1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609195 inlägg · 6214 ämnen
« · 2986524 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Alltså, vi har inget behov av att ta in en spelare för den roll boyce har nu. Varför skulle vi värva en spelare för samma typ av peng när vi redan har jättemånga spelare på kontrakt som kommer få sitta på läktaren och sedan hoppa in när skador dyker upp? Dessutom har vi juniorer som knackar på dörren. Känns som du överhuvudtaget inte kollar truppläget innan du kommenterar? Du har inte bemött mina tidigare inlägg om detta heller.

RYGG HANS: nja hade det enbart handlat om boyce på isen känns det ändå som man hade nyanserat det ytterligare o vad man vill ha av en snorbillig extra fw. boyce har sprutat dit sina två pinnar han sliter hårt o drar tunga lass i bp.
jag tror absolut msn kan få in nå likvärdigt av en spelare som också ska va ok att vara utanför laget när skador inte härjar, men inte att det är den rollen oavsett vem som har den som kommer va avgörande för hur vi presterar.

den som har den rollen kommer alltid va ifrågasatt om den är shl-mässig. rätt otacksam roll oavsett vem som har den. o att vi diskuterar den är nog för att de är just boyce.

fan, nu diskuterar ja de ändå. ja har blivit exakt de ja svor jag skulle förgöra.
ja lägger ner nu

SKRIDSKOSKENAN: Vad säger att man ska ersätta Boyce och hans roll om han inte blir kvar? Vi kommer ju ha 15 forwards utan honom, där spelare som Westfält, Pääjärvi, Lilja, Lundmark kan ta den rollen som han haft. Att ha honom som 16:e forward i stället för att lyfta upp Sörbrand eller Annerstedt känns ju sådär?

1. NY
2. NY
3. EP/NY
4. Wedin
5. Lander
6. Hartmann
7. Eriksson
8. Genborg
9. Heikkinen
10. Walli
11. Lundmark
12. Pääjärvi
13. Westfält
14. Lilja
15. Levinsson
16. Boyce

Kan inte hitta ett vettigt argument för att Boyce ska stanna om vi inte gör oss av med 1-2 spelare på kontrakt. Den lön han har bör läggas till den spets vi söker.

SKRIDSKOSKENAN: Tror du det? Precis så är det och det var just därför jag använde mig av "Boyce-kulten".

Bryter man ner det så handlar det om vad man bidrar med på isen. Allt annat är i slutändan oväsentligt. Bra och nyttig för en grupp kan man vara i en annan roll än den som hockeyspelare, men du ställer liksom inte upp i 5v4 med materialaren som point. Vi behöver det bästa vi kan få in, oavsett spets eller ej, och att då erbjuda nytt till någon som är icke SHL-mässig blir då ett problem bland problemen. Klart att det inverkar om man låter en sån spelare ha en plats i laget.

Knylan: ja med tanke på vad LHC nyss köpte loss från Finland undrar man ju hur tunn spelarmarknaden är egentligen???

RYGG HANS: Jag gillar HV70 det är ett lag i mängden!

Nähä ni grabbs and girls. Andas!

Vi kommer klara oss från kval, vi behöver inte vara oroliga. Vi håller i pengarna, för här litar jag på Nubben. Hade det funnits spelare på marknaden så hade fler lag redan värvat under säsongen. Onödigt att värva för att sätta på bänken som sagt!

Och ja det finns fog för oro till nästa säsong, men likväl att jag är frågande till om Nubben är rätt man på sportchefsplatsen. Så får vi ändå ge han(och sportgruppen) en ärlig chans att bevisa en del av oss skeptiker att vi har fel!

Vad gäller Boyce, kändes han inte väldigt svävande när han blev intervjuad i direktsändning i en match för ett tag sen om framtiden?

Känslan är att han kanske lägger av. Eller testar nått lag i HA, likt Emil Berglund.
För att försöka få en större roll och en litet sista äventyr innan han lägger skridskorna på hyllan.

Hursom tror väl inte jag heller att vi står och faller med Boyce vara eller inte till nästa säsong.
Men men den som lever får se!

