1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607577 inlägg · 6214 ämnen
« · 773261 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GO TIMRÅ GO
Men om ni håller i hatten så är jag hemma vid 20:37 och hjälper till ;-))

sitter på jobbet å ingen tillgång till hs när matchen börjar snyfft

El Maco:
Kan vi hoppas på en ny vinst? Eller börjar vi bli för bortskämda med hemmasegrar?

El Maco: Go Bucken Go

Det enklaste är väl att vi håller oss i den här då.

Sv: Forza Timrå IK
LingaN: "Varför skulle inte Asplund kunna hålla nollan i dag?" skall det givetvis vara.

General_Moisio: Varför skulle inte kunna hålla nollan i dag? Det är väl inte alls så omöjligt om det är det du syftar på. Någon gång måste en serieledare vinna med mycket mål, det kanske blir i dag. :)

Plattmatchen kom mot Malmö men man reste sig senare och lyckades vinna.

Jag klagar inte på andras inlägg så jag förstår inte heller varför du drar upp det. Skicka gärna ett brev om du tycker så.

Ståpäls: Går hockeybussen annorlunda i dag? Eller är det din tur att vara oseriös?

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Nog borde det gå vägen i kväll. Lule är inne i en allt annat än positiv trend, med försvarsproblem och en del pusselbitar kvar att lösa offensivt.
Timrås största motståndare är dom själva. Tack och lov har vi Sundh, Svensson, Andersson och Regin - äregiriga spelare som knappast har några problem vad gäller laddning. Effekten av ungtuppar som kan visa vägen när luften börjar gå ur en smula mentalt är ovärderliga.

Börjar bli dags för Sanny/Koskinen att komma tebaks nu. Undrar som de flesta andra exakt vari Koskinens problem ligger - och hur prognosen ser ut. Sanny får man väl vänta dag för dag på, men en snar återkomst börjar bli allt mer angelägen. En backskada till så ser det halvjobbigt ut.

Lule, ja. Ser väl inte sådär jätteläbbiga ut, på pappret. Bartecko som center, därefter Magnus Salmi rakt igenom. Borde rimligen gå ganska enkelt att matcha mot deras förstafemma. Därefter är det tunt, tunt, tunt. Skyttekungen Kerman har gjort mäktiga 1+1. Chabada borta. Tredje backpar skulle med möda platsa i Sundsvall. Troliga startmålisen Leinonen har silat nästan 4/match.

Bara för det blir det väl dyngtorsk med 0-5.

Red Rocker: nej men lingan klagar på alla mina inlägg så du klagar jag på alla hans...

General_Moisio: Måste man vara seriös för att få skriva här?

Så här skriver vår favorit krönikör Magnus Nyström Expressen(ni vet han som jämförde dagens TIK med Sovjet på 80-talet):

""Hela hallen" - klappklappklapp
Härligt drag här i Läkerol Arena.
Älskar klackar med humor, efter Timrås mål till 1-2 sjöng gästernas klack:
"Hela hallen..."
Underhållande match. Ställningen efter 20 minuter - 1-2.
Gissa vem som gjorde Brynäs mål?

Skrivet av Magnus Nyström den 21 okt 15:31"

Han gillar TIK och vem gör inte det?

LingaN: Bra att du är seriös i dina inlägg

4449 biljett sålda nu, nu fyller vi Eon!

LingaN: Tror det blir tufft i kväll Backlund är i en svacka Apen står nästa match..

Helg Ernest: I h..e, jo! Vi måste våga lita på Asplund. Då blir det 8-0.

LingaN: I h..e heller. Det skall bli 8-1 då måste Backlund stå.

Red Rocker: Eric Moe kommer soloåka varenda mål också! Hoppas Asplund får chansen idag.

Red Rocker: Aftonbladet tippar 5-1.
Inte faan skall jag vara sämre. 8-1
Så dä så.

Mot MoDo hette de att vi va som en timmerbil som körde över MoDo i första.
Så i kväll måste vi väll bli då som en malmtåget som kör över dom.

Det viktigaste är inte att vinna. Det är att kämpa väl.

8-1 allt annat är domarens fel.
Vad är det för j..a But head ?

Sovjet: Svårt att förlora klackmatchen ikväll...=) Matchen på isen blir också lätt 3-0 Backlund håller nollan. Alla mål görs av E.Moe.

Bättre fart på publiken ikväll hoppas jag!

ernie eagle: Sune är lite skojig på din bekostnad just nu. Ha det i åtanke.

ernie eagle:

Aha...så det innebär att du kan tänka dig ställa upp?

