KulltorpsOlli: Vilket lag i ES vinner minst tekningar. På hemmaplan ligger det på ca 25% o när det gäller de viktiga så är det bara 20%. Har sagt det förut o det har blivit marginellt bättre. Men okey, det är bara en liten del av det hela. Värre är väl att man släpper in mål när laget spelar Power-play.
Olli Nomadinen : Det är nu alla måste stoppa upp och börja kriget för att vi ska vara kvar i SHL. Laget förbereder sig tillsammans med Nubben och Medelpadspubliken, fans, supportrar, hardcorefans, Rätta virket, TIK08 mfl mfl måste och börja stoppa upp. Det kommer bli krig!!!!!! Ingen i Västernorrland som älskar hockey i allmänhet och TIK i synnerhet, får vika ner sig. Vi ska vara kvar!!!! ÖKA ALLA!!!!!
Jag inbillar mig fortsatt det är den här www.eliteprospects.com/player/8664/andrej-meszaros snubben "Nubben" går för. Det som talar för det är hans meriter, statistik & att han verkar vara en ledare med A och C på bröstet. Google Translate på Slovan Bratislavas hemsida så kan man läsa att Meszaros + en till back just nu är skadad. Och det var ju det "Nubben" sa, det var nästan klart men det har blivit skador i klubben.
Matsg: ja och med de spelet de visade upp igår är det väl ingen som vill komma hit om de inte får snuskigt bra betalt. Ger mig faan på att Nubbens "drömvärvning" som var 95% klar sprack efter att spelaren kollat in gårdagens match. Ja om den här värvningen nu fanns över huvud taget. Inte ett enda namn har ju cirkulerat som rykte och det är ju märkligt att Nubben lyckats hålla det sååå hemligt.
{8673}: Vi har slagit Mora IK 3 gånger av 3, vi har ett av SHLs bästa powerplay och ändå ligger vi 10 poäng efter Mora. Min analys blir då att vi har seriens i särklass sämsta försvar och målvakt. Coachningen och matchningen av laget är mera svårbedömt. Otur med skador har de flesta lagen. Skillnaden ligger i hur man hittar en bra lösning på problemet. Jag tror inte att stämningen och goet inom laget är på topp om man har med sig en massa förluster inför ett kommande troligt kvalspel. Timrå har nu 6 raka hemmaförluster! och om den siffran blir större i dem 12 avslutande matcherna så kommer det helt säkert att påverka laget negativt. Viktigt alltså att försöka hitta tillbaka till det fina hemmaspelet vi hade i början av säsongen. Jag bedömer det som högst troligt att det blir kvalspel för Timrå men vi har en bra fördel i att vi kan nu förbereda oss på detta i god tid, slicka såren och komma laddade tillbaka. Kvalspel är något helt annorlunda än serielunk. Det gäller att alla spelare är mentalt beredda på vad som väntar speciellt om vi spelar på Hovet. Det blir små marginaler som kommer att avgöra där den mentala biten kommer att vara oerhört viktig liksom coachningen av laget. Sen gäller det ju också att ta vara på chanserna när dem kommer och utnyttja motståndarnas svagheter. Jag föredrar att vara optimist till våra chanser att hänga kvar i SHL men vill samtidigt vara realist. Tänker på kvalet i fjol ....
Jag vill börja med att säga att det är kul att så många är engagerade när det gäller Timrå. När det engagemanget dör, då kan man börja bli orolig för vilket stöd som faktiskt finns för Timrå.
Sen kan jag tycka att kritiken i detta forum emellanåt blir väldigt onyanserad och destruktiv. Såklart så behöver man ventilera sin frustration, men att börja kasta skit på spelare/ledare och bli en domedagsprofet av rang känns ju bara kontraproduktivt. Denna säsong visste vi på förhand skulle bli oerhörd jobbig, och vetskapen har alltid funnits att vi kommer behöva spela kval när 52 omgångar är avklarade.
Sen är jag inte blind och håller med om att en hel del kunde ha sett bättre ut. Kombinationen försvarsspel (där vi absolut måste räkna in centers ansvar och inte bara backarnas) och målvaktsspel har sett minst sagt blekt ut emellanåt.
Men jag är oerhört hoppfull inför ett stundande kvalspel. -Timrå kommer att få äga mycket puck, och det har de gjort väldigt bra stora delar av säsongen. Med mer puck i ägo kommer timrå få med sig fler utvisningar, och i pp har vi minst sagt levererat denna säsong. -Vi har ett sparkapital så det tjuter om det i Wedin. Stundtals har han snurrat upp rutinerad SHL-backar på läktaren. Vad borde inte han kunna åstadkomma mot Larsson/Fernholm eller Dallas?... -Det är bra go i laget och stämningen är trots förluster riktigt bra
Gällande nästa säsong så är jag även där positiv. Med ett par värvingar, och fortsatt utveckling av våra unga och orutinerade spelare så kan det se bra ut! Nubben brinner verkligen för Timrå, och jag har full tillit till honom.
