1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598775 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Oj det blir jobbigt på söndag med dessa sibylla-aikare som ger pp favörer i parti och minut.

Smokey: Äsch nervdaller vetefan. Det är bara ut och kriga på söndag och vara först på alla puckar..Vi har matchboll så bara köra 100% och inte förvänta sig något skönlir utan bara grisa i 60 minuter så kan det här bli bra. AIK bjuder upp till kamp men har inte särskilt farliga målchanser. De sista 10 minuterna tycker jag de såg trötta ut och vi stängde ned dem bra.

Kerstin_k: Jag får en känsla.. att laget, ledarna och sportchefen fått lite hybris.
Man har gått ut och sagt att man ska upp i SHL vilket sätter en jävla press på alla.
Nu går det lite emot, och det känns som liiiite panik sprider sig.
Jag förstår att det är stor press men jag gillar inte att man börjar med snickesnack från ledare och sportchefer, onödiga utvisningar, opolerat uppträdande generellt.

KulltorpsOlli: jag tror paniken är total i timrålägret. Vi gör två mål på två matcher mot uselt motstånd. Ingenting av grundseriens bländande offensiv finns att hitta på isen. Dahlén sviker, Lööke sviker, det är bara Lodin som håller någon slags klass offensivt. Vi ser ut att ha dippat formen när den ska vara som bäst. INGEN i Timrå (förutom Lodin) är beredd på slutspelshockey.

A-ha .... ?
60:00 20 min TIK 29. Madsen, Morten Game Misconduct
(60:00 - 60:00)

bar mofftak: japp! Man får inte gnälla på domare för det är skämmigt...

Man ska vara tyst!

Fokusera på sig själv och inte bry sig...

Hahahahaha!

Demokratiska republiken Kina... Kongo? Nord Korea? Ryssland straffar också gnällande...

Ja...

Nä allt är bra och alla domare föds ofelbara!

Så nu utvecklas domare fantastiskt och kommer alla bli bäst...

Ja jo det går ju faktiskt inte att misslyckas...

Hahahahaha

Vilket jävla skämt till system...

{297}: Det kan se helt annorlunda ut på söndag eller matchen efter det. Aik passar oss dåligt och när vi dessutom får nerver blir det inte lätt. Vi har kvalitet som snart kommer att synas igen det är jag säker på Däremot ska man nog fundera en extra gång hur man formerar kedjorna. Vet inte om Lodin med Dahlen blev så lyckat.

bar mofftak: första kedjan går inte bra(Dalen har det tungt)

JanneG: Men idag var det ni som hade hemmadomare, satan vad enögda de var

KulltorpsOlli: Ja där är vi oense. Jag tycker att man kan få påpeka när såväl spelare som ledare som domare inte gör det de har betalt för. Dom kan dra åt helvete allihop.

roger_sundsvall: Gärna domare med två ögon och axlarna ner på våra spelare på söndag. Jag tror inte ens att Boyce ens har åkt spark faktiskt, Huddingebarn som han är.

{9037}: Hur vet du att han snackar skit? Var du nere i båsen under matchen och hörde och såg allt? Det är väl inget märkvärdigt i det han sa egentligen? Hur vi uppträder på isen bevisar ju att vi är nervösa och rädda att förlora detta.

The great one: Jag vill minnas att vi gick på två femmor på slutet och spelade stabilt.

20 min - Abuse of Officials på Madsen

Woody Jokinen: För mig får alla matcher resten av säsongen se ut så här bara Timrå vinner med 1-0.

JJ knep den här segern helt på egen hand. Eller ja: han fick ju hjälp av Lodin där i första. Lite väl magstarkt att förvänta sig att han ska göra målen också. Men efter det var det all him.

Usel insats rakt igenom. Ska Dahlén och Lööke lira på den här nivån så kan dom lika gärna stanna på hotellet och lira NHL21.

Aik-tränarn berättade att både tränare och sportchef var ner och pratade med honom. Det låter ju så där. Utan att egentligen veta vad dom pratade om. Men nog kan jag tycka att Timrås ledarstab ska ge blanka faan i AIK under paus. Oavsett om dom bad om en snus eller kollade hur det var med hans mormor. Fokus på det egna tack.

Nu hoppas jag att ligan granskar domarinsatsen (Jo, jag vet - kommer aldrig att hända) inför nästa match och entledigar herrarna i svart och vitt.

Men heeey hörrni: det är fredag, Timrå vann och leder med 2-1 i maycher. Ganska bra start på helgen va?

Den bästa urusla skitmatch jag sett.

Uj uj uj, vad spännande det blev. Otroligt skönt att det ordnade sig till slut men nu måste nånting göras åt anfallsspelet som idag var i stort sett obefintligt

Korrupt!

Boyce avstängd nästa match...

Jävla sopor! Har stockholmare hotat domarnas familjer?

Vad är det som driver dom att vara så enögda?

Kommer dessa två döma på söndag med?

AIKs tränare...

Timrå i darrning efter att ha förlorat mot Timrå...

Helt rätt att trashtalka!

Hans analys är korrekt men frågan är om det är hans största problem kanske inte är just att Timrå är i brygga...

Löökes roll är bättre i den kedja han nu finns i.

Han har lättare att komma med fart i situationerna nu...

Lundin och Dahlén går det alldeles för sakta för i spel 5-5 nu...

Per Svensson är helt ok.

Kanada lyckas inte alls...

Det går alldeles för snabbt för honom och hans fysiska spel är snäppet sämre än Olofssons så han fyller ingen roll i det här laget just nu iaf.

Men sämst av alla var domaren.

