1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577967 inlägg · 6216 ämnen

Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01

2010335 · » Till forumet


Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Knylan: Som jag uppfattade det så satt motståndaren upp armbågen och hoppade i den situationen. Tycker att det händer ofta att den som är på väg att bli tacklad sätter upp armen, hade man gjort det när man tacklar så blir det ju minst 2 min och kanske avstängning.
Hur ser reglerna ut, är det okej att försvara sig så? Blir ju aldrig utvisning iaf.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
sargad: Jo, så är det. Om man kollar den ljuvliga säsongen 17/18 så slutade 11an Tingsryd och 12an Karlskoga på 71 poäng. Västervik och Mora som är 11a, 12a idag har ett poängsnitt som tar dem till 56p när det hela är över. AIK skulle med dagens poängsnitt landa på 37 poäng. Det året kom Troja sist på 66 poäng.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Bragd-Birger: Galet sa Bull. Vsås har halvvägs in i serien tagit bäring på hela 96p... SOM FEMTEPLACERAD(ursäkta att jag höjde rösten i förvåning).
Några lag måste rimligtvis gå sämre än vanliga bottenlag för att ekvationen ska gå ut? Kämpa på SSK.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Jockz: Ok tack, hittade inget info om det! vore ju korkat att inte ta ut Sveriges bästa tvåvägscenter utanför NHL.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Synct: Han har tackat nej för att familjen väntar tillökning.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Någon som vet om Lander är skadad eller tackat nej till Tre kronor av andra skäl? det vore ju grovt tjänstefel och nästan anmälningsbart om inte så är fallet.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Knylan: exakt. Det gäller att klysch-köra "en match i taget" och inte börja stirra på kvalspel redan nu. Vi gör vårt, dom andra gör sitt.
För: är det något vi borde ha lärt oss om den här serien är det att en november-(eller ens februari-)form inte säger ett skit om utfallet när sista matchen spelats. Leksand låg sist innan jul för några säsonger sen men gick upp, AIK såg ut som en SHL-kandidat i fjol men missade två gånger om i kvalet trots serieseger.

Det är en märklig allsvenska i år, med en extrem topp-kvartett (-kvintett snarare, eftersom VIK lite oskönt verkar vilja lägga sig i) som håller ett helt gälet poängsnitt. Frågan är vilka som håller över tid, och vilka som utvecklas mest. Samt vilka skador/värvningar som stökar till det.
Klart är att Timrå hänger med jävligt väl så här långt iaf.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Clay.2: Det var ju den där situationen där Nässén gick stenhårt in i en offensiv tackling och först befarade man ju att han bröt till ryggen på ett sätt som slog upp den gamla skadan, han gick ned för räkning på ett sätt som absolut inte såg lovande ut. Men jag håller med, en hjärnskakningssituation såg det inte ut som och det får väl nästan ses som en 'vinst' sett till vad man först trodde att det skulle kunna vara. Det borde vara läge att skicka ner någon/några från J20 till Norrköping idag då J20 inte spelar förrän lördag/söndag.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Knylan: spelar egentligen ingen roll om ett lag ligger tokförst så länge avståndet mellan tvåen och trean inte blir för stort. För oss hade en andra plats nästan varit bättre då vi ändå verkar bättre borta.

Min förhoppning denna säsong är dock att vi gör en Leksand, medans björklöven gör en AIK. Vi får be till Saint George Lucas att allsvenskan, likt star wars, rimmar mellan säsongerna.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
KniveN: Märkligt att man inte såg den situationen mot Löven , det man såg var armen som fick en smäll kanske det tog olyckligare ändå .
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Grattis till vinsten. Jag håller dock även som nordvästskåning på KIK. Hoppas mest att de håller sig kvar i Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Hassan: Och rejäl jinx av mig som satt och myste inför VIK-matchen över att vi frikostigt eventuellt kunde "vila" Madsen då vi hade det så vansinnigt gott ställt på skadefronten. Tre matcher och fem dagar senare så har vi helt plötsligt tre hjärnskakningar på tongivande spelare plus lite övriga skavanker. Det går fort i den här sporten.

