Heisenberg: bevisat att vi är vassa framåt. Fokusera på de, gör mer mål än motståndarna istället för att försvara mål bakåt. försvaret har det mycket lättare om man pressar i offensiv zon än om man ska försöka spela på kontringar.
Andersson: Är det värre än att vi inte tar tre poäng?..
På plats ikväll. Som vanligt på hovet räknar jag med ett tidigt powerplay för Djurgården där de smäller in 1-0 från blå och inom loppet av 10 minuter står det minst 2-0. Gillar inte att Freddan förminskar oss inför sådana här matcher och lägger fokus på försvarsspel och kontringar, redan då har vi blivit passiva. Skulle vi inte våga spela vårat spel i år och vara med och tävla? Brukar alltid gå åt helvete när vi går in med den fega inställningen, gjut lite mod i grabbarna istället det där föder bara passivitet som aldrig funkar på hovet.
Helvete vad det riskerar att rinna iväg idag. Vill INTE se att vi börjar spela bara för vi ligger under med 2-3 mål, ös på från början för helvete så kan det gå.
Nu gäller det att få tillbaka den där härliga hockey känslan igen efter alla dessa uppehåll. Nu har vi några nervpirrande månader framför oss innan vi vet hur det blir nästa säsong. Vi får hoppas att hockey gudarna är med oss även den här gången......det får inte bli HA igen.....Pantern och Vita hästar,nej nej,nej Nu gäller det för oss alla Timrå supportrar att hjälpa vårt älskade Timrå IK till stordåd igen så att vi får uppleva en vår av glädje och lyckorus och en ny SHL säsong att längta till.
{8673}: Det är nog faktiskt en värvning man glömt bort när man ska väga in hur planen såg ut för backsidan i våras. Nu var väl han sannolikt också en av de där värvningarna vi gjorde "för tidigt", men känslan är att det faktiskt fanns kapital där som vi verkligen gått miste om. Väldigt lugn och pucksäker, åtminstone under den sista sejouren han gjorde här som utlånad. Ser framför mig någon sorts hybrid av Hampus Larsson och Kinnvall. Med en hel Carlson så hade vi nog inte behövt stressa in Hardegård direkt på sex backar.
Jåkkinen: Ja det är nog så och det känns bra förutom att vi verkligen behöver nåt bakåt också. Men värvningar nu är dyra grisen i säcken-värvningar så en som nyligt varit i klubben och presterat bra är väl optimalt.
Olli Nomadinen : ”@nybbe: Nubben säger att det inte finns mycket på marknaden, och att om det ska in någon så ska den spelaren vara bättre än de som redan finns i truppen. Han bekräftade också att han var i Finland och kollade in Erik Karlssons match med KooKoo i onsdags, men att det inte är någon spelare klar eller så ännu.” Saxat ur Hockeypuls. Känns som att det är EK som kommer om det blir något.
Olli Nomadinen : ingen aning om status på Anton Wedin. Han måste komma tillbaka snart..Westerlund som gått bra är borta oxå. Ung frisk spelare blir skadad så fort han kom till Timrå...det suger.
TIK-Lund: Ok....segt. Å andra sidan har vi en slutspurt i grundserien att använda till att vara så fräscha och redo som möjligt när det gäller, dvs i kvalet. Så skynda långsamt är nog klokt.
Olli Nomadinen : jomen jag tycker det vart så här i många år. Kanske bara är Timrås vanliga flyt helt enkelt, Ta Jallasvaara bara,, Wedin..och nu Collberg. Är det nån fler?
Tikkare: Fast där skiljer vi oss nog inte jättemycket tror jag. Men det är känsligare för oss när vi är så tunna jmft med övriga lag. Kolla in Luleås skadebekymmer den här säsongen, ändå ligger de där de ligger. Eller Malmös. För att ta två exempel
TIK-Lund: Jag tänker att "lågbudget-klubbarna" (läs Timrå, Mora, Modo osv...) gick med på förslaget mycket för att det i praktiken gör det lättare att ta sig tillbaka till SHL.