Jag tycker att vi alla gör det vi kan genom att stötta vårt älskade timrå på plats(hemma såväl som borta) sista 12 omgångarna
Det här fixar vi ihop! VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP <3
KulltorpsOlli: Bara för Nubben att öppna pluskan, det där är två spelare vi med stor sannolikhet kan säga skulle bidra. Inga oprövade tjecker el transantlanter där chansningen alltid är mkt större vid värvningar den här tiden på året.
Nubben hade i princip en bra back klar i onsdags. Sen har klubben hans dragit sig ur i princip för att de åkte på skador. Finns liten chans att det blir affär, men minimal enligt Nubben.
Öndulat: Bra skrivet, vi kan inte lägga oss för att dö! Spekulationer hur AIK kan klara sig vid uppflyttning/kvarsittning är för mig ointressant. Dock har en sån klubb andra sätt än oss att kunna klara sig ur ekonomiska bekymmer med hjälp av storfinansiärer och/eller supporterupprop.
Öndulat: AIK har ett helt annat upptagningsområde än vi, dom kan missa SHL femtioelva gånger om och bli räddad av privat kapital lika många gånger. Dom kommer alltid vara topp 5 i allsvenskan. Så ser inte verkligheten ut för oss. AIK har betydligt större chanser än Timrå att etablera sig i SHL, därför är det extremt viktigt att vi inte byter plats med dom. Kolla bara på publiksnittet, AIK har redan nu ett bättre snitt än oss och många andra SHL-klubbar.
Olli Nomadinen : Är med på hur du känner, men jag kan också påminna mig om alla matcher i allsvenskan där spelet bara gick ut på full fart, nord-syd, där Boyce och Berglund kunde härja fritt. Kvalitén är ju inte bra i allsvenskan generellt....
MEN det är INTE kul att torska match efter match i SHL mot lag som underskattar oss och spelar på 60% av sin förmåga, och känna att vi är chanslösa. Det är förnedring och tortyr för TIK själen.
Tonymontana: AIK drivs verkligen som supportrarna önskar. Är det så vi vill att Timrå ska göra också? Låtsas som att pengar inte är ett faktum. Vad tror ni kommer hända med AIK ifall dom inte går upp i år? I bästa fall kommer dom harva vid slutspelsstrecket i HA, och de är i bästa fall. Men även om dom går upp, vad har dom för medel att hålla sig kvar? Först ska dom betala fallskärm. Sen kommer inte cmore pengarna som ett brev på posten, det är ju inte så att man vinner kvalet å sen rasslar det till på bankkontot.
Sen ni som säger att ni hellre ser Timrå harva på i HA. Vad är de för jävla loser-mentalitet? Roligare att kolla på matcherna som betyder något? Inte en matchjävel betyder något med den mentaliteten, eller är drömmen att vinna serien i HA, sen finalen i HA men sedan torska kvalet? Nu gör dom väl säkert om hur man går upp så vi får väl sikta på en andra plats då.
Jag med många andra var inställda på en riktigt lång och tung säsong, det gäller att hitta andra ljusglimtar sånahär säsonger. Wedin innan han vart skadad tex, sånt han gör är roligt att se även om man ligger sist i serien. Personligen har jag kollat mycket upp utvecklingen av spelare vi troligtvis kan få behålla. Kinnvall är ju helt fantastisk på den fronten men han är faktiskt inte ensam om att ha tagit sjumilakliv.
Det jag kan hålla med om är att det suger att förlora en hockeymatch, och de är jobbigt att ställa in sig på kval. Men OM vi klarar oss kvar, vad kommer våra spelare kunna åstadkomma nästa säsong då? Vi som inte satsar på legoknektar och utvecklar unga spelare och i princip odlar timråhjärtan. Vad kommer ett sånt lag göra då dom blivit varm i kläderna? Jag har iaf höga förhoppningar på framtiden.
Olli Nomadinen : Ett hockeyliv i HA och känna att man inte klarar av att bli ett etablerat SHL lag skulle kännas som 52 omgångar med försäsongsmatcher, ryser av bara tanken. Dagen jag känner som dig är nog dagen mitt hockeyintresse är över tyvär.
supp: Har en vän som är gammal målis, han hejar inte på Timrå så han har lite mer nyanserade ögon än oss. Även han säger att han tycker Svedberg är så fladdrig i sin spelstil och är ute och simmar, sen blir han så liten i kroppshållningen i sin butterfly. Har själv tänkt på det när man filmar bakom mål och man ser Svedberg från den synvinkeln ,han ser så ihopsjunken ut och det ser ut att finnas oceaner av luckor att få in pucken i.
