1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596796 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2010

Sv: Kvartsfinal 2010
bisterfinnen: Hempen sover nog så jag tar mig friheten att svara. Känslan är att HV-svinen skall sodomeras å det grövsta! Blir så j-a trött på att de är orörbara, de får åka runt som några jäkla primadonnor på isen och däremellan dela ut den ena fulheten efter den andra. Blir de bestraffade så gråter de ut...buuhuu..pajasdomare, pajasnämnd etc. Men om nåt lag har synpunkter på deras agerande så är det bara gråt och gnällkärringar för hujedamig, klanka inte ner på HV..

FÖRNEDRA HV!

DJ Hemp:

Vad är känslan idag, mina snarstuckna vänner?

Dagbladet:

DÄRFÖR SPELAR INTE STJÄRNAN

Per Ledins armbågstackling i kvartsfinal ett stoppar Corso

Här är skadan som Timrå IK vill hålla hemlig.
Daniel Corso drabbades av en hjärnskakning i den första kvartsfinalen.
Nu riskerar han att missa match tre och fyra i serien mot HV 71.
- Han har inte varit så bra på slutet, säger Timråtränaren Challe Berglund.

Et cetera liksom!!! Det ser illa ut som fan!!!1

Edit: Jag orkar inte skriva mer i nuläget. Det står en hel del annat också. Men det mest intressanta var la detta kring Corsos vara eller inte vara, tror jag...

Redigerad kommentar

Ser ut som humöret är på topp inför matchen i morgon i alla fall. Kom igen nu killar och ge järnet så att vi får några fler matcher.

T T: Ja, det har du nog rätt i. Teoretiskt sätt skulle han mycket väl kunna spela i morgondagens match, för att senare bli avstängd i nästföljande match efter att ett eventuellt beslut tagits av Disciplinnämnden, eller?

Kattgubben: Tror knappast att domarna ändrar sig, de hade ju en lång konferens på isen redan. Skulle det komma en anmälan så är det förmodligen från HV.

T T: Det vet jag inte, faktiskt... Finns det något sätt för oss vanliga dödliga att ta reda på det, om det inte står i media? Ibland tas ju initiativet av domarna själva. Har inte hört något om det, men det vore ju lite konstigt om ingen har lagt in en anmälan eftersom det var en ganska ful förseelse faktiskt.

250kg kärlek: Bra! Då kör vi hårt i morgon kväll! Ta dom hårt men juste. Fyll hallen, fullt ös och stöd! Just go for it!!

Vi kan fortfarande vända på detta, men det måste påbörjas i 3:je matchen. Om det blir 3-0 i matcher till HV så tror jag det är kört för TIK. Jag kan inte tänka mig att HV skulle kunna förlora 4 raka mot TIK.

Kattgubben: Är händelsen anmäld dit då?

250kg kärlek: Det var oväntat det var ju en ful tackling borde vara en iallafall.

Laban: Detta står på st.nu

Laban: stackars lediiiin, bööhöhöhöhö

Heleniz: Dom är inte kända för snabba beslut......

Laban: Ja, ni i HV sysslar ju inte med såna dumheter såklart. Blir en HV-spelare avstängd är det en pajasnämnd medans vi tikare bara är gnällspikar om vi har synpunkter.

Pajas!

Redigerad kommentar

Laban: I dagens tidning stog det att han ej får någon ytterligare avstängning så han ska således spela imorgon.

Ja en armbågstackling mot huvudet borde leda till minst en matchs avstängning men pajasnämde har ju överraskat förr,,

Ledin fick två matchers avstängning när han hade "kuddkrig" med
frölundas Fredrik Pettersson, bara som en jämförelse.

Kattgubben: Tveksamt om han spelar något mer i slutspel.

Vad tror ni disciplinnämnden bestämmer sig för angående M. Karlsson?

Det känns som att det kan bli 2 matchers avstängning där....

