1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14

1946631 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
supp: Har en vän som är gammal målis, han hejar inte på Timrå så han har lite mer nyanserade ögon än oss. Även han säger att han tycker Svedberg är så fladdrig i sin spelstil och är ute och simmar, sen blir han så liten i kroppshållningen i sin butterfly. Har själv tänkt på det när man filmar bakom mål och man ser Svedberg från den synvinkeln ,han ser så ihopsjunken ut och det ser ut att finnas oceaner av luckor att få in pucken i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
supp: ja när Skinkvall var med så jävla bra där med sin benparad så tänkte jag att nu måste väl Svedberg hinna kravla sig upp och vara på plats innan nästa skott kommer men näääää då, ligg där å simma du gosse
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Gäsp: Det finns just nu inget som talar för att vi klarar ett kval. Så vi syns nog i Allsvenskan nästa år. Om inte ni går upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
JanneH: Ja kanske inte Sveriges sämsta målvakt men
absolut SHL:s sämste vi har en ganska bra målis men
han sitter på bänken match efter match "suck" en målvakt
som står på knä eller ligger ner mest hela matcherna är ingen
Målvakt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Synct: Tack, jag är en av några som tycker att Rensfeldt är misslyckad och jag såg han som ett dåligt nyförvärv till er även i Shl. Jag tror ni klarar ett kval men det blir tufft och jag ger er 60/40 och att ni spelat jämnt mot många lag i shl kommer inte spela någon som helst roll. Jag är tvärtom många av era fans som höll på LIF när dom slog ut oss och jag vet att många MoDofans gärna ser att ni faller. Men vänta på oss där uppe i tråk Shl vi kommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Tonymontana: Jag har roat mig med att kolla över backar i bottenlag i Finland, Ryssland, Norge och Schweiz. Hittar inte mycket som känns troligt. Nästan bara inhemska spelare i Ryssland.
Den som sticker ut i de här ligorna som back är ju Magnus Nygren i Davos.
Men jag kanske tänker fel, det kanske inte bara är bottenlag Nubben kikar på utan det kanske finns möjlighet att lösa någon back i ett bättre lag också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Icetea: man bygger inget lag på 5 miljoner. När inte 45 räckte nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Tikkare: Rensfeldt totalt misslyckad värvning? oj... där håller jag verkligen inte med, han är en av dom få som skapar framåt och gör poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Eugen Sandberg:

Ok, enligt dig är det inte ”enskilda spelade, ledare eller nubbens fel” som bidragit till situationen vi befinner oss i. Då undrar jag, dom är väl en del av laget? Sluta gnäll på gnällandet, visar ju att man inte är nöjd med förluster. Men absolut, håller med om att publiken borde kunna sluta upp bättre men man har ju förståelse även för detta. Plus antar dom flesta som skriver här går på matcherna förutom dom som är långväga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Kan inte alla snälla sluta gnälla på enskilda spelare? Det är inte enskilda spelare, ledares eller Nubbens misstag som gjort att vi är här. Det är laget och situationen. Själv tycker jag dessutom att det känns pinsamt att arenan har fler tomma än fulla stolar. Att sitta och gnälla på ett forum istället för att tillsammans med våra rödvita stötta och kämpa för att klara oss kvar förstår jag inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Det här snacket om att vara klar tidigt för kval ger jag inte mycket för. Måste vara bättre att bli klar för kvalet i sista matchen, så man spelat och haft full fokus ända in i kaklet. Det är INTE bara trycka på knappen när det väl startar.

Enda hoppet inför kvalet är ju vårt PP och att Wedin kommer åter. Sedan kan man ju hoppas även att Svedberg är denna slutspels/kvalmålvakt han blev värvad för, någon serielunkskeeper är han då ej...

Freddans matchcoachning är obefintligt, den ger man inte mycket för heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Kerstin_k: så sant..spelintelligens saknas nåt kopiöst. Laxen håller hög klass..Renfeldt är totalt misslyckad värvning. Yrar runt mest på plan. Han kan dom ställa åt sidan direkt. Falken likaså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Kovalchuk: Njae dom är Freddans favoritpojkar tyvärr...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Synct: Ja det kanske är så....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
bar mofftak: Klappkass match från början till slut. Det sjuka är att man återigen tycker att motståndarna gör en riktigt dålig match. ÄNDÅ förlorar vi med flera mål. Säger lite om kvaliteten som vi stoltserar med.

Tänker att det generella problemet - bortsett från att vi har sämre spelare än övriga lag - är nivån på hockey-iq:et. Vi har inte tillräckligt hockeysmarta spelare för den här nivån. Man tänker inte tillräckligt smart och snabbt och hamnar därför i taskiga situationer - konstant.

Backarna tar för lång tid på sig att lista ut vad dom ska göra med pucken när dom får den. Forwards tänker inte klokt nog när dom bågar ner för att avlasta och understödja. För ärligt; forwards har sin beskärda del i att vi konstant hamnar i problem, även i egen zon. Man tappar puck på fel ställen offensivt, man försöker åka sig ur egen zon eller så är man för snabba att åka ur egen zon och lämnar backarna med tre högst tvivelaktiga passningsalternativ. Dessutom saknar många av dom förmågan att tänka kreativt framåt. Få långa anfall, få farliga lägen och få spelare som kan bryta mönster. Desto fler som går som en kryssningsrobbot ner i sarghörnet. Och många gånger går det för fort för motståndarna för att Timrå ska hänga med i tankeverksamheten och sortera in rätt. Ett fåtal borträknade från detta. Ett fåtal.

