Wayne Gresky: Min kommentar till dig blev raderad tror jag. Jaja, hur som helst, min poäng var enbart att jag föraktar dig för din påpasslighet, din oförmåga att förstå sporten ishockey och din uppenbara brist när det gäller att framställa dig själv och dina åsikter på ett trovärdigt sätt. Ha en trevlig helg och ett fint sommarlov!
Nu är det kört. Det var det redan i torsdags kväll förresten. Nu anser jag att TIK borde gå in för att köra över så många HV-as som möjligt i de återstående matcherna. Dagens höjdare var tveklöst Mattias Karlssons snygga armåge mitt i fejan på den fula HV-apan. Bort med dem bara! Döda alla!!!1
HV har det där lilla flytet som kan behövas, men det räknas ju också............................... i övrigt är det två jämnbördiga lag som möts faktiskt
Alex: Gillar inte riktigt kedjeformationerna. Jag hade nog valt att spela Piros med Sonnenberg och t.ex. Hynning. Återförena Lander med MPS och Meunier/Pärssinen. Det som oroar mest är backbesättningen som inte ser sådär våldsamt överdriven ut. Moe och Styf måste upp flera nivåer om det här överhuvudtaget ska bli nervigt. Sonntag finns tydligen med också...hur mycket speltid kommer han isf att få?
Om vi behöver göra om i kedjorna , vilket vi måste göra om spelet inte funkar. Så om vi behöver få fart på anfallspelet kan detta vara ett alternativ? Nu förutsätter jag att Piros kan spela en hel match. För ärligt talat så känns Piros som den spelar som kan vara det största hotet offensivt mot HV nu när Corso verkar fokusera på annat.. Så mycket speltid till Kamil så fixar vi detta!
Hoppas Corso gör en bra match imorgon, då få han gärna fortsätta med sitt "skit" snack i tidningarna. Men han måste börja spela hockey innan han fortsätter med det där.. Det känns som om han åker runt och letar mer trubbel en att försöka bidra i anfallsspelet där vi behöver honom, hela första linan behöver honom. Corso ska inte vara en retsticka.. Han är säkert bra på det med, men han är inte värvad som det . Han ska producera inget mer. För en härförare (ala Riku Hahl) verkar han ju inte vara. Men producera kan han, och det skulle sitta fint imorgon faktiskt.
Nu sätter vi dit jönsköpingsfolket, rejält skare va!
Ambroo: När Basketligan började med tredomarsystem och jag var ass coach i ett av lagen sade han som var huvudtränare i mitt lag följande: - Now there´s three guys out there not seeing anything!
Hoppas Challe skicka ut någon legosoldat som köttar sönder Davidsson så han är väck för resten av säsongen, svårare behöver det inte vara att ta sig vidare i detta slutspel. HV är inget utan den fjanten.
Fortsätt med bra trafik i nyllet på bärplockar´n precis som vid de senaste två PP-målen och mer skott på mål.
Lindbäck spikar igen och resten av laget ska grisa som aldrig förr.
Ambroo: Visst är det tråkigt med så pass avgörande domarmissar. Annars tycker jag inte det finns så mycket att säga om förlusten, speciellt orättvist var det inte. Ang. fortsättningen av den här kvarten känns det som smått otroligt att blixten skall slå ner två ggr på samma ställe. Dvs att mirakel åter skall ske.
bisterfinnen: Förstår att du är lite purken för att anuslaget spelat färdigt för i år men gläds i stället för att ni får vara med och leka med de stora grabbarna ytterligare ett år.
Laken: Ok..då e dom väl bra då...Vi har BRA domare i elitserien??? vad var det som var bra då domaren visade ut MPJ istället för att Pärsinen skulle ha suttit av 2 min
Laken: Det finns en sak som man måste veta som hockeysupporter och det är att det inte finns en enda kompetent huvuddomare i hela elitserien och dom förtjänar således att klumpas ihop med det smått sarkastiska begreppet "zebrajävel". Dom skall hängas ut och bajskastas i största möjliga utsträckning, dom skall bespottas och hånas. Dom ska kort och gott veta hut.
Känns bara patetiskt att skylla på domarna efter gårdagens förlust! Fokusera på våran (Timrå IK's) prestation istället! Den var inte tillräckligt bra! Vi kom inte alls upp i närheten av vår maxkapacitet. Första kedjan var usel. Styf var dålig.
Jag vet inte om den här länken postats tidigare, men det här måse vara den första utomstående som har en sund blick på gårdagens händelser och som inte bara apar efter riksmedias linje om gnäll och dylikt: