1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581250 inlägg · 6216 ämnen

Kvalserien 2011

1373733 · » Till forumet


Sv: Kvalserien 2011
MB: Jag hade inte varit alltför ledsen om MoDo åk ner i allsvenskan, SSK hade varit bra att ha kvar som som räddningsplanka och som pålitlig kvalserieaspirant. Vilket lag ska Timrå ha bakom sig nästa säsong för att undvika samma h-e- som Övikarna genomlidit i år.? Växjö kan man tro och hoppas på , men sen då ?

Å andra sidan, det är väl inte helt fel att få tampas med ärkefienden även nästa säsong. Det ger lite extra krydda åt tillvaron. ärligt talat hade det varit lite trist att inte få matcherna mot MoDo, om inte annat bättrar det på publiksnittet, (SSK x 2 /x 3 hade inte varit någon kioskvältare direkt) ., Men jag håller med, det finns inga andra lag, det är ett lag som gäller och det är Timrå IK, alla andra är mer eller mindre fiender beroende på situationen eller historien .

Fast nu uppskattar jag verkligen Skellefteå AIK:s heroiska kamp mot äckliga FBK och och TV4:s osmakliga fjanteri .
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011

Jag tycker att det slutade rätt trist. Hade hellre sett Karlskrona gå upp i Allsvenskan än att Tingsryd höll sig kvar.

Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Jävla skit!! Jag hade älskat att stå i Gränby sunkhall med Timrå-tröja och tittat på AIS-Modo. De hade behövt kommit ned på jorden ordentligt efter alla år som något jävla självpåklistrat hockey-Messias i Svergie med hjälp av Wennerholm dessutom. Har inga som helst sympatier med Modo, för nu är det väl alla jävla Foppa, Näslund, what-fucking-ever effekter i media som klarad Modo kvar. Skiter i alla jävla bra-för-derbymatcher snacket, ES är ingen jävla mysliga, hatar alla lag, finns bara ett lag resten är fiender.

Capice!!!!!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Magnus Rövarn : Ju fler av det gamla gardet som spelar kvar i Modo, desto bättre för resten av klubbarna. Så ser jag på det hela...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Magnus Rövarn :

Fast du vet ju vad det betyder. Nästa år sitter vi här och myser med en favorit i repris och då har Sussie och Gamle Svarten blivit ännu ett år stelare och segare vilket kan vara tunga på vågen.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Magnus Rövarn : Trodde man skulle få slippa Gamle Svarten nästa säsong. Men närå, karljäveln signalerar en fortsättning. Pyspunka deluxe invärtes för en annan i det ögonblicket. Åh Kära Sussie skulle fundera. Men inte kan väl stadens glittrigaste stjärna sluta nu? Nääääääääääääeeee. Måste ju få kämpa om guld i vartfall. Hujeda mig som barna var ej värre tänkas kan.

Men Timmy och Hasse har äntligen gjort sitt i vartfall. Det kan vi i vartfall vara säkra på. Helt hundra.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Magnus Rövarn : Jag vill inte ha någon stalinistisk Red Army-känsla över Timrå IK för så spelas inte hockey numera. Däremot håller jag med dig i att vi måste ha spelare som kämpar för något mer än sedelbuntarna.

Corso passade bevisligen inte in i den spelidén och allt jag har att säga om den killen är att han är en komplett idiot. Jag tror inte att Månsson är den sortens spelare. Han har visat på senare år att han har förmåga att sätta sig in i ett nytt lag och bara tuffa på. Sånt gillar jag. Spelare som accepterar sin roll i laget och fullständigt mosar arbetsprestationen därefter. Corso var inte den typen, Lehoux var inte den typen men Månsson kan lätt vara den sortens spelare.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Olle: Visst är det så! Nu syftade jag mer till Corso v.s. Lehoux, Lehoux var kung i Södertälje under sin första säsong. Men framgången steg honom åt huvudet och han klarade inte av pressen att vara kylig nog och förtsätta leverera. Samma scenario med Corso. Han fick ett tokspel för att allt inte gick enligt hans pipa! Jag klarar bara inte av sånt. I det civila kan kanske fungera. Men i ett team där fler människor är inblandade måste man till stor del rätta sig in i ledet och anpassa sitt kunnande och kompetens efter lagets resurser och förmåga. Man kan inte bara ställa krav på mer istid när man inte ens är i närheten av det snitt man producerade föregående säsong och sedan ställa sig och lipa för att man inte alltid får mackor på bladet. Man måste vara beredd på att få lite skit under naglarna också. Inte bara förvänta sig att någon annan skall göra förarbetet och blåsa upp sig själv i medierna som någon slags Messias och Guds gåva från himmelen. Då har man missuppfattat hela poängen och tappat bort sig själv fullständigt! Nej jag tycker det var skönt att han fick sparken.

