1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607500 inlägg · 6213 ämnen
« · 779914 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GO TIMRÅ GO
Snor dessa rader från tikare.se:s gb;

"Lite statistik från fd timråspelare.
Kent Manderville spelat 7 matcher för Blues 3mål och 2ass .
Janne Lakkonen spelat 18 matcher för HIFK 4mål och 10 ass.
Toni Koivunen spelat 16 matcher för Pelicans 3mål och 11ass.
Temu Aalto spelat 18 matcher för Tappara 2mål 10 ass.
Aki-P Berg spelat 10 matcher för TPS 0mål och 10ass."

Timrå IK - Djurgården 2006-11-02
Revansch!
Viktiga poäng på spel..
Hårt arbete..
Kämpa Timrå IK Kämpa!
Nu ger vi ALLT innan uppehållet!
Vi SKA ha 3 pinnar..
Kör så det ryker..
In med gummit....i MÅÅL!

Sv: Förbaskade backskador
Dream Team: Underbart...hoppas på Kalle och Sanny efter
uppehållet...vi måste få en komplett försvarsdefensiv!

Dream Team: I själva verket är det ett norskt namn så de så.

Tycho: Mora borta var det. Eric Moe, med tydligt engelskt uttal... ;) Ja, det är kanske lätt att se honom som det, med tanke på den klassback som han ändå är ;)

Kerstin_k: Det var juh som webradion som pratade om timrås artistskattsback Eric Moe... Kom inte ihåg vilken bortamatch det var... :)

Kerstin_k: Nej, och vi gör kanske bäst i att låta det hela bero så länge. Det finns kanske andra och viktigare saker att fokusera på inför DIF-mötet. Vi har ju revansch att utkräva sedan förlusten på Hovet. Frågan är väl också om hemmaklacken får samma motstånd som det bjöds på där nere?

Dream Team: Fast av dom där 17 matcherna har ju ingen varit mot DIF hemma, eller? I det perspektivet är han ju debutant.

Skulle gissa att det var nån som hade lite otur i tänket när artikeln gjordes. Eller så var det nån som tänkte för snabbt. Eller så tänkte journalisten helt enkelt inte på att en massa folk skulle sitta och diskutera huruvida han verkligen är debutant eller inte ;)

Herminator: Visst kan det vara så, men Kimmo har ju ändå hunnit med att spela 17 matcher för Timrå, så det väl inte tal om någon direkt debut mot DIF på torsdag.

Dream Team: Debutant...? De måste mena debutant för den här säsongen, eller??

SMÅLAND: Lotvonen ger klartecken för spel. Artikel från ST på länken nedan.

Vad ST menar med att Lotvonen är debutant förstår jag dock inte.

JimmyH: Självklart ska man fokusera på rätt saker. Och dessutom behöver man reflektera; över sitt beteende och vilka signaler man skickar ut. En klack och supporterklubb visar ett stort ansikte utåt och är en tacksam måltavla för omgivningen.
Jag vill bara ha lite koll på "under vilken flagga" jag står när jag står i klacken. Vi är ju alla en del av "kroppen" som leds av klicken runt trumman.

SMÅLAND: Håller med. bättre att ligga i 2:a 3;a inför slutspelet än att vinna elitserien och få mer press på sig.
men kanske behövs backförstärknin? Litmainen varkar var ledig. kanske nåt för Tik?

Jean1: Klart man inte ska uppföra sig illa. Men det får inte bli fokus på just det. Då dör poängen med det hela säkert lätt ut.

Fokuset ska ligga i uppgiften att skapa stämning och att helt enkelt leva om.

JimmyH: Dessutom har man ett stort ansvar vad det gäller uppträdande; det bör vara någorlunda etiskt försvarbart, och inte enbart estetiskt. Tack o lov tycks hockeysupportrarna i allmänhet ha en bra bit kvar till fotbollsdito många gånger dåliga uppförande. Men det krävs goda förebilder i supporterklubbarna, särskilt som strävan att bli större/fler har hög prio.

Massan är likt barn; dom gör inte som man säger dom gör som man gör!

Jean1: En bra supporterkultur är en högljudd klack med mycket färg och rörelse. Att skapa en bra stämning i hela arenan så att oavsett om de utanför är där, ser på TV eller lyssnar på radion så ska de kunna känna att de rycks med.

Så länge man har det som målsättning så jobbar man rätt anser jag.

JimmyH: Ok, det lämnar mycket över till egen tolkning; ett brett spektra av av det subjektiva bra. Vad är bra? Vad vet jag, vad tycker du, världen ligger öppen och inget stoppar oss idag...

Jean1: Som jag också skrev:

Man ska inte vara dum men det är bättre att vara bra än att bara vara snäll.

JimmyH: Stämningen och trycket på läktaren är det allra viktigaste.

Spelar det någon roll på vilket sätt eller är allt tillåtet??!

