1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601973 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
erathoo: samma hos grabbarna på isen känns det som....

JonteD: skojar du nu eller? Ser ju bedrövligt ut

josha840: Wiercioch nära att stålla till det. Aik nära 1-0 och nyss öpoen trippelchans huvva

josha840: Finns det nån spelare i hockeyallsvenskan som Pw INTE träffat med ett skott?

josha840: Vill se Jonte kliva fram ikväll!!!!

palleparling: Tycker faktiskt att det känns faktiskt påställt ikväll!!

TimraStockholm: Detta kan bli en jobbig kväll

Spelet framför egen kasse är det sämsta jag sett på väldigt länge. Usch!

josha840: Vad är det för lojt spel i egen zon??

erathoo: mora 1-0.

erathoo: bra start ändå... herregud

Usch va nervöst ikväll!

Andersson: Nu kör vi Timrå ❤️❤️❤️

{297}: dom räknar kanske med att vi spelar semi ?

JanneG: Men i AIKS forum var det minsann inga fula ord och hårda toner? Där inne var det inget som skrev nått nedlåtande eller argsint mot Timrå-spelare eller domaren?

Ni är Guds bästa barn, helt enkelt. Hatten av för er.

JanneG: Helt rätt, man får inte puttas

Hank: studio igen när 3:an och 6:an ska spela men seriesegrarna får vänta tills 18:55. Så jävla uselt cmore.

JanneG: men stäng limpsaxen o sluta grina du har väl ett egen bok o kräla i!!!!😈😈

Olli Nomadinen : han kom undan med sitt fula spel mot Norin , tryckte ner Norin i nacken när han inte var i spel skulle byta, Lill brotten puttade bort Hartman, båda fick 2 min, borde vart minst 2+2 på Hartman, vilket jävla liv det skulle vara om vi gjorde något liknade,

Matsg: Låt oss hoppas att Freddan och grabbarna tränat påslagning igår och idag, helt enkelt. Och att AIK inte gjort det.

Modano: Vem fan ä Linnström???
Ä Sanny mä igen??

Puckat: Förmodligen ingen fördel för oss dock

JanneG: Hartmann var verkligen osynkad sist

Modano: fröken olofsson ? smugglar vi in damspelare i kedjorna ?

Zäta75: Skulle hellre set Walli i 2a med Madsen Hartman och fröken Olofsson i 4e eller på läktaren bättre men Lindström eller Junioren i 4e.

Lita på, och få upp farten i spelet ikväll grabbar så vinner vi! Lura upp Gnaget i mittplan, annars stänger dom runt målgården. Kan bli vinst då också iofs, men spelmål med högt tempo i passningsspelet är vårat signum. Forza TIK!

Puckat: den där jävla Hartmans fel att Norin är skadad, så 👎

sargad: eller Cesars vini vedi vici...👍

Olli Nomadinen : Här får Freddan&Co låna ett citat från Hannibal och då hänvisa till 'vinna' i stället för 'Rom'; "Antingen hittar vi en väg, eller så gör vi en"

Upp på elefanterna igen.

Andersson: I förrgår hade jag bara nödraketer ikväll e de skarpladdat som gäller!! Nu jävlar tjööööör vi igen Timrås stolta furor o alla hockeynördar!!!!🙌🙌🙌🙌

En sargvarg i varje kedja, blir bra det

Kerstin_k: alltid rött alltid rätt

Tråkigt att AIK saknar både D.Fröland och E.Norin idag, verkligen jättetråkigt

Andersson: Jag drack rött till maten och faktiskt också rödvin till segermatchen i måndags: vi kan väl enas om att fortsätta med det va?

Så ja; rött.

Olli Nomadinen : Blir mycket intressant att se Lodin med Dahlen och Lundin. Och även Hartmann med Madsen. Helt rätt av Freddan att vaska om lite för att väcka extra energi. Unleach hell!

Andersson: Rött OCH vitt. But of course

Kerstin_k: vin ? rött eller vitt ?

bar mofftak: Ja men se där! En liten omskakning från Freddan. Gillar att Lodin - världens hetaste spelare just nu - ska få leka ihop med Jonte D och Kejsaren.

Tycker också Löökes placering i tredje (även om det i praktiken inte betyder så mycket i Freddans alla-ska-rulla-system) skickar lite signaler.

Fan, det här KAN gå! Giv oss frid! Vin!

Icingpucken: Det hände! Äntligen!

Timråhej: Kan Lööke gå från 0% till 20% så är jag glad..

Knylan: Så blir det om man spelar ishockey i 15 minuter och motståndarna är påslagna från det pucken släpps! Det förklarar varför man skjuter 47 skott och gör 1 mål, förlorar kamperna framför de båda målen, drar på sig för många utvisningar, har ett mediokert passningsspel mm mm.

Om det finns en slutspelsknapp så hoppas jag verkligen att laget trycker på den ikväll.

Nisse1: känns som 2 med spets tycker jag

Nisse1: Våra tre första kedjor består ju av spelare som varit spetsspelare i stort sett vilket annat HA-lag som helst, så det oroar mig inte nämnvärt. Detta är väl i grunden bara ett sätt att tända laget samtidigt, det kommer högst sannolikt rumsteras om under matchens gång också.

Kul med Lindelöf! Vi bränner samtidigt JC så det vill väl till nu att vi undviker allt för många boxplay där han har sin främsta roll i den här konkurrensen. Förutsätter att Lindelöf mest kommer få kliva in vid offensiva tek och förhoppningsvis i PP2, men vi måste på något sätt försöka få Gnaget att dra på sig fler utvisningar också. Men även om de lyckas fortsätta med sitt låga risktagande i närkamperna och att hela tiden parkera framför eget mål så brukar Lindelöf ha en väldigt skarp förmåga att få igenom skotten och att framförallt ta dem i perfekt läge. PWs antites på den fronten.

Gillar förändringarna. Lodin är stekhet, och kan utan problem hitta öppningar och skapa ytor på egen hand. Med Lundin som center bör ytorna bli än större för Dahlén då Lodin är bättre på små ytor än Lööke. Samtidigt får Olofsson två röjigare spelare där han kan fokusera på puck. Lööke behöver en spark i baken, får nu två spelare som vet vad det handlar om. Sedan lär Dahlén-Lundin-Lööke återförenas vad det lider, men ett ombyte kan fungera som en väckarklocka, det har så gjort tidigare. Jag gillar't!

Giv oss frid - VINN!

RunarUp: Lugn. Jag har hittat nyckeln. I måndags var jag både matchtröja och halsduk, medan jag inte ens såg matchen direkt i onsdags. Helt oförlåtligt. I kväll är jag med igen. :)

Olli Nomadinen : Får hoppas att det är ett geni drag av Freddan.

Timråhej: Hellre chansa på det så här än låta honom agera sänke för hela 1:a

Nisse1: Känner precis tvärtom

Nisse1: Detta kan var vad som behövs för att skaka om lite. Inte ens första linen är helig.

« · 2172262 · »