Moverare: Vackert så, men nu tänkte jag mer på hur det hänger ihop med din syn på Svebba och hans storhet. Kan det var hans tidigare klubbfärger som gör att du anar en klassback där?
Ambroo: Det undrar jag ockås med tanke vad dom presterat de sensatse säsongerna. Men jag är född i Sundsvall, uppväxt i Järpen och har förmodligen drag av självplågare.
Captain Crash: Nej, det förstår, antingen har man sinne för logik och statisitk eller så har man det inte. Du tycker att Svedberg är dålig, punkt och slut. Du skulle inte ändra dig ens om han gjorde hat trick och avgjorde en SM-final.
Grymma inlägg idag, man! Ett synnerligen högt identifieringsvärde kan skönjas. Och nog satan minns man "hockeybildsmannen" från den där gången i Rosvalla i november 1999 - en helt oförglömlig helg i sin helhet, för övrigt...
Precis som du skrev: Vi har inte mindre än TVÅ matcher mer spelade än LHC. Detta innebär att de i praktiken bara ligger TRE poäng bakom oss. När jag insåg detta faktum kände jag genast hur ångesten kom smygande över mig. Jaji, faktum är att när allting går så här bra, då kan det bara bli sämre...
Kalle K eller peter den store? Inte lätt att välja rätt rubrik här inte... När det gäller Koskinen så har jag en förbannat bra personlig upplevelse... Och då snackar vi inte skogen bakom Viskans Folkets park och någon nyöppnad knasterkork...
Jag kan fortfarande vakna kallsvettig och primalskrika över min brutaltackling av den finska "Tony Adams importen"... Tänk om det var jag som var den hypotetiska fjärilsvingen på Bali, som sedemera orsakde orkanen på andra sidan jordklotet...
Men nu när det går så förbannat bra... Och alla ångestfällor lurar runt hörnet så kan jag inte låta bli att tänka tillbaka...
Som i en overklig dimma minns jag till exempel "hockeybildsmannen" som med sin överrock smög under läktarna i Nyköping. Minns någon denna kultfigur?
Hockeyhistoria måste odlas. Tack alla som plöjer ner en fåra i nostalgiåkern. Heders till den som skriver frågorna till Omröstningen.
"Jag är ett traktordäck"!!!. Aldrig har bitarna varit enklare att få ihop... 14 röster när jag tittade sist. Visst finns det hopp för Kovland, Matfors, Sundsavll, Njurunda och alla andra "Biafrahockeyklubbar" runt om i distriktet...
Man blir fan lite blasè när man möter en annan snubbe med Timråtröja på gymmet i Västra Mälardalen... För tio år sedan så hade man tvärstannat och pratat om fallande lagårdsdörrar, psykotiska LKP-gorillor i väktaruniformer och mysteriet med "Dimmans" soffa...
Nu är man bara en liten röd prick i framgångsfloden. Tänk vad tiderna förändras;)
Nybbe: Men det måste vara nått fel, kanske på skridsko sliparen. Har aldrig beskådat så många rovor av Tik-spelare som under matchen igår, eller är det trötthet ?
Shadar Logoth:En annan som det ser vimsigt ut för är PÄR STYF ..Osäker som få ..tur att KOKKO spelar med han ,han tvekar i sitt spel, sätter aldrig åt , kolla +- på han , Han behöver vila. Köp en ny back , en Klass Back fort
Shadar Logoth: Cederström flyttades upp från juniorerna när Sohlin drog söderut till Västervik. Västervik var lill-Timrå med Sollet i mål, Roger Olsson, Niklas Sjögren och Weinstock som tränare. Det mesta var tydligen svarta löner, därför de harvar i tvåan eller nåt nu.
TIKbiff: Jo men han är ju tränare åxå han inte jag!! Du fråga vem som skulle kunna ta hans plats och ja svara! Sen så skulle många kunna ta svedbergs plats. De är inte bara en halvskada Kalle som skulle göra de.Ta in en junis istället..
Jäger var/är missförstådd och underskattad. Precis vad vi skulle behöva i nuläget. En klassback som kan få tillbaka lugnet och stabiliteten i försvarsspelet. Nubben borde ta kontakt!
Han får gärna försöka få tillbaks De Rouville som avlastning till Backe också..
Shadar Logoth: Fler som vaknat å insett att våra backar som spelar börjar se slitna ut. Föreslog det igår, att det vore läge för Nubben å c/o att ta hem någon bra förstärkning,,,,,,,