1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607710 inlägg · 6213 ämnen
« · 785378 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Dared:
Jag tror inte att TV -sändningarna gör så enorm skillnad.. En viss skillnad. Okej! Men det är andra faktorer som spelar in..
Framgång, motståndare mm..
Visst drar en TV- sändning ner publiksiffran. Men trots allt så är LIVEHOCKEY en speciell upplevelse.
Sen har långt ifrån alla tillgång till Canal+ , canaldigital och allt vad kanalerna heter..

Men personligen skulle jag aldrig välja bort en livematch mot TV av bekvämlighetsskäl..
Benbrott, sjukdom, extrem tidspress eller annat. Visst! men av bekvämlighetsskäl? Never! Det finns väl inget bekvämare än Västra Stå i Timrå!

lungan: Det var det som var vitsen mannen :)

Men hur har du tänkt då båda lagen kan ju inte spela borta match?

Förlåt men måste bara fråga?

friskan: Man kanske skulle föreslå att Canal+ bara visar bortamatcher. Då behöver ju inget lag gå miste om publik ;)

Sv: Agera Nubben?
Dock kan ju Ivan Huml var vän med Brendl och därmed välja MORA!

El_loco: Jo vem vet verkar ju göra poäng i alla fall, om det nu inte är Mora så borde ju Timrå vara en av de svenska klubbar som visat intresse och då borde han ju välja Timrå framför Mora.

Kan Ivan Huml vara ett namn för TIK?

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Sjöstedts krönika var ganska frän i sin kritik om Aftonbladets reporter Thomas Ros, var det därför den inte kom med i matchprogrammet denna gång?

RocknRolf2:
Det underlättar om man är på samma nivå som de flesta andra här.

Ja, här har vi allt på svart och vitt Huvudcoachen har talat!

Se länken.

Och kan bara instämma i det Kenta säger! Vi är ett lagbygge och inte ska väll skador ställa till det för oss, skadorna kommer vara lösta tills det börjar hetta till och det finns INTE en chans att vi missar slutspel, och det är då det gäller, då Timrå IK ska vara på topp. I långa loppet kan ju en skada på en viktig spelare gynna ett lag som Timrå då nu t.ex. Timo hinner samla nya krafter och kommer bara köra över sina motståndare när han är tillbaka. Vi snackar 5 veckor max 6 tills juluppehållet. Att vi kanske inte ligger etta då vad spelar det för roll, hunvudsaken är väll den att vi vinner i slutändan! Säsongen är dessutom bara halvvägs gången då och vi kommer då fått tillbaka samtliga spelare om inga fler blir skadade så att säga.

Dock nu när vi har haft ledningen från omg 1 till 19 ska vi givetvis göra allt för att behålla den men inte så att det äventyrar Timrå IK som förening.

En dröm skulle ju för föreningenssida vara att hamna blad det 4 första så att vi får en hemma match mer med tanke på ökade intäkter. Dock är detta inte en lättare väg till SM-finalen se bara på HV 98:a tror jag det var då de van SM-Guld men sluta 8:a i tabellen.

Visst man får en miljon om man kommer etta i serien. Men om vi ska värva spelare för flera miljon är denna miljon "ett barr i myrstacken".

Vi letar en kille som skall ersätta Timo och som sedan ska vara kvar i laget för denna säsong och troligen nästa år. Vi måste ta det lungt vi måste hitta en guldklimp en "Manderville" inte ta in någon utfyllnads spelare, dessa platser viger jag åt juniorer så de får visa upp sig och få en ärlig chans. Om de aldrig får chansen hur ska de då komma uppåt i hirearikin?

Dessutom nu när Henrik och Oscar ska lira för vårt kära A-lag, EN order till klacken puscha på dessa killar extra mycket så kommer de prestera betydligt bättre, vad är det man säger "motivation slår klass", JA FAKTUM ÄR ATT DEN GÖR DET.

Timrå är inte fullt manskap till pappret men det betyder inte att vi inte kan spela hockey längre, vi är ett lag och vi spelar för de som är skadade. Vi kommer Vinna och krossa lika många lag som vi gjort hittills.

Glöm inte BACKE våran nye HJÄLTE! Han har ju möt Pirnes och Niskala i Karjala Cup det blev ju en NOLLA i protokollet till Backes fördel.

De två främsta poängplockarna i FBK så varför göra mål idag? Inget som talar för det inte statestiken sist de möttes och statestik ljuger inte.

Titta upp inte Ner så kommer vi KROSSA FBK i kväll.

5-2 till Timrå!!

Och det hänger på publiken så RÖJ gärnet i "LADAN" ikväll.

friskan: du fjantar dig bara va?

DJ Hemp: Eller så orkar jag inte ändra..... sjäälen i sörberge...... kroppen 32 mil därifrån.... tyvärr kan jag inte släppa iväg min själ ensam

Ambroo: Helt rätt av dej.Kolla bara på de nya arenorna inför denna säsong,mitt kära Brynäs har ju ökat snittet med drygt 2000 sen förra säsongen.Vi ligger nu 6982 mot förra säsongens 4790.Det är bara att tacka den nya arenan,Lördagsmatcher o Nicklas Bäckström för det.O MoDo har väl ökat sitt snitt ännu mer tror jag.Så de nya arenorna är en succé so far.Vi får väl se hur det ser ut nästa säsong om det håller i sej,eller om det bara är ett nyhetens behag sas.

friskan: Att det alltid är mycket ståplatsbiljetter kvar är ju ingen nyhet. Där köps det väldigt sällan förköp. Likt förba**at är det rätt så tjockt där match efter match.

friskan: Gör om, gör rätt - Bygg om, bygg rätt.

Red Rocker:

Fler och fler matcher kommer att sändas på TV.
Om då "folket" stannar hemma för att glo på TV:n behövs ingen utbyggnad.

