1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600375 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Kakelmannen:
Efter att ha läst dina inlägg i diverse HV-forum är det inte utan att man börjar fundera om du är riktigt kopplad uppe i huvudcentralen.

Per HApps: Som dom brukar säga i Lappland: Han är inte i ordning.

Tycker vi ska vara snälla med Jerusalems barn, har hittat deras låt den som inte orkar lyssna så 1 och 17 in,,,:)

250kg kärlek: Håller med dig om att detta sköts dåligt, disciplinnämnden borde har agerat på en gång och inte vänta. Men i och med att de väntar tills på måndag eller vad det nu är, så måste man ju låta han få spela. Just nu har han bara blivit dömd på förhand i form av spekulationer, men inte av en "jury" eller vad man ska säga, så tills han verkligen är dömd måste han ju dessvärre få spela. Dåligt skött som sagt..

Yellowcard:
Det är inte ofta man håller med murvlarna på Expressen.
http://www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1488743/darfor-maste-thornberg-stangas-av

Jag fosrtätter pränta in - hela slutspelet är en bonus, att bara njuta av!
Timrå har ingenting att förlora, bara in och köra samt ha roligt.

Med den här inställningen känns inte ens bortamatchen idag jobbig, vi rullar runt på fyra kedjor, vi SKA spela våran frejdiga, offensiva hockey även på bortaplan!
Nu behöver vi inte försöka knipa någon bortapoäng som i serien - UTAN FULL FART FRAMÅT!!! Spela med glädje och frenesi så kommer HV att få det jobbigt.

Dyk Thörnberg, DYK! Din j-vla fjolla!

Kakelmannen: Jag tänkte ge mig ut att jaga isbjörn nu innan solen går upp, men sen kan vi älska...

Äh, skit i Kakelmannen! De där "klockan tre på natten-inläggen" finns ju inte på riktigt ändå...

Roligt att Ros hoppas att Thörnberg avgör idag... Vilken jävla pajas !

Foyn: Jag tycker att Kenta är dagens clown iom det här uttalandet angående:

"- Om han blir avstängd är vi illa ute. Då kan vi sluta att ha tacklingar i svensk hockey, säger Johansson."

Ambroo:

Typisk slutspelstaktik. Att stå upp för sina egna i alla väder. Fan vet om han verkligen tycker så innerst inne. Men i ett slutspel verkar ju det mesta vara tillåtet att säga och göra. Inte undra på att man blir som en galen hund själv...

Ambroo: Jag tycker vi kan sluta ha BENtacklingar i svensk hockey istället. ;-)

Ambroo: Det var längesen Kenta förlora min respekt! Och det här blev ju inte bättre......Vad är det för fel på honom?

Alltså, den däringa Diciplinnämnden, varför i helvete kan dom inte jobba så rättvisa skipas direkt???? Tänk om Martin "Bentacklarproffset" Thörnberg är inblandad i matchavgörande situationer idag???
Vad faan, Lotvonen som BLIR SKADAD får inte vara med, Thörnberg SOM SKADAR han får vara med, rättvist det???
Jag säger som Wikegård... Thörnberg ska bort, punkt slut...

Men det är ju min benhårda åsikt, Oavsett hur soppan slutar så ska den s.k Diciplinnämnden ta besut ALLTID FÖRE nästa match...

Vore ivartfall skönt med "motorn" i HV's äckliga duktiga powerplay putsveck för ett tag, långt tag.......;-)

Tomas Ros borde entledigas av Aftonbladet's styrelse för övertrakkasserier av partiskhet på en rikstidning, "Förövrigt hoppas jag Thörberg avgjör idag", sicken fjolla...

FORZA TIK........alltid, alltid........

Idag gäller Fokus, Fokus, Fokus. Inte störas av nånting som HV kan tänkas göra, säga eller hitta på.

Fokusera på Uppgiften. Slutför den!

Nu kör vi!

Friman SR: Känns nästan som att ifall, HV mot förmodan ;-) skulle leda med en massa mål i tredje perioden, så borde vi offra någon som kan plocka Thörnberg? Lära fjollan ett och annat!

Hahl Bundy: Idag gäller FREJDIGHET och OFFENSIV på bortaplan, vi har ingenting att förlora känns det som!
Full fart framåt och tugga på med fyra kedjor.

Laken: Ja, och vi som inte ser matchen på plats kan se den gratis på Kanal 5.

Laken: Sebbe säger ju på ST Hockey att de ska spela "hemmahockey" på bortaplan idag, FREJDIGT och OFFENSIVT...

