1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602031 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Så oerhört trist att tippa exakt rätt när man inget hellre önskade än att det hade blivit tvärtom. Men jag är inte särskilt förvånad. Vi har ”hackat” ganska många gånger i år, och vägen tillbaka förväntar man sig inte vara alldeles spikrak. Orolig? Ja, lite. Har ju hänt större under i hockeyhistorien (glömmer t ex aldrig MoDo - Leksand i Play Off den där gången för ett antal år sedan) än att vi skulle åka ur redan i kvarten. Två raka matcher på Hovet nu. Viss ångest? Ja, faktiskt. Även om det finns än viktigare saker här i livet. 😐

{9037}: Lööke ser stenklar ut för annan klubb.. Gnistan är släckt..

palleparling: om du hade gått in på EP och tittat själv så hade du kunnat läsa dig till att din gissning är fel.
Men oavsett hur många säsonger så har han en plats i alla Leksingars hjärta 😁💙

Söderöver: tycker inte att det spelar roll om spelaren förstärker eller inte. Dom får en sån jävla möjlighet att se hockey live, som tusentals andra inte får. Det förtroendet förvaltar dom genom att stå och hata i 60 minuter. Jag skäms.

Spelet på isen är ett fiasko. 1 mål på hemmaplan mot det sämst rankade laget i slutspelet.

palleparling: Tycker du AIK imponerat? Visst, dom kämpar stenhårt idag men vilket lag gör inte det i den här typen av matcher?
Med inställningen och skärpan i avslut vi visar över 60 minuter idag håller jag det inte för otroligt att vi torskat mot det som Krizzanstad o Väsby visade igår. Simple as that.

Endre gör det bra, står rätt och får bra hjälp idag av backarna men när jag snabbspolar matchen i huvudet så ser jag inte drösvis med omänskliga räddningar... däremot kanske han är lite öm i magen ikväll ;-

FH - avdammad: mm.. just så... vart är inställningen om man kan trycka på jaga knappen med 10 kvar?

Övriga 50 min? Lite myslir...

Ödmjukheten...

Den kan dom få visa på fredag! Det skulle uppskattas. Sedan kanske dom hittar nivån dom måste gå in i matcher med.

{6868}: Behöver man en psykolog finns vården. Någon sådan verksamhet bedrivs inte i NHC Arena vad jag vet.

{9232}: På fredag då %#***%#

Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp! ❤️

många bleka idag...
då hjälper de inte ens att Bosätta sig i
aik.s zon i 3.e....
normalt sett blir man Straffad rejält

{6868}: hur mycket energi tror du våra spelare får av att i 30 minuter lyssna på ”Weigel kan inte göra mål” osv.? Förmodligen noll och inget.

Nog skapade man tillräckligt för att vinna, men AIK var hetare från 5 minuter in i andra och framåt. 1a-linen är inte i zonen. Det görs en del högkvalitativa saker, men det är hundradelar och decimetrar som fattas. Jonte verkar grubbla en halv sekund innan han avslutar. En skugga av sitt prime-jag. Som sagt: v ä l d i g t oroväckande.

Hartmann sämste timråit. Helt otajmad och försöker kompensera med fysiskt spel. En jättedålig idé idag. 3 idiotutvisningar, den sista i perfekt psykologiskt käftsmällsläge. Skärpning eller bänken.

Nu har man lyckats sätta sig i baksätet i den här serien. Två matcher på Hovet väntar. En måste plockas, annars kan Freddan sjunga Idas Sommarvisa i omklädningsrummet på söndag. AIK vädrar garanterat mprgonluft. Behövdes inte särskilt mycket för att få den här matchen dit man ville. Ett mål och fysiskt spel med hög press, hej då Timrå-frejdighet.

Upp till bevis på fredag. Många som måste kliva upp ett antal snäpp. Lodin kan inte dra det här lasset själv. Fler spelare måste utmana och brinna, i varje byte. Och Freddan måste ingjuta mod och fokus.

Hualigen. 1-1 i matcher, men jag är faen livrädd efter kvällens match. Timrå har spelat sin sämsta hockey från februari och framåt. Är inte den där på-knappen hittad till nästa match, så...kan den här säsongen sluta i ett svårslaget megafiasko.

Vakna för i helvete!