Jag lutar nog mot att jag nästan hoppas att det inte blir nån förstärkning nu. För let's face it; blir det någon värvning blir det bara en. Och då kan det lika gärna kvitta. Att en spelare ska kliva in och vända allt det här... Bättre då att spara pengarna.

Svedberg helt ok fram till 1-4-målets hjärnsläpp. Enda positiva idag; vi blev inte nollade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Icetea:
www.youtube.com/watch?v=z0QWpUnUxcc

3-4 Plock/stöt och iaf 2 benskydd är standard under en säsong, sen kan ju saker gå sönder utöver att dom blir riktigt slitna, lär va liknande för dom flesta målvakter iallafal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Icetea: dom är till 99% rykta nästa år ska du se
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Icetea: tydligen var någon ”jättebra” spelare nästintill klar för Timrå igår enligt nubben, men affären sprack så nu får han börja om. Källa st
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Nisse på Mon: ja förutom fallskärmen då på 6 mille.
Men Boyce, Berglund, Molinder o Falk stannar väl gärna kvar😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Synct: håller med dig, jag är inte super positiv till Erik Karlsson, ingen spelare som kommer göra någon jätte skillnad. Dock är våran Centersida allt för tunn.. men en topp back är prio ett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Icetea: då är vi 2 som tror det...frågan är vad som är prio ett? Att åka ner i HA igen är ju lika med inga pengar och ingen trupp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Tonymontana: Förstår inte varför så många hoppas och tror att Erik Karlsson ska komma hit och rädda Timrå, visst han var bra när vi kvalade sist, sen vet man inte hur formen är nu, men jag tycker all fokus ska ligga på att hitta en bra back istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Nisse på Mon: Hörde ikväll att Svedberg bytt plockhandske 4-5 ggr och benskydd 3 ggr.
Jallasvaara kom dåligt tränad och har inte kört nån extra träning under nåt av landslagsuppehållen. Alltid skadad, sjuk eller hjärtrusning....å han som skulle bli så bra i slutet på säsongen. Det är deprimerande pinsamt att Molinder, Boyce o Berglund spelar. De sistnämnda hade -15 resp - 17 innan dagens match....
Men samtidigt så hur kul kan det vara att förlora så mycket och känna att man inte räcker till.
Kan det verkligen vara så att fortsatt SHL spel inte är prio ett i den här föreningen? Vad som händer nu fram till kl 24.00 fredag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Kovalchuk: Dags att boota om och nollställa sig, gör en nystart så kommer spelarna in i kvalet med bra status både fysiskt och mentalt. Tänk "försäsongsläge" och nedtränade spelare så naggar förluster i SHL inte lika hårt på självförtroendet och vi kommer formtoppade till kvalet.
Vad är egentligen alternativ det upplägget nu? Finns det något att tveka på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Kovalchuk: sant, mycket kan hända under småtimmarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Icetea: 24h är (mycket) lugn
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Icetea: tycker också det är märkligt.. man har alltså inte lagt något bud eller dylikt. Förhoppningvis så siktar man in sig på någon annan kanske från Ryssland eller Tjeckien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Tonymontana: Lite märkligt att Timrå inte varit i kontakt med KooKoo enl artikeln i ST med snart bara 24 timmar kvar fönstret slår igen. Vill man vara kvar i SHL ö h t?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
roger_sundsvall: Timrå IK är nöjda med truppen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
timrå har maskerat topp formen 👌
KVAL...here we come
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
roger_sundsvall: Just nu är vi sämre än vad Karlskrona var ifjol och dom slutade i HA
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Eugen Sandberg: ja som vi saknar Wedda
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Cartman: Mora vänder 0-3 vinner 4-3 det var spiken i kistan agera nu för helvete NUBBEN VÄRVA ELLER PANTERN HÄSTEN till hösten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
uhahl: 10 poäng upp till säker mark och sämst målskillnad. Nu är kvalet till 100 % garanterat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Cartman: ..och ta extra pinnen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Andersson: samt avgör mora i sudden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Cartman: operation tvärkört
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Så lyckades Mora kvittera med 18 sekunder kvar..
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
I nästa match sätter vi försvarsspelet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Laken: tror inte vi kommer lands EK iallafall. Enligt sportchefen i Finland så det är det nästan 100% chans att han stannar säsongen ut därborta. Källa st
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Propagandus: ser inte alls varför Brattström skulle vilja vara kvar i Timrå, hur I helvete kan han inte få stå?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Bra-var-femte-match-Svedberg strikes again
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
roger_sundsvall: Där det började...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
bar mofftak: Pucken går åt det hållet, sen byter den riktning på han som skymmer, det där målet är verkligen inte hans fel, hur kan en spelare få stå så fri framför han?
men okej, vi säger att han vart sur och lämnade målet öppet som en annan 8 åring på skolans bandyplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
vart ska detta sluta??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
bar mofftak: Vi är inte bättre än så här. Bara gilla läget och hoppas vi kan klara kvalet och en ny SHL säsong till hösten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Grym match! Nu är man pepp inför kvalet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2019-02-14
Eugen Sandberg: Undrar vad Sonnenberg gör? kanske skulle ringa honom och få lite mental träning till grabbarna?
Kommentera

1946631 · »