1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607449 inlägg · 6213 ämnen
« · 716024 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Riko Hahl klar?

WesleyS: Marie Hallman som skrivit artikeln har ingen koll alls. Visst kan det vara så att Hahl är klar för spel i Timrå men med tanke på källan lägger jag inte för stor vikt vid uppgiften.

Marie Hallman skriver i dagens City att Zäta skulle åka wakeboard utanför Alnö. Har jag sett honom puttra förbi i båten några kilometer från sommarresidenset i Krokviken men däremot aldrig på wakeboard.

Sv: Hedström på väg hem
General Lee:

Känns ju väldigt konstigt att dom skriver att han är klar. Inget är ju officiellt ännu, så vi får väl se vad som händer framöver...

Talangscouten: Skitkrönika...andas inget annat än spekulationer och bitterhet!

mikaelkarlsson: Att döma av den artikeln så är det ju klart. Inget pressmeddelande ännu dock...

Här kommer en krönika om Hedström. Vet inte om någon har lagt upp länken tidigare men jag lägger ut den nu i alla fall.

General Lee: Ja vi får hoppas....  :)

Johan J: Glöm att det kommer något pressmeddelande angående Jonathan Hedström redan idag. Säsongen är inte slut för Anaheim än även om Jonte blivit petad och flytt hem till Sverige så äger han ingen rätt att förhandla med någon klubb förrän tidigast när Anaheim blivit utslaget ur Stanley Cup.

Sen tror inte jag han bestämmer sig på en gång heller efter att det är färdigspelat. Utan det kommer dröja några veckor efter Anaheim sista mmatch innan vi får något besked.

Hedström på väg hem

Anaheim meddelar ikväll på sin hemsida att Jonathan Hedström lämnat laget och återvänt till Sverige.

Läge för ett pressmeddelande imorgon. Vore roligt om han dök upp i Timrå nästa år. Mycket kan sägas om den hete Hedström och hans många gånger onödiga utvisningar, men han visar en stark kampmoral och mycket vilja.

Han blir en tillgång i vilket lag han än hamnar i.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Dream Team: Klippt och klistrat från SAIK:s SvenskaFans sida;

"Senaste nytt
* Bolidenexporten Jonathan Hedström har mitt under brinnande slutspel lämnat Anaheim för att flytta hem till Sverige och med allra största sannolikhet Skellefteå. Orsaken uppges vara personliga skäl. Notera dock att Hedström ännu inte brutit sitt två-års kontrakt med Anaheim."

El_loco: Jepps. Nu kan inte ens Jonte själv skratta åt allt som skrivs i tidningarna om honom och i vilken klubb han kommer spela för ;) Jag litar på att artikeln är fullständigt korrekt.

Skellefte eller Timrå? Snacket går vidare.

En länk på samma ämne. Enligt hockeycentralen är Jontes NHL karriär över.

Sv: Dagens Quiz
Suuune: Säsongen 00/01 fick vi se 108 kg Schnabel i Timrådressen svarade på 16 matcher för 2 ass och 72 utvisningsminuter, men det var inte lätt för karln .. han behövde bara titta på motståndaren för att bli utvisad

friskan: schnabel då? hur länge sen var det???

Janken: Jaså, var det "bara" det? ;-) Nej, men skämt åsido, det visste jag faktiskt inte. Men det hela faller väl på plats lite bättre då. Menvi lär nog inte kunna vänta oss något vidare besked på officiell basis förrän Ducks har spelat klart. Om ens då..

Dream Team: Yes tack så var det.

Dream Team:
Det senaste budet om fru H:s mage var att den beräknades krympa i maj månad... Nu är det maj månad.....
Att vara med när ens barn föds är en väldigt personlig sak!
Jag är inte förvånad!
Jag har faktiskt funderat på hur han skulle agera om ducksen gick vidare...

friskan: Är det "klassbacken" Robert Jindrich du menar?

Det senaste budet säger att Jonte har lämnat Anaheim "av personliga skäl". Det återstår att se varför detta sker. Om det verkligen är saker på det personliga planet som ligger bakom, eller om det är något annat som hänt. Vi har väl i alla fall kanske fått en förklaring till varför han hittills inte har spelat en match under slutspelet.

Vi sitter också i en Quizsituation.

Det fanns en spelare från Tjeckien som spelade i Timrå för 5-6 år sedan. Han spelade i två säsonger. Men vad hette han?

rödovithockeydy:
Jag ser gärna Frasse i Tikdressen nästa säsong.
(Fast det törs man knappt säga)

mattias - 74: Förbannade helvete oxå! Det var bara för att lossa sprit i Luleå med lastbil och höll på köra ihjäl Zäta som han kom ihåg det annars hade han glömt det för länge sen.

RQT: Vafan! Såklart på stats.swehockey.se

ernie eagle:

Jag är ganska säker på att att Boden spelade i KS den säsongen jag med.

RQT: Aja, nu blev det lite mysko. Men kolla:

Divisions > Elitserien > 2001-2002 > Kvalserien till Elitserien > Standings :)

ernie eagle: Han höll dessutom på att köra över Henke Eriksson och Zäta utanför Björknäshallen.

Han fick tvärnita, annars hade hockeysagan om prinsen och arvtagaren Zetterberg varit all.

ernie eagle: Det stämmer faktiskt :)

Dagens Quiz
Hello hockeylovers!

