1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597158 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Nisse på Mon or: Gula ledartröjan åker på igen för dig Nissus

Håkkybåkky: noga räknat nu...
Uppladdat:

500x0-screenshot20210324-112446swish.jpg

Håkkybåkky: blev lite sur på prestationerna sista omgångarna...kommer mer inom kort...

Känns som att det har varit lite tyst på stödbiljettsfronten. Så jag kör en Nisse på mon på smiskar in 5 småmysiga stödisar. Efter löning kan det bli fler inshallah

KulltorpsOlli: OK, game day again! Jag känner mig avslappnat förväntansfull inför kvällens drabbning, tror AIK kommer försöka spela mer rejält och ligga närmre våra spelare. Spelar vi i nivå med förra matchen så tror jag vi ordnar det likväl...

Spock: Hahaha...gör det inte ännu roligare än vad det är.

Olli Hahl: Känner att min inre Ulf Kristersson väcks och behöver vara den vuxne i rummet.

Det är djupt ovärdigt att göra sig lustig över de här människorna.

Funkofobi är inte något vi bör stå för.

KulltorpsOlli: Vad händer i Jönköping? Apokalypsen?

IKO möter Brynäs inom kort så HV är klara för kval i skrivande stund om de nu inte tar matchen till sudden.

Olli Nomadinen : Jag valde tyvärr det första alternativet. Livet är för kort för att vara allvarlig..

Olli Hahl: Alltså spontant vill jag ju bara skratta tills jag kissar på mig där bakom skämskudden.
Sedan samlar jag mig och konstaterar att lyteskomik är under min värdighet när jag inser att det här ju är individer från någon daglig kommunal verksamhet.

Väl?

Men schysst att han tar det på engelska också. De är ju ändå The Americanos

OlliJanne: Oja, 50 i februari.

KulltorpsOlli: fan kommer du ihåg den? då måste du ju vara 50 bast typ

Lodins första dribbling, visst var den en kopia på Peters Smedbergs syrgas?

DJ Hemp: det var en Jonathan Nilsson som fick hjärnsläpp.

Smokey: Ja, nog ser det ut som Glader, Widebro mfl på senaste kickoffen...

Olli Hahl: Så illa kan det inte vara. Det där måste väl ändå vara utklädda modosupportrar???

Olli Hahl: Mohahahahahaha

Rip Kirby: Goda analyser får man ändå säga! Såg någon någonstans som nämnde att Löven var ett lysande exempel på hur ett lag fungerar när det består av fyra förstafemmor. Väldigt målande för deras säsong i det stora hela.

AIK är på väg att bli förkastad och förnekad i denna kvartsfinalsserie.

Olli Nomadinen : Åldern på skribenterna kan ju variera kraftigt också, det kan nog förklara en hel del pubertala ordval. Så om AIKs forum är ett pubertalt dagis så har hockeysnack lite mer ”snickeriet”-psykopat-anda.

Smokey: Håller ödmjukt med föregående talare. Bilden på fejset till vänster ser väl mest ut som en obskyr kopia av ismannen Ötzi.

Rip Kirby: Man ska vara ödmjuk. Men skulle det resas statyer just i dag, då är det lätt att lista ut vilken av följande två förslag som passar Timrå respektive Umeå bäst;)

Håkkiångest har vi haft kilometrar av, just nu är det ”burkölen” som sitter i förarsätet när det handlar om svår ångest... Det måste man väl ödmjukt kunna konstatera?
Uppladdat:

500x0-699bcb21-8981-432e-9130-868f3babaa93.jpeg

Olli Nomadinen : För mig så är nivån på t ex hockeysnack en del i supporterskapet. Hoppas vi håller oss från allt för låga inlägg. För att det finns de som håller på andra lag och skriver "puckade" inlägg så behöver inte vi göra det?
Men vi är ju olika och en del verkar ju mysa av att pajkasta, men själv får jag inget utav den typen av inlägg. Lite gliringar på lagom nivå i lagom omfattning är väl Ok tycker jag. (Obs nu är jag varken forumpolis eller regelsättare så det här var bara mina åsikter i frågan)

Med det sagt så tycker jag en absolut majoritet av inläggen här är på bra nivå.

Kerstin_k: Lite måste man väl få gotta sig i andras misär 🤣

"Motståndet är inte särskilt bra, vi spelar dåligt och slarvigt och ger bort det här. Otroligt att man inte får detta lag att spela bättre tillsammans.

Fullborda det här fiaskot nu så man kan gå vidare i livet."

