1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606909 inlägg · 6214 ämnen
« · 763905 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Red-line:
står på sr.se att dom har problem ifrån jönköping nu....

TIKbiff: Lugn. Matcherna börjar 19.03.

lungan: Fler än jag som har problem. Man vill inte direkt höra P4 just nu... Blä!

TIKbiff:

Va faan..jag har nyheterna i min webradio....?????

Skarin:
Solly solly, då hade jag felaktig info.

TIKbiff: Vad har hänt med webbradion????

Per HApps: Backlund står.

TIKbiff:
Iaf enligt swehockey

Per HApps:
Nej Backlund...
men däremot så spelar Warg....och Nyberg,,och larsson

Bo Bly:
Och Asplund i mål. Hur tänkte Lillkenta där?

faan men det blir förlust ikväll också 3-1.

Per HApps: Warg spelar i alla fall enligt swehockey.

12 min kvar till nedsläpp. Hoppas på en poängrik match och ett långt reportage på Hockeykväll i kväll.

Sv: Hovetresan!
Jag skulle oxå vilja efterlysa min matchtröja, det står 77 Antonsson på den..vänligen kontakta mig

Lysande krönika av Jeanette Liivlaid på tikare.se. Det är alltid roligt att läsa om andra "suppars" intryck...

Janken: Jag kan tänka mig hänga på om det blir nåt :) vad blir det fdör instrument? tvättbräda mm? :)

Sv: GO TIMRÅ GO

Kerstin_k:
Att Alexander Larsson gör mål ikväll.. Det är ett som är säkert..

Vill bara lägga ut en liten efterlysning på en svart ryggsäck och en blå addidas jacka som kommit bort under tågresan. om någon sätt eller vet vem som tog hand om dessa ateraljer så kan dom vänligen kontaka mig per mejl eller med ett inlägg...
tack på förhand

Norden_AN:
Jag tänkte börja med att så ett frö genom att lansera en ensam hundhona.. Sedan dra igång projektet "Hundhonorna" när och om det börjar dra ihop sig till slutspel..
Bara denna diskussion mellan dig och mig lär väcka en viss nyfikenhet..

Janken: Bra det! Hur blir det med Hundhonorna då? ;)

Sv: Zäta - igen
ernie eagle:

Japp, instämmer!
Under match är det på det viset :)

Men de som envisas med att hålla på så även annars, dom förstår jag mig inte på...

Var på Sweden Hockey Games under 90-talet någon gång, iförd Foppas riktiga matchtröja faktiskt. Vet inte hur många DIF:are mfl som envisades med att bua åt mig så fort jag visade mig i Globens korridorer. Vi försökte förklara för dom att det ju var landslaget som spelade nu, vilket väl borde göra att vi alla hejade på de svenska spelarna, oavsett vilket klubblag dom normalt spelade för, men det köpte dom inte...

Sånt förstår jag mig inte på....

Zäta är en gudabenådad spelare och person, och ska ha all cred han kan få, förutom när han möter MoDo då förstås ;-)

TIKbiff: Saxat från Kenta Snackar "Det troliga är att Eric Moe och Alexander Larsson kliver in från start." Spännande att se vad det bär.

ernie eagle: Glömde tillägga att laget förövrigt tränas av den gamle Timråbekantingen Håkan Nygren.

Dream Team: Håller Micke Sjöström på att väcka liv i sin karriär igen och resa sig ur askan mån tro?

Han står bokförd för 3+3 på 2 matcher för Nijmegen Emperors i Holland där ör övrigt även Tobias Jensen spelar och den ex-bajenspelaren Kristoffer Martin (bror till Kim Martin) står noterad som inaktiv vad det nu innebär?

Är det så att utlänningskvoten till bredden är fylld eller har han rivit kontraktet och åkt hem av personliga skäl?

Nu vet jag inte vilken standard holländsk hockey håller men hur som helst är det onekligen imponerande siffror Sjöström uppvisar i vilket fall som helst. Dessutom har bara hamnat i snickerboa en enda gång.

Starkt jobbat Micke!

Keep up a good work!

Gidde: Jag hyser den största respekten för Peter Forsberg i stort. Men när han lirar i Sverige med MoDo mot Timrå då finns det bara en väg ut - att hata! Tills slutsignalen ljuder.