Målskillnaden har ingen betydelse överhuvudtaget men lägg gärna 43 minuter på att hitta ett sätt att underkänna ett mål som fan aik klackar är sist på...

Med 9 sekunder kvar...
Det är otroligt bra gjort! Hahaha!

Hassan: Matcherna vinns på isen, inte genom att gapa och skrika.
Känns lite som att Timråsupportrarnas insats går igenom här...
Domarna dömer. Punkt!
Rätt, fel ja...
Fokusera på att göra rätt saker på isen och skäm inte ut föreningen med en massa tjafs i paus mm..
Det tycker jag är Det Rätta Virket!

73Sjöbba:

Ja, och vi var väldigt illa ute då med. Men lyckades mirakelvända. Så tagga ned själv.

ionloo: ingen av dem gjorde en sparkrörelse vad jag såg. Är det inte ett krav att spelaren måste röra benet mot pucken så att säga för att det ska bli underkänt?

WEIGEL...sumprunkare 💩

The great one: Han har tagit oss upp till SHL tidigare, so cut the crap!

KulltorpsOlli: känner noll glädje över den här segern. Jag är så otroligt besviken på det sätt Freddan har förberett laget på slutspel och det här kommer inte räcka någonstans. Lundin säger det bäst ”vi hjälper inte varandra där ute”. Det är ett under att vi vinner den här matchen och det är mot sämsta tänkbara motstånd. Om inte vi har en spikrak uppåtgående formkurva från den här skiten så kommer vi aldrig komma i närheten av en SHL-plats.

bättre kvalitet på domarna tack
dom får EJ..avgöra matcher

palleparling: Hann ä dä ju 🥳
Dä ä dimmit nu 😂
Uppladdat:

500x0-63e51f97-2aa5-4d9e-bd94-898c0629acb5.jpeg

AIK betydligt bättre över 60 min. Tack JJ. Dömdes målet bort för att AIK- spelaren sparkar in pucken? Märkligt

Defensivt väldigt bra match. Fantastiskt bra målvaktsspel. Anfallsspelet har redan gått på semester...
Blir tungt på söndag.

AIK tränaren påstår att ledning och spelare agerar som typ psykfall under matchen när han intervjuas av C-More...
Det låter inte helt stabilt.
Nu litar jag aldrig på en AIK:are... Men nog anar man nervdaller i gruppen. Eller vad säger experterna här på HS?

KulltorpsOlli: Tar det nog med en nypa salt. AIK kan knappast vara så oskyldiga med Weigel i sitt egna lag..
Men även om Timrå skriker och kaxar så äre nog dax att börja visa på isen istället..

{9037}: Bagdad Bob vet du. 😂

KulltorpsOlli: Kan dock köpa det i vissa lägen i den här matchen. Utvisningen på Blomqvist är horribel. Även late hit på Lodin är sjuk.

Dessutom har jag aldrig sett en sådan sparkrörelse i fotboll... även om jag nu inte är så hemma där.

Jag hade också skrikit, nåt så jävulskt. Trodde domarna var svartvit och inte svartgul

{297}:

Man fattar inget. Var väl en match under säsongen då motståndarna fick godkänt efter videogranskningen där det var en klar o tydlig sparkrörelse och nu detta...

Hur som helst vi får tacka JJ för dagens match.
Förövrigt har väl freddans hockey aldrig passat i slutspel om vi ska vara ärliga. Vi har svårt när ett lag sätter hög press.

Som en bergmanfilm . Nästan bara ångest . Avgör på söndag , snälla

Vad är det för fel på AiKs tränare? Tics? Snackar massa skit dessutom. Fokusera på ditt eget lag jävla sopa.

Är det här en proffsliga? Det måste finnas motsvarande krav på resten, usel insats av domarna rakt igenom.

fermo: inte jinxa så där!!!!!!😈😈😈

{297}: är det samma domare i nästa match också eller blir det en annan duo?

{297}: också väldigt drygt och icke-ödmjukt av både spelare och tränare från AIK, nu hoppas vi få ge dem semester på söndag!

Woody Jokinen: Det som oroar mig är att AIK:s väldigt sympatiske tränare säger att det skriks och gapas från Timrågänget och även från sportchefen....
Det får mig att undra hur ödmjukheten är....

JonteD: Så viktigt. Nu tar vi detta och avgör på söndag så vi slipper 5e och avgörande.. Det släpper nog en del vikter från axlarna nu hoppas vi.

{9386}: hoppas Timråspelarna är förbannade nu och tar ut hämnden imorron på rent adrenalin. Aik har Endre och domarjävlarna..sen ska man ge dom att dom krigar..proppen ur imorgon Timrå..

Zäta75: jävla pajaser i randigt. När såna här domare får döma viktiga matcher så sätter det ribban för kvalitén på ligan och just nu ser den ut som en korpliga.

KulltorpsOlli: Men nu har vi matchboll.

Vägra spela söndag om dessa kukhuven skall döma då!

Woody Jokinen: Ingen spark, ingen touch. Grattis domarn. Skit samma förresten. Vi vann en riktig skitmatch! Jag bryr mig inte ett skvatt om något annat just nu.

roger_sundsvall: Tackar JJ och Lodin för segern. Är sjukt ödmjuk inför att vi vann. AIK är mycket bättre än oss.
Snälla Timrå, skärpning!

Tyvärr verkar de här domarna följa oss i kvartsfinalerna. Nästa blir tung också.

Vore onekligen intressant att höra hur domarn förklara sparkrörelsen på den....

Skandal, en ren och skär skandal. Hur fan kan dom döma bort det där målet. Inte ens en antydan till spark.. Vinkla skridskon får man göra! Hoppas dom anmäler packen.

« · 2172716 · »