Framåt soldater, mot nya segrar...

FORZA TIK.............alltid, alltid.........

Laken: Haha , håller med helt och hållet , vila De Caaz lite under matchen och låt han komma in i sista och nagla fast fru thörnberg...

Hemmahockey på bortaplan gäller idag. Åk mycket skridskor och ge Lehtonen 30 min istid pga underskott på backsidan (spelar Moe?) . Koncentration på egna planhalvan och full fart framåt . stressa Davidsson-kedjan och smäll på.

Strunta i Thörnberg (men om han gör något liknande igen , då ska han ha smäll) . Han kommer ändå missa måndagsmatchen.

Har någon undrat om domaren skulle få problem eller besvär av något slag för att han spräcker 1:a-linan i storlaget HV redan i slutspelets första match. Jag tror ialla fall det. Kanske var det för den utvisningen som 3:e målet också dömdes bort? Om man fryser bilden och stegar ser man lätt att när HV-spelaren blir efter hänger han med sin vä. arm fast i timråspelarens vä. arm, tills timråspelaren snor runt och faller baklänges på Liv. Domaren dömde först mål vilket var det rätta. Om det inte var mål skulle Hv-spelaren åkt ut för holding.
Beträffande Törberg så är nu risken att Timrå försöker straffa Törnberg och kommer in i ständiga bråk,som beställs av HV. Som har sagts: Fokusera på spelet!

Det konstigaste med sopan Thörnberg är att han är så poppis i Fagersta att folk därifrån åker runt i världen och sjunger om honom.

El Maco: Kan intyga detta, går en kortege genom byn utanför mitt fönster just nu faktiskt. WALK idiot WALK!  ;)

Lemmy: Gillar hajvsarnas andra låt om Thörnberg också, den som handlar om sopans öde i dagens match.

Mackelito: Såg De Caaz igår på Svenssons, han kanske inte är så pigg idag. ;)

Dogsbite: Han är ju borta resten av säsongen så det är väl inga problem om han går en sväng på Svenssons va?

Inget bråk med Thörnberg nu, nu gäller det bara att vara 5man på plan
annars går det åt helvete,och som sebbe säger spela hemmaspel på bortaplan.

vilken pissproduktion kanal 5 bjuder på, gamla avdankade journalister och all denna reklam

FM: Nejdå, men Mackelito skämtade (tror jag) att man skulle kasta in Nate för att ta Törnberg.

Per HApps: Bildproducenten övertygar inte heller.

T T: Den där sargreportern kan dom väl kasta i Vättern

Per HApps: Fan jävla äckel Thörnberg han borde dom ha sänkt redan !!! fan kom igen nu timrå !!!!

Mongot av alla jävlar gjorde mål.. satan! Det såg bra ut innan dock

T T: Jaha den där får fan Sonnenberg ta på sig. Han glider 1 meter bakom Fucking Törnberg istället för att Jobba

Det är ju så jävla typiskt att den jäveln får måla..

ChriZt3r: Sonnenberg blev solklart hakad i Timrås anfall strax innan, det var därför HV kunde ställa om. Sen ska ju inte Thörnberg vara på plan öht

ChriZt3r: Svårt ändå...det var inte han som hade Thörnberg i momentet innan.

Thörnberg ska bort från plan. På vilket sätt det sker spelar mindre roll

T T: Jo men hade han bara rört lite på skridskorna hade han lätt kommit ikapp han.

RocknRolf2:
Å ena sidan får han vara med i kväll och sedan kan han vara avstängd på måndag och ett par matcher till.

Det är ju som att en som åker dit för rattfylla på måndag får köra på fyllan även på tis och ons men på torsdag blir han häktad.

Diciplinnämnden är ju ett skämt

GÖR MÅL PÅ CHANSERNA, TIMRÅ!!!

Laken: svårt då man blir tacklad i ryggen

Laken: Sätter man inet chanserna man haft då blire ingen vinst i Kinnarps så enkelt äre.

De här går ju inte, kan ju inte bara slå icing hela tiden o slå ifrån sig

Snoop: Men på andra ställen vinner man om man inte sätter chanserna?

Varför tacklar Timrå aldrig Davidsson, är han verkligen SÅ svårt att komma åt?

Mycket bra byte. Viktigt.

Timrå gör en kanonperiod men m å s t e sätta chanserna på bortaplan!

Fortsätt så här så sitter den snart... Timrå spelar bättre än HV

« · 1137456 · »