1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606936 inlägg · 6212 ämnen
« · 782189 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
gud:

Äh, när du fyller år nästa gång är du alldeles för gammal för att orka stå.

Öppet mål, 1-0:)

73Sjöbba: Bästa i matchen var Regin's dribbeluppvisning.

Norden_AN: HV var bättre på allt. Det är bara att grattulera dom. Styf och Sundh visade vilja dock(höll på att glömma Regin)

Totalt värdelös match. Passningar gick ovanför bladen, bakom bladen, man missade pucken, man passade motståndare. Helt värdelöst. Var bara lall hela tiden. Hoppas jag slipper sen nån fler sån här match på några år.

Vet nån vad skotten blev i sista?

General_Moisio: Du stod ju inte där...

General_Moisio:

Hmm..Så det var det som var skillnaden?? Du på sittplats??

Jag funderar starkt på att åka upp när jag fyller år nu i November men inte faan kommer jag att sitta när ståplats finns..

Red Rocker: De var endast 3 forwardspar... Carlsson spelade bara sporadiskt (magsjuk) och Österholm matchade med J20 uppe i Luleå. Man gick även runt på fem backar under sista delen av matchen sedan Svedberg klivit av med en förmodad skada.

Frella:

Det var fint med storflaggan ialla fall.

Frella: Nej de gjorde dom verkligen inte. Ungefär lika dött som i kyrkan.

gud: Nej jag fyller år idag så jag köpte sittplats, man hörde knappt klacken.

General_Moisio: Klacken gjorde nog en bättre insats än det lag som var på isen iaf...

Sv: Efterlysning.
Frella:
Skadad.

General_Moisio:

Vart var du?? Stog du inte i klacken?? Har du tagit uppehåll redan??

Dream Team: Inget att snacka om... HV maler ner oss på det sätt vi brukar mala ner motståndarna. Dessutom var man på tok för släpphänt i egen zon och där tänker jag främst på 0-1 och 0-2, ja även på 0-3. De två första var rena juniormissarna i form av klockrena tekningsförluster där man inte kom upp tillräckligt fort på deras backar. Lägg till att man var alldeles för tama framför Backe som dock släppte en billig retur rakt ut på ettan. På det andra målet så skymde Lotvonen totalt och det är ju inte speciellt lätt att se igenom 100 kilo fet röv... Trean var som en instruktionsvideo i pet och markeringsmissar...

Det märktes med ens att vi spelade på kort med folk då den förväntade anstormningen första tio var som bortblåst. Kanske smög det sig in en osäkerhet hos spelarna för jag tror knappast att man hade planerat att starta matchen så uddlöst utan snarare att man hade tankar på att döda den så fort som möjligt...

Nåväl, HV:s gameplan var perfekt där man checkade TIK högt upp i banan redan från nedsläpp och där man tvingade ut hemmaspelarna i hörnen vilket tog på krafterna. Det var väl egentligen bara under de första 6-7 minuterna i tredje som Timrå gav sig själva en ärlig chans att komma in i matchen, men oflyt (Strålman hade bla en i stolpens insida) och kanonspel från Ersberg gjorde att HV redde ut stormen. Hade man fått in en reducering där så hade förmodligen HV darrat betänkligt då de såg ut som att TIK:s vändning i Jönköping smög sig på dem i inledningen.

Kerstin_k: Årets sämsta hemmamatch, man ville bara att det skulle ta slut snabbast möjligt. TIK var iaf på gång innan Hahl serverade HV 3-0. Tycker inte HV gör någon mästerlig insats heller, TIK var ruskigt dåliga över hela banan och endast Regins kedja kan få godkänt.

Blev Svedberg skadad eller bänkad?

Vart var Timrå klacken idag? Hade dom tagit uppehåll redan?

Vem är den här Lindqvist egentligen? Har aldrig hört hans namn tidigare.

