1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596859 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2010

Sv: Kvartsfinal 2010
bisterfinnen: Snyggt försök, men vinpimplingen får modospelarna stå för. Vilket dom, av ryktena att döma, verkar sköta med den äran.

LennartA: Om du tänker efter så är det ju en annan kryssning som dom är ute efter.

Halvpension är en självklarhet tycker gubbarna i laget, 90% mao.

bisterfinnen:

Varan-tv har ju till och med gjort en hyllningsfilm.

Sonnenberg gör sig bäst när han står framför mål och bökar in pucken, men det såg vi inget av igår tyvärr. Pärra brukar göra lika han också, inget där heller tyvärr.

Piros spel har vi inte sett sedan Regins dagar, underbar att beskåda.

Wayne Gresky: Vi var bättre i fjol också, det kan du inte ta ifrån oss. Mikko Lehtonen och Mika Pyörälä är mycket saknad.

Fantastiskt att Modoiter är härinne o säger att vi skämmer ut länet i slutspelet som inte ens har hjärtat själva för att ta sig till slutspelet.
Undrar vilka som har skämt ut länet jag med rubriker som: ES största FIASKO genom tiderna! osv osv!

DET om något skämmer ut länet.
Nä, sippa rödtjut o gråt i er ynkedom.
Vi får ju iallafall var med o ge oss chansen.
Ni tog inte ens den chansen!

250kg kärlek: Instämmer i allt även om jag tycker utvisningen i Sudden inte är rättvis med tanke på situationerna innan.

Jag skulle vilja säga att det var ett bittert uppvaknande om att vi kan åka ut i 4 raka matcher om vi inte höjer oss ett antal 100 snäpp.
Men med tanke på hur säsongen har sett ut så kanske det är till att begära för mycket av det här laget?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Tänkte på en grej. Efter att Sundh fått med sig utvisningen så åkte flera HV spelare fram och klappade om honom. Precis som man gör i fotboll efter man fått straff... Bra filmat typ?
Men vi hade nog torskat ändå? HV var bättre igår tyvärr. Våran första lina måste även gjort säsongens sämsta match!
Nu får man sitta skitnödig på lördag och heja fram en vinst! Risken är att alkoholintaget vid just en sådan blir för stort....Men va faan de är ju slutspel! Eller hur Modo? Vaaa...Halåååååå! Modoooo

Foyn: Han har tydligen kommit in i gänget o det kan man bara göra om man filmar till sig en utvisning mot sitt förra lag på bortaplan.

Foyn: Filmning och filmning. Det var ju inte så att det inte var någon klubba där den inte får vara.

Att HV förstärker och t o m filmar är ett faktum. Man kan gnälla och hota med stryk hur mycket man vill, det ger inte fler matcher i den här serien för det.
Påverka det man kan påverka. Höj tempot, förstärk själva när motståndarna tappar position och tvingas haka/peta. Bättre det än att åka ur och tycka att motståndarna var dummelidumma.

Bragd-Birger: Nu har ju HV år av övning i filming, tänker på Thörnberg, Laine( vilken enmansshow igår) Ledin mfl.
Dessutom dessa herrar som ideligen låter munnen gå med domarna Som Davidsson o Petrasek( vilken show igår fast han inte har ett C på bröstet).

Vi har nog mycket att lära oss. Vi är för Naiva. Men inte desto mindre måste spelet visas på isen o inte i tidningarna!
Corso hör du det?! VA?! VA?! VA?!

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Fine att vi måste göra saker bättre men det jag har emot är att han inte dömer för det ibland och dömer för det ibland. Det blir bara löjeväckande och omöjligt att veta vad man får göra på isen.

Bragd-Birgit: Som jag ser på saken finns det sju lag som har chansen att ta sig till semi och ett gäng med kanonmat. Du håller på kanonmaten. Enjoy!

Wayne Gresky: Möjligt. Och du håller på dom som inte ens kom till kriget utan självdog på bussen till mobförrådet.