Att det sedan blir svårare att etablera sig är sekundärt. Tror jag.
Gorkyman: jaaa, det är ju en idee, eller en så åker sista laget i vardera grupp ur och en kvalserie där nästsista laget i varje grupp spelar mot dom dom 2 första i HA norr och Syd. 4 första går upp i SHL. Jag vet inte..men nåt måste göras åt systemet som är nu. Känner själv att mitt intresse inte är lika stort längre pga det tråkiga upplägget. Mer lag som har möjlighet att ta klivet upp. Cmore och pamparna borde börja lyssna på dom som försörjer spelarna. Vi som betalar .
Lang till Örebro, tydligen hade Nubben varit där och småryckt lite tillsammans med Brynäs!
Vad gäller nya Seriesystemen så höjer det ju kvalitén på HA oerhört mycket vilket förvisso är jätteroligt. Samtidigt blir det mycket svårare att etablera sig i SHL. Och även om man lyckas gå upp och etablera sig räcker det med en dålig säsong för att vara tillbaka på noll igen, förutsatt att man inte är typ FBK eller Frölunda.
Undra hur lag som Mora, Timrå, Örebro, Rögle etc kommer hantera det nya systemet, lag som inte bara kan värva sig tillbaka rakt upp och ner.
Kommer man skära ner på spelarbudgeten för att ha en buffert till den säsongen där allt skiter sig, för att kunna värva sig tillbaka året därpå? (För nu kan man ju värva sig in i SHL på ett lättare sätt). Det är ändå en jäkla skillnad på att spela en bäst av 7 mot ett SHL lag än ett HA-dito.
Kommer det att öka klyftan mellan "storklubbarna" och resten, de som har råd att lägga 100% på sportslig framgång varje säsong?
Juniorverksamheten hos HA klubbarna kommer nog förbättras avsevärt, gissningsvis kommer Junisar från egna led vara enda realistiska möjligheten att klara steget från HA till andra året i SHL. Skulle vara riktigt grymt om man kunnat förhandla fram en klausul i NHL kontrakten med Juniorer att de får stanna i sina klubblag en säsong om laget går upp en division.
Spåkulan säger att 2 års kontrakt kommer bli vanligare i HA.
Sedan tycker jag att arenakraven gällande sittplatser och sån skit slopas. Om man inte har en marknad som klarar av att fylla 6000 pers så ska väll inte SHL tvinga en. Låt lagen bedriva elitverksamhet efter de förutsättningar de har och expandera efter deras egen affärsplan.
Sist hoppas jag att fallskärmen för laget som åker ut betalas gemensamt av lagen i SHL istället för laget som går upp.
Nya systemet = WIN för "storklubbarna i SHL" och Hocketallsvenskan.
Tikkare: du ska ha cred för din osjälviska åsikt, AIK och Leksand berör så klart men vilken klubb som saknar publik och nationellt engagemang ska dom ersätta? Dom klubbarna är Mora och Timrå.
Derbytankarna skriver jag under på. Det skulle vara mycket mer intressant än nuvarande upplägg.
Tikkare: skulle älska ett sånt serieupplägg, kanske något färre lag. Tror det skulle gynna svensk hockey om klubbarna hade lite ekonomisk trygghet och om klubbarna är lite utspridda över hela landet också. Ungdomsverksamheten hade kryddat till säsongerna lite och på sikt skulle ekonomin i klubbarna vara så pass stark att vi åtminstone kunde stjäla några stjärnor från khl och ahl.
Tikkare: faan va bra skrivet! Hockey ska inte vara nåt jävla kommunist experiment där alla delar lika oavsett underhållningsvärde, samtidigt behöver det inte vara nån jävla tävling i "vem roffar åt sig mest" á la Jörgen Lindgren heller. 70-30 köper jag rakt av!!!