Red Rocker: En pissmatch, så du missade inget. Bedrövligt spel av Timrå, usel domarnivå och förbaskat bra boxplay av HV lika med 0-3. Det grämer mig lite att vi inte gjorde något mål. Anton var nära med sitt stolpskott. Hade det gått in hade det säkert sett lite annorlunda ut.

Skönt med uppehåll i alla fall. Nya tag efter det med friska spelare.
Undra förresten hur många av Timrås spelare som kommer förlusta sig på stadens nöjesfält ikväll? ;)

fighter: Klart man kan vinna jämt??

Tur man missade denna match(ofrivilligt men dock missad match)!!!! Har TIK "nollats" någon match iår tror inte det?

Skönt med uppehåll någon som har en matchrapport vilka har spelat, 4 forwardspar med 3 centrar eller hur såg uppställningen ut, mm (österholm spelat mkt?)

Bragd-Birger: Det här är lungt! man kan inte vinna jämt o ständigt.

TD: Det är ju HV71 och LHC som möts i den match som ligger efter. Ett oagjort resultat i den matchen skulle väl vara det bästa.

Bör nog ligga 4 points före HV och LHC när vi kommer i kapp spelordningen
nu tar vi FBK!

Rätt domslut...

Frölunda verkar ialla fall redan på börjat sitt karjala uppehåll

Bragd-Birger: tror att samtliga väntar på lite vila

Bragd-Birger: Hm...Kenta verkar behaga driva gäck med oss? Var ordern möjligen: först ett till i baken, och s e n fem snabba? En än mer djävulsk plan.

Bragd-Birger: 0-3, ridå...

Haha, HV håller tätt och verkar inte alls veta vad som väntar. Snart slår fällan igen! Kentas order i paus: gör två snabba efter ungefär fem minuter, sen tre till.

uhahl: Nytt liv på läktaren iaf. Hoppas det smittar av sig på spelarna.

Kämpa Timrå!

RTS: 3-2 efter sudden gott nog.

Sv: U20

Å andra sidan ligger J20 pyrt till, de leder med 2-0 borta mot Luleå. Slagläge för LHF att göra fem mål alltså.

Bragd-Birger: Kommer ihåg säsongen 02-03 när vi låg under mot malmö hemma med 2-0, Sedan 20 minuter senare stod det 5-2 till Tik, förövrigt en av de bästa perioder jag sett Timrå spela.

Bragd-Birger: Mästerlig plan. HV must be shitting their pants.

Ok, det verkar som grabbarna vill köra en repris: fem kassar i sista.

Composit skit

dr-nix: Ja men tyvärr så försvinner en hel del till den där förb...ade Karjala cup.

Uppehållet kommer i rätt tid verkar det som.

Dream Team: Ja det verkar så.

RTS: Mättnad och trötthet hos både spelare och publik, kanske?

Verkar inte vara så bra drag i arenan idag

bobbe: Njut på du bara

RTS: Visst håller jag på Cluben, men det hindrar mig inte från att njuta av annan ishockey också! :)

Dream Team: Nepp, men jag ser sändningen via arenanätet. Ta gärna en titt på Hockeyligans Highlights senare ikväll så får du höra min ljuva stämma. ;)

bobbe: Jaså, sänder Canal+?

bobbe: Håller inte du ClÖben, Måste ändå ge dig en eloge att Åka upp till EON för att titta på Timrå. Tror egentligen att du är smygtikare.

Dream Team: Svar nej, däremot ser jag matchen.

bobbe: Nej, men båda målen kom så överraskande så man knappt hann med här själv. Ja, än mindre gjorde Timråspelarna det. Det verkar som att HV hade bra med folk framför Backlund på båda målen.

bobbe: Är du på plats i E.ON?

Inget av målen kan kallas "slumpmål". Klockrena vunna tekningar i offensiv zon, backskott och folk på mål. 0-1 på retur, 0-2 direkt i nät.

HV spelar smart och är effektivt, och trots att Timrå för spelet skapar man inte särskilt mycket.

« · 782189 · »