1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606518 inlägg · 6214 ämnen
« · 742879 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skadorna oroar
actionleif: Jag uppfattade också att Regin skulle stanna hemma men så blev det tydligen inte.

Jag skulle personligen vilja ha en "officiell" läget-i-laget-rapport på timraik.nu tex.. just för att få veta hur det står till med skadorna, hur laget artar sig etc. Fast sånt kanske man inte vill skylta med utåt.. vad vet jag. Men skadorna oroar, helt klart.

Kerstin_k: I värsta fall får de låna in JimmyH från supporterlaget då får de en back som producerar

actionleif: Regin skulle iväg med Danmark. Skadorna oroar ganska så mycket, börjar bli lite väl många som står med på den där listan. Skönt ändå att två av dem var tillbaka på isen. Får ju hemskt gärna vara ett komplett lag som ställer upp i premiären.

htikare: Har för mig att jag läste att det endast var de svenska landslagsspelarna som skulle iväg på uppdrag, men Regin kanske har blivit inkallad senare då

ståpäls: Det på slutet lät ju bra iallafall

"Två TIK:are som har dragits med skadeproblem, Peter Nylander och Kimmo Lotvonen, var i går tillbaka på isen.
– Dessa två körde på is i går och jag tycker att det börjar se lite ljusare ut, säger Forsberg. "

Herminator: Regin är på landslagsuppdrag med sitt Danmark!

htikare:

Men Regin då, är han också skadad?

htikare: Satani perkele! Koskinen nu oxå! Har Timrå en grym förmåga att värva glaslirare, eller har Tord misslyckas kapitalt med upplägget av försäsongsträningen? Så här kan det bara inte fortsätta! Kenta och Micke har ju ingen chans att komponera ihop femmorna som skall ta oss till högre höjder i vinter och vår. Nu får det fan i mig vara nog!

Sv: Intro
En instrumental version av In Your Honor med Foo Fighter skulle vart legendariskt. Fruktansvärt bra gitarr & trummor!

In Your (Timrå) Honor I Would Die Tonight!

Kolla tallarna och tröjan.
Nostalgi det.

NorrlandsGuld: Du verkar vara lättroad!

Sv: Supportermatchen
ernie eagle: Tänker inte tjaffsa .. påpekade bara att det var konstigt.

NDR: Sen gick det ju som det gick också ( c :
Dom var så stark så båda lagen lär få spela för tomma läktare resten av säsongen.

Sv: Mediaskärm
-Gurra-: Det vet väll alla att en M6 bult klarar 800 Kg. (6mm)
En 4 mm vajer klarar betydligt mer då den är tvinnad och har flera kardeler.
Men betänk att belastningen per wier blir bara 625 Kg.

Stålwire
Förzinkad. Enl. DIN 1770.

Ø Max. last

1,5 mm 190 kg
3,0 mm 759 kg
4,8 mm 1680 kg

htikare: Österholm kan gå center och även Kupec. Sen har vi ju även Christopher Erixon som är renodlad sådan att tillgå.

Vi har två ordinarie centrar att tillgå i SCA-cupen..Hahl o Johan A...
Någon här som har nån tanke på vilken/vilka Tik skulle kunna matcha som
tillfälliga centrar då??
Både J-20 .Österholm, Oscar o Kupec är ju yttrar i första hand också så nån som har nån bra gissning/tanke gällande detta?..

Kevin O Shea:

Kanske inte ett intro men ändå.. Såg gårdagens match mellan Bajen - DIF på Söderstadion, 13000 som unisont stämde upp i Kentas "Just idag är jag stark"! Snacka om gåshud, magiskt!

-Gurra-: Jag tycker iaf inte att du är lustig, tvärtom. Jag tycker att du är en fantastisk människa...

Mappe: Håller med dej fullständigt - vi som var med på WÖ-Kalles tid, kanske förstår kultsymboliken i det hela.
Men som du påpekar, spelas den som intro kommer hela HockeySverige att skratta åt oss.
Nej, tunga gittarriff skall det vara, och inget "fjant"...

Marcus:

Klubbmärket finns på fler ställen än brevpapperet, men det ser kanske bara de som är medlemmar i klubben.

När den gamla generationen dött ut finns det inga som tar över, de är för lata.

Hörde en trevlig grej idag från den gamla generationen........ja ja tids nog får ni veta det.

-Gurra-: -Gurra-: Såg i Aftonbladet en bild på Nanne Grönvall iklädd en Modo-tröja under invigningen av Swedbank Arena.

Hennes musik ska inte spelas i Timrå. Punkt.

Johan J @ Stockholm Idag kl. 14:01

NorrlandsGuld: -Gurra-: Såg i Aftonbladet en bild på Nanne Grönvall iklädd en Modo-tröja under invigningen av Swedbank Arena.

