1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596859 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2010

Sv: Kvartsfinal 2010
Wayne Gresky: Min kommentar till dig blev raderad tror jag. Jaja, hur som helst, min poäng var enbart att jag föraktar dig för din påpasslighet, din oförmåga att förstå sporten ishockey och din uppenbara brist när det gäller att framställa dig själv och dina åsikter på ett trovärdigt sätt. Ha en trevlig helg och ett fint sommarlov!

Riktigt bra insats av Timrå, jag är nöjd med prestationen!
Tung förlust dock!

Laken: Håller med, Allvarligt....det här är väl den nivån vi kan räkna med, att tro att vi ska spela ut HV och dominera finns ju inte, nä, det här har grabbarna gjort riktigt bra hittills.

Att man sen tycker att både domarna och oturen grinar en i ansiktet är ju en helt annan sak.

He....e vad dålig Eric Moe är. Hoppas att han inte får något nytt kontrakt.

Dallas: Men inte oväntat han är ju på Mc Donalds varje dag.

Dallas: Ta det lite lugnt med kritiken mot Moe. Det är inte nådigt vad han fått utstå från Challe och Nygge detta år. Det är få som skulle stå ut med den behandlingen. Sedan är det en annan femma att han verkade fått hybris efter fjolåret då han var riktigt bra. Hoppas att "Pärra" får ordning på han, det är han värd. Dock, inget långt kontrakt, gärna ett år och förklara att det inte räcker att man tycker själv att man har stjärnstatus. Om han inte leverar skall han skickas under säsongen.

Nu laddar vi om tycker jag, nu börjar HV känna sig säkra, och så hoppas vi Skogs och Corso är tillbaka på måndag-----GO TIK!

Nisse: Är det klart att Moe blir kvar alltså?

Laken: Instämmer helt. Inte hade jag trott att vi skulle pressa stora, mäktiga, tjocka feta och fan'taskiga seriesegraren Husqvarna till 2 suddar.
Det hade väl blivit för mycket "Hollywood ending" om vi gått från den sjuka serieavslutningen till kvartsserie med 2 suddvinster. Det tycker tydligen den allsmäktige regissören Von Oben.

Fortsätt kämpa, gör bra matcher, tackla/nita någon blå tjurskit och go out in style...... keep up the good work Timrå.

Skarin: Nej det är verkligen på håret för han.

Nisse: Ok.

Nisse: Tyvärr (eller hur man ska uttrycka det) tror jag han spelar bort sina chanser just i detta nu. Tror också att det skulle vara en bra lösning för Moe om han fick spela i ett bra allsvenskt lag nästa säsong för att på så sätt växa in i det här igen och på sikt återvända till spel i elitserien.

Nisse: Ge Moe 10 års kontrakt

250kg kärlek: Det kan mycket väl bli så. Det som skulle kunna "rädda" honom är att Timrå inte vill byta ut mer än 5 - 7 spelare till nästa år och då är det bara att räkna bakvägen.........

Börjar bli sjukt less på detta HV71. Kunde vi inte fått mött ett annat lag?

Per Ledins skallning 09.11 in i 3 perioden ska vara avstängning.
Likaså kolans armbåge.

2 suddenförluster är så tungt så tungt.

Tycker vi gör en bragd igen som klarar 5 minuter boxplay mot landets bästa pp. Sedan missar alla 4 domarna den högaklubban på MPS.

En domare räcker, fler verkar ju inte hjälpa.
Men det är ju bara bonus detta?

Känns inte så.

The great one: nä de känns verkligen inte så .. så jävla tragiskt .

Oskar Sundh blir tungan på vågen!

The Fat Bastard

HV71 var fan bättre än oss på allt utom att försvara sig i Power Play... Kan man vinna då?

Smokey: Svar ja. Om vi hade fått med oss ett päpä i sudden, vilket vi skulle ha haft, så hade vi haft möjlighet.

Smokey: nä . timrå försvarade sej bättre . hade bättre målvaktsspel .. och är mycket snyggare .. brynäs vann tex mot djurgården på samma sätt . så visst fan kan man vinna .. målvakten är också en del av laget

Smokey: Vi var riktigt nära iaf... Men visst håller jag med dig...

Ambroo: Så j-a sugit att agera lagom jobbig sparringpartner åt guldkandidaten igen. Fan, HV får hittills en perfekt resa, asjobbiga matcher men ändå 2-0 i matchserien.

