Dr.Krykov: Nåja. Alla nyanser behöver väl inte tas bort även om livet som Tikare är jämnbrunt just nu. Så många matcher har dom väl inte skämt ut sig. Sen att vi inte räcker till riktigt kan väl inte förvåna någon är någorlunda insatt i hockey. Det är väl snarare så att dom hängde med förvånansvärt länge. Men dom som ger upp nu vill nog inte Jonte Dahlén leka med.
Tonymontana: Ja, mina två namn jag scoutade fram i går, Nygren samt Andrej Meszaros är nog långsökt för Timrå ekonomiskt, men utifrån det Nubben söker stämmer de väldigt bra in. Meszaros vill jag ha!
tjobba: Nygren känns lite för långsökt. Men ja vi får vänta vidare, vi hinner kanske inte ens presentera någon idag, kan ju komma upp ett pressmeddelande imorgon bitti.
Tonymontana: Som jag skrev i går tror jag Davos Magnus Nygren är ett hett villebråd för SHL-lag. Men han sa vid jul att han vill till ett lag som kan vinna något, så där står vi nog inte så högt i kurs om han inte gillar utmaningen att vinna ett SHL-kval :)
Propagandus: har hört ett färskt rykte nyss, det är att två shl klubbar förhandlar med 2 schweiziska klubbar. Kan Timrå vara ett utav dom lagen tro? Finns det nån bra back i bottenlagen där?
Jåkkinen: Har naturligtvis inga sådana uppgifter. Men svårt att uppfatta denna parodi på annat sätt. Antingen finns pengar undanstoppade för nyförvärv, och då är man jäkligt sent ute. Eller då finns det inte, och då undrar man (eller snarare jag), för alla här inne utom jag fattar att truppen har SHLlön, vart pengarna tog vägen? Jag hoppas som alla andra att Nubben fixar några innan 00.00 i natt. Om det hänger på några miljoner så undrar man ju vart näringslivet finns i området Härnösand-Timrå-Sundsvall?
Nisse på Mon: Nu blev det ju 38 miljoner bara...😉 Fick ju betala fallskärmen på 6 miljoner till KHK, eller betala dom fick 6 miljoner mindre än de andra. Sen kan man ju undra hur stora hål det fanns att fylla sen förut. Gamla skulder? Vad vet jag? Nåt lurt är det!
Nisse på Mon: Rätt tydligt att Timrå söker spelare. Du kan ju gärna få presentera dina uppgifter där det framgår att Timrå inte vill förstärka? Och då menar jag inte dina egna tolkningar.
Oavsett alla möjliga negationer och rykten, ALLA till ladan imorrn mot Brynäs! Tänk vilken våt dröm den kommande hemmamatchen var för ett år sedan. Tre p imorrn och slippakvalhoppet tänds igen. Ni, vi, du, jag behövs på läktaren!! Kom igen!
Jåkkinen: spets finns givetvis, bara pengarna finns. Skumt att det inte finns något rykte om Timrå någonstans. Ser inte ljust ut för oss, men lär väll bli nånting. Hoppas vi inte blir jätte besviken
Laken: bristen på kompetenta backar var tydlig redan under försäsongsmatcherna. Nubben har haft all tid i världen, man kan inte klaga på att ”inget finns på marknaden” när andra lag har värvat under hela säsongen. Nä, åker vi ur i år så har vi snålat oss ur SHL.
nånting helt annat nu för att ta tankarna ifrån Nubbens 5 i 3 ragg. Nikita Kucherov är inne på sin 6e NHL säsong och har är förste att nå över 90 poäng så kort tid in på säsongen på nio år. Jämför gärna hans stats som rookie och låt tankarna drömma iväg om vart EP kan vara om några år. Nu är det naturligtvis lättare att producera på den nivån i ett topplag som Tampa men Vancouver är inne i en generationsväxling och kommer säkert att växa som lag kommande säsonger.
Olli Nomadinen : Djurgården värvar från pantern. Madhawk skriver att allt annat än breddspelare vore sensationellt om något lag hittar, det låter brunt det här.
KulltorpsOlli: Fear of the Dark (AIK) spelar mot Leksand på ett slutsålt Hovet ikväll. Det gäller att hålla koll på vår troliga kvalmotståndare. Det är bara att gilla läget för oss och se till att vi kommer väl förberedda!
Duncan: Läget är som läget är! Det finns två vägar att gå från nuläget. Lägga sig att dö och bara låta säsongen rulla ut och det går som det går. Eller engagera sig och förbereda sig för krig mot AIK. Det senare måste väl kännas bättre för de flesta.
Laken: Han har nog letat hela säsongen. Men den inslagna vägen med ansvar över ekonomin, vårt tabelläge och utbudet på marknaden gör nog att deadline day är bästa läget att värva tyvärr.
Synct: Det är ju bara två år nu vi kan lanka oss fram med sämsta truppen i serien. Våren 2021 kommer 13-14 få kvala mot varandra vilket är en riktigt jävla bra modell så man slipper se den här jävla budgethockeyn pågrund av att man ändå ”Har bättre lag än de i allsvenskan”. Desto mindre rolig modell för allsvenskan dock där jag tycker att vinner man serien ska man inte behöva kvala i ett slutspel mot lag man redan besegrat över en säsong. Men att 13-14 i SHL spelar om netflyttning tycker jag är välsigt bra. Den där jävla mentaliteten om att man ska kunna snåla sig kvar ska fan inte vara lukrativ.
'