Stridhsyxa: jag svarade som ett inflik på nått pågående om att boyce kult måste väck o att vi måste öka kravställan. som jag tolkade det som nått övergripande för vår förening. jag svarade att jag tror fallet boyce som en roll i hockeylaget timrå är en icke-diskussion för vad vi behöver framöver. det är fortfarande något liknande som ska in o i bästa fall till samma peng.

sen tror jag fenomenet boyce är nått större än en spelare. att det är därför man ens diskuterar en extra forward när vi ev kommer behöva få in våra 3 bäst producerande spelare nästa säsong.

gör så du. jag har inte slagit ner åsikten som strunt, men jag har absolut sagt att just denna åsikt är inget som kommer ha nån inverkan på hur vi presterar nästa säsong.

SKRIDSKOSKENAN: jag förstår inte vad ditt problem är.

Boyce har utgående kontrakt. Vissa vill att han blir kvar och vissa vill att han lämnar. Att dra upp fördelar och nackdelar får alltså inte jag och några andra diskutera för du har bestämt att det finns större problem. Jaha, och?

Nästa gång du kommer med en åsikt ska jag slå ner det som strunt. För FBK har mer pengar än oss på banken…

Sv: Silly Season 2026-27
Skapar lite rubriker i sann TRYGG HANSA anda: Enligt uppgift så kommer Madsen inte att ingå i en framtida tränarstab. Karlunden däremot lär bli kvar om inget oförutsett händer.

Stridhsyxa: Linkan skottar väl snön så Corso kan parkera, det är sedan gammalt. Boyce har gjort sitt som spelare men kan nog vara en tillgång i organisationen, förhoppningsvis går diskussionen så med nubben

Stridhsyxa: ”så om det är läckage på toan ska man inte bry sig om 1meter nysnö på parkeringen?”
stark jämförelse.
typ som ”om man behöver köpa ett nytt hus är de då viktigt att fokusera på vilken brevlåda man ska ha?”

boyce årslön är väl knappt 2 månadslöner för den tilltänkta spets vi behöver. vi behöver fortfarande en gnuggare som kan kliva in jobba hårt o ev vara ok med att vara utanför laget. vi behöver en kropp vid skador. är boyce den bästa för det? ingen aning. men de är inte där våra problem ligger.

sen tror jag att mycket av suget av att vilja skeppa honom ligger i att det går någon inflation i åsikt att vi är så inavlade o alla som har nån koppling till klubben kan lätt ersättas med nått som kommer göra det mycket bättre. men det är vad jag tror.

SKRIDSKOSKENAN: så om det är läckage på toan ska man inte bry sig om 1 meter nysnö på parkeringen? Klart Boyce är en diskussion. Han. Tar. En. Plats. Från. Någon. Annan. Hur svårt ska det vara att förstå?

Jag säger inte att hans lön gör att vi offrar spets. Säger att hans lön tar upp en onödig plats alternativt har en lön på läktaren. Nu måste du förstå!

”Boyce är inte dyr. Vi får ändå inte in nå bättre”
Nä kanske inte bättre just nu. Men samma lön och betydligt yngre med POTENTIAL! Vad fan finns det för potential i Boyce?

sargad: Hur svullen är din tå? Vilken färg har den? Dags för amputation gissar jag.

Maktankan: Föutom det du skriver så var väl Hardegård borta med fraktur samt att vi hade med Djurgården störst tapp under JVM med 3 nyckelspelare borta vilket motsvarar en skadeperiod på en månad om man ska tänka på tapp i spelartruppen

sargad: Vi är nog många med dig som ser på honom på det sättet.

Du kan notera hur mycket du vill. Lutar du dig alltid mot fakta? Baserat på det skulle man kunna hävda att Juel är en svag keeper med sina blott 89,2% och endast 6 vinster på 18 starter.

Knylan: aha ok. Men då hoppas vi att hv och örebro torskar några matcher framöver så löser det sig hoppas vi.

Amir Miftakhov: Frågan har ju ställts till honom i den länkade artikeln längre ner. Han säger samma sak som samtliga SHL-sportchefer sagt hela säsongen. Det finns ingenting och så har det sett ut i flera år nu sedan KHL föll bort.

Knylan: inte vet jag. Jag är ingen sportchef. Fråga nubben i så fall.

Amir Miftakhov: Vad tror du ens att marknaden består av för tillgängliga spelare i nuläget?