"Gå vidare till vad? Det finns ingen avknapp för Björklöven lika lite som det finns en påknapp för årets fuskbygge under ledning av agentapan."

"Humor när han säger att dom ska analysera matchen och ge feedback till spelarna. Newsflash Wallson, du når inga spelare, du har tappat omklädningsrummet för länge sedan."

"Har han ens varit i den? Hade det varit spelarna det var fel på hade jag haft hopp men nu är det inte så.

Det här ligger på Wallson och Kenttä. Riktigt svagt av sistnämnde att inte kicka eller ta in någon, gå ner själv i båset, göra nåt.

Vi pratar som vi redan är ute och så känns det och vi vet varför. Även om vi skulle ta oss vidare så blir det stop i nästa runda. Skulle inte förvåna mig om Timrå valde oss ha ha."

Ett par exempel, men det finns fler... 😊🥱😂

Knylan: Tack för länken, nu kan man ju nörda ner sig ännu mera 😬😊

Lub: Stolpskott finns nog här och där i alla supporterled tyvärr. I en störreklubb så blir de ju fler och syns på ett annat sätt. Håller helt med dig i sak, personangrepp eller uttryck om att spela för att skada känns lågt och ovärdigt sporten men kommer alltid att förekomma :(

Mysig känsla man har idag i alla fall, imorgon lär väl den där knuten i magen vara tillbaka. Spelar ju ingen roll hur bra de spelar så tycks den alltid dyka upp på matchdagen när viktiga matcher ska avgöras. Tricket är att se den som en kär livskamrat och ett tecken på att vi nu är inne i den delen av säsongen som man så länge längtat efter. Så jag hoppas få leva med den ungefär varannan dag nu en dryg månad framöver :)

Knylan: Den kanske mest intressanta frågan i hockeysverige, så här dagen efter första sluspelsmatchen, just nu:

Hur många sidor skrevs det i Björklövens supporterforum igår?

Lub: Mora stod inte bara upp bra, de var t.o.m bättre och mer spelförande. Med likaläge inför tredje så går Mora in och tar över 25 avslut. De gick för det, och fick full tillåtelse av Löven att göra det dessutom.

Jag tror på allvar att det kan bli svårt för Löven att ens nypa en match i den där serien. Mora fick inte ens utlopp för sitt sylvassa PP igår, bara ett av fyra mål kom i den spelformen. Löven bränner sin hemmaplansfördel det första de gör och vinner varken puckinnehav eller antalet avslut.

Wallson kan få fly hem till Schtaan redan på fredag. Det är bara att packa in sig själv och sin bedrövliga uppsyn och fly, för att senare aldrig kunna återvända.

Lub: Jag har ingen respekt för s.k. supportrar som vill se sitt lag gå in för att skada motståndarna. Sett en hel del mindre intelligenta inlägg i AIK forumet.

Bl.a. så är de tydligen extremt missgynnade av domarna och har så varit under hela säsongen? Ngn som har lite koll på statistik, vore intressant att se Utv. för/mot.

Jaja, kikade lite på Löven-Mora matchen. En jämn tillställning, Mora stod upp bra...

Olli Nomadinen : Fakta är att vi leder med 1-0 i matcher. Detta efter en stabil insats igår. Det jag är mest nöjd med är att vi var påkopplade från start och vann närkamperna vid sarg och framför mål.

Det har ju diskuterats fram och tillbaka kring huruvida man kan trycka på en ”knapp” inför slutspelet. Det ser så ut tycker jag...

OlliJanne: Visst är det bra med ödmjukhet men surfa in på AIK:s forum och konstatera att det inte direkt är deras signum heller. Mkt snack om "Timråfittor", att domarna är dumma som inte gav AIK chansen, vilka äckel Dahlén och Freddan är etc. AIK är jävligt lätta att hata

JanneG: Vi har bestämt oss för att gå upp till SHL. Det har inte ni.

JanneG: ja bara en ynka match än så länge så jag hoppas våra spelar är lite mer ödmjuka än oss fans men jävlar vad roligt det var att surfa in på st.nu/sport idag 😉

söder över: håller med, ni är starka, detta blir tufft, men hoppet är det sista som överger 🙏

bar mofftak: Solna ska till Hockeyettan för att ha tagit in blodspengar.

söder över: Haha vilket psycho drar en höger på en motståndare? Alla vet att det är vänstern som gäller vid sucker punch, fråga Americanos!

