ernie eagle: Man laddar liksom upp på Hotell Statt i Skellefteå för att få den där "hemmakänslan" att infinna sig :)
Sen åker man runt runt runt med bussen runt om i kommunen och så får Jonte agera vägvisare och guide. Sedan åker bagarn ut på isen och gör en spegelvänd Beliavsky även kallad karusellen och Per Hallin bujder upp till vals när kör rondellen och så stänker Pärssinen in puckarna ;-)
ernie eagle: Problemet är väl att Arken där vi jobbar på för fullt just nu ligger vid gästhamnen och bussen kom från nya arenans håll och körde bort förbi för att komma ut mot rondellen. Där de iofs kan välja att köra norrut. Men då var de en aning vilse innan.
Har timrå vart ute på resa idag? Stog och tog mig en kaffe utanför arken nyss och då for en buss förbi med ett antal kepsprydda personer och fram på bussen lyste texten Timrå IK.
4EVER: det här har inte med ämnet att göra.Men om det är några tappra timråsupp.som ska upp till skelefte imorgon så håll utkik efter den eminenta herre som ska stå i skellefteåklacken iklädd timråtröja.Allt enl. egen utsago i jonteaffären.Men det kanske gällde första seriematchen jag vet inte.Men isåfall får ni göra det då.Hade gärna åkt upp själv men det är lite långt från göteborg.GO TIMRÅ GO!
4EVER: Menar Du drag från springor o hål i väggarna då?? ..allvarligt talat så ser vi tikare (de flesta tror jag) fram emot att få åka upp till er på matcher o tycker det är bra att Ni gick upp! Nu har ni ju fått eran nye"King" också o ni lär stanna kvar i elitserien..
En sak du inte behöver oroa dig över är draget i ladan! har vi lyckats upprätthålla ett vida känt drag i ladan trots 16 års harvande utanför ES så tror jag inte det blir några större problem i år heller!
Ambroo: Kul o höra..Känns välbalancerade femmor när det gäller fysisk styrka o förväntade poäng o målgörare. Sundh verkar fysiskt stark o är nog ett bra komplement till Regin plus att båda är tekniska.. Svenssson - Nillson fungerade ju bra tillsammans under SCA-cupen då med J.A o nu istället med fartfyllde Warg i mitten ..
Var och lunchade på hallen idag och det känns verkligen att det börjar dra ihop sig. Så här såg femmorna ut på dagens träning (givetvis med Backlund och Asplund i målen...);
Lotvonen - Strålman Hedström - Hahl - Pärssinen
Kokko - Styf Svensson - Warg - Nilsson
Koskinen - Lindström Hallin - Andersson - Carlsson
Svedberg - Moe Sundh - Regin - Nylander
Noterbart är att man tränade en hel del pp och således då även bp... Man nötte dock inte med några renodlade pp/bp-uppställningar utan man rullade på samtiliga formationer.
Ambroo: Jag delar in ES i 4 grupper. 1:Färjestad,Linköping och Hv. 2:Frölunda,Timrå och Luleå. 3:Brynäs,Malmö och Modo. 4:Djurgården, Mora och Skellefteå.
Ambroo: Känns crazy att ha en massa "experter" som tippar Timrå högt i serien. Man är ju inte bortskämd med sådanna förväntningar på Timrå, även om vi gått bra ett par säsonger.
Tror nog, bland annat, att både Modo och Luleå hamnar lite högre än vad Wikegård tippar. Fler saker som jag inte riktigt tycker stämmer, men av vidskepliga skäl håller jag tand för tunga ;)
Ribbo: Kolla med Ticnet. Sektion A6-A7 är för bortasupportrar. Ticnet vet vilka platser som är "blockade" i dessa sektioner för alla platser är inte det.
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.
www.youtube.com/watch?v=3ZdVtlKclHA
www.youtube.com/watch?v=q3jmvXgO76Y