Nisse på Mon or: hoppas det löser sig. Man är bara rädd att hamna i den där negativa kval.

Amir Miftakhov: segern mot Leksand och övriga lnblandade lags förluster senaste omgången avgjorde rätt mycket. Det räcker för Timrå att vinna var 3:e match. Medan Örebro och HV måste ta 2 poäng per match serien ut. Att både Örebro och HV gör det känns orimligt. Det har också Nubben och sportrådet insett. Därav inga nya spelare. Efter förra omgången ett rätt beslut.

Maktankan: vi hoppas i så fall att hv och örebro torskar några matcher.

Nisse på Mon or: Även här kör jag ett eko av mig själv: Vi är LÅNGT ifrån värst skadedrabbade. HV, Linköping och Leksand är tre exempel på klubbar som råkat värre ut än vi. Det sagt är det SJÄLVKLART illa att vi har exempel som Erixon och i viss mån Wedin.

Pyrret: varför inte värva? Kostar ju mer att åka ur än att snåla sig. Otroligt dumt i så fall.

Amir Miftakhov: Ingen kan givetvis vara 100% säker med 27 poäng kvar. Men jag upprepar mig själv som en papegoja: Om Timrå tar 6 poäng till har vi 63 poäng. Det krävs då att BÅDE HV och Örebro ska ta 16 poäng av återstående 27 för att passera oss. Det kommer inte att hända. Jag sätter våra chanser till 93% säkert.

Eugen Sandberg: du gissade fel. Hade jag trollat hade jag inte varit här de du.

Stridhsyxa: jo det är 100% en icke-diskussion. vem vi ersätter boyce med för samma pengar o någon som förmodligen inte kommer vara glad ändå trots att det ev blir bänken massa matcher är petitesser mot vilka beslut som måste fattas på andra positioner.

nej du har fel. boyce ringa lön i hockeysammanhang är inget som kommer påverka spetsen som kommer in. att vi swishade lundmark har med årets budget att göra. boyce kropp ska fortsatt ersättas o det kommer att handla om samma pengar.

Amir Miftakhov: du är ju bara här och trollar. Läste artikeln nu och jag blev helt övertygad att klubben med Nubben i spetsen gör rätt

Amir Miftakhov: Ingen kan väl på allvar mena att vi ska värva i det här läget?
Otroligt korkat

Kulltorp: är du säker till 100% att kontraktet är säkert? Wedin och Dahlén är inte 100% speciellt när Dahlén skadades sig mot Linköping. Om dom två går skadad igen, vem ska då stiga fram och visa vägen? Lilja och Pääjärvi? Kostar mer att åka ur än att värva nån månad bara. Bäst före datum har gått.

Amir Miftakhov: Man börjar bli trött på fans som bara gnäller.
Jag tycker Timrå IK tar helt rätt beslut.
Vi behöver vårda vår ekonomi.
Vi har forwards så vi klarar oss resten av säsongen.
Kontraktet är i stort sett säkrat.
Klubben jagar inte SM-guld i år, tror man är ganska nöjd med att klara kontraktet utan kval faktiskt.
Jag tror att Nubben med sina assistenter har bra koll på nästa säsongs värvningar.
Men vi kan ju inte veta ngt om det såklart, så varför anta att det blir skit.

Innan denna säsong började, så hade jag köpt vårt läge just nu 24/7.
Men det är jag det.

Ni som bara klagar kan ju fortsätta drömma om att vi är hockeyns svar på CSKA Moskva.
Vi är där vi är, med den ekonomi vi har.
Var glada för det.
Tycker föreningen sakta uppgraderar sig. Men resan är lång.

Nisse på Mon or: Ja som sagt, vi har lite för många stöpta i samma form.

Amir Miftakhov: det var väl samma snack när Kimmo var sportchef, så jag tror inte att det gör någon skillnad.

Rip Kirby: jag tycker att det är klokt. Tänk långsiktigt, ekonomin är viktigast!

Rip Kirby: Man börjar bli trött på nubben allvarligt.Ska alltid skylla ifrån någonting.Det är läge och lämna över sportchef jobbet till nån annan.

Rip Kirby: Bara att hoppas att man någon gång lär sig att ta fram en hållbarare trupp i rätt tid. Dvs nu inför nästa säsong.