Sputnik: Haha skall dock förtydliga att jag inte hörde allt som skreks ikväll. Däremot reagerade jag på ramsan om att AIK inte kan göra mål. Skärpning till nästa hemmamatch med Jinxandet!! (Om inte AIK tar 2 raka nu då)

{297}: Håller med. Tycker det är så jävla dåligt beteende när klubben valt att ge biljetterna till dem för att de ska vara där och heja fram laget, så står de och skriker massa jävla skit istället.

Löven vinner. Skitkväll.

Sputnik: Björklöven vinner också

Och Mora blev rånad.

jakob johansson...inte ens svettig
endre..får nog dricka 10l vatten

bar mofftak: tema : snabba sudden

Andersson: blåsta på ett pp precis innan.

josha840: Stort av Hedberg i intervjun. Ingen bitterhet där inte, fokus på rätt saker och bra inställning.

Kerstin_k: Jag gillar verkligen tränare som analyserar varför det gick fel. Vad motståndarna gjorde bra och vad man själv gjorde dåligt. Mycket bra.

Kerstin_k: tänkte likadant. Hade det varit Wallsson hade det låtit: "vi är bäst idag, vi kör över Mora och vi äger matchen från början till slut, all cred till grabbarna och idag tog vi betalt."

{297}: Hur kan man släppa biljetter till såna mongon. Pungspark o portad feån hallen. In med riktiga supportrar

bar mofftak: Väntar på Freddans SHL-ramsa....Det ska vi ändra på och det ska vi ändra på och det ska vi ändra på.

Är inte riktigt lika bitter som ni andra. Visst, vi gick ner oss men lyfter i tredje och lämnar isen med 47 skott. Och då gör vi bara en riktigt bra period. Lag som AIK kan vinna en match på det här sättet, men en hel matchserie och stå emot sådant här bombardemang? Inte en chans. Om Timrå bara kommer upp i dagens nivå vinner vi på fredag. Kommer vi upp i en lite högre nivå än i dag vinner vi med klara siffror. Många måste höja sig, absolut. Men även om resterande del av serien ser ut som idag så tror jag inte AIK vinner en till sådan här match.

bar mofftak: Någon som kan posta hela Wennerholms krönika? Ser att han jämför AiK med Vitryssland och att de har stått för stora skrällar tidigare

danne80:
Skickade ett facebook mess till Timrå IK, tycker fler borde göra likadant.

Hej
Jag har skickat in 150 kr varenda hemmamatch denna säsong. För att stödja klubben.

Och när det blir slutspel och 8 st blir inbjudna att vara med på läktaren så passar dom på att skrika " djävla fitta" etc rätt in i min tv soffa.

Är det ett budskap Ni som klubb står bakom?

Fram tills det är " städat" på läktaren får Ni inga fler pengar av varken mig eller dom som jag ser matcherna ihop med.

Tack för ordet.

sargad: det är slutspel, det handlar inte om hur spelet såg ut. Det handlar om att vinna 3 matcher. Wow Dahlen o co slog fina passningar centralt och hade mer spel. Men vad gör det? AIK vann matchen och Endre spikar igen.
Sen klagas det på att Timrås stjärnor inte är vakna, men vilka gör mål för gnaget då? Inte är det Holm eller Weigel heller. Det är matchvinnare som Anton Karlsson. Sånna attityd spelare behövs i ett slutspel, Lööke t.ex är ingen sån spelare. Hartmann är en sådan, men vart är han? O Dahlen? Aldrig tyckt om att han lägger straffar, men det gör han... frågan är ju, har Lundin nånsin missat straff under match? Svar nej, har Dahlen? Ja, denna säsong har han nog närmare 40% på straffar (utan att ha räknat)

bar mofftak: Många tränare hade lagt ner mer energi på att gnälla på domarinsatsen där på slutet som faktiskt avgjorde matchen. Mest kanske för att sätta lite press på domarkåren. Men han konstaterade bara att det var en utvisning och att misstag händer. Sånt är stort.

tjobba: 46 av dom skotten är så kallade alibiskott, sådana som 1 på 100 går in.

palleparling: Ja,vi är förmodligen lika nederlagstippade mot er här som vi var mot HV i kvartsfinalen i elitserien för ett antal år sen..då var det Fasth som räddade oss...kan det bli Endre denna gång?...