Men men, nu biter vi ihop och förnedrar HV i 4 raka! :-)

Smokey: Nä det blev lite för svårt men nu tar vi fyra raka, hur svårt kan de va...? ;o)

mikenomad: Oj va lika det blev , måste vara ett tecken om något gott!

mikenomad: Så sant och det känns fördjävla(censureras?) bittert just nu. Vinner vi på måndag så är jag dock övertygad om att vi rånar dem på en match därnere innan det är dags att komme hem för match sex igen.

Ambroo: Ja...känns som att måndagsmatchen antingen slutar med gruvlig revansch eller brakförlust....tror inte på en suddenmatch igen.

Kramer: Kan vi ju alltid hoppas på!

Ambroo: ALLA till e.on på måndag! Då ska det fan (censureras?) vara lapp på luckan.

Nu brann det till för Norrena igen...

mikenomad: Framförallt ska det hånas.

T T: Fan vad less jag vore på mitt lag om jag höll på FBK. Ledning 2-1 i 3:e så drar man på sig en 2:a för too many players...som straffar sig direkt.

Skarin: Ja inget mjäkigt sportsmannaship vill jag se då...allt är tillåtet. Allrahelst ska det vara personangrepp under bältet, typ ursprunghån mot Stefan Liv o dyl.

Är jag ironisk nu? Nja...kanske inte ironisk, däremot skenade jag en aning. Men inte mycket...

Redigerad kommentar

mikenomad: Inte då. Stå på dej. Typ.

T T: Ja, Norrena känns stabil. Jättestabil.

mikenomad: Han ber om ursäkt nu.

KniveN: Ja....alltid nåt. Undrar hur lång avstängning han får? Känns ju rutinerat att dra på sig nåt dylikt när man leder matchen med 5-1.

KniveN: Ja, han ska ha en eloge för att han kliver fram direkt och tar intervjun på ett bra sätt.

mikenomad: Norrena gör ju något iaf utan att grina ut i pressen a.ka. Corso!

Blizzard: Du kan väl inte på fullaste allvar mena att du tycker det Norrena gör är ok?

Blizzard: Nja...känns som att den liknelsen haltar en aning. Båda är jäkligt olyckliga fast på olika vis. Norrena skulle jag varit vansinnig på om jag vore LHC:are...fantastiskt onödigt att se till att bli avstängd ett antal matcher mitt under brinnande slutspel. Corso skäms jag lite i smyg för som TIK:are...det är inte med nån större respekt han kommer bli ihågkommen runtom i landet om det är färdigspelat för säsongen (och kanske för gott i TIK).

Redigerad kommentar

mikenomad & Dream Team: Jag har själv inte sett händelsen med Norrena bara hört att han slog till (men vet ej hur hårt/allvarligt), men om det är så allvarligt som de verkar så är det ju självklart idiotiskt (spec med 5-1 ledning) och då håller jag med mikenomad som förklarar båda parterna på ett väldigt bra sätt.

T T: Nu värva Frölunda Kent Manderville.

Blizzard: Okej. Men om du nu inte ens har sett situationen, varför skriver du precis som att du ger stöd för det som sker och drar paralleller till våra spelare som att du skulle önska att de gjorde samma sak?

T T: Ok...hade inte sett den förut, bara läst om den. Måste ändå till Norrenas försvar säga att det ser ut lite som en reflexhandling. Trodde det var betydligt mer överlagt än så. Fruktansvärt klantigt är det i vilket fall.

T T: Okej den var förjävligt eftersom FHC spelaren inte hade som avsikt att gå på eller emot norrena killen blir ju puttad av en LHC spelare och har ingen kontroll alls helt plötsligt skickar Norrena upp klubben, usch hemska bilder, om jag ska vara ärlig, tar tillbaka mitt uttalande!

1-1 i alla matchserier utom vår...:-/

mikenomad: Reflexhandling, var då nånstans? Det Norrena gör med klubbhandske och klubba sker ju med tydlig riktning mot den framstörtande Frölundaforwarden. Fruktansvärt fult, ja.

Dream Team: Jag läste om det och som det stod där så lät det lite som att han kom ren, och att han bara satt upp den som försvar, men enligt bilderna är det helt annat. klockan är även nästan 22 på en lördag och timrå har torskat hur nykter tror du jag är.......

Dream Team: Att det är Norrena som gör något sådant är ju inte heller det någon överaskning. Han är riktigt grisig Norrena. Det har han alltid varit.

« · 1249229 · »