ernie eagle: Efter samtal under eftermiddagen med allas våran Kent "Nubben" Norberg i Sydkrafts katakomber så snackade vi framtida hjältar i rödvitt. Vi kom in på ämnet Andreas Jämtin. Stryk ett streck över honom Sjöstedt. Han har minus i huvudet. Noll social kompetens. Han kommer aldrig att få dra på sig en Timråtröja så länge jag verkar som sportchef i den här klubben.
Så nu vet ni det. Ingen Andreas Jämtin i rödvitt alltså.
Poffa: Rätt Så hetta han ! Han vore inte helt fel. Jemtin skulle inte plattsa i Catterna ens. Kommer ni i håg Gerharsson Peter, han försvann ju pga social okomputens. Han kunde ingen umgås med enl. ryktena. Så fick han inget förnyat kontrakt heller
ernie eagle: Tack men ingen Ledin, ingen Kåberg, ingen Chara, ingen Sourey, och absolut ingen Kronwall. Ta hit en Krykovit från Finland istället :) Christian Berglund var bättre innan han åkte till NHL.. om det nu är 3-4 år sen.
Ledin är i mina ögon bra mycket bättre än Jonte Hedström. Ledin är endrömspelare om han spelar i det egna laget. Personligen har jag svårtatt se ett enda lag i ES som INTE skulle vilja ha honom.
Ledin har 35 poäng, +11 och 94 utv minuter. Hedström har 34 poäng, +5och 90 utv minuter. Men då skall man ha i åtanke att Hedström spelar iett bra mycket bättre lag.
Poffa: Håller med. Dessutom har jag på känns att Jonte tar betydliget fler "onödiga" utvisningar än Ledin. På Ledins 94 minuter finns säkert massor där bägge lagen åker på 2 min.
Dock vill jag som Timråit självklart INTE se honom i MoDo =)
Så nu vet ni det. Ingen Andreas Jämtin i rödvitt alltså.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)