1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607359 inlägg · 6213 ämnen
« · 775316 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora - Timrå IK 2006-10-26
Ambroo:

Haha!
Den beskrivningen har jag aldrig hört förr!

Den snor jag till ett tillfälle när den behövs :)

ernie eagle: Han är som tumvante... Han fyller sin funktion, men annars är det svårt att peka på nåt;-)

Ambroo: Engan är som han är. Men likt förbannat en sheriff! =)

actionleif: Hade jag inte vetat att Engan inte fanns med i bilen så skulle man lätt kunna få för sig att det var han som läste skyltningen...

actionleif: Fick en rättelse nu :) de har åkt den enklaste vägen (?) via bollnäs edsbyn osv.. de trodde att de åkt genom Falun eftersom de sett en skylt som det stod Falun på ..

Tubest: De tyckte väl på något sätt att det var enklaste vägen, eller så satsade dem på Sightseeing

actionleif:

Dåligt lokalsinne om man åker Timrå-Mora via Falun;-))

Sv: Tomas Ros blogg
The Palm: Leinonen korsade dessutom Hahls åkväg, varefter kollisionen blev oundviklig.
Strax innan Hahl skall runda Leinonens kasse, så gör den senare en konstig rörelse, där han sticker fram klubban och överkroppen framför Hahl, vilket gör att krocken ser mycket håradare ut än vad den var, då Leinonen får sidorotation eftersom han har lite knepig balans för tillfället.

Ja visst blir man lite less när Ros "antyder" att Kenta har fingret med i spelet när spelare kör över målvakter. Desssutom utvecklar han inte frågan överhuvudtaget vilket lämnar vidöppet för spekulationer. Hahls senaste var ingen utvisning, Madervilles mot Linköping var inte heller så jävla farlig.
Målvakterna skall lära sig att hålla sig undan!

Inom fotbollen så har spelarna blivit betydligt tuffare mot målvakter - och regelverket har även godkänt detta. Naturligtvis kan man inte göra på samma sätt i hockeyn pga dåliga skydd för målvakterna.

Men det finns en viktig faktor, "skyll-dig-själv-faktorn" när en målvakt, typ som Leinonen i måndags, ger sig iväg på en tur bakom kassen i fel läge.

Vilken nolla han är den där "Ros" Snacka om att han har lite att skriva om,
Tror nog inte fjanten skulle ställa en liknande fråga till Kenta mellan fyra ögon.
Men sedan är det väl bara Lhc are som håller med nörden.

actionleif: Det känns tryggt...

Sv: GO TIMRÅ GO

Ambroo: Colamannen är chaffis så det ska nog gå till sig idag

actionleif: Har de med sig nån cola?

Strax efter Falun möttes de av mycket snö .. spännande sa bill - dåliga vinterdäck sa bull

Helg Ernest: De har alltså efter denna match sett 6 av 9 bortamatcher .. undrar om de håller den statistiken hela säsongen ..

actionleif: 120 spänn/skalle exl biljetter. BBBbilligt

Kan rapportera om att JimmyH, Knylan, Lulle med 2 icke HS:are är påväg till Mora just nu..

De passerade Falun för en stund sedan..
Snacka om hängivna supportrar, de har varit på alla anordnade resor i år + Luleå då samma trio for själv och nu denna - Starkt jobbat!

Ambroo: Kan instämma i det. Det komiska i hela situationen är att så förbannat många supportrar, eller vanliga människor, läser bloggarna och förfäras över vad som står där. Ibland blir det ju en jävla storm kring nått inlägg. Varför inte ta det för vad det är, en jävla massa skit.

El Maco: Ett tips är att kolla in Nyströms blogg på Expressen då den är om möjligt ännu sämre.

El Maco: Roos = fjant...

El Maco:

Kan bara instämma, Ros kan ingen hockey känns det som. Han skriver inget nytt, inget oväntat (förutom alla dumma förslag). Plus att han skriver väldigt sällan.

Ros snackar Kenta och överkörda målvakter i sin "blogg" idag. Länken till höger. Han konstaterar mycket riktigt att det inte finns något samband. Bra så. Nödvändig postning?

Synd att det är en sån som Tomas Ros som har bloggansvar för hockeyn på Sveriges viktigaste nyhetssajt. Han är ju sövande tråkig. Robert Laul skriver enormt mycket bättre om fotboll. Enda som är kul med Ros är om han länkar till någon hockeyfilm på nätet som man inte sett. Analys? Nej. Okända fakta? Nej. Visioner? Att man ska spela hela matcherna med fyra spelare för att få fler mål... Jag menar, om man inte ens gillar hockey, ska man då blogga om det? Fyra mot fyra är en annan sport.

Sv: Positiva tråden
Ambroo: Är det nå´n som vet ngt. om vår "gamle" Mats Hansson därborta i Suomi? Jag hittar inte honom i ngn. laguppställnig inför dagens match i SM-Liiga

Sv: Slipper Andersson
friskan:

Chanserna ökar drastiskt i alla fall!!!

