Herminator: Aha. Tänkte att det var väldigt lite folk för att vara en gratismatch i så fall. Sen vad är Alla hjärtans dag för ursäkt att inte närvara. Finns väl inget mer romantiskt än att gp tillsammans som par och kolla på Timrå live i NHK. 😍😍
EXPLORERSMÅLAND: undrar om Söderberg är allergisk mot pucken? Alla matcher jag sett honom spela åker han omkring i något slags ingemansland. Långt i från puck
Lite mer AIK. Det ska alltså lånas ihop pengar för att klara elitlicensen. Vi har sannerligen inte haft den bästa av ekonomier, men vafan. Dags att ta i med hårdhandskarna – även om vi skulle drabbas.
Nisse på Mon: Eftersom Timrå gick in med så låga förväntningar från start, så kan man ju inte förvänta sig mer än att det är ett mirakel om vi blir kvar. Det man hade kunnat önska sig är lite mer kommunikation från föreningen. Ett öppnare klimat hade sparat oss en massa funderingar. Men det kanske ser ut så här i alla föreningar, jag vet inte.
RunarUp: Kul att du är imponerad . Jag är jätteglad när Timrå vinner. Och var salig när Timrå gick upp. Tycker dock att TIK har hanterat SHLsäsongen tveksamt ned tanke på att det nte skiljer mycket mellan TIK, Mora och Örebro. Nu är det som det är, och ingen blir väl förvånad nästa säsong om det blir HA. Inga pengar och ingen trupp...
Ja Nubben har fingetoppkänsla! Det är synd att han inte ringde mig!!!! Vi kunde åkt till Riga en månad och jagat spelare.... Och hunnit med lite annat smått och gott!
Nisse på Mon: Giffarna har liksom Timrå IK haft problem med ekonomin och har gått en lindansargång mellan Allsvenskan och Superettan i många år. Men Giffarna har en strategi som gjort att laget nu kan etablera sig i den högsta serien. Man har satsat på att ta in ett gäng spanjorer (inklusive tränare) som har visat sig vara mycket lyckosamt men samtidigt satsat på att utveckla egna produkter. Man har sålt spelare och fått in pengar den vägen, man har sålt arenanamnet etc. Man har också inte varit rädd för att fråga om hjälp med resultat att en privatperson gav dem ett lån på 5 miljoner kr när det såg tufft ut ekonomiskt. Giffarna har lyckats med sin strategi så till den grad att nu även kommunen ger dem ett nytt rekordavtal (enligt ST idag) Värvningen av Omar Eddahri kan väl ses som om att Timrå IK skulle värva en landslagsspelare från Växjö eller liknande. Framgång föder framgång.Man men måste ha en genomtänkt strategi dvs hur eller på vilket sätt ska vi nå vårt mål för att lyckas. Jag tycker att Nubben ska ringa upp Urban Hagblom (sportchef hos Giffarna) och ta ett snack med honom.
Matsg: "Vår målsättning är att klara oss kvar men tyvärr drog inte aktieförsäljningen in så mycket (2.5 milj kr) så vi får nu göra det bästa vi kan av situationen." Aktieförsäljningen skulle ju inte användas till spelare...Målsättningen är knappast att klara sig kvar. Målsättningen är att chansa med en HA trupp. Åker man ur har man varken pengar eller trupp. Gilla
Olli Nomadinen : Timrå IK är väl inte en ekonomiskt mindre förening än vad Mora IK är.? Deras spelartrupp består utav 12 spelare från andra länder än Sverige (av totalt 27) Dom har alltså en helt annan strategi än vad Nubben har. Men det funkar tydligen för dem (även om vi har slagit dem 3 gånger av 3 möjliga). Jag håller med dig att AIK gamblar rejält men det var ju meningen med deras aktieförsäljning att pengarna (drog in 9 milj kr) ska användas till nyförvärv som ska hjälpa dem att nå SHL. Vår målsättning är att klara oss kvar men tyvärr drog inte aktieförsäljningen in så mycket (2.5 milj kr) så vi får nu göra det bästa vi kan av situationen.
Backhandflipp: Man kan konstatera att det är skillnad på det ekonomiska tänket i olika föreningar. Kontrollår och risk för tvångsdegradering för AIK men pengar från aktier ska användas till värvningar i jakten på SHL.
För oss som i dagsläget befinner oss där men frågan är hur länge till är värvningar ytterst oprioriterat då det trots en liten men ordnad ekonomi är hängslen och svångrem som gäller. Fast det i slutändan kan kosta oss SHL-platsen värderar vi alltså föreningens fortsatta existens högre än det.
Även om det för mig som supporter här och nu känns som en urtråkig prioritering förstår jag förnuftsmässigt det vägvalet. Vi är i slutändan en mkt mindre klubb än AIK, på alla sätt och vis.
Deras gamblande innebär inte på långa vägar samma risker som det gör för en liten landsortsförening som oss.
{8671}: håller man på ett bottenlag som håller på med att förlora sig ur serien så vill man ju gärna få lite hopp via silly season rykten men när även den kanalen är stendöd så blir man ju lite deppig.
EXPLORERSMÅLAND: Ja nu fasen kan väl vårt lag börja få medflyt igen som vi hade i början av säsongen. Spelet ser ju för det mesta bra ut, så lite trepoängare nu vore finfint!
Såg förövrigt den här notisen om dagens match när jag läste om lite hockeynyheter. Vad ska man tro om det, har Frölunda sålts iväg till tyskland?
Olli Nomadinen : Om jag bara kollar på siffrorna han producerat så hade det ju varit perfekt för honom att komma hem, bygga självförtroende, rädda Timrå via riktiga tävlingsmatcher och sen komma tillbaka och ta platsen han förtjänar :)
Alla Hjärtans Dag och matchdag! Indianerna ifrån Sveriges Framsida kommer på besök. En Bäverhojt så här på morgonkvisten så man kommer igång! Andas optimis inför kvällens fight!!! Trots att vi förlorar spelare till varje match så tror jag på VINST ikväll!!! Så ikväll tar vi skalpen på Indianerna!!! Hoppas att ni väl omhändertagna utav era kärringar idag!! Go mat och dricka hela dagen!! Nu laddar vi tusen tills ikväll!!!
Nisse på Mon: Eftersom vi är i händerna på de olyckliga omständigheterna av att ha gått upp i SHL några år för tidigt är det så. Marknaden har varit helt tom på potentiella värvningar och Nubben var tvungen att mer eller mindre "sätta" laget inför den här säsongen i januari i fjol.