Att psyka och neutralisera är en del av sporten och tjusningen med klackkulturen.

För det Foppa gjort för svensk går knappast obemnärkt förbi och inte ens en idiot kan blunda för dess fakta som finns svart på vitt.

Punkt slut.

actionleif:

Jag är såpass mycket till hockeyälskare att jag kan uppskatta alla bra spelare, oavsett vilket lag dom kommer från ;-)

I motsats mot en del andra altså... :)

Kerstin_k:
Även Magnus Nyberg kallas upp ifrån Sundsvall..

Gidde: Helt rätt! synd att det var en Modoit som var först med det bara ;)

Grattis Zäta!

Idag är det väl på sin plats att gratulera den här killen?!

Hipp, hipp, hurra!

Kerstin_k:
Larsson satt ombytt på bänken redan i Hovet vad jag kunde se..
Det var i alla fall en spelare med blå handskar med på värmningen.. Och han stod med i programmet.
Han får inte många vilodagar..
Men om Warg fortfarande har tå-problem kanske han får gå in på en centerposition.

Kerstin_k:

Så rätt så...

(Se länk)

Läste i ST att Alexander Larsson skulle kallas upp från Sundsvall. Förmodligen endast som extraspelare, men man kan ju hoppas att han får göra några byten. Visst kom han väl också från HV till Sundsvall?

Janken: Härligt Janken

Jag köper en direkt...

Till er som upplevde de nykomponerade sångerna i Vagn 4 på hemresan kan jag berätta att jag nu har undersökt möjligheten att få dessa inspelade..
De kommer att finnas på hembränd CD inom kort.

-Supportersången
-Förlustvisan
-Balladen om den eminente Jonte Hedström

Inspelning så snart det går efter Jesus Christ Superstar har haft sin sista föreställning.

ernie eagle: jag förstår inte? förklara

Per HApps: Nu har man blivit människa igen. Och imorrn då jävlar skall vi kriga och stå i tills slutsignalen ljuder och ge igen för vad baptisterna ställde till med igår. Ve och fasa för vattenkammade pingstvänner från Jönköping.

Vi vinner med 2-3. Slumppuckarna studsar åter våran väg. Tro mig.

Nu är jag sugen på en saftig älgstek. Jag är HUNGRIG. Om ni förstår vad jag menar.

HEJA TIMRÅ!

HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ok vi föll mot DIF, men det gör alla för eller senare, faller alltså.

Det som skiljer lagen åt är hur man väljer att resa sig. Antingen ligger man kvar och väntar på hjälp, eller så reser man sig lite elegant, dammar av sig och går vidare.

Nu går vi vidare!

actionleif: Alright. Då är denna rapporterade incindent överstökad för min del.

friskan: Det är nog troligt att den kommer att användas, ja. Dock så brukar vi väl i huvudsak använda oss av en "officiell" matctråd i gästboken. T.ex "HV 71-Timrå IK", som i morgon. Men med vetskap om viljan, eller oviljan att följa befintliga trådar bland våra supportrar, så tänker jag inte sätta upp några större restriktioner annat än en önskan om att folket håller sig till "rätt" matchtråd under matcherna.

Dream Team:
Dags att fokusera på måndagsmatchen. Blir det denna tråd eller?

Snart dags att börja fokusera på morgondages match.

Fanzin: Ja, vi kanske inte hördes så mycket, men vackra var vi!!! ;-)

-Gurra-: Jo men vadå, jag ställde mig i mitten för att stå i klacken inte sitta och äta popcorn. F.ö stod det många runt mig som verkligen inte sjöng mkt. Synd att den "röststarka" och "sångvilliga" skaran var utspridd. Men det är lätt att det blir så. Oerhört trevligt med allt rött och vitt igår iaf :)

ernie eagle: Jag såg det också och pratade med killen .. Ska prata sen med Kjell och Roger om detta..

TIKbiff: Riktigt bedrövligt. Bra att Anders snackade vett med hobom (jo han heter så).

Tycker sånt där bör noteras och beaktas och upprepas ett sådant där beteende bör han bli avstängd från att resa med SK!

TIKbiff: Varför kasta en halvfull ölburk,det kallar jag missbruk,fy fy....:))

Lite ris...