Har en liten fråga jag måste få besvarad. Sitter hemma hos Uffe "Carol" Norberg och karln påstår på fullt allvar att Bodens IK spelade i Kvalserien säs. 01/02!

Jag är fullständigt övertygad om Boden inte lirade KS den säsongen.

Vem har rätt och vem har fel?

Tacksam för svar och gärna en länk som bevis!

någon mer som gärna ser att Frans Nielsen stannar ett år till i timrå?
jag tror att han kan producera riktigt bra nästa år : 9

Jahopp, Ström lämnar oss för ett danskt äventyr. Hoppas han får bättre lycka där. Kommer troligtvis inte sakna honom till hösten dock.

Ambroo: Tvivlar på att en coach i NHL skulle sätta t.ex Jagr, Sudden, Foppa, Z på bänken i ett slutspel bara för att spelaren uttalat en vilja att flytta hem till Sverige efter säsongen.

I sådana fall så har inte coachen samma proffsiga inställning som dom kräver av alla spelare... :-S

Faktum är att han blev petad när coachen ville göra en förändring, och efter det har laget gått mycket bra. Och då byter sällan coacherna i NHL något i laget, titta bara på målvaktssidan. Vinner laget så står allt som oftast samma målis nästa match också.

Gidde: Det är ingen kombination, Jonte tillför alla dar i veckan. Nepp det är för att han definitivt kommer hem igen i höst, hem till S-vall...

Talangscouten: hah om nu jonte själv förnekar det så är det ju faktiskt ruskigt roligt med alla tidigare inlägg med "säkra källor" =) iofs kan ju det dära vara nån taktik ifrån jonte/agent mfl.. återstår att se! silly season känns dock väldigt kall just nu...

Talangscouten:

"- Ja, jag kan inte låta bli att garva när jag läser vad som skrivs på olika hemsidor på nätet."

Hehe, han kanske sitter och läser på HS , fränt om det vore så :P

Sv: GO TIMRÅ GO
friskan: Jag tror det räcker med att vara medlem för att göra sin röst hörd och gällande på ett årsmöte. Jag är inte hundra procent säker.

Tro det eller ej så är Supporterklubbens årsmöte det enda årsmöte jag brukar besöka och där har i alla fall minderåriga röstat tidigare år.

Frella: Japp, det tror jag också.

Men skulle han vara superduktig och tillföra laget massor så skulle han få spela ändå.

Så det är en kombination av de båda sakerna tror jag.

Frella:

Artikel från expresen i morse, se länk.

Gidde: Att han är petad beror med största sannolikhet på att han inte kommer att spela med ankorna till hösten...

JimmyH:
Aha.....hade en svag tanke att det var så.
Är det myndighet som gäller vi röstning också eller räcker det att vara medlem?

Hoppas att det kommer fler än de sex personer som klickat i härbredvid.

friskan: Man måste vara myndig för att sitta i en styrelse.

JimmyH:

LingaN är väl en engagerad person som har framtiden för sig, eller faller han för någon åldersgräns?
Är han tillfrågad eller går det att föreslå honom imorrn?

epa: Petad.

Det borde väl framgått tidigare eftersom han ju inte spelat på bra många matcher nu.

Coacher over-there ändrar sällan på ett vinnande lag, och Anaheim har ju gått som tåget sista matcherna...

Hedström lirade inte inatt heller. Nå´n som vet varför?

Och Kristian Gahn till Allsvenskan: "Mycket tyder på att Kristian Gahn, 34, kommer att ta klivet ned i allsvenskan nästa säsong. Såväl Västerås som AIK tillhör de som är intresserade av centerns tjänster. Gahn som har spelat elitseriehockey i AIK, Modo, Södertälje och Timrå. Totalt har stockholmaren gjort 606 matcher i elitserien och gjort 303 poäng - exakt 0,5 per match. 34 A-landskamper finns också på meritlistan."

Det går tungt för Björn Svensson i slutspelet. Ligger under med 2-0 i matcher nu. En assist poäng i natt dock. Vem vet, vi kanske får ett nyförvärv senare under veckan...

Kevin O Shea: Hua vilken tur att du förtydligade dig där, jag som trodde att det var kört...;-)

lungan: Ja, vi ska nog inte ta något för givet... ännu. Men jag kan nästan garantera... eller hmmm...*harkel*. Jag är 110% säker på att han inte kommer att välja FBK. Valet står med all säkerhet mellan SAIK och Timrå IK.

P.S
Jag vet att jag har haft fel förut så ni kan bespara er dom skrivminuterna.

Kerstin_k: Klart som fan att han förnekar att någonting skulle vara klart, fattas bara annat.
Har har väl förmodligen ingen rätt att förhandla med någon klubb mitt under pågående slutspel - likväl tror jag, som många andra här inne, att det mer eller mindre är klart att Jonte spelar med TIK kommande säsonger!

Kerstin_k:

Jonte (läs:agenten) kanske gör en "Horava".

-"Bara så ni vet Modo, så är Luleå, Kärpät och NHL intressant för mig, så betala nu för fan en skälig lön, ta mig inte för givet. "

Självklart skall Expressen få storyn serverad också, så att det ser mer "troligt" ut, först med rubriker som "Luleå snuvar Modo" och "Luleå blir blåsta på Horava, han kan välja NHL" och sist "Horava stannar i Modo"

« · 716024 · »