KulltorpsOlli: Så är det, jag är ff själaglad över att öht ha ett lag att hålla på, det är inte länge sedan det inte var självklart. Men jag är samtidigt för gammal för att bli starstrucked över att se storheter som Brynäs, FBK mfl möta mitt lag när klasskillnaden är som den är. Jag kan hellre förlika mig med ett hockeyliv i HA och motstånd vi rår på.
supp: ja när Skinkvall var med så jävla bra där med sin benparad så tänkte jag att nu måste väl Svedberg hinna kravla sig upp och vara på plats innan nästa skott kommer men näääää då, ligg där å simma du gosse
Olli Nomadinen : Vi får inte glömma att vi faktiskt är i SHL, föreningens resa senaste åren har varit enorm. Sen håller jag med, det är en form av självskadesyndrom att se matcherna på slutet...och vi är dyngsist och förmodligen sämre än KHK ifjol. Men om ngn skulle sagt för 3 år sen att vi idag skulle vara i SHL och ha 50-50 chans att kvala oss kvar, så hade jag tagit det alla dar i veckan. Hoppas bara att folk inte slutar gå på matcherna och att supportrarna sluter upp. Det är vid dessa stunder man kan beundra Leksands supportrar som alltid ställer upp, trots allt elände de gått igenom.
Sputnik: Vi får ta hit Voynov, Nubben lär ju bli hatad av hela hockeyvärlden och vi fans får väl se mellan fingrarna, vore ju mumma på blålinjen under kvalet om han inte är avstängd i Sverige med!
OlliJanne: Ja kanske inte Sveriges sämsta målvakt men absolut SHL:s sämste vi har en ganska bra målis men han sitter på bänken match efter match "suck" en målvakt som står på knä eller ligger ner mest hela matcherna är ingen Målvakt!
Andra får ju tycka som de vill men jag föredrar harvandet på vår rätta nivå i HA varje dag i veckan före att åka runt med brallorna nere och göra oss till åtlöje i SHL. Det här är hittills den tråkigaste säsongen på flera år. Fullständigt utan nerv, längtar till kvalet när det gäller nåt igen.
Jockz: Kan tyckas att det är lite väl sent att börja tänka på det nu så här sista dygnet innan deadline. Jag är mest orolig för hur det är med Wedda. Tänk om han inte håller när han kommer tillbaks, vågar inte tänka på ett kval utan Wedda. 😱
– Jag håller på dygnet runt, sedan så är det många pusselbitar som ska falla på plats. Något ska vi hitta på, men just nu hänger allt i luften. I går trodde jag att jag hade något jättebra klart och i morse så fick jag börja om igen.
Sprack huvudspåret?
– Ja, det gjorde det väl lite. Jag måste justera till det och håller på med det. Det är många saker i luften. Hur jag ska få till det får vi se.
Hur kan ett huvudspår spricka lite och att det måste justeras till? Begär spelaren mer pengar plötsligt?
The great one: det är ett klassiskt skitlag vi har i år, från första till sista lagdel. Det är bara att be till högre makter att vi klarar kvalet och på något magiskt sätt lyckas bygga ett riktigt lag inför nästa säsong.
Ikväll vi var tyvärr inte ens bättre än " Turkiska SK " Länge sedan jag sett Timrå var så tafatta som ikväll!!! 1-0....Alla Timråspelare framför mål och ändå mål! 2-0...Frölundaapelaren får obehindrat stå och styra in puckuslingen! Molinder ger spelaren en lite touch med klubban...för h-e resolut hugg i ryggslutet och det hade inte blivit mål! 3-1....2 Frölundaspelare kan obehindrat åka sakta in och stänka in puckuslingen! 4-1....Årets mest tafatta mål i SHL...Svedda och 3 Timråspelare bakom egen kasse mot en Frölundait och lämna tom kasse....!!! Där bröt jag ihop... Och 5-1 såg jag i efterhand...lika illa som 3-1...! Det är så tråkigt att se hur dom ger upp allt!! Leksand låg jävligt risigt till i HA och har krigat till sig 8 raka vinster och ligger 3:a nu... Vi har haft chansen hela tiden.. Men laget verkar ha gett upp allt för länge sedan!! Det är som suppoter så himla tråkigt att se.. Man stöttar dom till tusen...men de ger inte mycket tillbaka! Just nu känner man en massa besvikelse! Att inte ens bjuda upp till dans! Nä de kan väl iallafall försöka! Men icke!!!!
Synct: Tack, jag är en av några som tycker att Rensfeldt är misslyckad och jag såg han som ett dåligt nyförvärv till er även i Shl. Jag tror ni klarar ett kval men det blir tufft och jag ger er 60/40 och att ni spelat jämnt mot många lag i shl kommer inte spela någon som helst roll. Jag är tvärtom många av era fans som höll på LIF när dom slog ut oss och jag vet att många MoDofans gärna ser att ni faller. Men vänta på oss där uppe i tråk Shl vi kommer.