Det var en kille (kan inte ha varit 18) som gjorde bort sig totalt när vi ankom Stockholm.
PÅ framsidan terminalen så fick smarthuvudet för sig att han skulle kasta sin halvfulla ölburk på väg mot bussen.
Tog tag och slängde den rakt mot en taxi som stod parkerad, jävligt tur att taxichaffisen var vaken och lyckades fånga den, annars hade det blivit jävligt kul med en buckla på mercedesen, nu var det en lagomt arg chaffis med öl på kläderna i stället,
Såg att Anders? eller vad han heter som jobbar som fotograf i Timrå tog tag i killen och snackade vett med honom..

Sv: U20
Dream Team: Kul att Niklas Grahn (89) som flyttats upp från J18 som Daniel Backs ersättare fick avgöra matchen.

Sv: U20

Vårt J20-lag har väl till skillnad mot A-laget inte gått precis som tåget i början. Kanske var man inte mogna den topplacering man tippades få inför säsongen, eller så kanske det finns skäl att ifrågasätta de som gjort tipset. Hockeyexperter.. hmm..?

Nåväl, det är en lång serie innan vi är i mål, och dagens möte med MoDo på bortais slutade bra mycket bättre än den började, så att säga. Underläge med 2-0 efter första perioden. Js, redan efter sju minuter, om man ska vara ärlig. Dock så hade man mer att ge i Timrålägret. Christian Nyberg reducerar till 2-1 efter bra precis halva matchen. Detta sker i en period där TIK har väldigt många utvisningar emot sig. Iaf många fler än hemmalaget. Starkt då att kunna vinna perioden. I den sista perioden öser bortalaget på mot MoDokassen så det heter duga. Ja, vinner man skotten med 20-2 (!) får man väl, utan att ha sett matchen, tolka det som att det var ungefär så det såg ut. Kitteringen kommer efter 2.23, genom Petter Näslund, och efter 11.01 gör Niklas Grahn det matchavgörande målet till 3-2 för Timrå. En viktig seger, inte bara för att det var mot Modo, utan även för att det gått lite sämre en period nu på slutet.

Laget ligger på fjärde plats i tabellen. De fyra första går vidare till slutspelet, J20 Superelit Topp 8, tillsammans med motsvarande kvartett från den södra serien, längre fram i vår. Det återstår dock som sagt två tredjdedelar av själva grundserien att spela, så mycket hinner garanterat att hända innan vi är i mål.

Third  Period (38 min, total 2h 10 min)
59.55GK outMODO1. ERLANDER, Mattias 
59.42GK inMODO1. ERLANDER, Mattias 
58.36GK outMODO1. ERLANDER, Mattias 
56.282 minTimrå42. SVEDIN-THUNSTRÖM, LinusTRIP
55.182 minTimrå21. FALK, TobiasINTRF
52.112 minMODOT. Team MODOTOO-M
51.022 - 3 PP2Timrå4. GRAHN, Niklas 
 (48. NILSSON, Jens
 42. SVEDIN-THUNSTRÖM, Linus)
49.562 minMODO42. MEANDER, WilliamCROSS
49.042 minMODO38. HOLM, MagnusHOOK
47.142 minTimrå24. KUPEC, MartinHI-ST
46.582 minMODO34. WARGH, TommyHOLD
42.232 - 2 EQTimrå26. NÄSLUND, Petter 
 (23. WESTLUND, Johan)
Second  Period (30 min, total 1h 14 min)
38.162 minTimrå46. JOHANSSON, OskarHOLD
32.592 minMODO46. BJUHR, EliasHO-ST
30.022 - 1 EQTimrå8. NYBERG, Christian 
26.092 minTimrå4. GRAHN, NiklasCROSS
25.242 minTimrå9. FORSBERG, AntonHOOK
22.482 minTimrå41. SJÖDIN, JoakimHOLD
First  Period (28 min, total 28 min)
18.402 minMODO6. ÖHMAN, NiklasHOOK
15.412 minMODO6. ÖHMAN, NiklasSLASH
14.542 minTimrå39. SJÖLUND, NiklasHOOK
11.542 minMODO12. FORSBERG, MattiasHOOK
09.282 minTimrå46. JOHANSSON, OskarHOOK