Detta kan dock hända alla lag och hur mycket vikt man än vill tillskriva matchveckor som förra veckan så uppstår ju sånt här. Björklöven går på som en bulldozer men det räcker med en rejäl nästäppa på Cannata så kan lika gärna deras försprång vara uppätet innan nästa vecka. För oss som jagande lag gäller det att isolera varje match till att den bara betyder tre poäng i det långa loppet och försöka jobba därefter, därför ska man vara jävligt nöjd med gårdagen. Igår behövde vi fan inget annat än tre poäng och det var precis vad vi lyckades med.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
KniveN: 3st samtidigt, jämrans otur. Skulle haft spaps.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
RasmusVS: Det där låter rimligt och även lite bekant. Märkligt bara att det inte nämns mer i snacket.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Hjärnskakning på Nässén.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Bortaplan för Kristianstad? Tre borta? Hujedamig då, stackars dem....för vi saknade ju inga viktiga pjäser också...

"Mot Timrå på bortaplan på söndagen blev det förlust med 1-3.

En del av förklaringen stavas skador. Listan över frånvarande spelare blir allt längre.

Mot Timrå saknades Kalle Miketinac, Herman Hansson (avstängd) och Anton Heikkinen."
(Expressen)
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Håkkybåkky: Jag är en av dem som bashat Ohre rätt så hårt här inne men jag börjar fan mjukna lite, han har en jävla förmåga att få allt att se ut som årets räddning och att se överspelad ut men på något vänster så blir det inte mål ändå. Det i sig är matchvinnande egenskaper. Brattström behöver lite flås i nacken, det tror jag att han själv känner också.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Knylan: Jag är inget proffs på skatter, men av det jag har kunnat förstå så handlar det om artistskatten.
Om du är svensk artist eller idrottare och är bosatt utomlands så betalar du enbart 15% i skatt på den skattepliktiga inkomsten. Men för att vara berättigad artistskatten behöver du vara utanför Sverige i 6 månader.

Om du betalat artistskatt på säg 2 månadslöner och sen flyttar hem till Sverige så har du därmed en skatteskuld eftersom att du har skattat "fel" de två månaderna du bara betalade 15% i inkomstskatt.
Räkneexempel:
50 000kr brutto i månaden
med 15% i skatt: -7 500kr
skatt i Timrå kommun: -16 313kr
Skatteskuld efter 2 månader med "fel" skatt: 17 626kr.
För att nå ungefär samma nettoinkomst i Timrå kommun som med artistskatt behöver du tjäna ca. 75 000kr brutto.

Förmodligen är Palmberg inte så sugen på att betala restskatt när han ska samla i hop lite pengar i slutet av karriären.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Håkkybåkky: Kan också tycka att man matchat Bratten väl hårt. Måste komma ihåg att det är hans första seniorsäsong som uttalad förstemålis. Hade inte gnällt om Ohre legat på det dubbla antalet matcher (6) hittills, speciellt som han sett helt okej ut de gånger han fått chansen.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Knylan: Tyckte jag läste någonting med dagar de befinner sig utan för Sverige eller liknade, men jag har inte heller riktig koll, kanske finns nån här inne som är mer insatt :)
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
JanneH: Jag ser gärna att man matchar Ohre tätare! Hittills på tre matcher har han levererat ett målsnitt på 1,63 och en räddningsprocent på 93,51! Absolut, Bratten är en bättre keeper men Ohre har verkligen förtjänat att få stå fler matcher. EN jämnare arbetsfördelning skulle enbart gynna Timrå i mina ögon
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
mikenomad: Liss tillhör inte direkt den grupp av spelare som åtminstone jag starkt förknippar med Nubben, men så behöver det inte alltid se ut heller. Jag trodde aldrig att en sådan som Palmberg skulle spela här, exempelvis.

Nu är ju detta inga verifierade uppgifter men så som det låtit kring Palmberg så finns det skattemässiga skäl som gör honom alldeles för dyr att plocka till Sverige och då är ju frågan om inte Liss sitter i samma rävsax? Hur dessa "skattemässiga skäl" ser ut har jag dock ingen aning om men är det någon annan som har koll?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Linkovich: ja får jag välja ser jag hellre att vi vinner hemma så att publiken blir nöjda och glada och kommer tillbaka till ladan.

