1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596845 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
JimmyH: Håller inte riktigt, riktigt med. Tycker det mer visar att Nubben och hans Frölunda använder hjärnan mer genom att göra så här, trots att man har ganska så rejäl minusstatistik mot Lulä. Timrås spelare hade inte haft något som helst emot att möta Frölunda för att dra ett exempel. Snarare tvärtom. Jag kan förstå VF. Ett ängsligt och barnsligt VF givetvis. Dock smart.

Men det är ju långt ifrån omöjligt att Lulä tvålar dit Nubbens lag. Jag tror det går till 7 matcher iaf.

TT är inte här så då får väl jag länka. :)
Styfen är tillbaks.

Mackelito: Trailern..

Powrplay i AB , haha kul i början , Hockey,Hockey,Hockey,Hockey..

Hahl Bundy: Haha , undrar om han är så dum eller om han kommer komma på att han skrivit fel , jag tror både och..

Maggan: Man tycker ju det eller så stämmer det hela, att ena hälften ville ha Luleå o den andra Luleå.
Dom är inte kloka de där sillstryparna :)

Hahl Bundy: *SKRATT* Ja ibland det ju läge att korrekturläsa en artikel innan den går i tryck, eller som i det här fallet, läggs ut på nätet. :)

Tomas Ros är som vanligt solklar i sin analys om varför VF valde Luleå.
"Hälften av laget ville ha Luleå o den andra hälften Luleå."

Klart att det blev ett enkelt val :)

Avresetider samt pris finns nu.

Lördag 7/3 kl 16.00
Jerusalems IK - Timrå IK
400 kr + Entré
Anmälda: 23
Avresa:
E.ON: 6.00
Timrå C: 6.10
Navet: 6.30

Skarin: hehe så underbart;)

- Uffe (Dahlén) sa att Timrå är ett lag som vi inte vill ha, lite på grund av att vi har några spelare som varit där tidigare. Så vi hade inte mycket val, säger Tomi Kallio.

Ni spelare fick inte vara med och bestämma?
- Nej. Vi snackade lite om alla lag som gått till slutspel tidigare i dag, men vi kunde inte vara med och välja.

Där ser man ....

POÄNG FÖR 13 SPELARE I BÅDA LAGEN
Johan Davidsson 50 Mika Pyörälä 43
Jukka Voutilainen 47 Tom Wandell 41
Björn Melin 39 Fredrik Hynning 36
Martin Thörnberg 38 Timo Pärssinen 24
Kris Beech 34 Petr Tenkrat 23
Teemu Laine 29 Björn Svensson 22
Andreas Falk 18 ´ Magnus Pääjärvi 17
Johan Lindström 11 Johan Andersson 17
Simon Önerud 6 Anton Axelsson 15
Jonas Johansson 6 Håkan Bogg 15
Kim Staal 6 Martin Sonnenberg 11
David Fredriksson 5 Anton Lander 10
Mattias Tedenby 4 Oscar Sundh 9

Här är en sak som jag tror Timrå IK kan dra fördel av , Timrå har som synes mycket jämnare poängfördelning och om man får stopp på Hvs PP och två första kedjor så kan man nog ta hem den här matchserien ...

Skarin: Jag tycker att MoDo hade lite samma läge förra säsongen. Att anta utmaningen och ta oss eller att fega ur.

I efterhand så gjorde nog MoDo ett felaktigt beslut då. Minst sagt. Men det är ändå ynkligt av en så stor klubb som Frölunda ska vara. Jag tycker att det visar att Frölunda är väldigt osäkra på sig själva framförallt.

Per HApps: Det måste ju också handla om att något är fel på kylanläggningen i just det området? Är ju för fan endast där man kan simma i fem minuter in i matchen. Övrig tid i matchen så fryser det ju aldrig riktigt heller.

- Den gratis tändvätska Timrå skulle fått av att möta oss ville vi inte ge dem, säger Frölundas general manager Kent Norberg.

Och tänk att jag förstår honom.

Men det hade varit förbannat roligt om dom inte fegat ur.

Tycho: Ok, inte helt gendomtänkt att nämna Skröder kanske...tänkte inte så. Vad jag menar är att jag inte kan se att vare sig Timander el Sussie platsar i nån drömfemma i år. Skröder tog jag mest bara upp för att han ändå, trots Modos fiasko, har gjort en bra säsong poängmässigt. Men givetvis föredrar jag Pyrret alla dar i veckan!

Jag har inte läst ett inlägg sen igår men min reflektion över det hela är att VI är verkligen ett lag INGEN vill möta.

VF bangade ur å det grövsta. O anledningen vet vi ju alla.

HV. Vad säger man om det? Skrällvarning, säger jag. Vi har defintivt chansen o vi kommer att ta den. Det är min känsla just nu innan man vet hur vi formerar oss.
Challe på "P4 Morgon" alldeles nyss, gav ett gott o glatt intryck!

mikenomad: Pyrre gör betydligt mer positivt för Timrå än Skröder gör för Modo

mikenomad: med andra ord tycker du att Skröder är bättre än Pyörälä...

mikenomad: Drömkedja=drömfemma!

HannesHahl: Njut o njut...kul med två Timrå-spelare, visst. Men det faktum att killen har två Modo-spelare i sin drömkedja o då ändå lyckats missa es poängkung Skröder gör ju att förtroendet för hans hockeykunskaper haltar lite...

