore nåt!! =)

-Gurra-: Jag vill ha Dream Theater - A change of seasons. Introt på den låten är grymt mäktigt, skulle vilja ha det lite innan dom kliver på, åsså kliver dom på när den hårda delen börjar, skulle va förjävla vackert.

-Gurra-: För er som inte hört låten ännu... Se länk.

Uddan: Tänk dig att låten "Fire burns" spelas vid spelarentrén, samtidigt som den gamla pyrotekniken bytts ut mot eldflammor.

-Gurra-: Ja nåt nytt måste dom komma med i år kan man tycka.

Intro
Skulle det inte vara skönt med lite omstrukturering på introt i år ??.
Inget ont om Nanne Grönwall, men det skulle vara roligt med något nytt musikstycke innan spelaréntren. Vad sägs om "Destined for glory" med Hammerfall ??. Eller kanske Fear Factorys Zero signal ??

Vid själv entrén kunde "Hard rock halleluja" dundra ut i arenan, i instrumental version såklart.

Sv: Enklare för elitserielagen att hålla sig kvar
ernie eagle: Jajamensan. Säsongen avlsutades sedan med en klassisk PO-batalj mot Rögle.

El Maco: Ja innan dess var det mest sporadiskt, playoff-matcher och kanske 2-3 hemmamatcher under serien. 91/92 med Allsvenskan var jag dock på de flesta matcherna där. 4-4 mot Rögle och 4-3 mot Björklöven var roligast medan 0-6 mot Hammarby var bland de värsta man skådat.

JimmyH: Var det då Timrå vann med 5-1 sedan firma Ulin & Norberg klivit in handlingarna? Sveriges avigaste hockeyspelare odiskutabelt i modern tid stänkte in tre baljor och blev kung över en natt! Nubben svarade för leveransen och Putte Pjotr för produktionen.

Vackert så.

JimmyH: Knylan var minsann där på matchen i Stone Islandtröja

(sanning med ännu mer modifikation)

ernie eagle: Men du kan väl dra hur matchen i fortsättningsserien gick, den matchen som gick i Boden, Björknäshallen (Rätt? Blandar ihop den med namnet på Huddinges hall.) alltså?

Få se nu, Timrå ledde med 2-1 inför sista perioden sedan klev en kille med #21 in i handlingarna...

ernie får ta över där ifrån:

JimmyH: Medgångare! Det var säsongen jag slutade gå på alla hemmamatcher!

(sanning med modifikation, give or take a few years, men det kändes bra att skriva)

El Maco: Nej det var jag nog inte men det var faktiskt den säsongen som jag började gå på alla hemmamatcher, i serien alltså.

14 år gammal och boendes i Matfors.

Dream Team: Jag menas det där matchen när du friskar upp minnet på mig. B-O Karlsson å Kari Jaako hade lekstuga. Så här efteråt är det ingen förlust jag gråter mig till sömns över men just då var det förbannat tungt. Fullständigt avklädda blev vi av Norbottens då näst bästa hockeylag. Förödmjukade. Uppsnurrade. Bortfintade. Vi var så pinsamma att Bodensarna stod och skrattade vi bra precis varenda tekning. Och de stackars oförmögna Timråspelarna försökte med alla medel som stod till buds att spräcka den förhatliga nollan på Olov Modig. Men ingenting bet på "demon-Olle". Han spikade igen från första nedsläpp tills dess slutsignalen ljöd.

Den matchen var i paritet med TIK-LHC 2-8 för två år sedan. Ingenting fungerade samtidigt som motståndarna fick Jackpot och bingo på samma gång. Allting gick in, precis tamefan allting. Puckar med knapp styrfart hittade t.o.m. rätt väg in i nätmaskorna. Då är det frustrerande att vara publik och supporter till den felande länken så att säga.

Man försöker att gjuta mod i sina hjältar med allt vad ens röst förmår. Men då inte ens det fungerar ebbas allting bara ut. Man blir först förbannad och svär och slänger delicatobollshalvor i golvet, dunkar näven i plexit och man osar svavel av förtvivlan. För att avsluta med att gapflabba åt det komiska i det hela.

Ridå.