Per HApps: Hmm bra fråga men FHC köper lite för mycket och är sämst på att sätta ihop spelare i en kedja.

Har suttit och kollat igenom förstaperioden från igår för att se varför MPS blev så osynlig under första perioden och det var i efterhand lätt att se när han 3.41 in i perioden får ett mycket fult hugg av Johan Björk rätt över handleden där MPS grinar illa och försvinner från matchen en bra stund. Även där står ena huvuddomaren mitt framför situationen utan att reagera.

Med det HV-hat jag byggt upp just nu så tycker jag det är solklart försök att skada MPS och göra honom obrukbar men det har ingen kommenterat speciellt mycket.

Borde inte vi också kunna skicka in våra 7:e/8:e backar att försöka sätta Davidsson ur spel också. Ja jag vet att det är lågvattenmärke men de lyckades få bort Corso och man lyckades nästan få bort MPS och just nu är mitt hvhat är lite för stort för tänka logiskt.

Är det fler som sett denna sekvens? På tv missade man den fullständigt i alla fall.

Laken:

Klockrent skrivet!!!
I morgon ska vi sätta press på domarna från minut 1.

I morgon måste publiken vara redo för slutspel, det var vi inte i förra matchen.

Inte en tyst sekund ska det vara under 3x20.
Det är upp till oss att hjälpa laget till seger!

Ambroo: hahaha ja de må så vara, man är väl inte mer än troll å har rätt att ändra sitt beteende

Alex:
Köpelag säger du, ursäkta men vilka är inte ett köpelag. Eller hur ser din definition ut?

tik02: När du äger köpelag tänker jag på Köpelunda.

Laken: Du förstår det är bestämt att såna primmadonnor ska få "hålla hov" match efter match och ingen rättskipare vågar ta tag i problemet. Som vi alla vet så har ju HV bra mycket mer "klös" på kistbotten än Timrå, och då får inte dom åka ut redan i "kvarten" mot nåt litet brukslag från norra Sverige. Nej fan, det måste vara nåt "köplag" söder ifrån, annars blir alla stora sponsorer ledsna, och dom stora lagen får inga mer pengar som dom kan förstöra svensk ishockey på.

mikenomad: Jag är skeptisk till att alltid skylla förluster på domarna. Men nu känns det som att det är våran tur att få lite fördel av rättsskiparna.

Det vi kan göra nu är en sak - vara så j-vla enögda IFRÅN START på nästa match (inte börja bua åt domarna först i förlängningen som förra hemmamatchen).
Varje liten situation bör mötas av en visselorkan, det kan gärna få hålla på tills vi får en utvisning med oss - som på den gamla goda tiden!
Ibland när vi var nykomlingar kunde ju en visselorkan hålla på nästan i en period och avta och tillta igen efter avblåsningar. SÅ BÖR VI AGERA!!!

Sedan förstår jag inte varför domarna ALDRIG tar ut för diving??? Teemu Laine och Fröken Thörnberg filmar ju konstant, byte efter byte... Varför tar domarna aldrig för detta osportsliga uppträdande? Vågar de inte?

Äh f-n, bua ut domarna redan när de kommer ut till matchen på måndag! ;-)

mikenomad: Helt rätt.

Ambroo: 23 inlägg 10st där han bara är ute efter samma sak varje gång, trycka ner Moe.....Jävla pajas, han har sett ett misstag av Moe och nu studerrar han ut Moe in i minsta detalj! Han förösker leka kunnig men kan bara kritisera en spelare i hela laget - Moe......

Limpan: Troll er inte, snarare idiot.

Har gått igenom din historik och du må ju vara den som har gnällt allra mest på de egna sen du reggade dig.

Kattgubben: Den där sajten är bra men inte ofelbar.

tik02: Ja, det är väldigt underligt.. enligt tvmatchen verkar den inte visas öht

Allsvenska fotbollsmatcher äter upp kanalplatserna på PPV

tik02: Då återstår ju rimligen ppv då.

tik02:
Säsongskortet:
22 mar må 19:00
Timrå IK - HV 71

Någon som vet var matchen sänds i morgon ? Har tittat på Canal+ Webb, där går den inte, ej heller på kanal9 el. kanal5 play????????????