Ja man kan ju inte säga annat än att man blev riktigt överaskad igårkväll,
man var ju bombsäker på att det skulle bli sillstrypargänget,
var helt inställd på att försöka fixa en biljett i scandinavium lörd.

Men jag tror dock att vi har större chans mot hv,men det blir jävligt tufft
men fullt möjligt,kanonviktigt att vinna första hemma på torsdag
ska bli riktigt kul med slutspel,nu kan kriget börja bäst inställning vinner.

Va uselt! Är inte biljetterja slutsålda än? ;P

Saxat ur GP. Om varför Frölunda valde bort Timrå:

"- Vi förstod nästan att det skulle bli det här valet. Det är två supertuffa motståndare, men med den historik som vi har mot Timrå kände vi att det laget ville inte vi möta. Även Färjestad och Linköping hade möjlighet att välja Timrå, men avstod, sa Dahlén."

Vidare..

"Vad är det då som gör att ni inte vill möta Timrå?
- De har haft en del skador under säsongen och nu på torsdag finns det indikationer på att Timo Pärssinen och Pär Styf kommer att spela."

Och vidare..

"Tittade ni nu mer på hur ert spel har fungerat mot de lag ni hade att välja på, oavsett om ni vunnit eller förlorat?
- Vi har vridit och vänt på det mesta, men det var i ett väldigt tidigt skede som vi kände att Timrå var ett av lagen vi inte ville spela mot."

73Sjöbba: aha, sant.

KniveN: Du läste lite fel där, vem som har citerat står under citatet.

Tvåtallar:
Timrålegenden Bo "Bulla" Berggren kvartsfinalfunderar.

"De kommer att ångra sig – det vet jag".

Ångra vad? Dom valde ju inte Timrå.

tjobba: 7 matcher, skulle det naturligtvis stå...

Det jag sitter och funderar på nu är: Har vi en större chans att gå vidare till semifinal i år, än vad vi hade till final ifjol?

Känns som att den här matchserien kommer gå till 6 matcher, hur som helst...

persson: Känner samma sak, Sanny kom hem till ditt kära Timrå !!!!!

Tvåtallar: Sanny, kom hem ..

T T: Jag gillar Sannys citat.

Hm, ST hade också förberett sig innan lottningen var klar:

Nygge konstaterar samma sak som oss:

T T:
IOFS. men runt honkens mål hade man kunnat köra med utterbräda 5 min in i andra perioden och det tycker jag är pinsamt att man skall behöva bevittna i en elitseriearena 2009.

Per HApps: Det stämmer. Vi har fått skador pågrund av detta bland annat fastnade Erik A i den mjuka isen i hörnet i fjol. Och en knäskada till men minns inte på vilken spelare det var.
Jag tycker att man borde slänga ut betong täckmattor i hålet om man nu inte orkar stänga sargen.

T T: För att inte tala om det sättet han hela tiden säger "hockeymatcher" på. I sammanhang där det egentligen rent talspråkligt räcker med att säga "matcher" så säger han "hockeymatcher". Jag stör mig fruktansvärt på hans tydliga brist på karisma. Samt att han alltid ser ut att precis ha ätit. Gärna en mazarin. Hans tungrörelser skvallrar om sockerrester på läpparna.

Tur i efterhand att Fasadmannen inte fick hit Dahlén när det begav sig.

Dahlén: ”Vi ville verkligen inte möta Timrå”

haha vilken fjant han är Dahlén !

Per HApps: Det där kan jag inget om men vad Dahlén tjatade om var hur bittert det var att torska när man är så överlägsna så att bara halva plan behöver spolas om.

Tvåtallar:
Problemet är att vakmästarna inte orkar att stänga igen alla öppningarna i sargen under pauserna. Istället låter man all kalluft rinna ut från rinken vilket i sin tur gör att temperaturen stiger närmast isen.

Då tar det längre tid för vattnet att frysa, och det problemet kommer att vara ännu större på torsdag med plusgrader ute och 6000 på läktarna som genererar ca 450 kW.

En annan bieffekt blir ju att isen blir onödigt mjuk och mer trögåkt. Enkel termodynamik.

Blizzard: ...och här försöker jag att minnas i onödan. :)

Tvåtallar: 11/12-08 4-3 SD. I andra perioden var Frölunda överlägset och vann den med 3-1. Det var den han tjatade om. Dessutom klagade han på en utvisning som det inte ens blev mål på, att domaren förändrade matchbilden.

Tvåtallar: man kan även läsa om matchen här skapligt sur Ulf, men han nämner inte isen.....

Tvåtallar: Japp sådär var det =) Jäkla minne ;-)

Blizzard: Som jag minns det så hade Frölunda legat på oss så hårt i tredje.
Så när vi fick ett pp i slutet så var isen i det närmaste nyspolad i deras zon.
Det var då en helt förstörd Dahlen grinade om att vi fick spela på nyspolad is

tobbe_d: tobbe snart är bussen fyld.
undra ja om vi ska behöva boka en till.

KniveN: men vi gjorde ju inte någon PP mål i 3:e förns 18minuter in i perioden.......

Tvåtallar: Tror att det var så att Timrå fick ett PP när det var nyspolad is

Tvåtallar:
Var det inte det faktum att isen inte frös runt Honken så att man fick vänta på att matchen skulle starta?

« · 1135599 · »