1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606485 inlägg · 6214 ämnen
« · 742608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Intro
Johan J: Nu var väl du ute och tyckte mer eller mindre allvarligt att man skulle bojkotta MQ då de sponsrade Modo och hade autografsignering med Modo-spelare i Sundsvall också. Men just en bojkott av Nanne är jag helt för, men det beror knappast på hennes uppträdande i Modoklänning. För ingen har väl på allvar trott att Nanne har sina sympatier hos TIK? Varför skulle hon?

Ann: Tycker Nanne är förfärlig så vad hon är gör är det fel.

Swordster:

samt Wennerberg och även Nubben, plus ett antal som lämnat laget de sista åren..

Men jag skrev det ju bara för att retas lite, det förstod du säkert... ;-)

Gidde: Styf, Warg och om man hård drar det Sundh, är det hela laget?

Paddan: Äh, i Ö-vik är det väl inte så noga. Eller?

Paddan:
"Varför stanna där, varför inte förbjuda alla spelare i TIK som någonsin burit en MoDo-tröja att spela i Timrå"

Taskmört!
Då blir det ju knappt ett lag kvar ;-)

Johan J: Men herre gud...låt människan ha på sej vilken tröjja hon vill....Om vi (dom) byter intro vad har vi då för garantier för att den som sjunger den introlåten inte håller på något annat lag då?...ska det göras en undersökning innan eller...? Äsch det där tycker jag inte va mycket att bry (retaupp) sej på...

Johan J: Enligt herr Wells själv, i någon intervju, så har Nanne Djurgårdssympatier så hon kanske skulle varit stoppad redan från början.

Paddan: Det vet jag inte. Men jag tycker det är osmakligt att sitta på två stolar.

Johan J: Varför stanna där, varför inte förbjuda alla spelare i TIK som någonsin burit en MoDo-tröja att spela i Timrå.

Knylan: O det var nog det bästa du skrivit här någon gång...fram med WÖ-Kalle!..*tummeupp*

Sv: Mediaskärm
-Gurra-: Spelar väl ingen roll hur högtalarna ser ut. Huvudsaken att de levererar ett fullgott ljud.

-Gurra-: Enligt en som levererat "kuben" så håller linorna för 6 ton och den väger inte mer än 2,5 ton. Vidare så kostade den 2,5 miljoner.
Högtalarna kommer att skymmas av plåtar nertill så du slipper skämmas över dessa. För övrigt så kommer den att bli inklädd i plåt och inte i tyg som idag.

Johan J: Hennes musik ska inte spelas någonstans på våran vackra jord, helst.

Jag tycker att vi kan enas om att skita i allt vad intro heter, och bara köra WÖ-Kalles gamla dänga "When the saints go marching in" när laget kliver på. Först då skulle ett intro framkalla rysningar hos åtminstone mig, Hammerfall o.s.v känns för mycket curling på något sätt.

Johan J: Skandal på min ära.

Samma skandal skedde på gatufesten för några år sedan då markoolio drog på sig en sundsvallhockey tröja..

Sedan dess har jag bojkottat honom

-Gurra-: Såg i Aftonbladet en bild på Nanne Grönvall iklädd en Modo-tröja under invigningen av Swedbank Arena.

Hennes musik ska inte spelas i Timrå. Punkt.

-Gurra-: Det kommer att vara de gamla högtalarna.

Sv: Supportermatchen
ernie eagle: Konstigt att du har koll på ledartrion då ingen av oss som håller i det har någon som helst koll på hur det blir än.

Har nyss haft möte ang. matchen och i år hålls den ju i E.ON arena, förutsatt att vi får istid men det ska inte vara några problems.

Som ni då säkert förstår så är inget datum spikat men det kommer att röra sig om mitten/slutet av December som vanligt, alternativt någon utav de första dagarna i Januari.

Ni som vill vara med och spela kan höra av sig till mig eller Frella så skriver vi upp er för att sedan gallra ut tillsammans med Sundsvalls Mats Edström för att få fram så jämna lag som möjligt!

-Gurra-: Läste hållfasthetsvärden på stålwirar o det är inga problem med tre ton..kom på att hela höga kusten bron är beroende av sina vajrar så..

-Gurra-: Det har Du nog rätt i..trodde den skulle fästas i järnbalkar på något sätt men den måste ju sitta på rimlig synhöjd också!

htikare: Det var säkert lite ironi inblandat i det han sa. För om man tänker logiskt... Skulle de där klena vajrarna orka med 3 ton ?? ;-)

El Maco: Sorry, det kommer nog inte så långt som till en vägg i templet. Timrå IK är nog det enda lag som har klubbmärket endast på brevpapper och ingen annanstans. Vi får nog vänta tills den gamla generationen ledare försvunnit från styrelse och övriga instanser innan det händer något i den här frågan. Tallarna tillbaka!

