1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596795 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2010

Sv: Kvartsfinal 2010
Blizzard: Tack! Kunde inte sagt det bättre själv. Hur jävla svårt kan det vara!

stoff: Om inte jag vet nu då, blir det ingen match för dig då eller, ska du sitta här och vänta dina minuter eller värsta fall timmar innan du får svar, det finns en så smart lösning som www.Google.se där kan man söka "matcher tv" och vet du vad du får upp då jo www.tvmatchen.se, helt lysande, men de förstås då måste man ha lile jävlar anama i sig och vara självständig och det verkar ju lysa med sin frånvaro här på HS!!!

Ta inte detta personligt, men någon gång rinner det över och nu var det tyvär du som lyckades få det att rinna...näe fan svämmaa över!!!

1. SÖK SJÄLVA (google)
2. SÖK BÄTTRE (google)
3. IN PÅ HS
4. SCROLLA
5. SÖK PÅ HS i SÖK FLIKEN
6. OM INGET AV DE OVANDSTÅNDE FUNKAT SÅ FRÅGAR NI!

nån som vet vilken kanal matchen sänds på?

Daniel Kungsör: Taktik han lägger press på HV, allt att vinna inget att förlora typ..

... och jag undrar ju naturligtvis var Challe har sina sympatier i kvällens match. Borde inte karln stanna hemma ikväll. Skall fan spela slutspel då inte den egna tränaren tror på laget. Han verkar ha HV som favoritlag. Det är i alla fall vad han säger i radio. Lyssna på länken (ca: 4 min. in)

Jag har bestämt mig. I kväll vinner vi med 4-2. Sista i tom bur.
Nu kör vi hårt! Fyll e-on till sista plats! Stötta laget till max!
Just go for it!

DJ Hemp:

Rättelse... Det där stämmer naturligtvis inte. Man behåller givetvis sina favoritlag som inte vinner också. Segerruset från i går råkar liksom bara sitta i alltjämt och att ladda om till i kväll fungerar inte riktigt. Inte än. Men antagligen lagom till matchstart...

klm: J-18 till jönköping, trams!
Dags att blåsa liv i det som skulle kunna bli vår kärnverksamhet: "Walk Over"...

Formationerna ser ut som på värmningen minus Nylander.

Hahl Bundy:

Jaså, av vilka orsaker då??? Att inte Corso spelar alltså... Jag vill gärna få reda på sanningen av någon som tycks veta allt! :)

bisterfinnen:

Känslan är att... vi torskar med 2-3 i sudden. Det verkar logiskt. Avgörandet lär tillkomma på ett för oss dunkelt vis för övrigt. Skitkul!

Men jag orkar inte bry mig längre. Kommer att se matchen på min lokala sportbar. Räknar inte med några fler idrottsliga glädjeämnen i år. I framtiden ska jag bara hålla på lag som vinner någonting. Inget med lidande för sportens skull. Inte för min del...

T T: Det låter som hans våta dröm det! Vinner vi ikväll har Vinnerborg misslyckats med sitt "jobb", och så var det med det...

Kattgubben: Jag trodde att han skulle vänta till HV hade matchboll och kliva in for the killing blow.

Kattgubben: 1-4, Styf kan inte spela och Lindbäck blir skadad. Sen kan vi gå på tidig semester, och skicka J18-grabbarna till Jönköping.

Det är en ren provokation att ta hit Vinnerborg som domare, nåt annat kan man inte säga.

Det är helt j-a fucking unbelievably.....trodde man att det var uppgjort tidigare kan man sluta tro nu. Det är så uppenbart att man blir provocerad bara av att de inte ens ids dölja det längre.

Fy faaan! mikenomad

Som om 0-2 i matcher inte var uppförsbacke nog....känner på mig att Thörnberg kommer leka döende svanen mer än en gång ikväll och att babyface-Davidssons käft kommer glappa värre än någonsin....och att visselorkanerna kommer ringa i huvudet efter matchen. När man lommar därifrån efter att ha sett HV sparka in 2-3 mål samtidigt som TIK fått sina bortdömda för ha touchat Liv´s målgård med skridskospetsen el dyl.
mikenomad

Referees:
Vinnerborg, Marcus   
Claesson, Pehr   

Linesmen:   
Winge, Daniel   
Källin, Tomas
Bozze

TimråikPower: När man ser min gamla film från 08 så inser man vilket bra lag vi hade då. Kanske det bästa på många, många år.

TIKbiff: Jaha.. Rönnmark ville inte döma ikväll, för han kände pressen att bjuda tillbaks Timrå bedömningsmässigt. Då tar man istället in den största HV-masturbatören av dem alla, HVinnerborg.

Redigerad kommentar

JimmyH:
Vinnerborg och Claesson domherrar i kväll, tro hur dom klarar det då...

Strimman:
O'Learys i Gamla stan visar matchen ikväll. Gå med i TIK08 på Facebook och håll dig ajour...

Lite kärlek från förr.

Ikväll blir det återigen 3-2 . Denna gång till hemmalaget , men under ordinarie tid.

Timråmål : Hynning , Pääjärvi , Erixon

Finns det någon som vet om något stället i sthlm visar matchen ikväll?!