Helg Ernest: Eftersom det inte är någon spikad trupp så det kan bli fler TIK:are och dessutom så är det nog så att både Pärssinen och Hahl lär återfinnas i den finska. Kanske ska Kenta börja grina likt Lener; svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19721&a=687925&from=rss

Slitwargen: Annars lät det som ett bra lag skulle jag säga :)

Helg Ernest: Tre av våra svenska spelare är med, ja. Men chansen/risken att någon eller några av finnarna blir uttagna är väl rätt så stor.

Helg Ernest: Va? Ska "Bacon" Bergqvist vara med? Han har inte blixtrat till många gånger denna säsong, så nja. Och Daniel Larsson är väl inte ännu redo... Hellre Gistedt!

Ser ju ut som vi bara har 3 man med i Karjala cup.
Vilket är bra.
Men kan de månne vara "våran" gammla "flintkalle" som är 3a nerifrån ?
Spelare som är högaktuella för Tre Kronor i Karjala Cup 7 till 11 november:
Mv:
Johan Backlund
Erik Ersberg
Daniel Larsson

Backar:
Anton Strålman
Dick Tärnström
Per Hållberg
Magnus Johansson
Andreas Holmqvist

Forwards:
Jörgen Jönsson
Peter Nordström
Rikard Wallin
Jonathan Hedström
Kenneth Bergqvist
Christian Berglund
Jimmie Ölvestad
Niklas Nordgren
Mika Hannula
Tony Mårtensson

Sv: Oscarsgalan nästa?
Ambroo: Var ju det jag sa.
Kanske samma en som nu sysslar med detta ?

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
70 Rodrigues: Eftersom det högst händer en gång per säsong numera att man torskar mot Brünäs så talar mycket för att det är just så.

Helg Ernest: Du skämtar svårt nu va?! Du tror inte att det är någon snoris som gjort den då?

Sv: GO TIMRÅ GO

Janken: Precis det är det jag menar då går det tipset in iaf...=)

Red Rocker:
Backlund lär nog inte släppa in något mål eftersom allt tyder på att Aspen vaktar buren i kväll.

Sv: Nylander ser ut att bli kvar
Abron:

Jag tycker att du har en klarsynt point i ditt uttalande "De är ju proffs"

Det kanske är tur ändå... att det inte är vi på HS som sätter ihop laget..
Då skulle nog budgeten spricka omgående.

Vi skulle handla så fort en klassspelare blev fri för övergång, ta in ett lag där den lägst betalda skulle ligga på 75 000/mån. Ha 15-17 forwards, 10-12 backar och bli ovänner hela bunten på köpet...

Sanningen att säga så är det nog ganska bra att ha is i maggen i nuläget..
Vi har en del skador... men leder serien och målsättningen är slutspel.

Målsättningen är ju inte att vinna samtliga matcher i grundserien.

Sv: Slipper Andersson
Taurus:
När vi vinner ikväll så kan vi säga "vilken bra domare det var ikväll".

General_Moisio: (Mitt tips försvann?) Här kommer det igen:

0-6 Backlund håller nolla igen det är liksom dax för det(iofs svårt kanske med den backbrist som råder i laget. Robban och Moe delar på målskörden och gör 3 var,,,, eller åtminstone varsin balja.

Hassan:
Precis, det är en risk månad.
Nä nu skall jag fara till Foppa-land å hör å häppna, spela lite hockey i nya arenan, nått jippo..... Tur det är oktober ;-)

Abron: Som det ser ut nu lär det ju bli en ganska lång säsong, då tror jag inte att det gör nåt om man har 13 forwards..... November är ju även julafton för att dra på sig skador det vet ju alla.

Mora - Timrå IK 2006-10-26
Timrå tar 3-poäng idag mot Mora, 4-2 till TIK!
Forzza Timrå!

actionleif:
Man ändrar inte gärna på ett vinnande lag, men likt väl som man har en fwd extra (när Wennerberg är kry igen) tycker jag i alla fall man borde ha en back till.
Dock intresant att Nubben å c/o inte ser det så, men de är ju proffs, bara att glädjas å hoppas på nya points ikväll.

Abron: Var väl nästan så han frågade ? om någon annan kan ligga pyrt till ..

Tror dock han får det svårt att ta sig in i laget som det ser ut just nu iallafall ..

Jesse P:
Eller så tar Wennerberg någon annans plats....

Jesse P: Förmodligen. Han har mycket att träna igen, både spelmässigt och i kondition

Slipper Andersson
Som tur är dömer inte herr Andersson TIK:s Match i kväll. Det är herr Lahti, som kan vara bättre.

TIKbiff: ja inte tror jag han tar Nylanders plats och han fortsätter så här,

kan de finnas nån annan som ligger pyrt till?
eller blir wennerberg bara en 13:e forward?

Helg Ernest: Jag menar inte att det var skickligt gjort jag menar att det inte var något hotfullt med den filmen. Sedan fick det mig att dra på smilbanden iaf.

Nylander ser ut att bli kvar
Läste i DB att TIK vill signa Nylander för resten av säsongen.
Kan bli tuff konkurens för Wennerberg sedan..

« · 775316 · »