1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582331 inlägg · 6215 ämnen

Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

« · 1431031 · » Till forumet


Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Nybbe: ...och då är det ju verkligen läge att slita mer än någonsin för att visa Nubben att man vill vara kvar. Att kämpa för klubbmärket är en bra början. Sedan om inte kunnandet finns hos spelarna är en annan sak.

Skulle vara häftigt om Zäta kunde skänka en slant.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Skarin:Om man får vara lite cynisk, så tror jag nog att ganska få av våra grabbar har några större incitament att kämpa för nåt klubbmärke. Nej, i egoismens och individualismens tidevarv som vi tragiskt nog befinner oss i, är det nog det egna marknadsvärdet som peppar dem i högre grad. Fast det vete fan om ens det funkar som skrämselmetod. Kolla bara på hur Kolan betedde sig här förra säsongen, och nu har han ett högavlönat jobb i en toppklubb lik förbannat.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Skarin: Det är för få spelare i laget som är beredd att täcka skott med ansiktet bara det leder till seger. Vi har många spelare som gärna trampar och brunkar i offensiv zon men i egen zon är det ingen förutom Bagarn och möjligtvis Jonte som tar kampen och offrar sig.

Skulle det finnas lite stake i lagledningen skulle Pikkarainen och Pärssinen bänkas till att börja med. Det finns fler som också förtjänar att sitta men man kan börja med dessa två som ligger högt i löneligan för att sända lite signaler. Låt Boyce spela igen och plocka in Werneman t ex.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Frella: Bagarn har dessutom bara gjort de i 2 matcher av 23
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
superfalle: de 2 matcherna är 2 utav de 3 senaste, tycker Bagarn har börjat visa lite mer av sitt gamla jag. HAn har börjat göra de han kan. Innan var han helt värdelös nu är han iaf ok, men finns mer att hämta.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Tycker att all modoitet tar sitt ansvar och skänker en slant, Vad är det värt att ha kvar ett hatobjekt att älska?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Smokey: "hatobjekt att älska" Så ser jag på timrå nu för tiden också ur en timråits perspektiv.

Eller ett älskobjekt att hata.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Så länge vi har Perra så blir det inte bättre, jag saknar Challe (som jag gnällde på för 2 säsonger sedan). Challe fick i alla fall laget att spela bättre, enklare vid utsatt läge, vi gick ju till och med till slutspel.

Timrå IK är dom bästa.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Frella: Ja in med Linus
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

hubbenorlen: Inte jag heller tyvärr, men det är inte svårare än att man får vara på som fan när man jagar nya sponsorer.

De snckade med någon på P4 imorse, de hade _INTE_ hört av sig till Zäta sa han.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Kostiainen: Zäta skulle väl kunna köpa ett gäng 25k företagsplatser o låta Njurunda lotta ut biljetterna på sina hemmamatcher eller nått.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Berglund: Det vore bättre om han köpte några Njurunda biljetter och lottade ut på era matcher så ni har nån chans att vinna nåt.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
spud: Bättre det än att köpa upp alla era bljetter och ge bort till utvecklingsstörda banjolirare som Forsberg verkar ha gjort.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
spud:Ödmjukhet, fokus, hårt arbete. Visst var det nåt sånt? Vi ses till kvalserien ;)
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Berglund: vad kör du för modell? Gissar på ensträngat ;)
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
bisterfinnen: Du menar vad Perra kör för modell. Samma som er däruppe verka det som. Ni tog ju över Challe från oss, snälla gör det igen!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Nybbe: Det är väl inte annorlunda för dom än för anställda i andra företag - ökad kompetens inom företaget sporrar för att bli bättre = bättre chans att överleva.
Sen, om man inte vill hänga på tåget mot framgång, så får man nog stå kvar på perrongen och vinka.

Det jag menar är att det inte borde vara ngt negativt, dom är ju proffs och dom har säkert, allihop, innerst inne en liten dröm om att få spela i nån högre liga. Där är det betydligt hårdare - producerar du inte som förväntat så är det goodbye - till farmarlag eller till annan klubb. Detta händer dessutom över en natt så några silesvantar är inte ens uppfunna i den världen utan där gäller producera eller stick.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Berglund:

Haha, det skulle fan inte förvåna mig :)

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Hittade denna instressanta läsning på Aftonbladet angående spelarlöner. Genomsnittslönen i Timrå är alltså 40393 kr, antar att det är förra årets siffror. Anmärkningsvärt är att laget underpresterar sett till lönerna, alternativt att vi lagt för mkt pengar på dåliga spelare.

Lag, lön totalt, antal spelare, genomsnittlig årslön och genomsnittlig månadslön.

HV 71   14 240 845    20 spelare    712 042    59 337

Linköping   13 675 904    23 spelare    594 605   49 550

Modo   9 065 135    17 spelare    533 279    44 440

Brynäs   12 601 033    24 spelare    525 043    43 753

Timrå    10 663 639    22 spelare    484 711     40 393

Frölunda   11 458 255    24 spelare    477 427   39 786

Djurgården   9 519 382   20 spelare   475 969   39 664

AIK    10 839 637    26 spelare    416 909    34 742

Färjestad   9 430 555    23 spelare    410 024    34 169

Skellefteå   7 944 516   21 spelare   378 310    31 526

Luleå    8 270 644    22 spelare    375 938    31 328

Växjö   5 586 900   17 spelare    328 641    27 387

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Marcus: 40 000 i genomsnitt och då är inte pensionsavsättningar inräknade. Den faktiska summan är förmodligen betydligt högre.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Frella: Skrämmande siffror. Men av det här luftslottet är det bara ruiner kvar och klivet upp från rännstenen - för det är den nvån vi ligger på i det verkliga livet, här och nu - känns avgrundsdjupt.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Frella: Gissningsvis 3-4 gånger högre, så en sådan där lista är totalt meningslös när det gäller att bedöma löner. Däremot så blir det ganska enkelt att första varför Timrå haft problem med pensionsinbetalningarna och inte lönerna, samt varför spelarna oroat sig så för pensionerna.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Ingen som vet om någon av J20-målvakterna är redo att hoppa in i hetluften snart?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
haggen: Vem är förstekeeper av dansken och Steijer då?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Kostiainen:

Tyvärr ingen koll, hoppades att någon härinne följt dem som kunde komma med lite bra info.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Marcus: Lär ju vara årets siffror för jag tror väl inte att den genomsnittliga lönen var sådär hög i Växjö ifjol.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Ambroo: Vet du om supporterklubben kommer att ha nån lista där man kan lämna pengar direkt på matchen ikväll. så slipper man mixtra med pg

Dom kanske står där med nån skylt eller nåt ?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Ambroo: Jag tror nog att det är fjolårets siffror. Växjölönerna verkar rimliga. Den stora skillnaden är att Växjö inte lär ha satt av några större summor till pensioner.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Marcus: Fattar inte hur dom tänker . Mer publik ? Om göteborg spelar en match i veckan och har 15000 på läktaren . Och frölunda spelar 2 hemma matcher i veckan och har 11000 . Tycker dom då att ifk har mer publik
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Varför samlas det in pengar ens? I hockeykväll säger Nubben i stil med "det är lungt, jag har pengar att handla för" Och Bremberg skulle ha anslutit även fast Vampola va kvar, säkert Motin också. Har dem lagt alla Vampola-kronor på Fleury? Skämt åt sido. Antingen har Nubben en 2-3 bra spelare på ingång och det fattas ett par 100 tusen för att få ihop ekvationen för jag kan inte tänka mig att Timrå tror dem kan samla ihop en summa till en "KHL-finne" eller dylikt. Vet inte exakt hur mkt det ligger i potten nu men senast jag såg några siffror nämnas så va det 160k, det lyfter väl en medelmåtttig svensk i EL nuförtiden? Tex en Anton Axelsson,
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

gurra_: Nubben må vara mindre strösslig med 'vi avvaktar'-kommentarer, men visst har även han en kluven tunga i media. Först heter det att Vampola inte trivdes och att man inte ville tvinga kvar honom. Ett par veckor senare var en försäljning av Vampola tydligen ett krav från Nubbens sida för att han skulle ta jobbet som sportchef. Detta för att kunna göra dom förändringar i truppen han ansåg som nödvändiga.

I går sa han i ST-intervjun att det inte fanns mycket pengar kvar att värva för. I Hockeykväll är det plötsligt 'lugnt'. Samtidigt kör föreningen en insamling i syfte att stärka värvarpotten.

Lite motstridiga budskap. Jag tror att Linkan ska vara tacksam för att det inte är han som är centralfiguren i det här, för då hade HS slagit rekord i personhets.

Men: in Nubben we trust...jaja. Det blir nog finemang det här i slutändan.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Marcus: Så får man ta dom där snittlönerna och nästan gångra med 3. På Timrå står det styvt 10,5 mille i total lönekostnad, om det är fjolårets siffror så vet jag att lönebudgeten låg på ~30 miljoner ifjol i Timrå.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
111 st hjältar hittills,som betalat in en 500 hundring!!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Undrar vad nubben har siktet inställt på, snart 300 papp i värvarpaketet
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Edb: Det räcker väl med råge till varsin låda single malt laget runt.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Edb: Hur mycket fick Södertälje in? Var det 380 000 ?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Jag betalade den 25/11 men namnet är fortfarande inte med på listan?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Laken:Du är förmodligen med i morgon.

Fråga: Hur många härinne har varit med och bidragit?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Sjöbba: Hann aldrig lägga in innan jag åkte till Le Estockholmo i fredags. Så imorgon kommer 500kr till in!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
73Sjöbba: jag o honhunden har bidragit med en femhunka var men vi fick visst bara med våra riktiga namn på listan...
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
73Sjöbba: Jag har bidragit med en rejäl slant!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
73Sjöbba: Förmodligen dom flesta
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
73Sjöbba: Jag har bidragit, kan bevittnas genom mitt användarnamn :-P
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Ähh man är väl inte dum i huvet.

500 spänn får man en del god dricka för.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
arnio: Det är bara att ta rygg. Eller du kanske redan gjort det? Själv har jag önskat det i julklapp av min fru, att hon bidrar med 500 i sitt namn. Hon är, som vissa vet, Modoit....
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Är vi uppe i 300 jämnt nu eller ser jag fel?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Mackelito: Den exakta summan står ju ovanför termometern.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Börjar det inte bli lite pinsammt att det inte har kommit in mer pengar? Ser fortfarande inte att några spelare har gått in med nåt heller. Vet inte om man ska förvänta sej det, men för mej känns det självklart att dom kan avvara 0,05% av en månadslön.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
André.h: Antar du menar 0.5% men ja jag håller med det e lite skumt man inte ser nån spelare där då det borde ju va givet för att även få lite "cred" med supportrar etc. Å andra sidan kanske dom inte tycker dom ska bidra till sin egen konkurens?

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

André.h:Det är uppe i 302000 nu.

Låst ämne

« · 1431031 · »