F.Ö kändes kvartfinal 2 som en helt vanlig serie lunk, värdelös stämning från de stora och mäktiga, de som skulle visa bönderna från norr hur man hade grymm stämning utan trumma.

Sen så tycker jag spelet är jävligt fjolligt just nu med, bland de flesta lag, inga som krigar på isen och sen ut i pressen direkt efter matchen och sedan tillbaka till nästa match där de börjar tackla sönder varandra och håller de dom uttalat sig om, ingen som trash talkar sönder under matchen får någon att lacka ur....

Ska bli kul med NHL playoffs och KS

mikenomad: Äh. Så länge vi inte står bakom uttalandena så är det lugnt.

JimmyH: Blek i spelet OCH i attityden skulle jag vilja säga. Bara käften och bakbenen sa man på min tid. Tyvärr skrattar resten av hockeysverige åt honom och oss iom hans uttalanden och efterföljande prestationer.

mikenomad: Jag kan faktiskt hålla med dig.

Stor i orden, liten på jorden. Så känner jag spontant efter hans utspel i media. Fan, låt spelet visa attityden på isen. Gör en dragning, lägg en macka, kör över en motståndare eller gör ett snyggt mål - och snacka sedan!

Känns skit det här med kvartsfinalhockey. Vi har varit snubblande nära två matcher i rad nu. Tyvärr har vi inte riktigt haft det där lilla extra. Sedan går det heller inte att blunda för domarnas insatser. För den skullen inte sagt att det är tack vare dom vi förlorat. I grund och botten handlar det om att vi inte varit tillräckligt bra för att vinna dom här matcherna.

Nästa match är det verkligen vinna eller försvinna. Ska vi ha en mikroskopisk chans att avancera är vinst det enda som räknas i morgon. Sedan har vi två blytunga bortamatcher i Jönköping.

Corso borta i morgon också. Kanske läge att låta Piros centra första? Få lite mer offensiv.

mikenomad: Ja, hans uttalanden har varit fjantiga.

Sedan sa han väl visserligen inte att han skulle in och dominera eller att "HV hänger inte med mig" eller liknande utan det var väl mest medeltidsmuckande han gjort i pressen. Så att han varit blek i spelet är väl inget som motsäger snacket.

mikenomad: Corso är med i Timrå IK. Alltså stöttar vi honom. Nu är det slutspel.

Tänk på att tidningarna vill ha sådana här rubriker, visst e det lite dumt att dag efter dag glappa med käften. Ändock, ge han en chans, han har varit/är sjuk. Viktigast av allt han har gjort många poäng och han spelar i vårt lag.
Sen kanske han försvinner p.g.a. andra orsaker men fram till dess stöttar jag honom till 100%.

JimmyH: Om Corso är sämst när det gäller eller inte låter jag vara osagt, det är hans glappkäft jag vänder mig emot. Att snacka en massa skit om att skicka spelare till sjukhus o dyl är hjärndött i sig, att sedan följa upp skitsnacket med att vara en tapetblomma två matcher i rad (Luleå och HV) gör att man kan lägga "patetiskt" till omdömet också...

1 eller 2 HV-supportrar kan erkänna att det kaaaanske skulle varit utvisningar i de om diskuterade situationerna. 1 eller 2, av flera hundra? Snacka om att skämma ut sin hemort och sitt lag. De skriker att vi är helt utspelade men kan inte vinna på ordinarie tid mot ett så tråkigt lag, patetiska människor. Enögdheten kommer väl från att de är vana att det går till på det här sättet. De har ju haft domarna med sig i 3 raka Slutspel nu mot oss. Vem minns inte Winnerhuvvet från förra?