Wanja Gresky: Hur står det till med avståndsbedömningen i Ö-vik? Ni verkar haft lite svårt att bedöma avståndet i tabellen till slutspel, trots Floppa och Näslund.

Kan det bero på enögdheten?

73Sjöbba: Modo skulle ha tagit SM-guld om inte alla andra lag varit så avundsjuka.

Bragd-Birger: mm.. Det var jävligt oförskämt av oss att knipa sista slutspelsplatsen. Fatta vad resten av hockeysverige lär vara förbannade på oss för det. Modo och Foppa skulle ju ta SM-guuuuld i år. Vägen låg ju för i helsicke utstakad... och så kom vi och sabbade det. vi borde skämmas helt enkelt :)

Kattgubben: Jag skäms något oerhört varenda gång jag tänker på Modo.

Bragd-Birger: Å andra sidan så finns det inget så uppmuntrande som olyckliga, frustrerade o "orättvist" behandlade modoiter!

Hahl Bundy: Den andliga högtidssången drog ner ett och annat skratt från läktaren. Småkul faktiskt.

Wayne Gresky: Kallar du att förlora i sudden mot serievinnarna för kanonmat? Betänk Pääjärvis öppna mål någon minut innan. Jag skulle inte bli förvånad om vi faktiskt vinner imorrn.

Vi har varit uträknade större delen av denna säsong men vi gick ändå till slutspel.
Läser man allt nu så är vi chanslösa i kvarten eftersom vi inte vann 1:a matchen men räkna inte bort oss än. Det kan fortfarande bli en lång serie även om det inte är många i Sverige som tror det.
Själv tycker jag att det känns surt att förlora 1:a matchen eftersom vi nu behöver vinna 2 borta för att gå vidare.
HV behöver inte vinna nån borta till eftersom dom redan har gjort det. Dom behöver bara vinna sina hemmamatcher.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:

News update. Det hade dom inte behövt ändå.

Någon som har bild på Tifot, eftersom TV måste vara det sämsta som existerat i att försöka skapa stämmning, reklam 5min direkt när timrå spelarna gick in på isen, helt lysande!!!!

Blizzard: Det stod typ "Vi ger oss aldrig!"

Tycho: Aah ok :)

Hahl Bundy: Det kan nog bli läge att sätta in lite extra bevakning vid Alnöbron redan den 24:e.

Det mesta är väl redan sagt om gårdagens suddenförlust. Men en sak som inte kommit upp är att det saknades 500 publiken! (Är man så lat att man hellre sitter hemma och zappar in kanal9 i stället för att ta sig ut till Eon och stötta laget?).

Efter en bragdartad comeback i grundserien så hade jag förväntat mig en fullsatt och kokande arena som skulle lyfta laget till stordåd.

Men stämningen var stundtals sämre än på en vanlig match i serielunken. Framförallt så sattes det alldeles för lite press på domarna från publiken sida. Det var först i slutet som visselorkanen började, men då var det lite försent om man säger så...

Publiken var inte redo för slutspel. Ska vi ha en chans att rubba HV71 så måste vi lyfta oss på läktarna.

Det kändes f-n inte som slutspel.

Wayne Gresky: Nä varför det?
Vi är inte som er modoiter som har er lysande framtid bakom er.

Vi är varandras intellektuella motsatser. Vi är dom intellektuella o ni är motsatsen.

The great one: Publiksiffran var pinsam men stämningen var bra. Tycker jag.

Kan tycka att det är lite väl fräckt att påstå att vi skulle ha haft någon serielunk den här säsongen. Det är samma nerv nu som det varit i de flesta andra hemmamatcher den här säsongen. Kanske är det därför du inte kände någon skillnad?

Hahl Bundy:

Grundläggande matematik har sällan mycket utrymme för tyckande. Ditt filosofiska angreppssätt fick mig att tänka på Svenska Akademien och deras fina slagord.

Hahl Bundy: Ska vi räkna högskolepoäng nu igen, så vi kan se vilka som är vilka? Kommer ni i Timrågänget upp i tresiffrigt tillsammans?

