Maggan: Man blir ju inte dugg förvånad alltså. Man skall alltså vara utrustad med ögon i nacken när den där ****** är lös ute på isen. En fruktansvärt sorglig hockeyspelare att skåda. Och må satan ta honom en vacker dag. Rör han Pärssinen, Pyörälä eller Tenkrat ikväll så att de blir skadade då är jag beredd att förklara krig och då kan Kenta Johansson fara åt helvete. Ställer man sig upp och försvarar sådan där skit då är man rutten rakt igenom.
De där jävla bönderna tror att de kan fara fram hur som helst. Storhetsvansinnet har stigit dem åt huvudet. Förjävligt rent utsagt. Det fanns en tid när ingen ville pissa på HV71 ens när de brann och harvade i bottenskiktet. Och det är tack vare Håkan Nygren och Sune Bergman som de har kommit upp sig i hierarkin. Då borde de förbanne mej visa lite större tacksamhet också. Vi må vara småkusinerna ifrån landet men någon måtta med trakasserierna får det fasiken lov att vara. Jag ställer inte upp längre på att vi skall vara någon spottkopp åt storlagen.
Uno Gordon: Tyvärr måste nog spelarna ha ögon lite här o där när han far fram. Får hoppas han är lugn men jag tvivlar. Några rapp o tjyvsmällar blir det. Tryck tillbaka HÅRT varje gång bara.
Bissett19: Väntat o antagligen det mest logiska beslutet med tanke på att det motsatta inneburit att disciplinnämnden alldeles självmant flashat med sin inkompetens. Från början ett felaktigt beslut men med tanke på ovan nämnda nämnds parodiska handhavande av dylika ärenden så är det nog bara att acceptera. Kanske det bästa för oss också då en avstängning antagligen blivit till gratis tändvätska för HV. De består ju dessvärre av fler bra spelare än Thörnberg...Nu kanske det kan bli till tändvätska för oss ist. Forza Timrå, skada Thörnberg!
Uno Gordon: Jag kallar denna soppa skandal. De stora lagen med största börsen tycks alltid ha fördel om det så gäller spark eller avstängningar. Disciplinnämndens motivation är ett skämt - tacklar med axeln, ja men tjena,Lotvonen är i förflyttning, det var väl Dimitrakos oxå.
Svagt!!!
Vi borde protestera mot disciplinnämnden i stället.
Och Kentas uttalande - känner inte igen honom alls men ju större lag desto större käft tydligen....
Hoppas detta blir en tändvätska för laget ikväll....
Hugg och slå HV blå - Thörnbergs yxhugg mot Styf senast... synd bara att inte Styfs höger släckte lyset...
Ice Tea: Tror att det kan vara lite bättre för TIK att inte Thörnberg blev avstängd, hade bara fungerat som extra "tändvätska" för dom och gjort dom bättre i kvällens match. Däremot kommer detta att visa sig bli positivt för TIK, stora chanser till "kroppskontakter" med "kraken" kommer att ges, så Timrå , ut och smäll på och ta hem vinsten.
Mathias: Måste få kommentera Nubben. Vem var det som upptäckte honom och gav han chansen till att utvecklas i en bättre miljö? Har inte då rätt att göra en konkret intresseanmälan och förfrågan kring bra hockeyspelare som är ute på marknaden? Dessutom kan han lika gärna hamna i Modo Hockey. Vi har ingen ensamrätt på Gunno och Sanny bara för att de representerat oss en gång i tiden. Klart som fan de vore tråkigt om Gunno hamnade i Göteborg. Men vem kan klandra Nubben och Gunno då egentligen? Det går inte att frångå att det är en fantastiskt vacker stad att bo och verka i. Bra betalt och familjevänligt och dessutom går de till slutspel varje år. Det har inget att göra med Timrå IK. Nubben vill ha de bästa spelarna på marknaden i sitt lag. Jag skulle ha agerat exakt likadant om jag vore sportchef i VF. Budar inte du på de bästa spelarna i FM i hopp om att de skall välja dig för att kunna vinna guld?
