1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Uno Gordon: 10 frislag?
Du Får träna lite överkropp eftersom det borde räcka med 1. :)

Uno Gordon: Dom flesta gör det nog gratis ska du se..

Yellowcard: Ge mig en kompositklubba och 10 frislag på Thörnberg så är han over and out sedan. Jag gör det helt gratis.

Andersson: Å ena sidan så vill man ju se honom avstängd för den där avsiktliga bentacklingen. Å andra sidan så vill man ju se honom på banan igen så att någon får en chans att avsluta hans patetiska karriär.

Någon som vet vem som dömer rond två?

Andersson: Ja hoppas han blir avstängt 3 matcher och Timrå tar dom 3 och går vidare så han får ta skulden :D

Yellowcard: hoppas på ett snabbt beslut av disciplinnämnden , och att de inte blir nån Thörnberg imorgon.

Hahl Bundy: Thörnberg måste fått sand i f***an eller nåt, så jävulska dum i huvet den karln är - hoppas det blir slakt imorgon!

jens_88: Det får du fråga Wennerholm om.

Lindström: Ingen respekt för Davidsson så länge han inte pratar ren svenska. Han har ju haft drygt trettio år på sig och så svårt kan det inte vara.

Snoop: sant .. han vill bara lira hockey .

jens_88: De är väl bara läsa tidningarna då, står väl om foppa var o varannan dag.

Snoop: Håna Modo? Jag undrar hur det är med karlns fot ju!

jens_88: Håna modo så mycket du vill, men ärligt tycker ja inte om när man hånar en av sveriges största hockeyprofiler genom tiderna :P

Paddan: Hur är det med Foppas fot?

Paddan: Johnny Depp

Tvåtallar: Man tackar!! Jo lite därför man vill att ni ska spöa Jerusalem oxå!! :)

Hahl Bundy: Apropå något helt annat, varför ser Pär Styf ut som en emoversion av en blandning mellan John Travolta och Peter Stormare på Dagbladets slutspelsbilaga.

Janken: Han vrider in lite lätt med höger ben för att träffa.
Han hade kunnat svänga av om han velat ser man på reprisbilderna.

Janken: Tänk, det tyckte jag redan från start. Att Thörnberg istället för att undvika, går in för att träffa.

Tvåtallar: Lotvonens skada var inte allvarlig och Moe gör förmodligen comeback står det i ST?

Lindström: Ge inte upp nu för i h--vete. Jag älskar när riktiga hockelag från norrland spöar dom så kallade stjärnlagen.
Kör skiten ur Karlsadstöserna

Efter att ha tittat tio ggr på tacklingen så tycker jag att det ser ut som att fröken Thörnberg, faktiskt, trycker till lite extra framåt med högerbenet. Det är ju inte så att han ddrar det bakåt för att lindra smällen. Han trycker banne mig fram benet.
I går, efter en repris på jumbon, såg det ut som en "olycklig träff" men efter att ha sett repriserna på webben så....

Maggan: Jag hoppas å tror att ni tar dom i morron!!
Men vi själva lär åka på däng mot Fbk som fö igår var lika dåliga som Bif. Men lyckades peta in ett mål för att sedan spela på resultatet.

Fbk kommer att åka i semin så det dånar om det.

Bergius: Han ska röntgas idag.Moe verkar spela i morron i alla fall.

Lindström: He he he. Ja det är ju roligt att se Davidsson försöker sätta "skräck" i Timrå.

Bo Bly Som jag skrivit tidigare;
Men kan ingen sätta stopp för Thörnberg.. Vilken jävla tomte, hur många knätacklingar har han haft bara i år?

Men man hoppas att nån tar han på planen rejält på lö, så kanske han ger fan i att försöka förstöra spelares karriärer.

Fördelen med Nhl hade varit att han hade straffas på planen DIREKT, inte som här i Es då han ska utredas å böla i media att det inte var meningen. Säga vad man vill men det är mer renhårigt i Ahl å Nhl, gör du idiotgrejer så vet du vad som händer.
Här hemma så får man kanske vila en eller två matcher, sen fortsätta med idiot grejerna.

Sen fröken Davidssons hot Välkommna till Jköping efter matchen oj oj..

Bo Bly: Hur är det med Lotvonen? Har det kommit några besked?

JBlom: Thörnberg har redan varit avstängd 3 matcher för en bentackling på Dimitrakos. Så det är inte första gången.

Andersson: Thörnberg är en riktig snöboll. Han vet själv att han gjorde fel i den där situationen. Vet han inte det så ska han inte snöra på sig ett par skridskor. Man ser när han kommer in i situationen att han kommer att missa men han "sträcker" sig för att pricka Lotvonen.

JBlom: vi får vänta och se , personligen tycker jag inte att Thörnberg ska spela på Lördag , att han sen säger att det är Lotvonens fel gör det väl inte direkt bättre.

Oscar Sundh; vår nye Jonte:

persson: Ja den där tacklingen kunde Thörnberg lätt undvikit. Han hade ju fullt sjå med att ens kunna träffa Lotvonen.

Det är ju så jävla klockrent att han åker in på lotvonen för att skada, fy fan vilken äcklig människa thörnberg är.

skjut av luftstrupen på karjäveln.

250kg kärlek: Härlig besked :)

Hahl Bundy: Skönt att Moe verkar vara på väg tillbaka om Lotvonen blir tvungen till vila. Moe tränade med laget nu på morgonen.

Bissett19: Jag var inte säker men jag misstänkte det. Det var därför jag skrev "t om". :)

Om nu inte Lotvonen spelar på lördag , så får vi hoppas att Moe hinner tillfriskna från sin skada , och/eller hämta upp sunnqvist från juniorerna.

Bissett19: Ingen vet. Dom skulle väl kolla honom idag lite närmare.
Men han blir borta minst nån match.

Hahl Bundy:

O då är ju han ändå HV71 supporter;)

Hahl Bundy:

Hur gick det för Lotvonen?

actionleif: Mattias Ek på Expressen anser t om att fjollan ska stängas av.

Hahl Bundy: Han sträcker ju solklart fram högerbenet också, så jävla grisigt!! Blir han inte avstängd så måste det vara fritt fram i övriga matcher..

Spanarn: Precis. Jag hörde oxå det inatt på reprisen.

Att säga att han inte kunde väja eller stanna är patetiskt o dessutom ha mage säga att det är Lotvonens fel?! Jag kräks.

Hahl Bundy:
I gårdagens Canal+-sändning gav Calle Johansson sin syn på "tacklingen" och kontentan var att om det är två meter kvar finns det det inte en elitspelare som INTE hinner väja, om man VILL. Slutsatsen är att Thörnfjoll siktade in sig på Lotvonen och att sedan när resultatet oturligt nog blev en skada, skyller ifrån sig på att han inte hann väja.

RunarUp: Det går säkerligen att ordna, maila Tobbe_d här på HS.

RunarUp: Det blev jävligt otydligt angående biljetter till Kinnarps Arena. Det ska stå till match 4 eller match 5.

Men frågan kvarstår, kan man få tag på biljetter via supportklubben eller liknande?

Respektlös o fruktansvärt feg eller vad säger man om detta?

"Jag tycker att det är hans fel, solklart. I stället för att stå och ta en tackling försöker han undvika den, jag hade inte en chans att hinna undan."

Martin Thörnberg om tacklingen på Kimmo Lotvonen som gav Thörnberg matchstraff.

« · 1137181 · »