Förbaskade backskador
Kalle o Sanny skadade sedan tidigare..
Nu Kimmo och bakslag för Sanny....
Tar hårt att köra med få backar,men
vill ge en stor eloge till Anton,Kimmo,Moe,Svedberg,Styf
o Kokko för allt slit ni gjort i defensiven....bra jobbat...
Hoppas nu inte Kimmo är borta imorgon och på lördag?
Men jag tar hellre skadorna nu i det här läget en i slutet
av säsongen..
Vi kämpar vidare..

Sv: Återbud till Karjala Cup
Sune: Det känns som att han själv borde kunna bedömma det ganska bra själv också.

Kerstin_k:

Ja, men tror du att han har fått en riktig sommarträning? En sådan behövs för att han ska orka en hel säsong. Han skulle må bra av att stanna hemma och vila samt träna ordentligt. Han är säkert inte på långa vägar ikapp de andra när det gäller grundträning. Visst, det är skoj att vara med i landslaget, men personligen tror jag att det är bra att han får träna istället. Han kommer ändå vara med framåt vårkanten när det vankas VM om han är helt fräsch i kroppen.

Sune: Fast skillnaden är väl att Hedström inte gått skadad under hösten, eller? Han har väl, mig veterligen, bara sin vikt att jobba igen och han har väl påstått att matchvanan också behöver fixas till lite. Om det stämmer funkar ju landslaget perfekt. Om han är småskadad lär han säkert ha tackat nej, han är för rutinerad för att gå igång på en turnering utan större betydelse och således bortse från sitt eget bästa.

Återbud till Karjala Cup
Andreas Johansson i Färjestad lämnar återbud till Karjala Cup pga att han vill träna ikapp efter höstens skador och sjukdomar. Personligen tycker jag att Hedström borde tänka i samma banor...

Sv: Huga så dåligt !!
JimmyH: Håller med dig helt, blir ju helt vansinnig ibland över att se vad han skriver. Han verkar ju inte besitta så värst mkt kunskaper om den där sporten hockey..

JimmyH: Ahaaaa, det va så du menade :*-/. I så fall får du ursäkta min tidigare spydighet.

-Gurra-: Jag tycker att han väldigt dålig och han gör många liknande missar som aldrig bryr sig om att kolla upp.

JimmyH: Ja... och ???

-Gurra-: Det är han som har skrivit det.

JimmyH: Vaaaeeee!!???

-Gurra-: Tomas Ros.

Per HApps: Visst drog han dagen innan han skulle gjort debut ??

Per HApps: Nej jag menade inte han.

Om något är dåligt så är det flummare som dessa.

(Flummare = tryckfel)

"Timrå hoppas givetvis att Lotvonens skada inte ska förvärras och att han kan vara med mot Mora i övermorgon."
(Saxat från aftonbladet.se / Skrivet idag)

JimmyH:
Om det är Hodson du menar, så lirade han inte en enda match i Timråtröja

Hassan: Objektivt så var det väl det som var värt att rapportera. Objektivitet i sig innbär inte att sancka lika mycket om båda lagen.

Dream Team: I omgång 13 och 14 av SuperAllsvenskan har jag för mig att han fick spela däremot. Vi var då redan klara seriesegrare.

T T: Han fick lika mycket tid som Kevin Hodson, målvaktsfantomen, d.v.s noll och intet. En halvskadad Bosse Ahl slog det mesta på den tiden. Ja, herregud....

FM: Allt han gjorde var väl att glömma klubborna inför SSK borta...

T T: Inte en sekund..

Dream Team: Minns du om han fick någon istid i kvalserien?

T T: Vilken skräll att han rör på sig. Han tillhör väl snart resandefolket, den gamle Åbladspöjken.

bobbe: Speciellt om man tänker på ögonfärgen.

bobbe: Att objektivt bevaka är åtminstone SVT:s journalisters uppdrag..... Subjektiviteten får dom behålla till landslagsuppdrag o andra tillställingar.

Ambroo: Åsikter brukar vara subjektiva, vet du. :P~

Janken: Men objektivt?? Nej jag tror Marie Lehman stog i lhc tröja och gjorde inslaget.

Hassan:
Vad jag kunde höra av matchrapporteringen så nämnde man väl det som var värt att nämna ang TIK..

Målet! Och Backlunds två förstaperioder

I övrigt verkar det som att det inte var så mycket att nämna om TIK..

Ambroo: Ja, såg du reportaget på hockeykväll? Det verkar ju knappt som om Timrå var i linköping, allt fokus låg ju på linköping. Horribelt att se, även om vi inte gjorde en av våra bästa matcher igår, så var det ju ändå jämnt i två perioder...... Hockeykväll blir faktiskt bara sämre och sämre.... Det är inte direkt objektivt tycker jag... Fokus ligger på det lag som vinner nästan jämt.... (inte lule matchen då där man hade gjort ett reportage redan innan..... Nej, skärpning!

Jean1: Ja det var ju det jag skrev. Stämningen och trycket på läktaren är det allra viktigaste.

« · 779914 · »