Mathias: Kära ni alla som var där eller har sett film..bild så söker han väl inte en ben- tackling .att Lotvonen har en förflyttning det ser väl alla och att han prickar hans ben , ja visst gör han det, och så är det.... och.....
Uno Gordon: Nubben gjorde ett övertramp i värvningen av Hahl. Han skulle helt enkelt värvat någon annan toppcenter för de pengarna. Men från nu är det helt fritt fram för alla sportchefer att spela med de regler(eller som det är i Sverige ickeregler) som finns.
Värvar Nubben Lethonen är del väl för att han får ett bättre avtal än i Timrå och för att han är en bra spelare... Knappast för att jävlas...
Göteborgaren kom till Stockholms Central och tänkte åka taxi. Han frågade: Är Du ledig? Taxikillen: Ja, visst. Svaret kom som en blixt från klar himmel: Ha´ då en bra dag!
Nybbe: Vad egentligen vill du ha sagt? Man kan gott säga om det du säger: Det dunkelt "skrivna" är det dunkelt tänkta! Skriv så att en läskunnig förstår!
Den 2009-03-07 skrev jag några rader som frågade om någon trodde att domaren kunde få besvär efter matchen för ett domslut, som går emot de s.k. storlagen. Nu vet jag: Inte bara domaren utan även diciplinnämnden. Tyvärr är det väl så, att spräcka 1:a-linan i HV i slutspelet orkar ingen domare eller diciplinnämnd. Det skulle leda för långt. ( Det går dessutom Sveriges bästa spelare, tillika prinsessan Johan Davidsson för när.) Hockeyetablissemanget menar att en rättvisa som kostar så mycket pengar och annat kan vi inte ha! Dessutom anser ju de flesta att det är i Södra Sverige som den rätta ishockeyn spelas.
Uno Gordon: Det är det som kallas empati, dvs. man förstår hur en annan människa tänker, men man behöver inte hålla med ett endaste dugg. Det vanligaste som tydligen du också hyllar är bra jobb med mycket pengar och skit i etiken, men då kallas det att man sympatiserar.
FairPlay: jag fattar inget vad du menar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Försöker man inte skada en spelare avsiktligt skall man inte ha mer än det straffa man har fått ..eller.... menar du att det är pengar som styr ??????? utvisningarna. (((klipp dig och skaffa ett jobb )))))
Yellowcard: Haha mycket fint...var längesen jag hörde dom så jag hade nästan glömt bort dom... nånting att nynna på när jag nu drar till Fågelboet (Örnnäste eller Gökbo, det vet vi om ett par timmar). Tack för låttipset
Ja man blir helt salig när man hör Dropkick=) Timrå borde fixa en liknande låt med lite punsh och kraft! Hockeylåtskulturen här i Sverige är då förävvla mesig!
Rooster23: Davidsson med ett pass rätt upp i banan till Voutilainen som i offensiv del av mittzonen tar emot pucken, tempoväxlar och trampar förbi Sebastian Erixsson och fri med Backlund hänger pucken distinkt i plockhandskrysset. Vackert hockeymål.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Maggan: Man blir ju inte dugg förvånad alltså. Man skall alltså vara utrustad med ögon i nacken när den där ****** är lös ute på isen. En fruktansvärt sorglig hockeyspelare att skåda. Och må satan ta honom en vacker dag. Rör han Pärssinen, Pyörälä eller Tenkrat ikväll så att de blir skadade då är jag beredd att förklara krig och då kan Kenta Johansson fara åt helvete. Ställer man sig upp och försvarar sådan där skit då är man rutten rakt igenom.
De där jävla bönderna tror att de kan fara fram hur som helst. Storhetsvansinnet har stigit dem åt huvudet. Förjävligt rent utsagt. Det fanns en tid när ingen ville pissa på HV71 ens när de brann och harvade i bottenskiktet. Och det är tack vare Håkan Nygren och Sune Bergman som de har kommit upp sig i hierarkin. Då borde de förbanne mej visa lite större tacksamhet också. Vi må vara småkusinerna ifrån landet men någon måtta med trakasserierna får det fasiken lov att vara. Jag ställer inte upp längre på att vi skall vara någon spottkopp åt storlagen.
NU GASAR VI!!!!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)