Nisse på Mon or: Där är det definitivt. Vi kommer köra med befintligt lag resten av säsongen och både Boyce och Wedin räknar man med redan i omstarten den 19 febeuari.

mattias - 74: Hoppas inte, han har väl dock bra söner som vi hellre tar. Känns som antalet assisterande tränare även kan minskas till nästa år

mattias - 74: Say what. Varför skulle han vara sugen på TIK efter flera år i Leksand samt att han har grabbarna sina där?

Jo jag läste att du skrev en SKOPA salt :D Men tänker vart man startar tanken nånstans.

Smörgåsen : håller med, men det finns ju fler än Lundmark som är stöpta i liknande form.

sargad: Trygg Hansa, boxplay och Boyce bryr jag mig inte i, men finns det en möjlighet att slussa in Boyce på lämpligt arbete inom föreningen eller teamsters är väl det utmärkt. Men inte som skyddad verkstad. Med i truppen 26/27 ska han inte vara.

sargad: ööh? Det har ju kommit upp som ämne flera gånger senaste veckorna. Man kan utöka en diskussion också eller ha flera parallella igång samtidigt. Förstår inte vad som är så lustigt att det drogs upp igen. Med vår ekonomi och hur trångt på platser vi har i botten så är det högst relevant.

sargad: Från Leksands svenska fans forum

Ta detta med en rejäl skopa salt nu

" Leksands IF
laabraten
12 februari 2026, 16:32

Är inte Tjomme sugen på jobb i Timrå, det är väl det som läckt ut.

Citera inlägg"

Skrattretande kognitiv förmåga på HS.
Hur fasiken kan ett faktafel från TRYGG HANSA angående boxplay övergå till en diskussion om Boyce ska få förlängt eller ej?
Världsklass... fortsätt jobba på :-)

För den som inte förstår detta inlägg och är intresserad av hur vi kom hit, läs vänligen i lugn och ro igenom senaste ca 24 timmars konversation.

Nisse på Mon or: Såna spelartyper som exempelvis Lundmark ser jag fylla en funktion. Relativ billig, karaktärsspelare, stor, tung. Begränsad spelare offensivt som kan vara längre bak i laget. Men, såna spelare kan man inte ha för många av såklart, vilket jag anser vi har nu, där många tjänar bättre än vad dom presterar (Pääjärvi, Westfält).

Stridhsyxa: Ja problemet är inte Boyce... problemet är att vi bara värvar hans typ av spelare, dvs 3-4:e lina spelare

Kommande säsonger efter 26/27 måste fler avtackningar göras ev. beroende på kontrakt. Lilja, Westfält, Lundmark, Hartmann, Walli ligger alla risigt till kontrakt eller inte. Ev. förlängningar på dessa får inte överstiga 1 år.

Glömde Erixons lön som tillägg för nästa säsongs satsning...är den 250'?..då är vi uppe i 1.250' i månaden.

Smörgåsen : Nu när vi dessutom har Sörbrand och Annerstedt bland annat, som knackar på dörren så bör dom lyftas upp mer och mer. När man tittar på truppen så blir Boyce extremt överflödig. Vi har redan en handfull på kontrakt som knappt färgar i SHL.

SKRIDSKOSKENAN: Han må ha 0 att göra med Timrås slagkraftighet. Men han skulle ta en plats i truppen i stället för en junior som vi tydligen ska satsa på. Vem är näste spelare som ska vara kvar oberoende av speltid och gamla meriter ? Jag anser att Pääjärvi är nr 2 att avtackas efter Boyce trots kontrakt. Före säsong 27/28 blir det fler som måste avtackas.
1. Satsa på juniorer
2. Inte avtacka gamla trotjänare som inte platsar.
3. Halva laget med brunkare på kontrakt.
4. Hur ska föryngringen och förstärkningen gå till då pkt 1-3 inte går i hop?
5. Juel, Nässén, Boyce, Pääjärvi, Pilö, Dahlen och ev. Pettersson borde ge minst 1 miljon i månaden att bygga om laget för.

SKRIDSKOSKENAN: Kan man inte ta den lön han har och lägga på den summan som Dahlén och EP (?) frigör, för att hitta en så bra namn som möjligt. Bara en tanke.

« · 2986524 · »