Rikslallarna kan få representera Modo Hockey och Brynäs IF istället. I vår förening skall det vara en in i helvete bra KARAKTÄR på spelarna och en ordentlig struktur.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Magnus Rövarn :

Jag har själv varit tveksam till Månsson men jag tycker att han har tagit på sig en ledarroll i KS i stället för att vara glidaren som gömmer sig. En klar attitydförändring åtminstone på isen. Han har verkligen växt i mina ögon. Sedan vet man ju i och för sig inte vad som sägs i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Simmalugnt: Bra! Fäller han ner tuppkammen och använder sin ernergi och "pain in the ass" på rätt sätt ser jag inga som helst problem med att han skall få ett kontraktsförslag av Timrå IK.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Magnus Rövarn : Det finns en avgörande skillnad mellan Corso och Månsson. Corso är en målskytt med extrema komplex, Månsson är en brunkare med en efterhängsen bakgrund.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Magnus Rövarn : Jag tycker han har visat i KS nu att han har satt laget före jaget.

För mig så personifierar Månsson SSK i KS och därför så känns hans tårar äkta för mig.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Olle: Månsson kan definitivt FÅ EN CHANS! Men sumpar han den är det bara att packa trunken. Jag är less på spelare som håller sig själv närmast och jobbar för sin egen skull och inte för laget. Per Nygårds sa några kloka ord ikväll efter förlustmatchen på frågan varför man petade Yannick Lehoux. Tycker att bilden stämmer ganska bra överens med våran Corso som fick sparken.

En del personer verkar vara helt oförstående kring varför han fick gå. Men det är inte jag! Han var bra under första säsongen här. Men tappade ansiktet fullständigt i höstas. Man kan inte bara åka omkring och gnälla för att det går tungt man måste gå i bräschen också. Det gjorde t ex Kent Manderville. Men verkligen inte Corso. En jävla diva utan dess like! Åh primadonnor har ingen företrädesrätt i Timrå IK. Här jobbar man ihop sin respekt och sliter ont för laget. Har man inte psyke nog till det skall man omedelbart härifrån.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Simmalugnt: Jag håller med dig till 100% I min bok väger "hemmason" tyngre än "svart får". Månsson skulle inte kämpa mindre om han fick chansen hos oss.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Olle:

Ja han skulle höja spelet på isen. Och hur han är som person det skiter jag i, det är inte mitt problem heller. Funkar det inte så får man väl göra som med Corso.

Men att han ska få dras med den där skiten hela tiden känns inte schysst. Om han vore en fullständig idiot så skulle han väl inte få chans på chans i Elitserien i flera klubbar heller.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Simmalugnt: Jag är inne lite på den linjen också. Alla som har känt en hockeyspelare från juniortiden till elitserien och högre höjder, vet att ca. 80% blir idioter. Utan att gå in närmare på exakt varför folk ogillar Månsson så tycker jag att Timrå IK just nu är i en position där man kan vara beredd att ha överseende med snedsteg. ffs, vi tog tillbaka nubben...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Olle:

Fast många verkar ju dissa Månsson för de vet preciiiiis hur han är som person.

Här måste jag gå lite på gamle Unos linje. Det finns fan inte många som kan vara så jävulskt långsinta som Timråsupportrar.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Simmalugnt: Jag känner inga sympatier mot Månsson som person, däremot mot SSK som Elitserielag. Likt förbannat kan jag se Månsson i TIK nästa år....(I brist på annat).
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Olle: Fan va ni är taskiga på Månsson då. =o)

Och allt för några ungdomssynder.

Han verkar ha växt upp tycker jag, jag har till och med läst Täljesupportrar som förespråkat honom som lagkapten.