Sune: Ring Peter Holm och ställ en förfrågan om han är intresserad utav att ge mig privata trumlektioner. De var även han som sa att jag hade potential att bli någonting rent utav en bluessångare.

Slå upp telefonkatalogen och sök på Elimkyrkan i Sundsvall. Det är visst där han jobbar :)

ernie eagle:

Jag anser att du vore den perfekta trummslagaren! Du har glöd, engagemang och danskänsla för att driva klacken framåt. Du kanske kan överväga saken?

ernie eagle:

Okej...nä men det accepteras. Jag återkommer om 10-15 år.

ernie eagle: låter som du vore 52 år magnus... fyllde du inte 18 för ett tag sen bara??

Sune: Om du är haj på NHL 94 (till megadriven såklart...) så kanske du rent av får sitta med och debattera.

Sune: Här ges jävlar inga gräddfiler. Status är inget man får. Status förtjänar. Kom tillbaks om en sisådär 10-15år så kan vi överväga tanken på att ge dig STATUS.

Men fram tillas dess är du bannlyst!

Ambroo: senapsgas! jo du vi kan dela en back öl och ha en expertkväll:) jag vinner.

Ambroo:

Kan man kanske få vara publik på er expertkväll då...vore skoj att få lära sig lite...

Sune: Vissa hör inte hemma nånstans, vissa på härbärgen.

Sune: Lay down your vote - NOW!

Jag vägrar bli ett bihang och stå i skuggan av Knylan och Skarin. Det vore att gå emot min egen värdighet.

Hellre pantar jag burkar på ICA än ställer mig i klacken och trummor. Ett grisjobb som kräver en ruskig rytmik och taktkänsla!

Den besitter inte jag.

Amen.

Ambroo:

Ajdå...jag märker här att jag inte hör hemma bland de stora grabbarna (ambroo och kapten lindow).

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Janken: Jaja äveen solen har sina fläckar och egentligen är det väl sak samma. Det är iaf ironi och att man är ute efter att driva med någon eller några för någonting som hände under fjolåret. Andemeningen är densamma.

I övrigt har jag inga kommentarer.

Sune: Den dagen du har koll på vinstsumma vid serieseger...

Ernie: Ja....det går vissa rykten här...är det du som är juckar-Ernie? :)

Gidde: ha ha det var faktiskt kul får vi en kommentar av huvudrollsinnehavaren...=)??

Gidde:

Ja det är skandal...det är samlarvärde på sånt där!

Gidde: Ska försöka få fatt i nån jag kan ha skickat dem till :)

actionleif:

Ah!!!

Hur kan du slarva bort sådant material?!?! :)

Gidde: Hade några fruktansvärt sköna erniefilmer på min mobil .. men tyvärr råkade jag fippla bort dem.

Vet dock att det finns en liten danssnutt från då vi arbetade med tifot senast..

El Maco:
De såg hungriga ut hela bunten idag vid 12:30 tiden, men det var ju efter träning och strax före maten.
Skulle kanske ha frågat vem som skulle vakta buren, men det ser vi ju så småningom ändå.

Ambroo:

När blir expertkvällen av?

El Maco: Det kommer att bli en äckligt svår match. Har en känsla av att vi går mot första hemmaförlusten om vi inte kommer upp i en högre nivå än senast...

Janken:

Precis, i "god" form, för vad ?

htikare:
Hmmm... Jag vill absolut inte ha vatten på kvarn ! Märkligt att det inte skall räcka med 8 backar i truppen.

Timrå IK - Luleå 2006-10-23

Luleå har sladdat rejält på slutet. Nu tar vi chansen att sparka lite till på den som ligger och hämtar hem tre poäng på hemmaplan. Av länk på Luleåsidan kan man läsa om backbrist och försvarskris. Kan Timrå göra första målet måste LHF gå framåt. Då kör vi slut på dem och vinner.

Kan Asplund få chansen ikväll? Snart dags för hans debut.

Detta med Kalle K är ju lite konstigt.

Muskelbristning? Man får hoppas att det inte är någon "ljumskskada" som det hette när det gällde herr Söderström på Peos tid...

Ikväll vill jag se återigen se en siffra över 5000!

Ikväll krossar vi Luleå med 5-0

Sune:

Hehe!
Kan nog instämma med dig där ;-)

Gidde:

Haha...det där var fan det fulaste jag sett :)

« · 773261 · »