Mycket pengar som försvinner om publiken ebbar ut.

ernie eagle:

Skälla och gorma på andra är du bra på, du måste lära dig att parera ett "motjuck".
Ska bli spännande att se om du kan hålla dig härifrån.

friskan: Matchen går på TV så är det.

Bygg ut säger jag.

Redax 2:

Jag vill också ha några liter teflon!

Per HApps:
900 ståplatsbiljetter kvar
300 sittplatsbiljetter kvar................avbryt utbyggnaden den behövs inte.

ernie eagle: Du överreagerar som vanligt. Ta några djupa andetag och inse att det som skrivs på HockeySnack inte är särskilt viktigt i livet i stort.

Ambroo: Ja vad menar du med att det "snart är klart"

actionleif: Tror vi skall skramla till några liter teflon så att ernie är förberedd när han sedan kommer ut i arbetslivet (där det är bra mycket hårdare än i SK...).

Hassan:

Det måste ju vara en jävla omväg du tar om du har 32 mil från Sörberge till "ladan"...

Hassan: Lyckligt skulle det ju stå

DJ Hemp: Du vet inte hur luckligt lottad du är som har möjligheten att bemöda dig med omaket att ta sig till Timrå..... En gång i tiden bodde jag på gångavstånd från ladan, nu är det 32mil dit..... Bemöda dej! För satan!

ernie eagle: ...

Motarbetad?

Kan du vara vänlig och förklara på vilket sätt du känner dig motarbetad.
För mig känns det lite "fjortis" nästan att du pratar om att kunna dö om du inte haft din flickvän, i uppmärksamhets syfte

Jag vet att du är en bra kille som är bra på att fixa å styra saker men man får ibland känslan av att du kan ta saker och ting lite väl hårt.

Även jag bojkottar hockeyn. Varför bemöda sig med omaket att ta sig till Timrå när man kan bänka sig hemma i TV-soffan och se matchen...?

klm: Nej jag ger upp nu. Mer motarbetad än vad jag är just nu finns inte. Det finns ingen glädje med någonting bortsett min flickvän. Hade det inte varit för henne hade jag lika gärna kunnat dött nu.

ernie eagle: Kom igen nu Earnie!
Inte deppa!
Tänk på att du kanske snart blir luling, passa på att se Timrå medan du har chansen!

DJ Hemp: Jag bojkottar hockeyn ikväll. Har ingen större lust med nånting just för tillfället och vi åker ändå på torsk ikväll. Dessutom dömer Kuben. Så jag stannar hemma.

actionleif: Okej tack så mycket!

Tänkte att det kunde vara dags att leverera ett negativt tips...

Timrå IK - FBK 2-5

actionleif:

Nu vill jag se att "kuben" får sina fiskar varma. För om åren buade vi ut alla domare innan match.

Speciellt efter förra matchen då han blåste av för en avaktande 10 minutare, vilket är helt felaktigt.

Varje gång en domare får priset som bästa domare så tappar dom ödmjukheten.

"kuben" tar ju alltid en massa onödiga missconducts för att han inte kan svälja sin stolthet.

En spelare måste få åka fram o säga ett ord till domaren, det ska han ta. Man måste få en chans när man är inne i stridens hetta.. Däremot om man åker efter domaren en hel zon så ska man åka ut.

Men det värsta av allt är ju hans förmåga att alltid ta en av varje vid minsta lilla incident.

Nä , ikväll vill jag höra visselorkan när han kliver in på isen!

actionleif: MMmm..... men det finns ändå själ till oro Jag tror nog fbk spelar final som vanligt, tråkigt och vanligt, ungefär som earl grey.... Men på andra sidan kanske vi hungriga finns....?

Mappe: *!1* Funderade länge på vad jag skulle spela på lången .. nu blev det en solklar tvåa

Mappe:
Men nån period brukar han ju sköta pipan rätt bra ?
Han gör nog en kanon match ikväll, var så säker......

Abron: Och en riktig Timråfavorit i randigt ikväll. Fan oxå! Då blir det väl förlust då...

actionleif:
Precis, är man från Södertälje så ;-)

TIKbiff: han har jag aldrig räknat som riktigt borta

actionleif:
Även Hallin verkar vara tillbaka...

Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Sanny är tillbaka, Österholm och O. Johansson kommer att få spela för att avlasta.

Detta kan bli en rolig match, men Bollklubben ser starka ut då endast Robin Jonsson ev. saknas men kom ihåg att de endast tagit en seger på bortais i år

supp: om du menar den på tikare.se så undersöker vi saken :) du kan gå på direktlänken www.tikare.se/gastbok

Ursäkta men var har Gästboken tagitvägen????

ernie eagle:

Det behövs snart bara sägas "Buu" så blir du vansinnig.

ernie eagle:

Oj!!!! :-O

Det var som f-n!!!

ernie eagle: Jösses..

Ambroo: Hört nått speciellt med tanke på att du säger att Zdenek Blatny snart är klar? :)

ernie eagle:

Öhhh....vad har du med Bosson att göra?

Sune: Visst! Plocka hit Bosson bara! Plocka hit honom! Jag skiter i vilket som nu.

Går ju för fan inte snart att föra en vettig diskussion i den här jävla gästboken längre.

Vad är det med er egentligen? Det var ett himla liv när jag raljerade i våras. Men nu när man försöker vara saklig och nyanserad då är inte det bra heller.

Det känns som att det inte spelar någon roll hur dan jag är som person. Jag är för evigt stämplad SYNDABOCK! Man tycker det är rysligt roligt att driva mig till vansinne.

Jag är dömd till ett liv där jag kommer att granskas under lupp. Förjävla orättvist är det vad är.

« · 785378 · »