Sen ÄR det säkert jävligt tungt att åka ur ES två år i rad. Alla vill väl vinna liksom.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
mikenomad: Jag måste säga att Månsson verkar ha hunnit fatta tycke för det där SSK. "dramaqueen" säger jag...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
T T:Det står var och en fritt att välja det som känns mest passande. :-)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Olle: Ja förhoppningsvis var han inte kassör i någon större förening :-)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Pelle: Han lärde sig mao ingenting. Men det var väl hans sista föreställning också
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Timrå Icon: haha skön logik :)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Kanon...
ända tills jag hörde Svarten i segerintervjun:"Vi vet vad ni sa , vi vet vem ni är!!! ödmjukt,..........NOT

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Olle: Snarare att de inte förlorade 30.....
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
TIK55: 30 miljoner? Motivera.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Berka: Grattis - grattis
Modo tjänade 30 milj. och TIK 1,5 milj.....
Kan det bli mycket bättre ???
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Berka: Grattis åter igen! Väl mött i roliga derbyn nästa säsong! Skål! :-)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Det finns många här som är duktiga och bra hockeyfantaster som har förgyllt våran bok under hela ks.
Tack för era många bra och intressanta inlägg, och även tack för visst stöd.

Vi är derbyrivaler men många av er har visat ödmjukhet och förståelse, önskar er alla en skön sommar, härligt och väl mött nästa säsong.

mvh & skål för en trevlig helg :)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Så tråkigt att SSK hade pissat ner sig redan innan årets viktigaste match. Det blev aldrig någon nerv i matchen. jag hade ju hoppats att MODO fått våndats åtminstone lite innan kontraktet var säkrat.

Nu blev det iof rätt lag som klarade sig kvar. Hellre Modo än SSK. Men jag hatar deras jävla slogan och många av supportrarna.

Grattis Modo.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Patrik Källstr: Hur känns det att fira SM-Guldet? Nä just det fan, ni firar ju kontraktet som ni skulle vunnit guld...
Kommentera


Sv: Kvalserien 2011
Olle: De firar nästan värre än om de tagit SM-guld :-). Fast iofs är ju detta mer värt
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Jockz: Timrå lär ju gå i konkurs och börja om i div 3 iaf.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
DJ Hemp: Nu roxettar jag med vilje bara för att dämpa din kärlek för modoiterna. Dom har ett forum också...om du känner vart det börjar luta åt.

allehanda.se/sport/modo/1.2835201-modo-gar-back-pa-grund-av-stjarnorna
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
DJ Hemp: Det var bara typ 40 mille som stod på spel. Jojo, att deras sässe var mer lyckad än våran, m0d0lid!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
DJ Hemp:
Hur vet du det? Modo gick ju ut med att dom kommer gå minus trots kvalseriematcherna, vet du några summor från bådera lagen?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
DJ Hemp: Jamen då är du väl nöjd. Du måste ju ändå vara Timråbokens största Modofan.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Patrik Källstr: Behövs ingen sprit för det.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
"Sv: Kvalserien 2011

Växjö vann och leder, dom har fan chansen som jag hoppas dom tar. SSK kommer att leka hem kvalserien!

Per HApps Kommentera -1 2011-03-17 21:23"

Nu är MoDos lidande över. De har kunnat inkassera klirr i kassan från sex hemmamatcher. Summa summarum: Deras säsong var mer lyckad än vår. I alla fall ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Grattis M0D0. Det gjorde ni bra. Det är inte alla som lyckas hänga sig kvar i högsta serien, men ni lyckades greppa sista halmstrået och det hedrar er.....



;)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Snoop: Helt rätt!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Självklart skönt att Modo klarade sig, Södertälje kan gott och väl vara i allsvenskan då dom inte gjort ett rätt i es på 10 år så, skönt med derbyn även nästa säsong, grattis modo.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Patrik Källstr: Ert lag har klarat er kvar i serien och det är fest i er arena och stad. Då sitter du inloggad på HS och skriver i vår gb.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Simmalugnt: Moaa-haaaahaaaahaaa!!!!!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Patrik Källstr: Lycka till....verkar redan lyckats med det
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Timrå Icon:

Ja du ser ju själv, när Trollfar själv kommer in som the voice of reason då är det riktigt illa.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
Patrik Källstr: Lycka till.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2011
spud: Grattis till återkomsten pojk! :-)
Kommentera

1373733 · »