DJ Hemp: så länge anti-jinx funkar kommer då i a f jag fortsätta med dem!

sargad: Håller med om Ragge, spelar enkelt och klokt. J Carlsson hade det lite svårare dock, framförallt spelet med puck.

sargad: Ja prat mä Sheriffens Pappa å hann va nöjd ikväll 🙏😄

EXPLORERSMÅLAND:Hela laget gör jobbet och är som en tung maskin med de synliga topparna i Lundin, Lodin, Harde. Och Sheriffen som visade vägen med fysik i framför allt matchinledningen.
Vill också lyfta lill-Ragge som utifrån mitt lekmannamässiga hockeyöga inte sätter många skär och klubbor fel i kväll. Stabil o överraskade mig positivt.

Bragd-Birger: Sov å åthämtning va ä dä??
Hokky var kväll mä spettsad VM kval i fotboll denna vekkan!!
Dä rinn lätt hel tin!
Du ha väl bunkra upp föråde nu så du kann firt ordentligt var kväll ?😳

EXPLORERSMÅLAND: Haha ingen kunde lägga en flippmacka som "Linkan" 😉

Lub: Boyce ä lik Hagos!!!
En BP killer som våg täck skott!!

Sputnik: han är spektakulär i sitt spel och underhållande att se när han spelar ut. Fantastisk mycket lir i sig bara hoppas att han stannar ett tag och förstår att i Timrå kan han få stabilitet som är bra för hans utveckling verkar som han har haft lite bråttom tidigare, för ingen tränare kan missat att han har en uppsida i det offensiva som få besitter.

Enough:

Någon måste ha redigerat den patetiske Wennerholm, för nu tycks matchen ha spelats i Medelpad även enligt AB. Fantastiskt trevligt med en övertygande seger i stället för den antijinxande torsken i sudden som jag tidigare drog till med som tips. Fast jag fortsätter på den inslagna linjen och säger att vi inte tar dem i tre raka.

Skön start på slutspelet. Helt annat tempo än sista 15 omgångarna. När man låter pucken sköta tempot blir det vansinnigt jobbigt att vara motståndare.

Tycker inte någon faller ur ramen ikväll, även om PW lirar i ingenmansland. Lodin! Årets Hartmann x 2. Lite väl kall med pucken i egen zon, men jävlar så han hotar och utmanar i varje byte offensivt. Underbart att se!

Och Lundin är ju magnifik. Krykov-klass på hans fysik. Verkar orka precis hur mycket som helst och är nästan Z-aktig i hur han dominerar hela isen så fort han är inne. Rejäl defensivt, alltid farlig offensivt. Mäktig!

Sen är ju Hardy för jävla bra. Vilka avvägningar han gör mellan att falla ner och stå upp. Hur många brytningar gjorde han ikväll? Respect!

Och, slutligen: 4e-kedjan. Bojan och Rhino kommer knappast vinna The Gretzky-Kurri-award, men jävlar så dom sliter. Hade ett par underbara byten där dom naglade gnagare i planket och var så jobbiga att man nästan blev förbannad på dom själv. Walli en perfekt 3e-länk där. Han har en liten Hartmann i sig som bara väntar på att få komma ut. Seriens bästa 4e-kedja!

Nu fick AIK något att fundera på. Lär bli lite mer känslor på onsdag kan man gissa. Oerhört snällt idag, det hårt dömda matchstraffet till trots. Får vi se en Weigel som går full rat-crazy on our asses?
Kan Timrå bibehålla intensiteten från - framförallt - första 30, så...k a n det gå. Men mycket hockey kvar!

Och Löven åkte på pisk. En seger för estetiken. Finns det någon utanför ume som gillar det där laget?
Pållen såg klart mänsklig ut, av repriserna att döma. Dom där luckorna över axlarna lär t o m Svedberg nicka imponerat åt. Go Mora!

Nej, nu ska vi suga på en liten myswhisky och sen ska vi gå och sova. Viktigt med vila och återhämtning i slutspelstider!

Fanimej om inte hockey är en underbar sport ändå!

hubbenorlen: Om inte Setkov varit två meter lång så hade nog inte träffen på Wallis käke hänt, det är väl det som gjorde att det kändes lite hårt. Men faktum kvarstår att klubban hamnade där och ”crosschecking i ansiktet” är ju svår att snacka bort, oavsett om det är avsiktligt eller ej.

Sputnik: Minns du int ” Linkan ” Brembergs unika hannleder???
Precia passningar på blat bakom kassen i PP 🥳

« · 2170747 · »