Henning: Ni borde se över studioljudet, låter som ni står och pratar i en låda! Annars var det okej.

Henning: bra henning, tycker du blivit betydligt bättre på det här med att agera programvärd jämfört med dom första programen jag såg.

Henning: Sonny tror på scenförändring, bra!

sen kan man alltid spekulera om HV släpper denna match bara för att få 2 hemmamatcher till???

Å andra sidan borde det vara livsfarligt att släppa in TIK ordentligt i matchserien igen.....nåja vi får väl se. :-P

Henning: Bra jobbat Henning!

Dagens rykande färska Hockeypuls ligger ute nu. Jimmy Hamrin, Robban Karlsson och Rolle Engström kom förbi vid åtta i morse och snackade om matchen i kväll, om Piros och Sonnenberg – och om hur Timrå IK ska överleva som elitklubb (flytta eller inte flytta, det är frågan).

Håller ni med herrarna i studion? Gå in och kika på inslaget.

Vi har också slängt ut lite extramaterial, bland annat Sonnenberg som tror på scenförändring i kväll, och Rolle som hyllar transatlanthockeyn.

Har ni några funderingar eller kommentarer, hör av er här på HS.

Redigerad kommentar

Nu kör vi Timrå

Let's go for GOLD

JimmyH:
"Pääjärvi – Piros – Sonnenberg"

Äntligen, Piros fick spela in sig senast nu är det allvar!

Måns på ytter kan bli bra.

Alla kedjor såg välbalanserade ut.

Laget på värmningen:

keskinen:

Läs vad Magnus Nyström skrev igår, att domarna suger röv och att han kände sig tvingad att skriva om domarnivån i TIK-HV-serien.

Tur ändå kanske att HV leder med 2-0 för hur hade de enögda bibelälskarna i staden som ändå gud verkar glömt låtit då?

Nä ikväll ska Davidsson gråta efter match och domarna ska veta att de kommit till eon.

Vi hade behövt en Sanny som kunde göra en repris a la Yetman på Laine och Thörnberg så de vet att de ska ge faan och filma hela tiden.

Hahl Bundy: På matchen i torsdags var det inte fullsatt. Ofattbart, det är ju faktiskt slutspel!
I kväll vill jag se att e-on är knökfull och att stödet till lirarna är massivt från ALLA sektioner. Klacken, hjälp till att få med HELA hallen!

Nyström bloggar om enögda supportrar o syftar på HV:s bla.

mikenomad: Ähh nu tar vi 4 raka så Hv fansen har nått att fundera på ett tag framöver.

Ähh vem lurar jag? Så länge domarkåren är köpt av HV så har vi ingen chans det är ju bevisat nu.

Mappe: Men fan när jag brinner av. Ikväll...jajiii....jag är galet taggad!

bisterfinnen: Ironi är en konstform de flesta härinne är för unga för att uppskatta. Du blir en självklar källa till skratt ikväll! :-)

keskinen: Saken är ju faktiskt precis som Nyström (hockeyoraklet på Expressen, en gudabenådad krönikör och Sveriges mest hockeykunnige journalist) skriver, vad som är fashinerande är just det faktum att Timrå INTE gnäller! Vi hade med rätta kunnat gnällt så in i h-e mkt mer och HV:s fokus på att TIK gnäller en massa är totalt missriktat.

DJ Hemp: Själv tror jag det är av andra orsaker han inte spelar.

Vilka är dom av HV mutade domarna ikväll? Eller är det surprise surprise?

F.ö skrev Nyström sin bästa krönika någonsin!

mikenomad:

Jag tror att ni är lurade om ni börjar jaga dem. Tjyvsmällar och trashtalk tillsammans med ett djävlaranamma utav guds like är er enda chans. Desperationen måste spruta ur ögonen att ni vill avsluta snyggt hemma i plywood-palatset. Annars loosar ni big time.

Själv ska man sitta i loge i läkerolen ikväll. Den siste ironikern är inte utdöd, jag tror jag tar stocktröjan :-)

mikenomad: Härligt Mike! Jag har uppfattat dig som relativt kylig och en som inte brusar upp så lätt. Å så nu detta... Är det match i kväll eller;-)

mikenomad: Vet inte. Men om ni slutar att gnälla så lär väl inte någon behöva gnälla på att tik gnäller :) Personligen tycker jag det är riktigt underhållande och se all energi som läggs på domarens tillkortakommande av alla tik-fansen.

Ni kanske skulle ransaka er själva och skratta er lyckliga att inte domarna tar för fler hakningar och andra spelförstörande moment än vad som görs nu.....

keskinen: Vilka gnäller på att Timrå gnäller? Det är det som är frågan. Jävla primadonne-HV som som blir så ohyggligt förnärmade varje gång kritik riktas mot dem så de måste gråta ut i media om det. För att inte tala om alla neandertalare från småland som går i taket om man har synpunkter på Thörnmuttan o co.

Redigerad kommentar

hmmm ... vilka är det som gnäller i tidningarna.

vad jag kan se så vinner ni den matchen iaf. solklart. Tror jag räknar ca 10-0 i artiklar där tik gnäller på domaren. buuhuu

Räknar man in förra årets slutspel så är segern ännu större :)

mikenomad:

Bra där !

« · 1250059 · »