Hahaha jag tror jag skrattar ihjäl mig ! Du verkar vara en lustig människa du ... Hahahaha
NorrlandsGuld @ S-svall Idag kl. 19:13

-Gurra-: Om du hade tittat efter lite mer så hade du sett att det inte var dig jag menade !

NorrlandsGuld: På vilket sätt är jag lustig ?

Janken: Hoppas verkligen inte det! Maken till lågpannad, intelligensbefriad dagcentermusik! Hela Sverige skulle verkligen as-skratta ut oss och jag skulle skämmas som fan. Håller helt och hållet med Edgar Bruns förträffliga förslag.

Johan J:

-Gurra-: Såg i Aftonbladet en bild på Nanne Grönvall iklädd en Modo-tröja under invigningen av Swedbank Arena.

Hahaha jag tror jag skrattar ihjäl mig ! Du verkar vara en lustig människa du ... Hahahaha

Ambroo: Det kändes lite överflödigt, om du så gärna vill veta.

El Aka Ali: Inget fel på den alls, den borde spelas betydligt mer ofta.
Men jag är dock väldigt tveksam till allsång i våran klack.
Tänker då på det senaste försöket med "Timrå Knockar".

-Gurra-: Hehe och hur uppfattade du det hela då?

El Aka Ali: Det skulle kunna ge rysningar (likt bajenkören till kenta...), men med tanke på att halva ståplats inte kan klappa i takt så är det ingen vild gissning att de är tondöva... Det ger väl iofs också rysningar, men förmodligen fel sorts.

Janken: Skulle det va så tokigt att spela W/Ö Kalles "When the saints...".
Om t.ex supporterklubben tryckte upp texten och delade ut till klacken?
Tycker faktiskt PH har en poäng där.

Per HApps: Tog det inte som kritik, dock så förklarade jag hur jag uppfattade det hela.

-Gurra-:
Men snälla gurra, alla som svarar på dina inlägg är inte kritiska. Ville bara på ett enkelt sätt förklarar styrkan hos stålvajrar.

Helg Ernest: Du frågar helt fel person....

Per HApps: En enkel förklaring hade varit fullt tillräckligt.... Du hade inte behövt klippa in hela mitt inlägg för att förtydliga vad du menade.

Alla vet nämligen inte hur mycket en 4 mm's stålvajer klarar av.

actionleif: Skall du börja tjafsa om det nu oxå? Nu får du ge dig. Vart vill du komma?

-Gurra-:
"Det var säkert lite ironi inblandat i det han sa. För om man tänker logiskt... Skulle de där klena vajrarna orka med 3 ton ?? ;-)"

Lite hållfasthetslära så här på eftermiddagen.
En (1) 4 mm's stålvajer klarar 485 kg i dragkraft, sedan är det ju enkelt att räkna ut vilken diameter som behövs på fyra vajrar med en säkerhetsfaktor på låt oss säga 2.5.

Janken: Banjomusik hör väl till nolaskogarna va?

Per HApps:
Rednex borde väl ligga rätt bra till efter halsduken i Greenroom på melodifestivalen!

Knylan:
På min ära, håller med dig käre broder. Var det inte Jimmy Hamrin som efterlyste en kampsång för A-laget? Och då menar jag Timrå IKs A-lag.
Timråtorgets dito borde endast få lyssna till ljudet av Michail K's skaplese.

Tänk att ha en inspelning When The Saints... med den störste supportern genom tiderna och inte använda sig utav den, skämmes Hassebo och ni som har något att säga till om i musikvalet.

actionleif: tycker iofs att personer som överhuvud taget lyssnar på Markoolio borde bojkotta sig själva....undantaget personer under 12år.

"Satsningen på mediakuben kommer att inbringa fina reklamintäkter till klubben. På jumbotronen kommer det att finnas 16 fasta reklamskyltar. 14 av dessa är tagna och de resterande två avtalen är på väg att knytas upp. "

Det där bådar ju gott. Perfekt att reklamutrymmet som finns blir så attraktivt, då lär Timrå säkerligen inbringa några slantar. Kul att se hur det blir med mediakuben framöver. Hoppas att kompetent person hyrs in och att Timrås egna folk får en god utbildning på skärmen. Vill ju liksom till att den sköts ordentligt nu när den hänger där uppe.

actionleif: Jag gillar inte ens ordet "ganska". Ljudreklamen får de spara till pauserna.

ståpäls: tror Hassebo kommer ha ett finger med i spelet.. så reklam med ljud tror jag vi blir ganska beskonade från

"Det blir några reklamsnuttar under matcherna" säger TJ. Utan ljud då hoppas jag.

Annars är väl ljudet bra som det är, där behöver det väl inte ändras något.

-Gurra-: Kommer inte de befintliga (Gammla) att sitta kvar också ?

Frella: Persoligen handlar jag aldrig mer på MQ efter deras smaklöshet, men Nanne...

Alla dessa som hängs på en tröja under ett framträdande kan jag inte ta på allvar.

« · 742879 · »