1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596749 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2010

Sv: Kvartsfinal 2010
dr-nix:

"Virus verkade säker på att Sonnenberg hade varit på pucken."

Med andra ord så sköt Styf den direkt i mål?

liston: Jag såg inte att spelarna skakade tass, HV-spelarna gick ut direkt eller?

Lemmy:

Det är inte ofta jag förespråkar att man ska ta efter saker i NHL. Men det räcker väl att skaka hand efter matchseriens slut.

Lemmy:
Jag fårstod vad du menade!
När matchserien är slut skakar man tass

Lemmy: Så man gör i slutspelet. Först när ett lag går vidare till semi som man skakar hand.

Kerstin_k: Ålrajt, fasen jag som trott att de gjorde de varje match, dumstruten på. =)

Ari Vaatanen: Tja...rätt bra att vara över 100%...

liston: Åh, vilken skön seger. Tre måls marginal rätt upp i ansiktet på primadonnorna.

Ari Vaatanen: Är ju egentligen inte möjligt :)

Repeter: och hv ligger på ungefär -14% i boxplay! ;P haha!

Bigthelin: Fast det är ju å andra sidan inte så märkligt eftersom Timrå vid ett PP-tillfälle lyckats göra 2 mål. Klart man förtjänar - i boxplaystatistiken.

Jasså man måsta va på plats för att Timrå ska vinna matcherna, bra effektivitet första halvan av matchen, sen blir det ett djävla nervpiller när F*CKING fjollberg lättar in 1-4 pucken, man åldras 30 år andra halvan av matchen

Limpan:
Och hur gammal tror du jag är då?

liston: Lika gammal som Fantomen

Limpan:
Rätt, även jag har egen grotta.

Kerstin_k:
Det gjorde man idag, 2+2 räknas väl som ett PP?

Limpan: Inte för att jag vill verka negativ men vi förlorade 2:dra perioden med 1-2 till primadonnorna.

liston: Nu blir de turne till Bilbelbältet, va tvungen att krossa sparbössan

liston: Jaha, jag visste inte att det var en 2+2 idag.

Det var domarnas fel alltihop att vi inte vann större än så här! Skandal att dumma fula Vinnerborg får döma oss! Snacka om mardrömssäsong! Avgå T J, Linkan och Challe! Hata alla och allt!!!1

Men gilla Yvette Hermundstad som visas i TV-rutan i nuläget. Mmmmm... :)

Redigerad kommentar

DJ Hemp: det gnälls för mycket på domarna som sagt. Ja det var surt att domaren missade HV-utvisningar två matcher på raken i avgörande lägen men med det sagt så tror jag inte at domarkåren har något emot Timrå IK.

Det köper jag inte oavsett hur bra eller dåligt förhållande de må ha med Challe.

Kul att se att det finns fler svenska målvaktstalanger är Markström och Lindbäck. Christian Engstrand var riktigt bra i dag!

Kerstin_k:
Jo, men räknas 2+2 som en eller två utvisningar?

Jag frågar eftersom jag inte vet.

DJ Hemp:

Om jag visste om hon skulle fråga två ggr, skulle jag neka 1:a gången

dr-nix:
Det hjälper ju inte Timrå direkt att ha en ledare som är osams, inte har samma åsikt, som domarkåren.

dr-nix:

Ärligt talat så kan jag inte tänka mig att vare sig domarkåren eller "Virus" har något emot vårt lag. Det där med "Virus" brukar jag tänka på varenda gång han kommenterar. Och min dom är: Han är fan neutral. Varför i helvete skulle "Virus" vilja Timrå IK något ont? Det köper jag inte. Han är ingen direkt favorit här hemma, men han dissas alldeles för mycket i detta forum...

liston:

Jag skulle inte ens klara av att neka den första gången, även om jag visste att det kom en andra chans... ;)

Redigerad kommentar

Såg att match fyra och fem spelas onsdag och fredag. Tidigare var ju de matcherna dagarna efter varann, någon som vet varför det har ändrats ?

DJ Hemp: håller med.

Lemmy:
Primmadonno, vilket skönt namn.

Tycker ändå att dom har rätt att trycka eti testamente till.
"HV, uppgång och fall."
Och med dom Virus

DJ Hemp:
Bara och träna

DJ Hemp: Alltså, "Virus" verkar ju faktiskt ha något emot Timrå.... jag kom ihåg när TIK vände 0-2 till 3-2 mot Modo, och Virus blev helt tyst, suckade och konstaterade ledset att det var oerhört otur för Modo.. Det var vad han hade att säga om saken, inte att TIK hade spelat en bländande ishockey och vänt matchen.