Sputnik: Jag vet jag har suttit lugn hela säsongen. Sen att vi visar vad vi kan när alla har ödmjukheten och fokus som i måndags ja då fanns förhoppningar om att vi skulle fortsätta rida på vågen.

Idag är jag dock riktigt besviken. Speciellt när man ser rätt snabbt i första vart den här matchen skulle ta vägen. Skrev tidigt till vän som håller på AIK att de skulle vinna idag.
I ett slutspel får det inte se så här energilöst och tafatt ut. Dahlén måste vakna nu för Lodin skall inte behöva bära detta lag offensivt när vi har en sån kapten och med den stjärnstatus han har.

bar mofftak: Ja bättre med musik i mellan avblåsningar än och höra en bondklack gapa enformigt i 60 min. Spelarna blir mera låg en hög av skiten den som sköter musiken måste vart sjuk idag när han inte pumpa över skiten annars ska de han kolla hur det låter i övriga ARENOR

Och betygen i ST var katastrofala, endast Lodin fick en trea, resten tvåa eller etta. Men fan grabbar, mot AIK kan vi glida runt bara, det är luuuugnt.

Ja skit fullständigt i Löven å Mora!
Ja lägg 100 % fokus på våran EGNA insats!
Dä var en kväll jävel dä puckuslingen int vill in!
Vi bomba satan på slut!
Dä ä bar å bryt ihop å komm igen på freda!
1-1 i matcher...
Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig aldrig upp!!!
Älska Timrå IK i med och i MOTGÅNG och i vått och torrt alltid!
Nu vänn vi på dä hä elände!
Nu rinn dä förlustlätt i strupuslingen inatt!!
Ja hopp int Zlatan å rabbuslingarna gö samma misstag som oss mot Groggigen imorgon!!
Uppladdat:

500x0-ba1d0597-c6f9-4b97-82f9-5fc9bc5474e7.jpeg

Villervalla: du menar att betygen var rättvisa . JJ får godkänt också , tycker jag

Andersson: Så här efter matchen känns straffmissen av Dahlen som vägledande för matchen.

Andersson: Ja rättvisa, sa Bull.

Karl71:
kan endre..stå på huvet igen?

roger_sundsvall: Han stod knappt på huvudet, han gör en del bra räddningar men nästan allt kommer ju från dåliga lägen rätt i magen.

roger_sundsvall:

Skönt att vi inte la oss ner platt på marken denna gång i alla fall som förra matchen utan valde att kämpa och fightas om detta. AIK är ett typiskt cuplag,vi gillar att vara underdogs,finns inga bättre underdogs än vi. Det är då laget är som bäst,det sitter i väggarna. Ni är och ska vara storfavoriter i fortsättningen också,precis som HV var mot oss tidigare,men om Endre kan fortsätta spela så här finns chansen..

Vilken bajskväll. Bara att bryta ihop o komma igen...

Olli Hahl: Nya tag på fredag 💪🏼

Synct: Jag hoppas era spelare också undervärderar Endre..det kommer bara vara till vår fördel i så fall. Vore så ruskigt skönt att få slå ut er,då kommer det i alla fall komma något gott ur den här säsongen,oavsett om vi sen går upp eller ej..det kommer bli en ny Braveheart matchserie i så fall...precis som mot HV..

Olli Hahl: Ja exakt. Hade bara för nervernas skull hoppats på att vi kunde städat av denna match också. Nu måste vi ta en match på hovet och efter denna match och inställningen från spelarna med mental härdsmälta är jag skitnödig på riktigt faktiskt.

Sputnik: Bara kolla på statistiken sen tidigare från Hovet senaste säsongerna och gå in med samma känsla så fixar vi det här galant. Alla lag sprattlar till ibland, i dag var det AIK:s tur.

Karl71: Vem fan är du och vart fick du luft ifrån? Vart va du efter förra matchen? Dryga råttunge. Kommer in här och börjar skriva efter en vinst.

Karl71:
ni åker på 2 torskar i rad

Karl71: Kan vi inte slå ut er är vi inte heller värda att gå upp. Nästa är en nyckelmatch. Värsta är att hela fredagen kommer vara förstörd fram till matchstart.. 😬

Karl71: du är väl kvar här
på söndag el hur?.. o kommenterar
när du sitter med 2 torskar..
frågor på det?

« · 2171330 · »