1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607449 inlägg · 6213 ämnen
« · 716247 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
hristo: Det finns många liknande länkar.
Men inget nyförvärv är 100%-igt klart förän det står på förstasidan ;-).

hristo:

"Posted 9/5/2006: fi Riku Hahl (F)
From ch HC Davos to se Timrå IK
Added By: Joeri Loonen, Status: Unconfirmed"

Observera status: Unconfirmed. Känns som om han är klar först när det står på hemsidan, innan dess är det för tidigt att ta ut det. Jag håller i alla fall tummarna att han presenteras så fort Finland har spelat klart i VM.

RocknRolf2: Här är en länk som bekräftar att Hahl är klar

RocknRolf2: Hahl var inne på Suomis kvittering och han skymde tjeckmålisen. Jobbade bra det jag såg av matchen(YLE-2).Fast inte lika briljant som Pirnes dock.Nästan i Z:a-klass! Det ä bara att gratulera FBK till sitt nyförvärv. A-P Berg var trög ochjag tyckte inte att han gått framåt direkt sedan tiden i TIK.Men Hahl blir nog bra mellan Jonte och Pärssinen:Klasskedja!

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Per HApps:
Hade alla som var på mötet löst sitt medlemskort hade det varit ett par till medlemmar där.

Det var just typiskt att det är du som gnyr först.

RocknRolf2: Hur kommer det sig att du tror stenhårt att han är klar just nu? Än så länge är det ju bara rykten som florerat bland media, precis som vanligt. Jag hoppas att han är klar. Han blev upplyft från 4:e kedjan till 1:a i dagens match mot Tjeckien och är involverad i mycket. Personligen imponeras jag av hans åkstyrka och engagemang. Hoppas att han får sätta nån den här matchen.

Jag tror stenhårt på att Hahl verkligen är klar nu. Kanon! Han ser bra ut, riktigt allround. fixade två utvisningar mot Lettland och satte pucken i stolpen också efter en fin genomåkning. En kvalitetsspelare.

Mä!!! Det är ju jag för f-n!!!

Per HApps: Ingen bra länk du la ut.

Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Klockan 18:00 i dag hölls det årsmöte i E-ON Arena för Timrå IK supporterklubb.

Med tanke på hur kreativ debatten har varit här på HS sedan säsongen drog i gång i höstas. Så hade jag nästan förväntat mig minst 50-75 st medlemmar på mötet. Som hade ställt kluriga och intressanta frågor till den gamla styrelsen och kommit med genomtänkta förslag på nya styrelsemedlemmar. Det är ju trots allt lite över 900 medlemmar där flertalet bor inom pendligsavstånd.

Men mina förhoppningar kom på skam då det räknades in hela 17 styckna Tikers som fick höra på både ditt och datt.

Så i fortsättningen när diverse nick's här på HS kritiserar SK i alla möjliga spörsmål, är mitt råd till er , ställ för fan upp på Kjell och Jimmy och dom övriga. Skicka ett mail med era förslag och passa då även på att erbjuda er era tjänster..

Någon som känner igen sig? se länk

rödovithockeydy: Ja, jag tror att Nubben sett till att få in en sån klausul i kontraktet...Jonte blir utan lön annars.

om vi nu får Jonte, visst blir det slutspel?

Sv: Årsmötet SK 2006
Mötet avslutat. 36 minuter långt.

"General Manager Brian Burke said he spoke with Hedstrom, and the two agreed that he should return home..."

"Burke said he hoped Hedstrom would return next season to fulfill his contract. - That's our plan, he said..."

Anaheim vill tydligen behålla Hedström...

Jesse P: Förresten är det där samma länk som postades tidigare här, men nu har dom ändrat texten i artikeln, så Tomas Ros har väl själv insett vad fel han skrev tidigare... :)

Jesse P: Det är ju samma kille som skrivit denna gången ;-)

Skarin: Fast Ek är ju en aning säkrare källa än Ros;-)

Sv: Årsmötet SK 2006
Det vore läckert med en repris på mötet i vintras; Nubben tittar in, mobilen ringer och vi får bekräftelse på ett nyförvärv.

Ambroo: Ajameja. Tjat, tjat, tjat.