Kommer det sättas upp andra högtalare under skärmen...??
Det ser lite fjuttigt ut måste jag säga.

wap.hockeysnack.com
Jag tycker det vore piffigt med det faststallda klubbmarket enbart. det som finns pa brevpapperet...

Marcus: Bra förslag ståplats är ju sann hockykultur.. o där passar verkligen klubbloggor!
Precis som trummor, flaggor el bilder .. allt som ger rätta Tik-stämningen..

Jag tycker man kunde måla upp alla klubbloggor genom åren på väggen bakomför ståplats. Det vore riktigt trevligt :)

Ambroo: Tre ton tung mediakub??..tre ton i taket..hoppas den är förankrad riktigt!

Sv: Spelare vi minns
Men den här spelaren vill ni nog helst glömma.Sloan har ivarjefall hittat en ny arbetsgivare..

Nu blir det många matcher att åka till...
Canal + har offentliggjort sändningsschemat för hösten.
Och extra tydligt är att Canal + vill visa matcher söder om Daläven.
Jag lider med lag som Modo och Brynäs som byggt nya arenor för 100 miljoner kronor som endast för en chans att få visa upp lyxarenan för tv-tittarna.
Varför är det så här?
Jag antar att Canal + anser att det spelas roligare hockey i södra Sverige.
Kanske har det även att göra med att tv-produktionen är billigare runt de stora städerna Göteborg, Malmö och Stockholm.
Men orättvist - javisst.
Så här ofta får du se ditt favoritlag under hösten:
Brynäs 1 hemmamatch och två borta
Djurgården.......5+1
Frölunda...........6+3
Färjestad..........3+4
HV 71................3+3
Linköping.........2+5
Luleå................1+2
Malmö..............3+2
Modo................1+2
Mora.................2+2
Skellefteå........1+1
Timrå...............1+1
Norrland: 17
Södra Sverige: 40

HÖR UPP TIKARE!!
Glöm allt jag sagt tidigare !!

Vid sluttexterna på Matrix Revolutions spelas en grymt underbar låt.
Där talar vi verkligen om spänningsmusik. Skulle den spelas innan spelarentrén så lovar jag att nackhåren skulle resa sig på många i publiken ;-).
Skulle den spelas så kan jag lova att det blir drag i E.ON i vinter.

Sv: Skadorna oroar
ernie eagle: mm de va juh de ja skrev! :)

Uddan: Det är väl egentligen bara Lotvonen och Sanny som oroar. Backsidan ser bräcklig ut ur ett skadeperspektiv.

Men Jonte och Nylander är snart fit for fight igen. Bara hoppas att det inte är nåt allvarligt med Sanny.

Det skulle vara ett dråpslag.

Shadar Logoth: Ja precis men med Jonte var de juh ingen större fara med. Men me Sanny så ser de tungt ut.
Sen så Lotvonens skada verkar juh vara rätt så allvarlig.

Uddan: Visst göt de det.. :-(
Man får hoppas att de kliver av för att vara på den säkra sidan...

Sv: J20:s försäsong
htikare: Kan väl spinna vidare resonemanget kring deras chanser att få medverka i elitserien.

Det har ju kommit väldigt många goda kommentarer kring Henrik Österholms insats från Kramfors-matchen. Det är kul och kan han kliva fram i SCA-Cupen så kommer han säkert få chansen i vinter. Detsamma gäller de övriga. SCA-Cupen kommer att bli ett utmärkt tillfälle för dem att visa att de har i en A-lagstrupp att göra.

Jag tror att Timrå IK inte vill något annat än att egna juniorer ska bli såpass bra att de kan ta en ordinarie tröja i A-laget, men det har tyvärr varit väldigt få som visat det sedan vi gick upp i elitserien, knappt någon alls.

JimmyH: Se där..Du hade rätt Magnus Nyberg var den som sköt in 2:an från blå.
Lika bra det att en av våra backar får självförtroendet stärkt..

JimmyH: De "pålyste" dock oscar för tre mål..så jag trodde jag då sett fel men kanske var skottet från blålinjen istället en back då..skall kolla swehockey..Tack!

htikare: Matcherna står ju online på swehockey om du är intresserad av matchfakta alltså.

Oskar gjorde för övrigt "endast" två mål, åtminstone enligt den officiella matchfaktan i Härnösand.

Självfallet så kommer Oskar Johansson, Henrik Österholm och Martin Kupec att spela i SCA-Cupen. Även Magnus Nyberg. Det kan bli aktuellt med ännu fler tack vare vissa skadebekymmer i truppen också.

Cyklob: Jag måste hålla med dig där..han H. Österholm är åtminstone nu i år-06 .. i mina ögon klart bättre än både Ström o Sloan var.. snabbare, mycket uppfinningsrikare, oräddare, o med oändligt mer vilja!! i spelet.
Men ifjol var ifjol en speciell men lärorik säsong.