Dessutom var det på tiden att Ohre fick en match igår!!! Jag tror de matchar sönder Bratten om de fortsätter så här. Att matcha en målis så hårt, funkade nog på Pekka Lindmarks dagar men jag tror både det fysiska och mentala är mer påfrestande nu för tiden.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Clay.2: Jag vill bara göra klart att det nån härinne skrev om, att Nubben borde hugga på Olle Liss, håller jag absolut inte med om. Totalt iskall senaste två säsongerna.
Nej tack säger jag!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
SMÅLAND: Kan det vara så att " en bort "en in varför inte .
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Vi får kall in Molinder å Ledin i skadeeländet!!!!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
söder över: Hoppas på det, mer skador nu och vi får en vääldigt tunn trupp :I
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
19 var bättre när det gäller det raka spelet idag!

Älskar när jag får äta upp mitt gnäll!

Då har det slutat lyckligt...

Surt med alla skador...

Blir det någon förstärkning tro?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
jå1: Aha okej då man det säkerligen röra sig om en armskada.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Har Nubben gett sig nu med hattandet angående David Westlund?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Reign in red: Han åkte på en tackling o hängde med armen när han bytte iaf
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
JanneH:
Borta 14 matcher, 8 vinster 28 poäng +12
Hemma 11 matcher, 5 vinster 21 poäng +5

Än så länge finns chansen att hemma-statsen blir bättre än borta, som det ska va!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
mikenomad: Det jag uppmärksammade i andra perioden mot löven var att Nässén var ut på isen i powerbreak och tog ett par väl valda skär och spelade inte heller mer i den andra perioden. Det känns dock inte som att det borde rör sig om en armskada.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
JanneH: Ja vi vann tydligen och det var ju bra.👍🏼
Ja hemmaspelet är sämre än borta. Tyvärr!👎🏻
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
SMÅLAND: verkar som vi vann en match...
Undrar om vi inte har bättre stats borta än hemma?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
HerreGUD ja ä int förvånad!
Vi har väl ALLTID varit ett skadedrabbat lag...
Tänk när Thord trimmade spelarna på försessen...
De gick ju sönder i parti å minut!
Dä vilar ett Omen över Timrå IK...
Man bar går sönder helt enkelt!
Nu går resan vidare mot " GöbbHästen " på lillörda!!
En svår nöt att knäcka i Himmelska Rinken i " Norrköping för tjyven "....
Nä...vi krigar vidare mot SHL till vårkanten...
Fridens Liljor Kamrater...
Den spetsade glöggen rinn lätt ikväll!
Man är i ett underbart segerrus!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Hassan: Armskada enl Clay
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Sputnik: Har inte heller hittat men måtte det inte vara den gamla skada som är tillbaka
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Kan inte hitta nån info. Vad äre för skada på Nässén?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Herrgud..Halleluja!
Hur har dä gått ida? Vann vi?
Vem måla? Ja har legat i torken efter en blöt natt!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
sargad: Oops, var lite snabb på avtryckarn. Vi vann ju för hundra gubbar. Att jag aldrig lär mig. Man kan inte alltid utläsa resultatet genom att läsa några inlägg ;-)
Bra jobbat hela gänget o kul för Ohre och målskyttarna, speciellt Nielsen.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Nisse på Mon or: Ajaj... 7-0 var änte bra även om vi har många borta o Ohre stod.
Skumläste i raketfart ett par inlägg och tänkte att nu har folk överreagerat igen men 7-0... det snackar man inte bort och jag förstår de uppgivna inläggen lite bättre i skenet av det.
Vi får hoppas på tillfrisknande spelare och vänd trend inom kort.
Låst ämne


Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Bragd-Birger: Får bli snabbt ras då :-)
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Andersson: Modo åker ur i år.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Va f-n gör Modo ?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
agree
BIK är ett riktigt RÖV LAG
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Hassan:

Du är iaf ärlig det gillas. Även om jag inte delar din känsla för modo.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Rytter: Nu har jag lika mycket positiva känslor för modo som gemene man har för binnikemask MEN karlskoga är ett äckligt lag. Hugg och slå och framförallt gnäll gnäll gnäll på varenda domslut. Så har det varit sedan Wessners dagar.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
är vi bra..ska vi hyllas
är vi kass..så gnäller vi
3poäng i en piss match
..de går bra nu 👍
Låst ämne

2010335 · »