1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596961 inlägg · 6213 ämnen

Krykov lämnar

Sv: Krykov lämnar
ernie eagle: Efter samtal under eftermiddagen med allas våran Kent "Nubben" Norberg i Sydkrafts katakomber så snackade vi framtida hjältar i rödvitt. Vi kom in på ämnet Andreas Jämtin. Stryk ett streck över honom Sjöstedt. Han har minus i huvudet. Noll social kompetens. Han kommer aldrig att få dra på sig en Timråtröja så länge jag verkar som sportchef i den här klubben.

Så nu vet ni det. Ingen Andreas Jämtin i rödvitt alltså.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: Vad skulle vi med en sådan Dubbelnolla som Jemtin till ?
Då är han i Luleå mer intresant. Bara jag kom på vad han hette ?

Helg Ernest:

Ledin kanske?

Poffa: Rätt Så hetta han ! Han vore inte helt fel.
Jemtin skulle inte plattsa i Catterna ens.
Kommer ni i håg Gerharsson Peter, han försvann ju pga social okomputens.
Han kunde ingen umgås med enl. ryktena. Så fick han inget förnyat kontrakt heller

Poffa: Ledin är väl en ännu större idiot, i paritet med Emil Kåberg, Zdeno Chara och Sheldon Sourey!

Hoppas jag slipper se Ledin i Timrås tröja. Kan vi inte värva Niklas Kronwall istället?

Han lirar väl med Detroits farmarlag va i IHL/AHL???

Det skulle vara en bra backförstärkning. Men det hänger ju på om NHL kommer igång igen huruvida han skulle kunna komma ifråga för Timrå eller ej!

Några fler förslag?

ernie eagle:
Tack men ingen Ledin, ingen Kåberg, ingen Chara, ingen Sourey, och absolut ingen Kronwall. Ta hit en Krykovit från Finland istället :)
Christian Berglund var bättre innan han åkte till NHL.. om det nu är 3-4 år sen.

ernie eagle:

Ledin är i mina ögon bra mycket bättre än Jonte Hedström. Ledin är endrömspelare om han spelar i det egna laget. Personligen har jag svårtatt se ett enda lag i ES som INTE skulle vilja ha honom.

Ledin har 35 poäng, +11 och 94 utv minuter. Hedström har 34 poäng, +5och 90 utv minuter. Men då skall man ha i åtanke att Hedström spelar iett bra mycket bättre lag.

Om MODO får Ledin kommer jag jubla.

Poffa: Håller med. Dessutom har jag på känns att Jonte tar betydliget fler "onödiga" utvisningar än Ledin. På Ledins 94 minuter finns säkert massor där bägge lagen åker på 2 min.

Dock vill jag som Timråit självklart INTE se honom i MoDo =)

« · 511329