mikenomad: Mmm, sant! Roligt att vara tillbaks, det var ett tag sen. Tycker nog att det är lite torrt ibland härinne, men ska man lära sig sånt här så blir det nog lite blött.
mikenomad: Det har du förbaske mig rätt i! Nu blir det stor blås framöver, huka er i bänkera! Huml, Druml Drogcevicevic eller vad det vara må är välkommen, bara dom spelar suspen av motståndera!
mikenomad: Mmm, det är förvisso sant, men en annan stackare som har löständera instuckna, det blir lite problems. Får stå med plastpåse framför truten med tanke på stackarna framför, kanske blir lite blött annars när en annan kommer igång!
mikenomad:För min del är det bara svår uttalade ramsor ifall dessa hade kommit till TIK!! Tenkrat, Blatny el. Huml hur i hela friden ska det uttalas?? Tacka vet jag svensson carlsson Hahl Pärrrrsinen :))
rbn: Tycker inte det är så mkt att skälla på. Visst, antalet utlänninga i MIK är stort men här vart det precis som du skriver plus minus noll. Ser ut att vara en kanonvärvning Mora gjort, iaf på papperet! Långt bättre än det som spekuleras för vår egen del (Blatny).....
friskan: Helt rätt, varför inte skrota elitserien och starta en Playstationserie istället! Då kan man sitta hemma framför tvn och se online när "elitserielagen" pucklar på varandra i den virtuella världen.
Då behövs inga flashiga arenor med plats för sju åtta tusen som måste ta sig dit med fossila krafter. Inga loger och pubar.
Då kan man ju ha flera tiotusentals "besökare" på någon server som ser när kombatanterna gör upp, utan blåmärken eller utslaga tänder.
Kevin O Shea: Det är bara och hoppas på att denne herr Blatny vill komma till Timrå och att han presterar lika bra här, i finska ligan har han spelat fem matcher men inte gjort ett enda poäng!
Tror på en svår match i dag. Får hoppas att krigarna som klarar av att stå på skrillorna gör en bra insats och ger allt i alla lägen. Då, och endast då, kan vi ha skuggan av en chans mot FBK.
Tv sändningar har nog mycket lite inverkan på publiksiffran, klart vissa lag kan tappa ett par hundra kanske.
Många borta i kväll i TIKs lag, fördel FBK som har utvilande spelare, ex vis Nordström. Vi får vara glada om vi är i närhetan av poäng då kan allt hända
DJ Hemp: Tyvärr så missar jag matchen i kväll och kan inte ens se den på TV. Annars går jag på ALLA hemmamatcher.. Jag skulle inte vilja missa en enda. Jag får nöja mig med SMS/MMS rapporter från min sambo i kväll..
(Det borde vara förbjudet med hemmamatcher på tisdagar)
# Det ÄR jobbigt att trängas på ståplats vissa gånger. Till och med har det förekommit att man inte ens kommit fram ordentligt så att man kan se hela isen = förjävligt!
# Det är dyrt med inträde + resa + förtäring etc...
# Det tar en jävla massa timmar i anspråk av ens kväll när man inte bor granne med arenan och värst av allt är hemresan...
Trevligt att en del ser alla matcher live och därmed ger laget sitt goda stöd både verbalt och ekonomiskt. För min del ser det annorlunda ut, men inte skäms jag för det. Canal+ betalar jag för varje månad, så ikväll ska jag utnyttja situationen och ha en skön hemmakväll...
Japp, det var Åkerblom som avgjorde mot Luleå i kvarten 2003!
dr-nix: Just den matchen var jag förhindrad.. Barnen var då så pass små att det inte var läge att lämna dem ensamma hemma.. ´Då var man beroende av barnvakt.. Jag låg på sängen, käkade chips och lyssnade på radio.. Dom varvade karlavagnen och maratonhockey efersom sportradions sändningstid var slut.. Åkerblom var det väl som släckte lyset... om jag inte minns fel.
Janken: den där slutspelsmatchen mot TIK var ju lite halvjobbig på ståplats... minns tydligt och klart att jag sket fullständigt i vem som gjorde mål bara någon gjorde det så jag kunde gå hem.. det var ju iof skönt att det blev en Timrå-lirare som gjorde målet till slut men ändå..
"Timrå IK meddelar att Helene Ersson nu tillträder som permanent VD och Klubbchef. Helene har under de senaste tre månaderna haft rollen som tillförordnad VD, och kliver nu in i uppdraget fullt ut."
Nu hoppas man på en bra kväll och en timråseger med låt säga 15 - 1 :)