Och vi alltså..Kenta, Micke o Kenta har säkert lärt sig massor av den säsongen.. just att våga föryngralaget i tid! o få in spelare som kämpar hela tiden o det tycker jag vi har i år.
Till den typen av spelare hör också Österholm o Oscar har ju en stor styrka i sin målkänsla. Vid sitt tredje mål idag såg man hur han tittade upp..inväntade en liten lucka..o pang rassel o hattrick (tror iallafall att det var 3 i följd).
S.K Snipers växer ju inte på träd..

Cyklob: Den killen har varit gömd för de flesta. Trots att han gjorde över 40 pinnar på runt 40 matcher i Superelit förra sässen så har han aldrig ens varit aktuell för någon form av J-landslag... Hade han däremot spelat för ett Sthlms lag så är jag övertygad om att han varit bofast där redan i pojkåldern då han debuterade i div 1 med moderklubben Kovland redan som 15-åring...

htikare: Ja jag hade väl mina aningar angående Nyberg och Sjödin. Sjödin var ju även med som avbytare till Kramfors i mötet mot MoDo så han lär väl ligga närmast. När det gäller Nyberg så producerade ju han en hel del poäng i J20 ifjol, han kom väl upp över 20 (närmare 30?) om jag inte minns fel och sett till det så borde han också var ett alternativ. Annars har man ju också Erik Gustafsson att tillgå. Han är visserligen yngst av dessa, född sent -88, men han har ett relativt moget backspel i sig...

Ambroo: Aha ok, ja som sakt jag har inte så bra koll på timrå, men jag vart bara förbryllad när jag såg en spelare som Österholm mot Modo. Killen visade ingen respekt alls klev in och var väll en av dom spelarna i Timrå den matchen som imponerade mest på mig. Sedan kunde man inte låta bli att tänka på vart fan har Timrå hållt denna kill gömd ? Liksom flera klasser bättre änn både Ström/Sloan. Men han kommer garanterat vara en etablerad elitserie spelare inom 2-3 år om han får chansen.

Cyklob: Problemet har väl snarare legat i att de har varit något för bra för J20, men ändå för dåliga för Elitserien. Dessutom så har man haft en förmåga att bara få fram dvärgar, titta bara på en sån som Jonas Lindström;-) Näe men skämtåsido så har det inte haft det som krävs helt enkelt, även om jag inte direkt tyckte att nämnda Sloan och Ström hade det heller och att det närmast var synd och skam att de lirade på ett par junisars beskostnad ifjol och dessutom kunde de två vara relativt säkra på sin plats när det inte fanns några ungtuppar med som gavs en ärlig chans. Tittar man på årets trupp så ser den mycket intressantare ut då man medvetet föryngrat och de som kommer bakifrån och knackar på dörren ser ut att få en möjlighet att ta nästa steg.

Ambroo: Jag koncentrerade mig en del på forwardssidan o har därför lite svårare deiniera styrkor/svagheter på backsidan..Men Magnus Nyberg har ett moget spel stark vid sargerna bra spelsinne, dock lite för långsam skridskoåkningen måste förbättras en del så att han hinner med tillbaka
bättre i defensiven..alltså lite snabbare men rejäl i övrigt.
Överlag jämnbra backspel ikväll iallafall o Joakim Sjödin gjorde 1-0 har jag för mig tror det var i 4 mot fyra han gjorde en skridskosnabb kontring o satte den snyggt.
Men en av våra spelare (tror det var just Joakim Sjödin) blev också offer för en mycket ful boarding från en jämtlandsspelare trots att han inte ens var vid pucken..han fick lämna banan omtöcknad ..
vet inte hur pass skadad han blev men det såg inte roligt ut o mycket fult o onödigt.
Överlag piggt spel i finalen o inte ett spår av trötthet syntes efter matchen tidigare på dagen mot Brynäs j-20!

Men Timrå har väll alltid varit lite rädda att kanske verkligen ge dom yngre en riktig chans att känna på elitserie spel. Nu har ju iof Timrå haft någon typ alltid med i A-laget med förflutet i junior laget. Men en sak jag aldrig fattade med Timrå i fjol var att varför man ej gjorde sig av med spelare som, Peter Ström, Blake Sloan och gav tex Österholm och någon annan kille chansen tror knappast dom skämt ut sig.

Ambroo: Tja man missade ju ett guldkorn. Det gäller att ha ett emaljöga på morgondagens stjärnor.

Likt Håkan Andersson gäller att knipa dem innan någon annan hinner före och forma dem från pojkar till män.

Det är sånt som kallas fingertoppskänsla ;-)

Ambroo: Jo exakt, det är ju ett perfekt tillfälle. Men Timrå har ju bra många duktiga juniorer på gång. Österholm imponerade riktigt mycket på mig i kramfors när han spelade mot Modo.

ernie eagle: Och då sa Måns, hur kan man glömma nån okänd?

Cyklob: Med tanke på skadeläget och att det nalkas landslagssamling så lär man nog lufta en hel femma.

« · 742608 · »