JimmyH: Exakt. Det var inte veckor senare, det var nästa match om jag minns rätt. Undrar om han inte fajtades med Huss också eller om jag dramatiserar för mycket i efterhand.

JimmyH: var du inte i Strimmahallen är du ingen riktig supporter...

El Maco: Kan det vara han som dog av en skridskoskena några veckor senare?

El Maco: Inte alla lag, men de flesta. Närmare 30 var det, när jag räknade efter.

El Maco: Skyttis och Högslätten. Husum eller Antjärn. Kjell-Åke Tjernström och Björn Barkå på Radio Västernorrland rörde ihop mycket för mig på den tiden hehe. Blandar alltid ihop dessa hallar, det var en konstig tid i mitt liv fyllt av förvirring och dagdrömmande.

Mora? Jag räknade inte med träningsmatcher.

El Maco: Handuppräkning var det va? Jag änmäler mig! Visst gick matchen på Högslätten. Och det jag minns förutom att vi vann klart och att vi återigen hette Timrå IK var att Antjärn hade nån reklambanner för "Pannkakspojkarna" som störde mig och min läktarkompis till asgarv.

Dream Team: Shit, har du en sådan matris för alla lag? Snart dags att ge ut en ny Timrå-bok.

Någon som håller med om vänskapsmatchen mot Mora eller minns något annat? Någon som vet vad som var så speciellt - och tragiskt - med en spelare i motståndarlaget? MIK:are?

JimmyH: Det har du rätt i. 3-2 på hemmais inför 2 976 pers. Här ska du få lite fakta. Ja, mot Boden då, eftersom det efterfrågas.

Länken nedan sammanfattar samtliga mötenlagen emellan genom tiderna. Vi har på tal om 0-7-förluster hemma mot mot Boden en rätt förkrossande hemmastatistik mot dem: 34 matcher, 28 vinster, 2 oavgjorda och 4 fösluster. på bortais är det lite jämnare. Där har vi mötts 33 gånger. Vi har vunnit 19 matcher, spelat 3 oavgjorda och förlorat 11.

Håll till godo!

JimmyH: Tjaaaaaa, hockeyhistoriska klubben underkänner till att börja med Skyttis, den hallen ligger i Ö-vik. Högslätten är det va. Men om Timrå spelade första matchen där är jag helt fel ute. Jag trodde det var hemma mot Mora i Strimmahallen.

JimmyH:

Oj jag som trodde att du blivit puckblind förlåt ordblind hahaha

JimmyH: Timrå IK

El Maco: Jag var inte där men skytteshallen eller vad den heter i Härnösand tror jag var den allra första matchen som Tinmrå IK igen mot Antjärn borta. Vinst blev det med kanske typ 6-2?

Något mer får jag inte fram ur skallen.

JimmyH: Just det! Det minns jag! Alla målen gjordes av backar - Timrå IK is back!

Dags för handuppräckning igen - vilka såg den allra första matchen med Timrå IK när de tagit tillbaka namnet Timrå IK? (Min hand är uppe)

Plats och motståndare tack. Pluspoäng om man kan nämna ett annat väldigt tragiskt faktum om en spelare i motståndarlaget.

El Maco: Jag glömde ju det bästa av allt. Samma säsong förlorade vi på bortais med 2-8, och säsongen innan förlorade vi även då på bortaplan med 0-10. Men detta var mitt i all bedrövelse början på något riktigt stort....

Dream Team: Det måste ha varit i fortsättningsserien i så fall. I grundserien minns jag att Boden besegrades med 3-2 hemma den säsongen, jag tror det var första hemmamatchen till och med.

Dream Team: Jaha. Antingen har jag böjat bli gammal på allvar eller så har spriten hjälpt mig att glömma för den förnedringen är helt blank i minnet. Eller så var inte det där så smärtsamt att det tatuerats i hjärnbarken. Jämfört med Nyköping borta och liknande så var det inget.