Limpan: Sen kan jag säga att jag är jävligt stolt över hur Timrå står upp mot HV. Självklart är jag det, frustrationen blir bara större eftersom jag tycker vi borde fått minst en match med oss. Gnäll, ja kalla det vad du vill men jag stöttar mitt lag oavsett vad du och de där tempelidioterna kallar det för.

Mappe: Nej, jag var inte på plats den matchen. Då bodde jag fortf. kvar i Timrå, men jag såg en av bortamatcherna i den semifinalserien. Sudden-segern där Kalle K avgör med ett tuppmål.

I övrigt delar jag inte dina åsikter helt och hållet. Den bestraffning som en "buse" alt. idiot likt Fredrik Norrena och måhända Jens Karlsson (även om jag anser att den tackling han satte in på Wallenberg i slutspelet säs. 2002/03 mer var ett ögonblicksverk än någon större avsiktlig mening att skada) bör bestraffas av är det regelverk som nu ska finnas till för att stävja fult spel. Jag är alltså inte för att spelare hämnas genom att ge igen med samma medel. Visst, en tuff tackling där man sätter fast någon i sargen så det sjunger om det känns ju mer än okej, men fult spel tillbaka känns ju bara fånigt.

Därför: Daniel Corso, håll käften och spela hockey!

tik02: Men i morgon kan vi åka ut till e.on och visa alla närvarande, inkl. domarna, vad som menas med ett massivt hemmastöd, enögd hemmapublik etc. HV skall mötas av ett helvetes inferno och varje tveksamt domslut mot Timrå SKALL orsaka ett liv som får domare och HV att önska sig långt, långt bort från e.on arena!

250kg kärlek: Det jävliga idag är ju detta: Vi kan inte göra ett jävla dugg åt dessa "pajasar" som förstörde TIK:s kvartsfinal, är bara för ynkligt att det ska få gå till så här på toppnivå.

Alex: Dom är tillräckligt bra utan att behöva ha domarhjälp i två matcher på raken. Har aldrig gillat HV, än mindre efter dessa matcher som dom bjuds på av inkompetenta domare.

TD: Utan att lägga någon större vikt vid vilket lag som blir drabbad så tycker jag att det är jättetråkigt att 8 ögon har så svårt att överblicka banan och gång efter annan missa givna utvisningssituationer. Min övertygelse är att det fortfarande jämnar ut sig över tid men att det faktiskt kan avgöra enskilda matcher. Det blir inte minst märkbart när man går in i ett slutspel där varje match är så enormt viktig.

Tycker faktiskt att Nyström har rätt i sin artikel där han skriver att den här matchen avgjordes pga domarmissar. Det hade lika gärna kunnat vara en artikel med två andra lag inblandade, och jag hade tyckt likadant. För hockeyn är det jättetråkigt att det blir så här alldeles oavsett vilket lag det drabbar.

Det finns bara två sätt att se på händelsen i sudden igår:

1. Rådbjär/Rönnstjärt är inkompetenta, blinda jävla idioter som inte klarar av sitt jobb.

2. Rådbjär/Rönnstjärt tycker att det är fritt fram att veva klubbor i ansiktet på folk (iofs inte en motsättning till punkt 1). Alltså bör Timrå utnyttja detta till fullo i nästa match.

Få saker förstör sporten som för dåliga/korrupta domare.

TD: Håller med...eller nåt....tror jag...

klart man håller med experterna domarna avgör nu när det är så lite skiljer i matcherna vad gör hv spelaren i målgården? hård utv där kunde varit tvärt om momentet innan då Liv drar ner Pääjärvi alldeles utanför densamma ok domarna är en dö punkt och gör massor av fel så det när det är bedöningssport, synd om Norrena föresten han kan få matchstraff för det han gjorde, Detta slaget tränar det flesta våldsverkare på när detta är farligaste slaget om man träffar struphuvudet då kan man kasta in handuken för gott eller hur gangsters?

« · 1249851 · »