Wayne Gresky: Om någon (mot förmodan) skulle ha några gamla meriter räknas dessa om till Bolognapoäng.

Redigerad kommentar

JimmyH:

Jag jämför bara med tidigare slutspelsmatcher. Det "tunga" trycket uteblev. mycket möjligt för att det saknades 500 platser.

Det var för lite visselorkaner mot domarna. Det var ingen j-vlar anamma på läktarna.

Vi kände oss nöjda med att vara i slutspel. Det är ju liksom bonus.

Nu bedömmer jag publiktrycket i timrå skala. Jämfört med andra lag så var det bra tryck, men i timråtryck så måste det bli bättre till nästa hemmamatch.

Skulle vara fint med en "flaggtifo" igen, när alla hade en varsin röd plastflagga.

Men det kanske kostar för mycket?
Eller varför sparades inte dom flaggorna från förra tifot?

The great one:

Ni klarade väl inte av att sitta fint och lyda mitt råd att spela lite Raubtier som inmarschlåt?

Såg mer ut som att ni valpat till det och spelat Beppes godnattstund.

bisterfinnen:

Som sagt jämfört mer Er är våran stämning så sjukt mycket bättre. Det enda ni var bra på förut, det var att bua på domarna. Men även där har ni blivit mätta...

The great one:

Bra kan bli bättre och kamphud passar bara så bra på er. Ni kämpar och kravlar er kvar med blottat tandkött, som den där hunden som är arg på sin egen svans.

"Det hjälper ej att gnälla som en valp" - klassiskt!

Kattgubben:

Eeehh... "Det hjälper ej att gnälla som en valp" ?

bisterfinnen: Alla modorövar kan gå iväg och lipa nånannanstans, ni är inte med i slutspelet. thats it..

Timrå är inte bättre, Hv71 är klasser bättre. Så skippa bullshit snacket och föörfan tejpa igen munnen på corso.

Wayne Gresky: Räkna o räkna? Du är nog väldigt smart i allafall i dina egna ögon.
Själv så tycker jag nog att jag kanske inte mer ska dividera saker med personer som är liite bitter över att inte få vara med o leka i slutspelet.

Jag ska väl därmed inte säga så mycket mer åt er härinne o därmed i era ögon framstå som en idiot.
Men jag gör ju inte som ni har gjort genom att skriva härinne om såna här saker o undanröjt återigen alla tvivel på att ni verkligen är just det.

Kattgubben: Jag blir mest nyfiken på om Sundh är rätt citerad på sista raden. Det där lät lite väl dramatiskt.

Kära MODO-supporters. Vi är jätteimponerade över att ni har högskolepoäng. Är det dessutom 3-siffrigt så gör vi alla vågen.

Så..nu kan ni krypa tillbaka till hålan och dreja lerkrukor.

T T: Ja eller hur.. det lät lite .... "Mammas död, jag svär, mannen!"

"Det är bäst att han ser upp för jag kommer definitivt ge igen så fort jag får chansen, säger Corso. "

...han hade hela matchen på sig igår.....fan nu börjar han bli pinsam!

Blizzard:

Ja, det börjar bli lite mycket nu. Mycket snack.... Han får nog foka på att lyfta sitt spel till att börja med.

Mattias 74 o TT visade mig detta o jag kan inte låta bli att lägga ut det hela.
Corso, lär dig av mästaren i trashtalk! :))))

Hahl Bundy:

"västerås du tror inte dom bli farliga då"

Tobbe: "nej dom är inte i kvalet än"

"västerås, nej"

Tobbe: "nej dom är ju inte de"

"nej dom kommer nog inte gå dit heller"

Tobbe: "de tror inte jag heller"

Tobbe: "....Jag tror de blir vestrås iår"

Situationerna med Moe och MPS är utvisningar, men fattar inte hur han kan missa den här solklara trippingen som hade resulterat i 5 mot 3 i slutet av tredje perioden...

img532.imageshack.us/img532/2994/snapshot20100319131924.jpg

« · 1248426 · »