Kattgubben: Ja hua! Det glömmer jag aldrig.

NuMo: Det var en härlig tid.

liston:

He he, bara för att du skriver det så kan jag stolt skriva att jag faktiskt inte har besvarat Y H:s meddelande på Facebook. Och det sedan i oktober. Så verkligheten är en annan. DJ Hemp kan stå emot. Länge som fan dessutom :)

Kul att hockeyn inte riktigt är över ännu! Femte perioden nu mellan FBK och SAIK. Skönt med lite spänning i en match som man inte bryr sig det minsta om...

DJ Hemp:
Nu går en GAMMAL man i säng, manorkar inte så mycket i min ålder.
Ett par pilsner, ett par wirre, nån liten gumma och en hockeymatch, fan inte undra på att man blir trött.
god natt kamrater och dröm sött, ex. TIK -vinst i nästa match också.

Kattgubben:

Det minns jag. Var i E.ON Arena på den matchen, men såg matchen på Canal+ i efterhand. "Oerhört tungt för MoDo...", eller vad han nu sa. Men jag tror att många här har baserat sitt "Virus"-hat på just det klippet, som har figurerat ganska flitigt här på HS. Sedan är det lätt att man liksom hittar ett uns av Timrå-hat i allt vad karln säger efteråt. Bara man anstränger sig lite. Men efter att ha lyssnat till "Virus" snack i många matcher därefter kan jag säga att han är neutralt inställd till Timrå IK. Jag har till och med träffat och snackat med honom i E.ON Arena. Neutral, som sagt.

Synd att hockeyn i TV-rutan just tog slut. Jag ville se mer...

Redigerad kommentar

NuMo: Förstår honom också vem fan vill ha med modo som gäst spelare i "Hollywoodfruar" de är vårat program.

Men även ni fick ju till slut ett eget program "Petra Mede show" Där Sussi ikväll ska gnälla lite på det mesta och Sedan ska Foppa köra en step up emot Mede hoppas foten håller!!

DJ Hemp:

Sen är det väl inte omöjligt att han faktiskt har ett horn i sidan till Timrå, gammal brynästränare som han är.

Jag vet inte vad förra generationens Brynäsare säger om Timrå men om jag ser till min släkt så är de klart mer fientligt (för att uttrycka det snällt) inställda mot Brynäs än exempelvis mot Modo. Detta beror såklart på de hårda drabbningarna på 60 och 70-talet.

Blizzard:

"Hollywoodfruar" Var de inte de som Modo kallade hem nu efter jul när krisen stod för dörren?

Simmalugnt:

Ha ha, ja detta var sannerligen ett helt fantastiskt ögonblick. Nu blev jag så jävla full i skratt när man först hör tystnaden och sedan "Virus" harkling med följande kommentarer. Som sagt, många här har nog baserat sitt "Virus"-hat just på detta klipp. Det är i sanning obetalbart. Vet inte riktigt vad man ska säga efter att ha lyssnat till detta ännu en gång. Sjukt roligt och skumt på en och samma gång...

liston: Angående Virus - jag har på nåt sätt kommit över hans ältande-timrå-hat, jag skrattar mest åt eländet.

ex: HV slår icing i pressat läge i 2:a, VIRUS: "Braaaa Davidsson"

TIK slår icing; VRUS: "Ja, men nu får dom inte byta - onödigt att göra icing."

1    Timrå         8mål          7pp          114,29 %
härlig stat!!

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Å andra sidan drar han ju ett rätt spontant glädjetjut när Styf prickskjuter in den här pärlan!

www.youtube.com/watch?v=Wu4Z5vhjUvU

Simmalugnt: inte enligt NuMo lr vad fan han heter :P

"Fan. Jag trodde att jag satt och tittade på timråmatchen, men när de bröt för reklam så visade det sig att det var svenska hollywoodfruar jag suttit och tittat på.
NuMo Kommentera Idag kl. 21:29 "

Så körde en passnign till det ;-)

Hahaha!

DJ Hemp:

Harklingen gör klippet tycker jag...

Olle: Oj. Det måste ju betyda att han älskar Timrå. Attans. Då hatar han säkert Modo.

Olle:

Fast sen kommer han på vad han gjort och börjar oja sig så att folk inte ska tro att han har några positiva känslor för Timrå.

Det roliga är att harangen följs av den patenterade Virus-harklingen.

Jag tror jag börjar förstå varför han kallas Virus, det måste ha med halsproblemen att göra...haha

NuMo: Jag har länge sökt efter ett mönster i hans känsloyttranden men gett upp. Jag tror att det har att göra med vilken, för dagen, medicin han går på.

« · 1250401 · »