Skarim: Och Expressen maler på om Jonte;

Moderatorer: Sätt upp en regel på framsidan av gästboken där det står klart och tydligt att man SKA hålla sig till Silly Season tråden! Även om det kommer upp någon krönika som kanske t.ex ST eller Dagbladet publicerar.

Gidde: Ros har aldrig haft någon koll. Det har du rätt i. Men i detta fall så måste jag hålla med honom även om han skrev på ett mycket felaktigt och märkligt sätt. Men mycket bättre koll än så där har han inte.
Det viktigaste fick han i alla fall fram. Ingen Gunno. Dock en Hahl.

Skarin: Han verkar ju ha bra koll, Ros!

"..står det nu klart att Niklas Nordgren lämnar Timrå. Forwarden, som ryktats vara på väg till NHL, kommer enligt uppgift att spela i Schweiz kommande säsong"

Vadå lämnar Timrå?
Vadå på väg till NHL?

Han kommer ju FRÅN NHL och ryktades vara på till ES, där diverse lag anmält intresse....

Men jag håller med honom, jag tror också han hamnar i Schweiz, men jag tycker att han inte hade helt koll på fakta om man så säger.. ;-)

Sv: Riko Hahl klar?
Janken: Zäta åker ju wakeboard ofta på sommaren vid alnö.

Ingen Gunno i Timrå enligt Tomas Ros uppgifter. Så lyder även mina uppgifter. Schweiz. Men, men.

Mer om Hahl i länken.

Ambroo: Fniss! =)

Ambroo:
Ja! Suck! Det ser ut som att det är kört!!

(Hörde att Zäta funderar på NSK vid en eventuell hemflytt)

Alla: Jag kan idag exklusivt meddela att det varken blir TIK eller SAIK för Jonte!

Se länk;

Övergången blir officiell på ett äkta vis framöver. Så håll ut.

epa: Har du rätt i, men i slutändan måste vi låta moderatorerna bestämma. Gillar man inte deras beslut får man väl i så fall maila dom.

epa:

Om Zäta kan åka wakeboard så är det solklart med Riku Hahl!

Stenkarn: Jag tycker den här Silly Seasontråder skapar förvirring. Det ståt allt möjligt skit och bra saker i den men gör man som dom gjort med t.ex Hedströmtråden så vet man att det handlar om honom. Eller hur?

Stenkarn: Jag skulle väl ha skrivit otäck ELLER förvirrande, så hade det blivit lite klarare.

epa: Nej, det skrev jag inte heller. För många trådar kan leda till förvirring, inte otäckheter. Poängen med att ha en trådbaserad gästbok är att utnyttja den egenskapen.

Stenkarn: Det är ju inte så att vi spyr galla över varandra direkt.

epa: Utan regler skulle det kunna bli otäckt och förvirrande här inne, så det så.

Dream Team: Åh herregud vad viktigt det där med trådar verkar vara men då få ni ju besämma lite ni åxå.

Johan J: Han är en duktig wakeboardåkera iaf så det kan absolut stämma. Han brukar åka wakeboard på sommaren. Men det betyder inta att Hahl är klar ;)

Som sagt, vidare silly-snack om både Jonte och övriga ev. nyförvärv håller vi i den här tråden!

Sv: Hedström på väg hem
FM: Det var ju så jag menade.

Det betyder att han är hemma NU av personliga skäl. Nästa säsong är ännu obestämd.

FM: Nu finns det ju visserligen närmare säkert 20 trådar i ärendet Hedström, så det känns som att vi kan hålla snacket i silly tills dess att han är klar.

actionleif: De tycker inte jag,han är så viktigt så han förtjänar en egen tråd tycker jag :)

och då kan vi byta till Silly tråden, då mycket om Hedström skrivits i den redan ..

FM: "vara de" ska de naturligtvis stå...

JimmyH: Är du säker på att de är så o hur kan du i så fall vara där. Jag tolkar iaf inte de senaste övergångarna som att man åkt hem bara... Skulle vara kul om du kunde förklara så ja slipper sitta och hoppas...

Fet-Ecke: Det betyder att han har åkt hem nu pga personliga skäl. Inget mer, inget mindre.

Innebär detta att det är klart med övergång till ett svenskt lag eller "bara" att han är på transfermarknaden?

Se länk!

« · 716247 · »