El Maco: Vi torskade med 0-7 hemma mot "Fördel Boden" säsongen 1995/96. Ja, året då allt blev som det skulle igen, med namnet Timrå IK tilbaka på allas läppar. Boden levde väl fortfarande lite på ångorna efter att Uffe Sandström gjorde den där straffmissen i Globen ett par år tidigare och tvålade dit oss rätt rejält. Men till slut skulle ju verkligheten hinna ikapp Bodensarna med, och det gamla slagskeppet slutade sin bana på torra land.

Mats Edström: Harregud vad är det du säger människa? Finns det vett i sån som dig oxå? *applåderar*

Man blir ju smått tårögd av höra dina episoder Mats! Men så bor du ju på Örnen också. Ståtligare plats får man väl leta efter (om du tar sats från vardagsrummet och hoppar ut genom balkongen så når du baske mig talltopparna nedanför) enda ställe som på allvar kan utmana och konkurrera om kungakronan är väl kommunhuset då. Man ser och hör det mesta. Ibland t.o.m. lite fö mkt för känsliga öron ;-)

Hur skötte sig Ann på karaoken då? En fågel kvittrade i mitt öra att du siktats på balkongen iförd hörselkåpa och bar överkropp spanandes ut över galenskaperna på gårdsplanen nedanför...hahaha

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Mats Edström: shit, det sista påståendet måste betyda nåt, undrar vad. Sauron lirar kanske sax?

TIK-Boden 0-7, när var det? Har jag förträngt.

El Maco: Aj, aj, aj...tror minsann du skvätter vigvatten på mej, det bränns ordentligt!

Å andra sidan så var jag och såg TIK-Boden 0-7 oxå...*ler stort*

Och jag har haft tre Saxparty-skivor med Ingemar Nordströms...

Mats Edström: Din hemlighet är säker med mig.

Du är lite som Gollum. En gång i tiden var du en vanligt lycklig mäniska, som folk är mest. Sedan blev du modotunadalare och tvingades hänga med orcherna i Gärdehallen. Än idag kan det dock synas spår av sundhet och Timråism om man lockar fram det.

El Maco: Oj, jag lider med dig. Eller ska vi säga att jag led med dig, för att då använda rätt tempusform. Ja, för SSK-matchen, som väl i Timråperspektiv får betraktas som en modern klassiker, var ju det jag för egen del hade för ögonen under en rätt stor del av "det 18-åriga mörkret" som vilade över Timråbygden mellan den allt annat än fröjdefulla våren 1982 och den i total motsats segerrusiga våren 1999. Ja, frånsett toppar som samtliga segermatcher mot katterna frå stan, då, och 18-1 hemma mot Lejonström.

Under kvalserien till elitserien 1981/82 mötte vi Leksand på hemmais och vannmed nästan lika förkrossande 6-0. Fick du se den matchen då? 

Inte en fullt lika imponerane publiksiffra den gången. Blott 7 153 befann sig i isstadion den gången. Men jag kan väl tänka mig att flertalet i publiken (mig inräknad) hade det rätt gott ändå.

El Maco: Om du lovar att inte skvallra för någon, så ska jag tala om att jag var och såg den efterföljande matchen i Scania-rinken (bodde i Stockholm vid den tiden). Det är lite tungt att erkänna men det var mäktigt när timrå-supportarna (3 bussar, rätta mej om jag har fel) äntrade hallen och skanderade unisont "Timrå-Tälje åtta-noll" i minst 10 minuter.

Den matchen slutade 5-5 om jag inte missminner mej och det som har etsat sig fast mest på näthinnan är att Tommy Abrahamsson var nästan löjligt lugn i sitt backspel. Han tog tag i sin spelare och stod mest och såg på när Pekka motade puckar i parti och minut.

Som sagt var, det är bara du som vet om den hemligheten...Hysch!!!     

LL: Yep. Timrå, Luleå och SSK slogs om de två första platserna första året det systemet fanns. Timrå tog ingen av dem, klarade inte heller av kvalserien och tog ytterligare 17 år på sig att ta tillbaka elitserieplatsen. Men TIK slog SSK med 8-0 hemma det året i alla fall inför 8000 åskådare. Jag fick inte följa med på matchen...

Sv: I väntan på nedsläpp
friskan: har inte råd, sparar för att ha råd med bobbarnas idolkort.

« · 740696 · »